Wie heeft er meer informatie over Pipelle?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Diddeltje, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    Hallo dames,

Ik hoop dat mij iemand meer informatie kan geven over pipelle.
    Ik heb er iets over gelezen, maar het is mij allemaal niet duidelijk.
    het schijnt te helpen of onderzoek te doen naar innesteling?
    ik zit momenteel in mijn laatste ivf poging en heb nog 2 cryo's.
    momenteel dus beetje radeloos aan het worden en alle opties liggen open voor mij.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

He meis!

Ik heb afgelopen vrijdag een pipelle ondergaan. Ik heb hem gedaan in het amstelland in Amstelveen. ( geloof dat er nog 2 ziekenhuizen zijn waar het kan) Amstelveen is het bekendste.

Het heeft als functie om een soort ontsteking te creëren en je hele slijmvlies wordt afgestoten. Een nieuw bedje dus. Er zijn hele goede ervaringen mee!

Het wordt volledig vergoed als je bij je huisarts of arts een doorverwijzing aanvraag. Anders kost het iets van 125 euro ofzo.

In het buitenland kunnen ze het testen op nk cellen, natural killer cel. Alleen in Amstelveen doen ze dat niet. Misschien andere ziekenhuizen in nl wel maar ik ken ze niet.

De pipelle zelf was bij mij heel pijnlijk, maar ik heb zelfs pijn bij een echo. Dus ik ben geen goed vergelijking materiaal. Het duurt ongeveer 2 minuten. Je doet het wel zonder pijnstilling. Je kunt wel zelf iets slikken.

Heb je je ook verzekerd voor een vierde of eventueel vijfde poging?

3. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden

he,
    nee heb geen verzekering voor 4e of 5e keer, dan ga je erg veel premie betalen en de verzekering laat je niet zomaar even toe.
    oke, en helpt pippelle dus voor innesteling? bij mij ging alles goed, waren mooie embryo's en sterke cryo's 10cellig en sterk. maar ja toch blijft het niet plakken.
    ik vroeg mij af, wat voor meerwaarde pipelle heeft, en het onderzoek ach na 3 puncties denk ik kom maar op! die puncties voelde ik bijna niet dus dat scheelt:)

Heb jij gauw tp?

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.675
    113
    Ik heb voor deze 4e icsi ook een pipelle laten doen in het Amstelland. Je kunt gewoon een afspraak maken. De pipelle stelt niks voor, ik stond met 2 minuutjes weer buiten en voelde er niks van.

Over de verzekering: ik ben voor deze 4e poging overgestapt naar UMC. Geen medische selectie, en ik betaal maar 5 euro premie per maand meer dan bij mijn oude verzekering met uitgebreid aanvullend pakket.

5. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden
    ik heb voorgaande jaren altijd erg weinig betaald aan zorgverzekering, ik heb even uitgerekend als ik zou overstappen in 2017 dan betaal ik 80 euro meer dan voorheen. voor mij toch aardig wat. weet nog niet wat ik ga doen. eerst de hoop dat nog lukt, heb nog 2 cryo's.
    daarna moet ik nog even verder kijken, wat te doen.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik betaal nu 135 ofzo voor ook een poging 4. Voor mij maar 10 euro meet. Poging 5 erbij wordt wel veel duurder.

Mijn tp is pas ergens in mei. Je doet het de maand voor je behandeling of in jou geval je cyclus voor je cryo tp.

7. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Voor mij ook iets van 30 euro per maand meer voor een 4e poging, maar daarmee ook een aantal andere vergoedingen (o.a. bril, haptonoom) waardoor het wel uit kan om dat extra bedrag te betalen.

Weet je welke ziekenhuizen dat zijn Bubblez? Waar je nog meer een pipelle kan laten uit voeren? En heb jij dat op eigen initiatief gedaan?

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik dacht Nijmegen ook.. en nog een maar ik weet het niet meer..

Hier op eigen initiatief. Wel in overleg met mn arts maar zij weten er niks vanaf dus vandaar dat ik het zelf heb geregeld.

Ik weet niet waar je woont dreamer29. Maar opzich is Amstelveen geen enorme wereldreis. En ze doen het daar vrij veel dus veel ervaring. Ik had zo gehoopt bij jou al een ander onderschrift te zien..

9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik ga het morgen in het gesprek bespreekbaar maken bij mijn arts, benieuwd wat ze er van vindt. Nijmegen zou voor ons dichterbij zijn dan Amstelveen. Maar goed, zo ver is het nog niet.

Helaas, hier ook nog geen mooi onderschrift inderdaad... Elke maand hoop ik er weer op, maar het geluk rolt nog niet onze kant op. Zie dat jij binnenkort gaat starten met icsi3. Hoe is het met je vertrouwen? Kijk je er al naar uit?

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Vertrouwen is groot.. ook omdat het in december wel gelukt is. En mijn man zn zaad is flink verbeterd! Van 0.1 sporadisch bewegend naar 0.4 goed bewegend! We zijn sinds september heel anders gaan eten en nog meer en dat helpt blijkbaar! Plus de pipelle. En ik doe weer acupunctuur.

