Hier ook zwanger na lang traject. Heel pril... Ik ben heel blij en dankbaar, en af en toe lijkt het wel een droom. Helaas ook de welbekende angst dat het ons weer afgenomen gaat worden. Ik ben na ruim 6 jaar zwanger van de vierde icsi, vijfde tp. We hebben 3 jaar geen medische behandelingen gehad. Opeens was daar weer het gevoel het nog een kans te geven. En die is raak!
Ik heb informatie gekregen over hypno-birthing en mindfull Mothers. Heeft iemand ervaring met een van deze zwangerschapscursussen?
Wij hebben onze naaste familie en de beste vrienden ingelicht. Verder een paar naaste collega's van mij ivm de behandeling en vrij nemen. Mijn baas weet het nu ook omdat ik nu net een nieuwe functie in ga vullen voor iemand die in juni wegvalt. Wel fijn als ze vanalles regelen dat ze ook op de hoogte zijn dat ik aan het einde van het jaar ook een tijd uit ga vallen als alles goed mag gaan. Dan kunnen ze er zelf voor kiezen of ze liever iemand anders op de functie zetten.
Dames gefeliciteerd allemaal. En dat genieten is idd zo moeilijk. Bij mijn eerste de hele zwangerschap een soort angst gehad, pas toen ze een week oud was het besef van ze is echt van ons en gaat nooit meer weg. Toen kwamen alle emoties van de behandelingen er echt uit. Bij mijn zoontje kon ik al meer genieten al bleef ik het onwerkelijk vinden. Nu zomaar ineens spontaan zwanger, kans van 1 op weet ik het. Nog geen echo gehad dus heel onwerkelijk nog en angst dat dit grote wonder een illusie is. Meiden allemaal een hele dikke knuffel. Saskia wat goed om te lezen dat je zwanger bent, jij schreef vroeger in het topic van klingel toch?
Heel herkenbaar! Zelf moeder van een heerlijk icsi wondertje van bijna 8 maanden. Bijna 3 jaar bezig geweest, na 3 iui's bleek het zaad toch slechter te zijn dan dat ze in eerste instantie dachten. De eerste poging nog afgebroken ivm te weinig follikels, maar de eerste echte poging van een verse tp zwanger geworden. Het was zo onwerkelijk. Ik dacht eerst,' als ik zwanger ben, ben je alles vergeten!' Maar jeeh wat werd ik bang en onzeker, bang dat ons geluk weer afgepakt zou worden. De eerste 15 wkn waren killing. ik werk in een ziekenhuis op een acute afdeling. Was bang dat ik wat zou oplopen of te zwaar ging tillen. Ik kon nog steeds jaloers zijn als ik een zwangere zag, terwijl ik zelf ook zwanger was. Na 16 wkn kwam ik in wat rustiger vaarwater terecht. Voelde de kleine bewegen. Met 22 wkn zat ik in de ziektewet omdat ik hoge bloeddruk had. Maar op de bloeddruk na heb ik een prima zwangerschap gehad. Mijn lichaam heeft het prima gedaan! Acht Ik ging pas rond 30 wkn genieten van de zwangerschap! De wens voor een tweede is er en hopelijk is het ons ook gegund!
Wat een fijn topic! Heb toen ik zwanger was nergens meer mee geschreven omdat ik me niet helemaal thuis meer voelde in de mmm topics. En in de zwanger topics ook niet echt. Ik ben inmiddels bevallen van ons ivf wondertje. Ook ruim 2 jaar bezig geweest. (zelf proberen, grote operatie van endometriose en dan ivf). Ik heb ook met zoveel angsten gezeten eigenlijk tot de bevalling. Maar dit kwam ook door de single umbilical artery wat gevolgen had kunnen hebben voor ons kindje. Het is allemaal goed gegaan! Op ene van der manier blijft het zo onwerkelijk. Als ik naar m'n kindje kijk geloof ik het soms nog niet. Ik hoop dat jullie allemaal een gezond kindje mogen krijgen! En dat je down the road toch gaat genieten. Want het leven voelen in je buik is o zo magisch!
