Fijn dat het goed zit Saskia!! Kan me voorstellen dat je ff flink in de stress zat... Maartje: misschien heb ik het wat vreemd beschreven: mijn baarmoeder is niet gevoeliger omdat ik slank ben, maar omdat ik slank ben komen prikkels van buiten sneller naar binnen. Volgens mij was dat de redenatie, zit maar dun laagje tussen. En daarnaast is mijn baarmoeder misschien ook wel wat overgevoelig ofzo. Maar kindje beweegt ook meer de laatste tijd dus dat zal ook een verklaring zijn. Nou ja zolang ie nog maar even flink wat weekjes blijft zitten!
Super saskia!!!! Een salsa baby hihi Branderig gevoel: ik dacht ook een schimmel... had er toen ook veel last van. Even laten nakijken.
Fijn Saskia! Fisher, die onzekere momentjes blijven er zijn he? Ik kan ook niet wachten tot het donderdag is en we t hartje horen!
Hi Fisher bij NOD App is heel makkelijk een banner te maken Maar ik denk dat je eerst je oude banner moet verwijderen ; anders te groot bestand. Heb je dat geprobeerd? Thanks ladies ik ga morgen vast katoenen slips kopen en zal donderdag de VK vragen ivm mogelijke schimmel , Maar dan moet je toch ook jeuk hebben ? Want dat heb ik niet. Wel geïrriteerde huid
Oh Saskia gelukkig zeg. Ik had het niet meegekregen maar zojuist wel vol spanning de nieuwe berichten gelezen. Wat een opluchting voor jullie zeg. En wat leuk dat bob lekker actief bezig was.
Hoe was de beurs Zuuske? Ik vond het heel leuk en fijn en voelde me op en top zwanger. Later dat bruin was minder fijn
Ja heel leuk ook. Maar goed dat ik het geslacht nog niet weet, dan had ik vast nog meer gekocht . Was wel vermoeiend, had echt geen puf meer over. Kan natuurlijk dat bij jou dat ook dat vloeien weer veroorzaakt heeft? Dat geslenter?
Mooi Fisher Ja Zuuske... Dat kan zeker oorzaak geweest zijn. Vooral in combinatie met laag liggende placenta. Heb je veel gekocht ja?
Dames, hebben sommigen van jullie ook de NIPT laten doen? Ik overweeg om die te laten doen. Bij mijn dochter hebben we de combinatietest laten doen. Die leverde heel veel stress op, omdat er verhoogde kansen waren op alle drie de trisomieën. Toen kon de NIPT nog niet in Nederland. We hebben toen geen extra aanvullend onderzoek laten doen (alleen een GUO ipv een SEO, waar een nierafwijking uitkwam). Maar aan het eind van de zwangerschap werd ik er wel weer een beetje onrustig van. Ben even benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied.
Saskia, gebruik jij nog utro? Want dat zorgt ook makkelijker voor bloedverlies. Je huid en bloedvaten worden al week van de zwangerschap maar door de utro nog eens extra week.
Wij slaan m ook over, omdat een vriendin van mij , vooral omdat ze ouder was een hele slechte uitslag kreeg n heeft ze de hele zwangerschap in onrust gezeten terwijl ze een heel mooi gezond kindje heeft gekregen en al zou de uitslag minder goed zijn dan is het kindje nog net zo welkom dus ik zie het nut niet van zo een test maar veel kennissen doen m wel en voor hen als opluchting als ze een goede uitslag krijgen dus dat snap ik ook wel
Mooi Fisher Vandaag heb ik via MP al een babykamer gevonden beetje vroeg maar m'n vriend en ik gaan volgende week kijken en dan in mei ophalen
Wij hebben de NIPT overwogen. Dit kwam doordat onze donor 5 jaar ouder is dan dat ik ben en manlief het wel heel spannend vond dat er twee kindjes op komst zijn en hij bang was dat de kindjes beiden wat zouden mankeren. Wij hebben samen hier hele gesprekken over gevoerd. Maar kwamen niet echt tot een gezamenlijk inzicht. Ik wilde sowieso de combinatietest niet omdat die heel vaak mensen zwaar in de stress brengt terwijl uit vervolg onderzoek bijna altijd goed nieuws blijkt. Maar ook omdat het andersom gebeurt: mensen krijgen goed nieuws (de kans op Down bizar laag) en uiteindelijk zijn zij dan toch die ene op de 5000 waarbij het kindje toch Down heeft. Mij zegt die uitslag dus niets. Ik vond het zonde van de 160 (??) euro (ehh x 2 in ons geval). Ik zou ALS ik perse onderzoek zou moeten laten doen liever in 1 keer voor de NIPT willen gaan omdat je dan zekerheid krijgt. Nou ja, tot op zekere hoogte. Buurvrouw van 1 van mn vriendinnen kreeg nav een slechte combinatietest uitslag een hele vervelende NIPT uitslag. Na het doen van de vlokkentest (of was het een vruchtwaterpunctie) de uitslag dat de afwijking alleen in de navelstreng zat... Al met al heeft deze vrouw heel lang in de stress gezeten..... We zijn toen we dus geen gezamelijk inzicht kwamen hier over in gesprek gegaan met onze gynaecoloog en hij heeft toen ons aangeraden om de onderzoeken niet te gaan doen (zowel de combinatietest als de NIPT niet) omdat ik geen kindje of kindjes opzettelijk zou laten sterven in mijn buik. We kregen sowieso de GUO aangeboden en de arts gaf aan dat in vele gevallen hier wel iets uit komt als een kindje wat mankeert. Hij gaf aan dat als we dan toch nog zekerheid wilden na dat we een GUO hadden gehad het veiliger zou zijn om met dat termijn een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen omdat je dan inmiddels meer vruchtwater hebt en dat de kans op een miskraam (of noem je dat dan inmiddels vroeggeboorte??) dan stukken kleiner is dan wanneer je zo'n onderzoek met het 'normale termijn' voor deze onderzoeken laat doen. Mijn vriend kon zich hier ook in vinden en dat gaf voor ons beiden rust. Veel succes bij het maken van een keuze!
Ik had weliswaar via de app met Saskia contact gehad over de spanning en uiteindelijk de opluchting wbt de goede echo maar ook hier nog even een hiep hiep hoera bericht!! Wat ontzettend fijn dat de echo goed was Saskia!! Ben echt super blij voor je!!
Haha nou dan ben ik nog erger, aankomende zondag gaan we ook al een kamertje ophalen...helemaal vroeg! Maar wel handig om alle kados die we inmiddels krijgen gelijk in op te bergen