Ik ben dr echt weer aan toe. Krijgen nu ook 2 embryo's terug. Dus misschien wel dubbel geluk!

Jij hebt deze.maand weer een tp? Hopelijk lukt die wel meis! Hoe gaat het met jou ?

11. Huismusje24

Huismusje24 Actief lid

17 dec 2014
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een pipelle laten doen. Ik ging kapot van de pijn. Moest spontaan overgeven van de pijn. Maar het heeft bij mij niet geholpen helaas.

12. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden
    hallo dames,
    thanks voor jullie input! ik ben ook weer vergoedingen aan het uitzoeken duurt nog even, maar ja is misschien optie voor volgend jaar. voor nu hebben we dinsdag weer gesprek in UMC Utrecht en daar wil ik wel pipelle aankaarten. Amstelveen of Nijmegen, ach afstand maakt niet zoveel uit. Zie dat jullie beide ook al veel hebben meegemaakt! hopelijk komt het wondertje gauw voor jullie.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zie net in mijn Google zoektocht ook Maasstad zieke huis.

Nijmegen twijfel ik over hoor.. weet t niet zeker..

14. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Wat fijn dat je zoveel vertrouwen hebt! Wat je zegt inderdaad... Het is een keertje bij je gelukt, dus dat geeft een goed gevoel lijkt me. En het zaad dus verbeterd, ook top.

Wat zijn jullie qua eten gaan doen dan als ik vragen mag?

Ik heb waarschijnlijk volgende week weer een tp, vanochtend 1e fm weer en al een follikel van bijna 19 mm. Dus dat schiet al lekker op.
    Hier is het met mijn vertrouwen alleen niet zo positief. Keer op keer de teleurstelling doet het geen goed. Daardoor vind ik het soms lastig om hoop te blijven houden.

15. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Diddeltje: wat voor gesprek hebben jullie dan? Om opties nog te bespreken? Weet je al wanneer jullie voor de cryo's willen gaan?

Vanochtend heb ik ook gesprek gehad in mijn zkh en gevraagd naar de pipelle. Daar doen ze het alleen nog niet. Mijn arts had het er wel over dat hier onderzoek naar gaat komen in de toekomst, maar daar heb ik nu nog niet zoveel aan dus.
    Ik mocht wel mijn schildklier en vitamine B12 laten testen. Heb jij dat al ooit gedaan?

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik snap je helemaal.. het is zo onwijs zwaar.. hopelijk blijft de volgende hangen!

Mijn ziekenhuis kent het ook niet. Vandaar dar ik her zelf heb geregeld.

Wij zijn gaan leven volgens het boek van rika lukac. Innesteling zwanger worden en blijven. We doen niet alles. Wr eten voornamelijk bio en minderen in suiker en prut. Daarnaast slikken we beide een natuurlijke multivitamine. (Hij elke dag senior, meer selenium en zink. En ik elke dag mama)

Ik heb bloed laten prikken op vit b1 b6 b11(folaat is de pure vorm van foliumzuur) b12 en vit d. Daarnaast mn amh.

Als je meer wilt weten. Stuur mij dan een pb. Praat handiger :)

17. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nu twee keer de pipelle gehad. Ik ben onder behandeling in Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp. Ik heb zelf PCOS en mijn bms was voor pipelle altijd net aan voldoende (6mm). Ik ben nu bezig met de tweede ICSI poging. Zelf voeren ze de pipelle standaard uit bij vrouwen die niet zwanger zijn geworden de eerste IVF/ICSI poging, omdat meestal de oorzaak dan ligt bij het innestelen. Ze schrapen een laag slijmvlies weg (creeren een wond) zodat er een nieuwe laag wordt aangemaakt. Dit heeft bij mij een positief effect! Vorige keer had ik op dag 12 al een bms van 7,9 mm (deze was ik 3,5 jaar tijd nooit dikker dan 6 mm). Helaas kreeg ik overstimulatie en werd de ronde afgeblazen.. Nu heb ik een bms van 7 mm. Het werkt naar mijn idee echt!

De ingreep zelf gaat echt heel erg snel. Het is een heel naar gevoel, vond het echt niet fijn. Maar omdat het zo kort duurt is het goed te doen. Ik heb wel beide keren 1,5 week licht bloedverlies gehad (inlegkruisje dragen was voldoende) en een zere buik. Dat viel mij wel erg tegen.. maar schijnt niet bij iedereen zo te zijn.

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb het ook laten doen en zwanger van geworden. Als je dit doet is het wel heel belangrijk om te weten dat dit exact 7 dagen na je eisprong moet. In de regel komt dat tussen de 21e en 23e cyclusdag, weekendsluiting meegenomen!

19. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Je moet een pipelle toch een cyclus van te voren uitvoeren? en hoe lang werkt het daarna door?

20. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij werkt het iets anders, omdat ik geen eigen cyclus heb. Bij mij wordt de Pipelle uitgevoerd en moet ik direct aan de medicijnen om een bloeding op te wekken. Deze komt dan na 2 weken. De Pipelle moet na elke mislukte ronde opnieuw uitgevoerd worden.

Deel Deze Pagina