Pijnlijke buik met harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Duveldraakje22, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik ben nu 30 weken zwanger en heb sinds een paar weken al flink last van harde buiken. Nu is het zo dat mn hele buik pijnlijk is, heb erg last van krampen en steken en daarbij dus ook die harde buiken.
    Probeerde net te slapen, maar hoe ik ook ga liggen die pijnlijke buik blijft.
    Ik voel het voornamelijk onderin, maar het trekt wel door tot bovenin.
    Vanmorgen is mijn urine nog getest, het was niet helemaal schoon, maar het leek niet op een ontsteking.
    Wat kan dit zijn en moet ik hiervoor toch contact opnemen met de VK?

Liefs,
    DD

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ik weet niet wat het kan zijn maar ik heb hetzelfde...

Moet zo op controlle dus hoop dat hij me een beetje kan helpen met wat ik eraan kan doen!

Dinsdag weer flinke hardebuiken gehad en toen hielp een warme kruik heel goed...Maar heb idd ook steken en ik dacht dat het misschien kon komen omdat je dan je buikspieren tegen die harde buiken gaat gebruiken waardoor je rare houdingen gaat aannemen....
    oja en heb enorme spierpijn in bil en achterkant boven benen en waar die vandaan komen?????

Sterkte! En ik zou wel de vk bellen! Ik heb toevallig een afspraak staan maar anders had ik gisteren al gebeld..

3. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Hier ook hetzelfde, ook 30 weken zwanger. Ik heb een combinatie van bekkenpijn (pijn in mijn bil, en schaambod, lijkt een beetje op blaasontstekingspijn) en daarbij veel harde buiken. Nu moet ik heel rustig aan doen van de vk, alleen nog wat thuiswerk, niet teveel in huis.. Ik baal er wel ontzettend van.. ik heb eigenlijk helemaal geen zin om 10 weken lang thuis te zitten..

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Meiden bedankt voor de antwoorden.

Ik kijk t vandaag even aan, moet morgenochtend toch naar de VK.
    Sliep vannacht helaas pas rond 2:30, dus ben bekaf, maar hopelijk blijft t vandaag rustig in mn buikje.

De kruik zal ik eens proberen, misschien dat t wat verlichting brengt.

Liefs,
    DD

5. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Heey meiden!

Ik heb hier vorige week ook erg last van gehad, constant harde buiken met pijnlijke steken! Ik heb toen mijn verloskundige gebeld en ik moest het echt rustiger aan gaan doen..Vanaf deze week werk ik nu dus ook nog maar 3 uurtjes per dag en het is echt over! Ik denk dat het echt een teken van rustig aan doen is. Sterkte meiden!

6. happy76

happy76 Lid

8 okt 2010
    26
    0
    0
    Ik heb al een tijdje last van harde buiken...maar das meer omdat ik teveel doe volgens mij en vooral savonds, alsof er een watermeloen in mn buik zit zo hard en zwaar...pffff, trekt ook wel weer weg maar niet snel!! Ik heb ook last van mn bekken en savonds ben ik echt op, kan ik haast niet meer lopen, zak bijna door mn hoeven heen van de steken in mn rechterheup/bil, en ik moet nog 2 mnd....wordt nog wat!!! ha ha

7. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Ik was met 25 week opgenomen ivm harde buiken/weeen.Maar ik had ze om de 10 min. Heb dan ook weeenremmers gehad. Heb dan ook al vanaf 25 week bedrust:S
    Nu heb ik het nog steeds alleen niet meer regelmatig.

Wat er tegen mij is gezegd is: Dat het niet erg is als je harde buiken hebt, alleen ze moeten niet regelmatig zijn. Dus heb je 1 per uur of 3 achter elkaar en dan 2 uur niet is het niet erg.

Maar als je het niet vertrouwd gewoon je vk bellen

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Jeetje zeg... Ik heb ze vorige week aan de ctg om de 8 min gehad en ben daarna gewoon naar huis gestuurd met de mededeling dat ik rustig aan moet doen... Vandaag weer terug geweest gelukkig zag alles er nog goed uit en moet volgende week weer terug komen...

Heb veel last van harde buiken maar soms weet ik het gewoon niet meer... De ene keer heb ik het niet eens meer door en rustig aan doen is moeilijk!

Deel Deze Pagina