Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Stiertje welkom. Ook ik geloof in cryo's. Mijn dochtertje is een verse tp daarvoor al meerdere cryo's gehad. Wij zijn vrij snel na haar geboorte begonnen met het toen van de cryo's die uit haar poging over waren (3 stuks), omdat een cryo nog nooit was blijven zitten en wij dus geen hoop hadden dat het zo lukken, wij dachten cryo's opmaken en als meisje 1 is een nieuwe behandeling. Maar de tweede cryo besloot uitgroeien tot ons prachtige mannetje, heb er dus zelfs nu nog 1 uit vriezer. 2 Kids gemaakt op dezelfde dag. Dus ik geloof zeker i 'n cryo's!!!!

Wow wat heftig dat paardrijden zoveel effect op bevalling kan hebben.

Saskia wat irritant die misselijkheid hè. Hier vanaf het weekend oook wat heftiger, maar gelukkig niet spugen. Hele tijd zo een weeïg gevoel.

Vanochtend intake vk en echo gehad. Ik ben 5 dagen vooruit gezet :)! Over 3 weken de termijnecho. Zo blij, maar wil dat het nu al 3 weken later is, ga denk ik in winterslaap!

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Fijn Kaaat dat alles goed was! Jaaaaa ik wil ook vooruit! Heb 11 maart de termijn echo. Daarna op vakantie.

Fitty, spannend! Hoe gaan ze dat meten eigenlijk? Maken ze een foto van je bekken? En gaan ze dat meten?

Hier is de emesafene een wondermiddel! Ben wel misselijk maar minder en kan nu goed eten waardoor ik minder misselijk ben. En ik verzwak niet zoals bij Levi. Toen kon ik op een gegeven moment nog geen vijf minuten rechtop zitten. Zes kilo kwijt. Ik kon zo slecht eten. Maar niemand gaf me toen medicijnen. Nu heb ik gezegd dat ik nog een baby had en ik niet kan gaan liggen. Dus ze schreef meteen wat voor.
    Bij Levi nooit overgegeven, deze zwangerschap wel. Pfffff maar met de emesafene niet meer.
    Was er eerst sceptisch over....las zoveel dat het niet zou werken. Maar gelukkig bij mij wel!!!

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat super van de echo Kaaat!!

Die misselijkheid is niet heel fijn nee. Ik kan het binnenhouden nog, maar dat is wel een uitdaging ;)

4. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Welkom Stiertje!
    Mijn cryo is ook blijven plakken dus ik geloof ook wel in cryo's ;).
    Het was ook een blastocyst.

@bevalling: ik zit eraan te denken om in een bad te gaan bevallen. Ik heb daar onlangs een stukje over gelezen en het lijkt me wel wat. Ik moet dit nog aan de vk voorleggen. Ik zie nog niet zoveel nadelen, iemand van jullie toevallig wel?
    Overigens, wel in een bad in het ziekenhuis. Thuis bevallen wil ik sowieso niet.

De 26e hebben we de intake bij de vk. Het is een bevriende verloskundige dus dat is erg leuk. We krijgen dan ook weer een echo, dat is gelukkig al over 1,5 week :).

@misselijkheid: hier ook sinds zaterdag! Bleh...ik dacht er goed mee weg te komen maar helaas :p. Vanmorgen werd ik zo naar dat ik wel boven de wc heb gehangen maar uiteindelijk niet heb overgegeven, pff.

@Kaaat gaaf dat je 5 dagen vooruit bent gezet! Maar kan me voorstellen dat 3 weken tot de volgende echo een eeuwigheid lijkt te duren ;).

5. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Kaaat, fijn dat je zo'n mooie echo had!

Mi, fijn dat t middeltje helpt! SAS, jij ook zo misselijk! Bah.

Mpo, ik ken niemand die ervaring heeft met badbevallingen helaas.
    Ik ben zelf op zoek naar een zwangerschapscursus waar ik leer me totaal tecontspannen tijdens de bevalling. Denk nl dat ik er tegen het eind wel tegenop ga zien door m'n vorige zware bevalling. Vorige gyn zei dat ik bij de volgende een ks moest gezien m'n bekkenbodem, nieuwe gyn is daar niet zo van. Tja... En ik heb er te weinig verstand van.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wat fijn, jullie positieve verhalen over cryo's. Hopelijk kan ik er over een week ook over meepraten.
    Die van ons is ook een blastocyst, dus dat zijn wel de sterkere cryo's.
    Helaas geen ervaring met een badbevalling. Ik had het heel graag willen doen, maar dus een keizersnee gehad.
    Wat vervelend dat sommigen van jullie zo misselijk zijn. Gelukkig lijkt de emesafene te werken. Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik me wel een paar weken wat weeïg gevoeld, maar nooit hoeven spugen.

7. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Hallo Dames!

Leuk topic😀 ... ik ga ook met jullie mee lezen. Hier ook zwanger van de eerste na een icsi behandeling en ernstige overstimulatie. Inmiddels alweer 21 weken!!! Spannend😆 Ik ben benieuwd naar al jullie ervaringen.

8. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Stiertje ik ga weer voor je duimen, zag net in het andere topic dat je volgende week mag testen. Heel erg spannend weer! Succes met deze wachtweek!

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Welkom Endo! En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk.

10. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Mi87, ik mag ook 11-3 voor termijn. Jeeeh

Mpo bad bevalling lijkt mij ook erg mooi! Helaas geen ervaringen of mensen in mijn omgeving met ervaringen.

Endo welkom! En gefeliciteerd!!

Hier vandaag de oudste naar de psz gebracht jongste ik bed en wilde echt gaan sporten, maar alleen maar misselijk en ziek. Dus lig nu prinsessen heerlijk in mijn bed Hihi, nog even en dan de oudste weer halen :).

11. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even ego: ik heb umc gebeld en ze gaan mn verzekering niet omlaag bijstellen, ik kan ook geen tandartsverzekering erbij nemen. Gisteren bij tandarts geweest en hij zag geen gaatje en verder niets geks dus hoop echt dat het wegzakt en dat ik straks geen wortelkanaalbehandeling moet want dat mag ik dan mooi uit eigen zak betalen :(

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hey endo, welkom!! Jeetje, 21 weken alweer!
    Fisher: wat balen zeg, van je verzekering. Hopelijk trekt de kiespijn weer snel weg.
    Kaaat: doe maar lekker rustig aan meid. Misselijk gaan sporten lijkt mij ook niks.

13. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Saskia en Kaat dankjewel! Jullie ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Fisher ik weet niet precies wat je met de tandarts en verzekering hebt. Hoop idd voor je dat t weg zakt maar keek eigenlijk vooral even naar je handtekening en wat super dat je na al die pogingen spontaan bent zwanger geraakt. Dat is toch het mooiste wat je overkomen kan. Gefeliciteerd!

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Fisher wat balen! Hoop dat je kiespijn zakt.

Kaaat misselijk sporten gaat um niet worden nee. Hier al heel lang niet gesport. Neem het me telkens voor maar vermoeidheid en misselijkheid winnen het telkens ;)
    Hier vandaag poetsdagje. Mijn moeder komt helpen. Superlief!! Ik kom niet echt vooruit met de misselijkheid. Lang leven melk en een banaan, helpt tenminste voor even.

15. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Ow Saskia, dat sporten lukt bij mij ook totaal niet.
    Ik sportte vrij intensief het laatste jaar, maar nu al sinds begin 2e week jan. niet meer. Baal ervan, maar mijn lichaam kan de rust na een hele dag werken wel gebruiken. Dus dan maar even niet :).

16. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Wij hebben de 26e de intake bij de vk. We krijgen dan natuurlijk ook een echo. Onze vk werkt ook grotendeels vanuit hetzelfde ziekenhuis als waar onze fert.poli zit.
    De intake staat gepland om 13:45 uur. Nu zei ik tegen haar dat we die ochtend ook al een afspraak hebben staan bij de fert.poli voor een echo om 11:00 uur. De vk stelde voor om die echo af te bellen omdat 2 echo's om één dag een beetje teveel van het goede is.

Dus ik ging net bellen met de fert.poli om dit te bespreken, maar nu willen zij toch de echo van 11:00 uur door laten gaan voor de compleetheid van hun dossier. Logisch.

Dus, volgende week donderdag 2 echo's :D.
    Dat wordt een dagje vrij nemen en na de intake bij de vk gaan we maar gelijk door naar de 9 maanden beurs :p.

17. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Endo ; Gefeliciteerd :) en Welkom :)
    Fisher; wel vervelend dat je je verzekering niet mag omzetten. Je kan ook met je tandarts overleggen. Ik had vorig jaar een verzekering waarvan ik 500 euro per jaar vergoed kreeg maar bijv geen mondhygieniste of speciale dingen. Nu had ik wel iets speciaals nodig en ik zei tegen hem; dat moet dan maar een jaartje wachten ivm mijn verzekering. Toen heeft hij mij toch geholpen en een andere code doorgegeven aan de verzekering ; geen M code maar een T code, ik weet ook niet hoe dat werkt, maar daardoor kreeg ik het wel vergoed.

