Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    m676 email terug van UMC en bijna zelfde antwoord ;
    Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u vraagt naar de vergoeding van een electrische borstkolf. Graag reageer ik hier op.

U hebt vanuit uw UMC Extra Zorg 3 recht op huur van een elektrische borstkolf tijdens en na een ziekenhuisopname van 8 dagen of langer van een zieke zuigeling.
    U hebt recht op vergoeding van maximaal € 110 per bevalling.

Ik heb gegoogled en gezien dat bij andere verzekeringen bijv VGZ en Menzis dit beter geregeld is.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat soms wel eens zou kunnen werken...
    Kijk eens of er ook lactatiekundigen bij jou in de buurt zijn die eventueel een borstkolf aan jou kunnen verkopen maar op het factuur willen zetten dat jij eentje huurt...

Ik heb toen met mijn dochter en babymassage cursus gedaan. Omdat die mevrouw zowel daar voor opgeleid was als een erkende lactatiekundige was heeft zij mij een factuur toen gegeven met ipv babymassage erop: lactatiekundige zorg :p

Volledig vergoed dus gekregen.

Wie niet waagt, wie niet wint ;)

3. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Saskia, wat vervelend die rugpijn. Ik had dat ook wel een beetje hoor, maar niet zo erg.

Fitty, lekker dan zo'n buurman. Ik heb dat ook gehad in mijn vorige appartement en hoewel je weet dat het onvermogen is, je kan er behoorlijk wanhopig van raken. Maar goed babys waren toen nog niet aan de orde, ik kan me voorstellen dat je je preventief zorgen maakt. Ik weet niet of jou verhuurder je verder kan helpen, maar aangeven kan zeker geen kwaad toch?
    En misschien schreeuwt jullie spruit er gewoon wel keihard overheen ;)

Ohh dat jullie al namen weten zeg! Das fijn, lijkt me echt zo'n klus. Ik heb het denken/fantaseren over namen uitgesteld tijdens de gehele mmm, te bang om iets te jinxen.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja, nog over de kolf: ik wil de Medela Freestyle kolf kopen. Die kost in de Prenatal ik geloof zo uit mijn hoofd 360 euro. Ik heb een lactatiekundige gevonden die hem voor 295 (!!) aanbiedt.

Mocht iemand willen weten welke lactatiekundige dat is, stuur mij dan ff een PB. Dit omdat deze lactatiekundige in de buurt van mijn woonplaats is en ik niet op het forum mijn woonplaats wil zetten.

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Fitty, niet echt fijn zo'n buurman ook al kan hij er niks aan doen. Het was inderdaad netjes geweest als de verhuurder dat even had gemeld. Ik zou het wel even zeggen denk ik, zeker dat je op prijs had gesteld dat hij het had gemeld. Zelf denk ik dat je kleintje eraan gewend raakt omdat hij of zij dit net zo vaak hoort als jullie. En er dus niet veel last van zal hebben. Maar dat weet je nooit van tevoren natuurlijk.

Zuuske, ik heb de rugpijn ook al eerder gehad. Vandaag vind ik het echt te erg aanwezig. De hele dag door en continu. Soms even iets erger dan de andere keer. Geen last van buikkramp en ook geen bruinverlies of ander bloedverlies. Dat is al heel fijn natuurlijk. Maar heel gerust ben ik nu even niet...

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als je je heel veel zorgen gaat maken, dan moet je gewoon het ZH ff bellen hoor. Daar zijn ze voor. Ze hebben mij al honderdmiljoenkeergezegd dat ik gewoon moet bellen als ik mij zorgen maak. Zorgen maken is genoeg voor een extra echo en ze zijn er toch (de artsen in het ZH bedoel ik)

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik wacht wel even af. Anders zit ik straks iedere week bij de vk :D
    Zolang geen buikkramp en/of bloed wacht ik wel af.

