Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Stiertje gefeliciteerd!

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Woww Stiertje! Gefeliciteerd! Mooie test joh!Super voor jullie!

Fìtty, officieel mogen ze je niet weigeren of ontslaan vanwege een zwangerschap, maar uiteraard is het zo dat als ze dat willen, daar een mouw aan te passen is. Maar een integere werkgever dus niet en daar wil je het liefste voor werken toch? Dan denk ik dat ze andersom het ook fijn zouden vinden als je eerlijk bent. Ik zou het niet kunnen om het te verzwijgen en dan een paar weken later moeten opbiechten, dan zou ik me heel sneaky voelen. Maar goed, je hebt zoals je zegt het werk hard nodig én volgens mij ben je het niet verplicht om te zeggen. Met uitzondering van sommige sectoren moet je geloof ik uiterlijk drie weken voor je verlof ingaat je zwangerschap melden. (as if..)

Mpo, precies dat heb ik ook! Ik zat net nog in de auto te janken omdat ik ervan baal niet te kunnen genieten van de zwangerschap en nog met veel pijn en verdriet zit die het hele traject teweeg heeft gebracht (nu zijn mn emoties ook wel wat versterkt door de hormonen denk ik). Ik heb juist een traject met mijn psycholoog afgesloten omdat ik nu zwanger ben en met haar gestart ben omdat ik het zwaar had door het fertiliteitstraject. Vraag me af of ik er dus goed aan gedaan heb om te stoppen. Met 16 wkn heb ik een afspraak met verloskunde en als het dan nog beroerd gaat geef ik dit wel aan. Ik moet dan sowieso een vragenlijst inleveren die erop gericht is tijdelijk mentale klachten te ondervangen.
    Ik vind het ook helemaal niet leuk om anderen te vertellen over de zwangerschap, het is allemaal nog een beetje onwerkelijk en beangstigend. Ik ben echt wel blij dat het gelukt is en onze droom ws gaat uitkomen maar ik begrijp inderdaad wat je bedoeld. Het is niet zomaar iets geweest.

Saskia, ik twijfel ook over de angel sound. Ben zo onzeker zou het liefst iedere week een echo willen. Maar ben indd ook bang dat ik te paniekerig wordt als ik geen hartje kan vinden. Heb btw ook nog eens een goede verpakking (lees buikvet) dus dat zal het niet makkelijker maken. ;)
    Fitty, een pretecho is inderdaad misschien een goede optie.

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hier zoeken ze op de hogeschool zwangeren tussen 10 en uhh weet even niet, dacht 28 weken voor echo's. Dan kun je iedere week ingepland worden. Ik denk dat ik me aan ga melden.

4. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Heb ook gelijk even gekeken bij ons in de buurt en me meteen aangemeld voor echoscopie op de paramedische hogeschool.

5. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Waar ongeveer is dat allemaal? Vast uit de richting voor mij, woon in het oosten...

Zuuske, lekker weer terug naar de gesprekken als dat goed voelt.

Angel sound durf ik niet aan eigenlijk. 1. Omdat het mss niet goed is en 2. Omdat ik helemaal paranoia ga worden denk ik; iedere dag luisteren en denken 'was dit gisteren ook zo of..'

Ik ga eens zoeken op pretechos, mss dat ik m'n man nog overtuig om eerder te gaan...

6. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hier ga ik in Eindhoven. Ben wel benieuwd, maar vind het ook wel leuk om bij te kunnen dragen aan de opleiding van die studenten. Vind altijd praktijkervaring een van de belangrijkste leermomenten, dus twee vliegen in een klap. Misschien ook leuk voor mn moeder om dan eens mee te gaan ofzo. Maar zal eerst eens afwachten hoe of wat.

Pretecho heb ik ook al naar gekeken, maar dat lijkt me het leukst straks rond de 25weken en dan zo'n 3/4decho. Maar dat kost ook wat, ik spaar dat geld toch liever even uit.

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik woon in Brabant. Ik ben toch al niet zo anoniem meer, dus zeg het gewoon. Omgeving Eindhoven en ik ga me aanmelden bij de Fontys.
    Geven echo's eigenlijk ook straling af ofzo? En kun je dat ook beter niet te vaak doen?

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hihi Zuuske... Eindhoven :D
    En jij gaat zondag naar de beurs toch? :D

9. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ja zondag beurs. Jij ook?
    Echo's is met geluidsgolven.

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fitty: lijkt me helemaal goed zoals je dat met je werk en woningbouw gaat aanpakken!

