Twaalf weken geleden ben ik bevallen en heb 1 week bv gegeven. Rond 7 weken spotte ik het eerste bruinverlies. Dat ging een middagje over in rood/roze, om daarna een week te verdwijnen. Ik heb toen een zw. test gedaan (4 in totaal over verschillende dagen) en die hadden allemaal hetzelfde hele vage tuurstreepje. Kort daarna kwam de echt eerste ongesteldheid. Op wo 22 jan kwam de 2e menstruatie. Die was heftiger als voorheen, met een piek op zaterdag. Toen had ik heel veel kramp en stolsels. Op zondag was ineens bijna alles weg. Nu begon ik gisteren ineens weer met bruin/rozeverlies. Dat is er vandaag ook nog. Gisteren heb ik weer een test gedaan en daar is weer een vage streep op te zien, maar duidelijker dan die andere 4 van eerder. De huisarts geeft aan dat hcg wel tot 6 maanden in het bloed kan blijven. Ik ben niet aan de anticonceptie. Is de hcg de reden dan mijn cyclus zo rommelt en dat ik tussendoor steeds nog bruin/roze verlies heb? Hoe kom ik aan die streepjes op de testen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, mijn ha scheept de boel nogal af, van ga maar aan de pil, dan is je cyclus zo weer normaal.
Hallo Roos, Naar mijn weten is het hcg hormoon 3-4 weken na de bevalling met een zwangerschapstest al niet meer meetbaar. Ik vindt je verhaal opmerkelijk. Ook aangezien je tweede menstruatie heftig was met stolseltjes en erge buikkrampen zou ik me voor kunnen stellen dat je nog een klein vliesrestje of placentarest hebt wat voor de positieve test zorgt. Of eventueel een nieuwe zwangerschap aangezien de streep duidelijker is geworden? Ik zou er toch even verder naar laten kijken door middel van bloedonderzoek of een echo! Succes, Groetjes Gea