Hallo dames, Heeft er iemand tips? Ik word langzamer hand gek denk ik.. K hou erg veel vocht vast, ben al geminderd met zout eten.. Maar de laatste tijd met name snachts zo n last van slapende handen!! kloppend gevoel krampen in mn vingers, gek word ik ervan.. Sinds deze week lijk k wel meer op te zwellen, zou het door t weer kunnen komen..? Iemand ervaring? Kun je dit verminderen??
Hier ook, vreselijk! Ben al onderzocht op zw vergiftiging..haha ik kom daar binnen en de gyn zegt ; zo je mag zo eerst even in een potje plassen want dit is wel heel extreem...had geen andere klachten bloeddruk netjes... T is een drama. Ik heb er zelfs striae van gekregen op mijn bovenbenen, knieen kan ik niet meer buigen. En vanaf daar tot aan mijn tenen is het gewoon een grote waterpartij. Voeten zijn blauw paars van de druk die op het vel staat. Wat ik doe is wisselbadjes, helpt tegen de pijn. Helaas is het daarna gewoon weer terug, maar helpt eventjes. En ik heb onder mijn matras aan t voeteneind een koffer gelegd. Mijn benen liggen dus helemaal omhoog. De gyn adviseerde om op je linker zij te liggen, dan kan het vocht het beste terug stromen. Bij mij werkt het wel, ik plas me te pletter snachts. Elke anderhalf uur echt een grote plas. Dan is het smorgen wel even te doen, maar rond een uurtje of 10 gaat het weer zwellen. Benen hoog houden.. Mijn polsen, handen en vingers zijn ook helemaal opgezet. Die hou ik hele dagen in wisselbadjes. SChijnt dat als je ze in de hoera houding houdt je vocht wat terug stroomt, maar om nou zo hele dagen te zitten
zoo nou zo erg is het niet bij mij dat het blauw aanloopt haha maar jaa,, het is geen gezicht vind ik zelf.. voel me tonnetje rond zo zeg.. K probeer ook op mn linkerzij te liggen indd.. maar evengoed begint het gewoon weer opnieuw.. ga dr snachts meerdere keren uit en loop dat met mn armen slingert door de kamer haha.. Ook heb ik indd mn voeteneind omhoog.. maar plassen snachts.. nee dat weer niet.. heb a.s. ma weer een afspraak met de vk.. dan hoor ik wel wat k nog meer kan hiermee.. k word hier echt niet blij van..! Heb t zelfs nu als ik typ grr
Je kan er verder niet zoveel mee. Uitzitten. T wordt wel erger als het buiten warmer is. Ik plas snachts veel, maar mijn benen en voeten zijn ook de boosdoeners, als ik dan hoog lig stroomt t terug zeg maar. Je armen is veel lastiger... Zolang je geen andere klachten hebt, kan je er niets aan doen.. Ja kruidenthee of brandnetel thee drinken, schijnt vochtafdrijvend te zijn. Maar homeopathische middeltjes of plaspillen mag je niet als je zwanger bent. Als je opeens veel vocht verliest zou je placenta er last van krijgen...das niet de bedoeling.
En in de gaten houden of het niet opeens extreem erger wordt van het ene op het andere moment. Dan moet je effe je bloeddruk laten nakijken hoor...en als je andere klachten erbij krijgt: sterretjes zien, missselijk, hoofdpijn, strakke bandgevoel rondom je borst.
ik heb er ook last van sinds gisteren zitten mijn benen in het verband omdat het zo erg is. Nu komt straks thuiszorg ze opnieuw verbinden en zeggen wanneer ik steunkousen kan laten aanmeten.Hier ook blauwe plekken op mijn voeten en slapende handen maar ben dan ook al een keer geopereerd aan cts dit is jaren geleden geweest. Dit veroorzaakt het tintelen in de vingers je zenuw zit ergens in je pols klem hier voor kan je een spalk krijgen die je dan met het slapen draag. Dus even langst je huisarts en het daar aangeven.
hmm tjaa.. dat word indd door een zure appel nog een aantal weken.. Nou ja,, das pech hebben.. hoort erbij dan blijkbaar.. wel erg lastig..!
