Hallo Allemaal! Ik en mijn vriend willen graag zwanger raken. Ik heb al heel braaf opgezocht wanneer mijn ovulatie is geweest. Dit was op 4 februari. In de dagen voor, op en na de ovulatie hebben we goed ons best gedaan. Nou vroeg ik mij af... Wat zijn nou de 'aller eerste' zwangerschapssymptomen waar je aan kunt merken dat je zwanger bent? en wanneer is echt het eerste moment dat je kunt beginnen met zwangerschapstesten? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hier is pas een mooi verzameltopic voor geopend...ik denk dat je daar wel wat kan vinden.De naam is iets met 'hetgrotebenikmisschienzwangertopic', de naam is iets anders, en het staat onder zwanger worden.
Die symptomen zijn heel verschillend per persoon en veel symptomen kun je ook voelen als je menstruatie eraan komt. Testen wordt meestal veertien dagen na de eisprong gedaan, hoewel er vaak eerder wordt getest want spannend e.d. Succes.
Beste TS, je kunt je eisprong niet 'opzoeken'. Tenzij je bedoelt dat je ovulatie-testen hebt gedaan of getemperatuurd hebt. Een cyclus bestaat namelijk uit 2 gedeeltes: Menstruatie -fase voor de eisprong- eisprong -fase na de eisprong- menstruatie (ofwel NOD). De tweede fase, tussen eisprong en NOD, heet de Luteale Fase. Deze mag, in een gezonde cyclus, tussen de 10 en 16 dagen duren. Korter is in principe niet vruchtbaar en langer komt zelden voor. Bij een cyclus van 28 dagen betekent dit dat je eisprong kan komen vanaf dag 12 tot en met dag 18. En dus niet keurig op dag 14, zoals de meeste calculators berekenen. En is je cyclus langer of korter, dan verschuift dus ook die eisprong. Nadat je eisprong geweest is, volgt een bevruchte eicel een behoorlijk standaard patroon: innestelen is tussen 6dpo en 10dpo (dpo=days past ovulation/dagen na eisprong) en de meeste dames testen redelijk duidelijk vanaf 12dpo. Eerder dan 10dpo zou ik niet testen en vanaf 14dpo zou je echt wel een duidelijke streep moeten zien. Stél dat je eisprong op 4feb was, dan zou je kunnen testen vanaf 16feb. Als ik dit volstrekt overbodig zit uit te leggen, sorry! En hoe dan ook ontzettend veel succes!
Het beste symptoom is niet meer ongesteld worden , maar er zijn zelfs dames die nog een soort mini-ongi krijgen.