Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Je mag zelf kiezen. Tenzij je een medische indicatie hebt. Of er tijdens de bevalling iets gebeurt waardoor je naar het zkh moet.

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Fitty, ja je mag altijd kiezen. Ben je alleen basis verzekerd, dan moet je wel een ziekenhuis bevalling zelf betalen. Als je tenminste geen reden hebt om daar te bevallen. Bij een indicatie word het wel vergoed. Bijvoorbeeld keizersnede vanwege stuit of lage geboortegewicht, zwanherschapsdiabetes/ helpp dat soort dingen.

Ik had niks van dat alles maar wilde wel in het ziekenhuis... Vanwege de pijnstilling vooral en mocht er iets mis gaan... Maar vanwege extra pakket niks hoeven betalen.

3. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik heb ook wel een extra pakket, ik zal even lezen wat er wel en niet vergoed word. Een ziekenhuis bevalling lijkt me eigenlijk wel fijner voor m'n gevoel; minder om je druk over te moeten maken. Ik heb ook smalle bekken en vind het een beetje spannend maar probeer daar nu nog lang niet over na te denken. Toch in al die folders komt er al veel info op je af dus probeer ik het toch allemaal een beetje te bekijken wat ik wil en wat de mogelijkheden zijn :)

4. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Hey stiertje, welkom ☺️
    Wel slim om t pas later te kopen. Ik verwacht wel dat t lukt gezien hoe makkelijk het de vorige x ging, maar je weet nooit.

Fitty, heb er ook over gedacht om t terug te zetten, volgens mij scheelt het niets voor kraamhulp, bevalling enz.
    Ik ook 5 mrt (eerste) afspraak bij vk. Maar pas bij 20 wkn weer echo.
    Waar laat je een pretecho maken? En wat zijn de kosten?

5. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik heb het net opgezocht:

Vergoeding verloskundige zorg

UMC Zorgverzekering
    Bevalling met medische noodzaak in een ziekenhuis of geboortecentrum waarmee wij een contract hebben Volledige vergoeding
    Bevalling zonder medische noodzaak in een ziekenhuis waarmee wij een contract hebben, inclusief kraamzorg tijdens bevalling

Bevalling zonder medische noodzaak in een geboortecentrum waarmee wij een contract hebben
    € 202 per dag: maximale vergoeding van € 235 min de eigen bijdrage van € 33 per dag.

Brengt het ziekenhuis of geboortecentrum meer dan € 235 per dag in rekening? Dan betaal je deze extra kosten zelf.

Thuisbevalling door een verloskundige waarmee wij een contract hebben Volledige vergoeding

6. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    #266 fitty, 15 feb 2015
    Laatst bewerkt: 15 feb 2015
    Bij de kraamzorg is pakket 3 en 4 hetzelfde ; Volledige vergoeding voor de eigen bijdrage vanuit de basisverzekering
    12 uur vergoeding (verspreid over maximaal 4 dagen) voor medisch noodzakelijke kraamzorg na de 10e dag.

€ 75,- 2D, 3D en 4D echo, inclusief DVD en CDROM met foto’s. is in Son ik had gelezen dat deze heel goed is :) alleen een geslachtsbepalings echo kost 35 euro dat is 2d. Ik heb ook veel goeds gehoord en gezien van Echo buro in Ermelo en die schijnt ook niet duur te zijn

Als je googled op pretecho kom je veel buro's tegen ook bij jou in de buurt en kan je prijzen vergelijken maar meestal zijn de kosten voor een 2d echo geslachtsbepaling 16 weken rond de 35 euro. En als je geluk hebt doen ze die dan ook een stukje in 3d :)

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wij hebben hier Jan de Koning...maar ik ga daar geen gebruik van maken. Wacht wel netjes tot de 20 weken voor het geslacht ;)

Vandaag veel pijn in mijn romp. Of de organen in de verdrukking zitten...nu al?

8. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Jan de koning, klinkt een beetje als de visboer hihi.
    Volgens mij kan er al aardig snel van alles overhoop liggen in je buik, dus die pijn kan er dacht ik best van zijn.