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fitty: goh vervelend zo'n buurman zeg, maar ja wel goed om te weten dat hij er niets aan doen kan, zorgt toch voor wat begrip denk ik. Ik denk eerlijk gezegd dat jullie kindje er minder last van zal hebben dan jezelf, hoe vaak je niet ziet dat baby's echt overal door heen slapen, hoe lawaaieriger hoe beter lijkt het soms wel ;). Maar ja je kunt het altijd eens aankaarten bij de verhuurder of er mogelijkheden zijn...

Zuuske: ik doe ook een standaard cursus, is helemaal prima hoor en leuk om te doen. Wordt het net echt ;). En je doet wat aan voorbereiding voor de bevalling, dat kan nooit geen kwaad. Ik leer er nog wel wat dingetjes hoor. Vind het wel prettig om er op die manier wat naar toe te leven. Lijkt me al spannend genoeg zo'n bevalling ;).
    Wij hebben ook geen naam hoor, dat heb ik ook altijd uitgeschakeld. Dacht van: ja ik kan nu wel een naam bedenken, maar voor je het weet is er weer iemand je voor, zal je zien dat zij er met je naam vandoor gaat! Heb daar gewoon bewust nooit over nagedacht. Maar nu wel ff lastig hoor. We hebben er nu nog een paar over, mijn man heeft wel een voorkeur, ik weet het nog niet zo, nog ff over nadenken... Komt vast vanzelf goed! Wij weten ook dat het een jongetje wordt en maken daar geen geheim van, wel zo makkelijk hoor.

9. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Wij hebben nog nooit een jongensnaam gehad. Wel meisjesnamen dus wat dát betreft zou het makkelijk zijn als er nu een klein meisje in m'n buik zit ;)

Fitty, wat vervelend. Je baby zal er wrsch geen last van hebben, maar als zij/hij ouder wordt, wil je mss niet dat ze dit als normaal geluid herkent. Je kunt het zeker aankaarten, mss is er een keer een appartement vrij en kunnen jullie daar naartoe. (Soort wachtlijst).
    Ik zie nergens het woordje huur staan in de lijst van vergoedingen. :x
    http://www.umczorgverzekering.nl/SiteCollectionDocuments/2015/d4070-umc-zorgverzekering-vergoedingenoverzicht-2015.pdf
    Stom dat ze niet vergoeden!

Saskia. Bah wat blijft t spannend. Ik zit nu ook weer te wachten op m'n volgende afspraak hoor! duurt nog bijna twee weken!
    Als je je meer zorgen gaat maken dan gewoon bellen! Ook al zit je er iedere week, het geeft je wel meer vertrouwen!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Met opstaan voelde ik eigenlijk amper iets. Nu een beetje zeur. Ook wat steekjes in onderbuik en soms beetje zeurend gevoel. Ik denk inmiddels dat het er gewoon bij hoort. Maak me al wat minder zorgen. Al blijft het spannend natuurlijk.

11. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Saskia, die steekjes en dat zeurende gevoel had ik van begin af aan. Eerst dacht ik nog van de punctie, toen dacht ik (uiteraard) menstruatie, terwijl ik normaal nooit menstruatieklachten heb. Achteraf is dat ws toch verbonden geweest aan de zwangerschap, rekkende baarmoeder en banden wellicht? Ik kan er de vinger niet op leggen, maar ik heb het nu nog steeds.
    Het valt niet mee om je compleet zorgeloos op te stellen natuurlijk, dat zit niet meer in onze aard ;) maar ik denk dat je gelijk hebt en dat dit er gewoon bij hoort voor jou.

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dat gevoel heb ik nu ook. Alsof ik ieder moment ongesteld kan worden. Maar dat kan niet, want ik gebruik progynova + utro. Toen ik zwanger bleek van m'n dochter had ik het ook, dus verstandelijk weet ik dat het ook goed kan zijn. Maar ik vind het wel moeilijk hoor, om vertrouwen te hebben in een goede afloop. Morgen ga ik een test doen. Dan weet ik vast wel iets meer.

13. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Spannend stiertje. succes

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Herkenbaar Stiertje... Verstandelijk weet je dat het allemaal niks slechts hoeft te betekenen maar je associeert het met menstruatie.
    Ik had het ook voor de test. Nog even een dagje bibberen... Hopelijk morgen goed nieuws van jou hier :)

15. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Slopend stiertje! Ik duim zó voor je!

16. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Spannend stiertje :) We duimen mee

Dames ik heb een vraagje.. meer een dilemma. Ik ga over 2 weken mijn contract tekenen voor nieuwe baan, maar ik heb nog niet verteld dat ik zwanger ben omdat ik weet dat een andere vrouw niet is aangenomen omdat ze vakantie had geboekt van 3 weken in Juli. Ik ben eind augustus uitgerekend. Zal ik voor het contract nog vertellen dat ik zwanger ben ? Ik vind het zo moeilijk want ik ben bang dat ik dan alsnog niet word aangenomen en dit is mijn droombaan en ik heb dit werk hard nodig (ben pas ontslagen bij mijn oude werkgever) .. maar als ik het over 2 weken niet vertel bij tekenen van contract dan moet ik het toch paar weken later vertellen als je het gaat zien (buikje) en dan zullen ze me dat ook niet in dank afnemen dat ik het niet heb verteld van te voren.. Ik denk er nu iedere dag aan en ik wil het graag vertellen voor het tekenen van contract maar ben echt bang dat ik dan de baan niet krijg.. Wat denken jullie ?

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Oei, lastig hoor. Na het tekenen van het contract heb je vast ook nog een paar maanden proeftijd? Dan kunnen ze ook nog 'van je af' op een makkelijke manier. Vrees ik. En tegen die tijd weten ze het natuurlijk al. Lullig he, ben je eindelijk zwanger, heb je dit weer. Maar hey, misschien doen ze wel niet moeilijk, kan ook toch?

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fitty: goh lastig dilemma zeg... Kun je een beetje inschatten hoe graag ze je willen hebben? Ik weet het niet zeker, maar ik meende dag er een is termijn van hoe lang je je zwangerschap mag verzwijgen naar je werkgever en er staat me iets van bij dat dat 16 weken is. Dus als dat zo is, dan ben je dus nog niet verplicht het te vertellen. Gaat het om een vast contract? Dan zou ik toch denk ik niets zeggen, ze kunnen je dan toch niets meer maken als je het vlak daarna verteld? Maar ik snap ook dat dat wel heel lullig voelt, je wilt toch liever eerlijk zijn... Succes met de keuze!

Stiertje: ik duim voor goed nieuws morgen!!

19. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Egobericht...sorry...

Ik voel me al 2 dagen zo down :(.
    Baal er zo van dat ik niet kan genieten van deze zwangerschap door alle jaren van teleurstellingen en gedoe.
    Merk daarbij ook dat mensen in mijn omgeving dat niet begrijpen en dat is soms best lastig. Ze stellen me vragen waar ik zelf nog totaal niet mee bezig ben. Eigenlijk ben ik nog helemaal niet bezig met dingen regelen. Zelfs als ik bedenk dat we donderdag naar de 9 maanden beurs gaan, dan denk ik 'wat moeten we daar' :(.
    Mijn vriend begrijpt het gelukkig wel, want hij voelt hetzelfde.

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Meis, dat is heel normaal hoor. Je hebt het allemaal niet kado gekregen. Waarschijnlijk wel eens (of vaak) getwijfeld of het ooit wel zou lukken. Dan is het nu wel omschakelen. Mensen die 'van de wind' al zwanger raken, begrijpen dat niet. Gelukkig je vriend wel. En wij hier natuurlijk ook. Ik denk dat je er gedurende de zwangerschap steeds een beetje meer aan zult gaan wennen.

Deel Deze Pagina