Ik heb ook geen angelsound gekocht, m.n. omdat ik bang was dat het me alleen maar paranoia zou maken. Ik vond de gedachte dat ik dan evt een pretecho tussendoor kon maken wel fijn, maar heb het tot nu toe nog steeds niet gedaan ;). En weet je zodra je het kunt voelen, heb je de behoefte om het hartje te hore al weer een stuk minder hoor, want dat geeft ook een fijne bevestiging. Merk wel dat ik daar dan, zeker nu ik een week ziek thuis heb gezeten, soms toch ook weer onzeker van wordt: voel ik het wel goed en vaak genoeg? Schopte hij laatst niet veel harder? Dat soort vragen houd me dan af en toe wel weer bezig. Je weet ook gewoon niet wat normaal is... Elk kindje is toch weer anders...

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja zondag beurs ;)

12. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stiertje super! Gefeliciteerd!!! Kan je het al een beetje geloven?

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Pff, nou, vandaag ineens een véél lichtere test dan gister. Dit werkt nogal op m'n zenuwen. Ik probeer vandaag een bloedtest te krijgen in het ziekenhuis in de plaats waar ik werk (daar deden we ook de follikelmetingen). Maar ze werken niet echt mee, moest overlegd worden met de gynaecoloog etc. Ik ga er zo nog maar eens achteraan bellen.

14. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Ja inderdaad, de dagen na de echo voel je je dolgelukkig! Maar daarna zakt het weer weg :(.
    Gelukkig nog een paar dagen tot de echo's van donderdag.

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zoo loop achter ;)

Niet alles gelezen maarrrrr

Stiertje!!! Jaaaaaaaaaa!!!!!!! Dikke gefeliciteerd meid!!!! En was dit nog van dezelfde 'batch' als je dochter???

Ehmmm wie voelde zich down en kon niet genietennvan de zwangerschap?
    Ik zag dat je 14 weken bent. Ik ging bij 16 weken duidelijk plopkes voelen en langzaam daarna steeds meer leven. Dat zorgde in een klap dat al mijn oude gevoelens, de onzekerheid en de mmm naar de achtergrond verschoven. En ook ging ik toen pas echt genieten!

Het kan bij jou ook nog wat langer duren. Ik ben vrij gevoelog. Maar het voelde echt als plopjes/bubbeltjes. Alsof je een zenuwstuipje in je darmem hebt hihi. Maar dat was de kleine. Misschien als je een beetje focused en eens rustig op bed ligt dat je het ook eerder opmerkt?

16. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Me 2, potje janken zaterdag :(.
    Gisteren vroeg toevallig ons schoonzusje nog van 'En? begint het al te landen?' Wij dus van tja, soms wel soms niet, we hebben gewoon nog veel angst. Zegt ze 'je moet wel gaan genieten hoor, die 9 maanden zij zo voorbij'.... Ze moest eens weten hoe graag we die knop zouden willen omslaan met de grootste hamer die we kunnen vinden...
    Ik ga het ook aangeven bij de vk a.s. donderdag. We merken gewoon dat we de bevestiging van echo's heel hard nodig hebben om het te (blijven) geloven en niet weer in een diep dal te raken. En aangezien het iemand is uit onze vrienden/kennissenkring, hoop ik dat we misschien wat vaker echo's kunnen aanvragen ;).

En wat je zegt, het vertellen aan anderen. Ik heb er ook niet zoveel zin in.

Het komt vast goed met ons meis ;). Hoop alleen dat het voor ons beide niet lang meer duurt en dat we met volle teugen kunnen gaan genieten.

x

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Stiertje, hier wilden ze ook nooit bloedtesten doen. Maarrrrr bijndeze ook twee keer getest en de eerste was knal en de tweede echt heel vaag. Was echt in paniek! Maar daarna echo met kloppend hartje...
    Wil natuurlijk niets zeggen bij jou maar ik heb soms het idee dat die kv testen in 1 doosje de ene sterker regaeerd dan de ander.

18. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Daar heb je een punt, als we de kleine kunnen voelen zal het vast beter gaan :).

19. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Bah...mijn hart zou even stoppen met kloppen :(.

Is de controlestreep ook veel lichter dan op die andere test? Heb wel eens gelezen dat in de ene test meer kleurstof zit dan in de ander.

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja de kleine geeft jou dan bevestiging ipv een echo ;)
    Maar in het begin ook niet schrikken dat je de ene dag niks voelt en de andere dag wel.
    Maar stel nu dat je hem of haar al vrij vroeg gaat voelen zo om de paar dagen dan heb je steeds weer even die por. Van: heeej! Ik zit hier lekker te stuiteren! Ik ben er echt!

Deel Deze Pagina