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha Jan is juist een hele bekende echoscopist whahahaha! Een van de eerste die in NL 4d gebruikt :D
    Maar misschien verkoopt hij ook vis? Hihihi

Ff gegoogled maar het is Jan Koning. Niet Jan de Koning. Dacht al kreeg een varkenshandelaar als eerste pagina :p
    4D HD Echo | Echobureau Jan Koning

10. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stiertje spannend hoor! Ik duim voor je! Ik heb het juist andersom want mijn hormoonhuishoudibg was vaak teveel een rotzooi waardoor waarschijnlijk ik nooit zwanger werd van een verse tp. Ik ben juist twee x van een cryo zwanger geworden (helaas van korte duur maar toch).

Fitty wanneer heb jij jouw verzekering terug gezet? Kan mij voorstellen dat ze er voor 31 jan geen probleem van maakte omdat je tot die tijd kon overstappen ben bang dat ze er niets meer aan willen doen, k wil het wel even proberen. Ik had mn tandartsverzekering dit jaar uit mn pakket gehaald omdat alles al zo duur was en ik al jaren alleen op controle hoef en verder niets. Zal je net zien dat ik sinda gister pijn in mn kies heb en het word steeds erger, grrr

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Fisher: ik hoop dat dit cryootje mij gaat verrassen :D
    Mocht ik ooit weer zwanger raken, dan heb ik een medische indicatie voor de bevalling, want mijn dochter is met een keizersnee geboren.

12. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Fisher ; volgens mij was dat begin februari.
    Stiertje; mag ik vragen waarom je met keizersnede bent bevallen ? Ik heb veel vriendinnen in Duitsland daar mag je kiezen of je met keizersnede bevalt. Maar in Nederland kan dat alleen met medische indicatie toch ?

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Keizersnee was zeker niet vooraf al de bedoeling. Maar mijn kind was in nood. Toen thuis de vliezen braken was het vruchtwater niet helder, ze had er dus in gepoept. Toen in het zkh aan de meters en op een gegeven moment ging haar hartje dippen, bij elke wee, en dat werd steeds ernstiger. Dus eerst besloten tot 'gewone' keizersnee, en later opgeschaald naar spoed. Zo spoed, dat de ruggenprik niet eens meer kon inwerken en ik onder algehele narcose moest.
    Dochter is er trouwens prima uitgekomen. Ik kon haar helaas pas 2 uur na de geboorte zien. En ik werd een nogal naar wakker, omdat ik met die spanning in slaap ging en niet wist hoe het afgelopen was.

Zelf mogen kiezen voor een keizersnee vind ik echt waanzin. Het is een zware ingreep waarvan je wekenlang moet herstellen, en bovendien brengt iedere ingreep risico's met zich mee.

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ben ik met je eens stiertje! Een keizersnee....volgens mij weten ze niet wat ze kiezen. Wat een aanslag op je lichaam het is. In noodsituaties is het een uitkomst maar er zomaar voor kiezen? Je bent inderdaad weken aan het herstellen en het is ook maar weer afwachten hoe het van binnen heelt en of een volgende zwangerschap dan nog haalbaar is...

Je lichaam is gebouwd om te kunnen bevallen. En dat lukt je ook! Uitzonderingen heb je maar als je gezond bent en geen gekke fratsen dan ben je binnen no time weer op de rit!

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, zo is het. Je lichaam kan dat (uitzonderingen daargelaten). Ik vond het wel heel heftig trouwens, maar volgens mij ging het ook heel snel: van niet te voelen ontsluiting naar 5 cm binnen 2 uur of zo. En daarna hebben ze niet meer gevoeld omdat ze toch al een ks gingen doen, maar achteraf gezien vermoed ik dat ik op de OK al beginnende persdrang had.

En ik kon echt niks de eerste dagen. Eerste verschoning, eerste badje: heb alles moeten toekijken. En haar eerste 2 uren gemist, nog wel het allerergste. Haar eerste huiltje. Ze heeft gehuild totdat ze bij mij werd gelegd, toen werd ze pas stil. Toen ik nog onder zeil was, hebben ze haar een klein beetje kunstvoeding gegeven. Daar kan ik achteraf nog wel boos om worden.

16. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik heb een vriendin die al vanaf haar 8e jaar (net als ik) paard rijd. Haar VK zei ook dat ze een natuurlijke bevalling kon proberen, ook al had ze smalle bekken.. want je bekken worden week en een normale bevalling is dan gewoon mogelijk. En als het niet goed zou gaan dan ben je in no time in het ziekenhuis voor een keizersnee zei ze...

Mooi gezegd.. alleen is het kindje klem komen te zitten (door de nauwe bekken en heftige bespiering) en tijdens de bevalling overleden. Van haar 2e kindje is ze bevallen in een ziekenhuis in Duitsland met keizersnee. De herstel periode nam ze op de koop toe. Net als een andere vriendin van mij die in Duitsland woont en met keizersnede is bevallen (ook altijd paardgereden) die lag al maanden van te voren iedere nacht wakker in de angst dat het mis zou gaan daarom heeft zij voor een keizersnede gekozen.

Ik krijg nog een speciaal onderzoek hiervoor ivm mijn smalle bekken. En mocht alles goed zijn dan ga ik wel voor natuurlijke bevalling maar wel in het ziekenhuis zodat er ingegrepen kan worden als het nodig is. Ik ga liever voor een Keizersnee en veiligheid voor mijn kindje, ik begrijp dat het herstel dan langer duurt en dat je er een litteken aan over houd. Maar dat heb ik er graag voor over.

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dit zijn dus de uitzonderingen die ik bedoel. Als je niet natuurlijk kúnt bevallen, is er gelukkig altijd nog de keizersnee. Vriendinnetje van mij had ook een te smal bekken. Eerste kindje wel 'natuurlijk' begonnen, maar in ks geëindigd. Tweede en derde via een geplande ks. Zo'n moordpartij moet je niet willen. Niet goed voor moeder en kind.
    Ik doelde meer op mensen die niks mankeren maar toch een ks willen. Die weten niet wat ze zeggen.

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik heb dan ook in mijn post gezet dat er uitzonderingen zijn.

Maar jeetje wat heftig!!!! Rijd jij ook paard? (Edit: lees dat je het al vanaf je 8e doet)
    Heb het zelf ook 8 jaar gedaan maar is hier nooit naar gevraagd. Had dan ook geen problemen. Maargoed was ook hobby 1 a 2x in de week. Hoorde altijd wel dat amazones een risico zijn vanwege de sterke spieren. Die kan je dan niet goed ontspannen ofzo.

Heb je trouwens een eigen paard?

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Welkom Stiertje! Ik geloof wel in cryo's :)
    Ik hoop voor je!

We zijn terug van een lang weekend. We hebben vooral heel rustig aan gedaan. Erg snel moe ;)
    Vandaag zo vreselijk misselijk. Kan het tot nu toe nog net binnen houden allemaal.

20. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ja en ik rijd nu nog wel maar rustig aan :)
    Het schijnt geen kwaad te kunnen als je 1 of 2 x per week rijd maar wel als je van kinds af aan bijv iedere dag paard rijd of zoals mijn vriendin meerdere paarden per dag rijd (is haar beroep) . Ik rijd nu niet meer zoveel maar heb vanaf jongs af aan wel heel veel gereden. Wisten destijds nog niet dat dit kwaad kon dus ik was vanaf mijn 8e tot zeker mijn 22e iedere dag en bijna de hele dag op het paard te vinden :) De laatste jaren rijd ik minder maar nog wel dagelijks. Bij bijv een onderzoek met eendebek is dit al een heel probleem; de arts zegt dan ontspannen maar spieren daar zijn zo sterk dat dit heel moeilijk gaat. 10 maart heb ik onderzoek hiervoor dus ben benieuwd. Ik heb zelf al aangegeven dat als bevallen met keizersnede voor mijn kindje minder risico is als gewone bevalling dat ik dan voor de keizersnede ga . Maar ik probeer me hier nog niet te druk om te maken. Maar het lezen van alle folders moet ik er wel meer aan denken :) hebben jullie ook zo een pakket gekregen bij de VK met onwijs veel folders en boekjes ? Wel handig maar veel te lezen :D

Deel Deze Pagina