Hallo fozzy, leuk je hier te lezen! Ik herken het wel, je past niet meer echt bij de mmm-clubs en bij de gewone zwangerschaps/bevallingsclubs pas je ook niet. Het is toch heel wat anders om zwanger te zijn na een hele mmm dan om direct bij poging 1 of 2 aan te tellen. We moeten het nog aan familie vertellen, we wachten de eerste echo af. Een paar collega's weten het ivm werk. We willen als we het familie verteld hebben ook aan een bevriend stel vertellen die ook in de mm zitten, we weten alleen niet goed hoe we dat aan moeten pakken. Hebben jullie tips?
Klopt Kaat! Dank je Jij ook gefeliciteerd met dit grote wonder. Ik vind dit ook een heel fijn topic... Iedere zwangere heeft angst, maar na zo'n lange moeizame strijd ligt het denk ik toch anders. Ik word heel angstig van elke zeurderig buik- of rugpijntje terwijl ik rationeel ook wel weet dat het erbij hoort. Darmen ook flink van slag dus dat versterkt zeurpijn ook wel geloof ik. Bij alles wat ik voel lopen ga ik angstig naar de wc om vervolgens gelukkig telkens tot de conclusie te komen dat het witte afscheiding is. Die angst blijft...
Morgen komt MvM trouwens... Ook weer zo'n angstig moment... Is de test wel knal genoeg?! Ga morgenvroeg eerst zelf nog even testen zonder die mevrouw erbij.
Lelie, lastig om te vertellen aan anderen die in de mmm zitten. Ruim voor ik zwanger werd van onze eerste werden 2 vriendinnen zwanger. De een kwam het blij vertellen en ging redelijk vlot over op een ander onderwerp. De ander vertelde het met haar hoofd naar beneden en heel verontschuldigend. Dat eerste vond ik heel fijn, het tweede beledigde me. Ze deden beide hun best en voor hun was het ook moeilijk, maar toch, zo voelde ik me. Kortom: ik zou het ze blij vertellen en niet te lang over doorgaan. Ik voel me overigens nog wel thuis in het mmm topic waar ik al schreef, het is een heel fijn clubje. En ik schrijf daar ook nog. Saskia, goed dat je eraan meedoet! Ik zou ook eerst snel zelf testen😊 Ik mag niet meedoen omdat ik een bloedtransfusie heb gehad. Kaaat, nu in 1 dag zie ik je in 2 topics, leuk.
Nou... Testjes voor MvM vanmorgen alvast gedaan voordat mevrouw zelf komt. Vind ik fijner om beetje duidelijkheid/bevestiging te hebben. Maak me nu alleen beetje zorgen om CB digitaal. Ik had gehoopt en ook beetje verwacht dat er 3+ zou staan. Zeker omdat ik maandag bij bloedprikken een hcg had van 516. Ik hoop dat ik op het randje zit...
Proficiat Saskia! Zijn toch wel hele duidelijke testen hoor! Die van MvM zal vast ook knallen. Na zes jaar zwanger..... Echt geweldig. Ik blijf voor jullie door duimen.
Hoe ontzettend herkenbaar lieve Saskia! Ik had ook de mvm mevrouw met precies vijf weken op visite en ook 's ochtends heb ik de CB digitaal gedaan... 2-3... Complete paniek toen in m'n koppie want hij zou toch ook eigenlijk al 3+ moeten zijn??? Hihi nou nee dus. Jij (en ik toen) bent nu 5 week precies. Je weet niet bij welke waarde hij overspringt op 3+ (en nee dat willen ze ook niet zeggen bij de CB info lijn die ik toen gebeld heb haha). Vertrouw!! Echt!!
Dankjewel lieverd... Xx Ik probeer te vertrouwen... Cb kruis knalt wel namelijk. En ten opzichte van vorige week echt heel veel donkerder.
Saskia ik had hetzelfde met die CBdigitaal. Hij sprong op 3+ bij 5.3 weken. Geen zorgen nog hoor. Je bent ook bijna met dezelfde hcg waarde begonnen als ik destijds zie ik. Het ziet er tot nu toe denk ik wel goed uit v je. Spannend allemaal.