Ik heb ook een week of 2 niet gesport , wel gewandeld, maar sinds een weekje voel ik me weer stuk beter; minder moe en niet meer misselijk dus nu gaan het wel weer rustig aan sporten is wel goed :)

Ik heb wel goede dingen gehoord van de bevalling in het bad. Stond laatst een heel artikel over op facebook maar ik weet niet meer precies waar. Was wel heel positief.

Ik weet niet precies hoe/ wat ze gaan onderzoeken bij mn volgende afspraak in het ziekenhuis, ik weet alleen dat het iets met m'n bekken te maken heeft. Ben wel benieuwd. Maar ik kijk pas echt uit naar de pretecho over 4 weekjes :) Ik ga toch maar niet naar Son maar naar Ermelo. Is maar 35 euro daar en dan 2d en 3d/4d en had hele mooie fotos gezien van iemand hier op het forum ook met 16 weken geslachtsbepaling :) Dus daar kijk ik al naar uit :)

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Endo en Stiertje: leuk dat jullie hier mee komen kletsen! Endo: gefeliciteerd. Stiertje: zou toch top zijn als we je volgende week mogen feliciteren :), ik duim voor je!

Ik volg inmiddels al een zwangerschapscursus en daar is iemand die een badbevalling gaat doen. Ze is al stukje verder dan ik dus wie weet hoor ik later daar de positieve verhalen van. Maar omdat ik dus cursus heb, heb ik wel gehoord dat als je vliezen al snel gebroken zijn en je nog niet of nauwelijks ontsluiting hebt en je bevalling in die zin nog niet op gang is gekomen, kan je niet meer in bad bevallen i.v.m infectiegevaar. Maar ik hoorde ook dat bij slechts 10% van de vrouwen de bevalling begint met het breken van de vliezen, meestal begint het gewoon met weeen en breken de vliezen pas na zoveel cm ontsluiting. Dus dat valt dan weer mee.
    Je kunt zelfs als je wilt poliklinisch in bad bevallen, moet je wel zelf een bad regelen. Maar als je een medische indicatie hebt of krijgt tijdens de bevalling, kun je niet meer in bad bevallen. Zelf heb ik niet zulke romantische ideeen bij een bevalling, vind het vooral spannend of ons kleintje er gezond en wel uit mag komen, en zou het al mooi vinden als het allemaal een beetje normaal verloopt, dus geen bad of thuisbevalling voor mij, maar naar het ziekenhuis in de hoop dat er snel een dokter in de buurt is mocht dat nodig zijn.
    In de cursus heb ik geleerd dat een bevalling het soepelst verloopt als je zelf onstpannen bent, dus ondanks de pijn. Dus je moet vooral je gevoel volgen wat dat betreft, want als jij een fijn gevoel hebt bij een thuis en of badbevalling gaat dat waarschijnlijk ook het beste voor je werken. Dat klinkt wel weer goed he :).

19. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Mpo, druk dagje zo. Leuk de 9 maandenbeurs, lijkt me.

Endo welkom., geweldig dat je van de eerste tp zwanger bent geraakt!

Sporten... Ik ben in week 12 weer begonnen, daarvoor ook echt zo moe dat ik de moed niet kon opbrengen 😳
    En nu ook maar 1x per week hoor.

Fisher, balen! Geldt voor mij dus ook. Al heb ik wel een tandarts verzekering, dus daar geluk mee.

Pien, welke cursus doe jij?
    Bij mij braken de vliezen idd eerst.

Fitty, fijn idee dat ze wel gaan onderzoeken. En zo'n pretecho, helemaal leuk! Over 4 weken? Wij denk ik met 20 weken pas weer een echo, dat duurt nog zo'n 6 weken dus...

Kaaat, fijne uitvinding die psz. Lekker uitgerust?

Stiertje, nog een weekje? Spannend!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Idd, nog een weekje wachten. Pff.
    Bij mij braken de vliezen toen ik al wel weeën had, maar toen de vk daarna ging toucheren kon ze nog geen ontsluiting voelen. Na het breken van de vliezen werden de weeën heftiger. Ik ben daarna op een krukje onder de douche gaan zitten. Dat was wel fijn.

Deel Deze Pagina