ukoldaatje Het helpt wel zo kan er niet nog meer vocht in je benen en wordt het teveel eruit gedrukt door het verband waardoor je benen weer de normale vorm krijgen voel me nu niet echt sexy. Dan straks krijg ik hele strakke kousen tot aan mijn liezen en die helpen dan het vocht tegen te gaan zodat je ook weer normaal in schoenen kan. Ik vind het nu even rot omdat ik niet kan werken maar heb het er wel voor over. Jij heb het tot nu toe ook niet echt makkelijk gehad zie ik eerst miskramen en nu met regelmaat in het ziekenhuis heftig hoor
@ minimuis; ojee das pittig zeg!.. hier indd ook zo n spalk geprobeerd maar hielp niks, mn moeder had daar last van van zo n beknelde zenuw, dus vandaar dat ik dat spalkje mooi ff kon lenen .. maar voelde het nog steeds kloppen als een gek en de kramp in mn onderarm en schouders werden erger dus dat ding weer snel afgegooid..
mami oh dat is jammer dat het niet help had er wel goede dingen over gelezen. Je kan ook proberen wat meer omhoog te gaan liggen zodat je minder draai in je slaap en je armen dan wat lager liggen. Ik weet niet of het help maar het is te proberen. Seldrie helpt ook vocht af te drijven en is een natuur product. Unkoldaatje nou van mij mag hij wegblijven dan kunnen ze me straks de dijk afrollen is wel goedkoop in de benzine
Hihihihihi ja t is geen pretje he?! Ohh minimuis...jij moet nog een hele tijd ook nog.........pfff..........meis toch......dat is echt heel vervelend zeg!! Hier nog hooguit 1,5 week (hoop ik) tot inleiding...dus aftellen... Heb jij ook zo n volle maansgezicht..mijn gezicht is opgezwollen er hangt nu gewoon een onderkin aan... T is dat ik de deur niet meer uit kan door andere vervelende bijkomstigheden, maar ik durf nu niet eens meer de deur open te maken voor een collecte bus ofzo.... Lijk barbapapa wel
Heel herkenbaar mijn moeder roept iedere keer kijk dat hoofd:x niet grappig ik vind het zo erg. Ik durf me niet te wegen weet zeker dat ik aan ben gekomen gewoon door al dat vocht maar is straks gelukkig weer weg. Nog 1,5 week wat fijn eindelijk dan toch eens een mooie afsluiting van een zwangerschap. Dat heb je wel verdient.
Hihi leuke opmerking van je moeder....kijk dat hoofd hahah!! Hier mijn man..die kan gewoon niet meer kijken naar mijn benen en voeten, sja mijn gezicht zal wel moeten... Hij zei laatst, je kan dat toch doorprikken, alsof het een blaar is hahahahahaha.... Heel mijn benen staan glanzen stijf gespannen..auw.. Ben jij bij huisarts geweest voor je zwachtels? Heeft bij mij weinig zin nog om te zwachtelen die korte tijd. Maar voelt wel iets beter aan hoop ik voor je de zwachtels?
Door prikken auw pijnlijk. Ik ben bij de huisarts geweest voor steunkousen aan te laten meten zodat ik weer eens gewone schoenen aan zou kunnen . Het eerste wat de huisarts vroeg was of mijn bloeddruk wel in orde was nou die is netjes en heb verder ook geen klachten. Die steunkousen kunnen ze dus niet aanmeten als je zoveel vocht heb dan zijn ze te groot dus eerst moet het vocht eruit en dan kan ik die kousen laten maken. Het voelt inderdaad veel beter aan die spanning is er nu vanaf als ik mijn voeten bewoog deed het gewoon zeer nu kan ik ze moeilijk bewegen maar het doe geen pijn meer
Ja psies..ik zwachtel onze clienten ook in, die te dikke benen nog hebben voor hun steunkousen.. Mijn bloeddruk is ook tiptop in orde, tenminste tot afgelopen zondag, vanmiddag weer checken. Nergens verders last van. Wel heel erg fijn dat je nu minder pijn hebt. Het is idd erg pijnlijk, alsof er mesjes in je vlees geduwt worden he..blehh..