Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Hi M676 hoe was het bij de VK ? Ik ben net terug :) En onverwachts toch een echo gehad :) heel leuk en alles goed :) Eigenlijk stond er alleen een controle gepland met luisteren naar het hartje, maar ze kon de hartslag niet vinden, daar schrok ik even van maar ze zei dat dit wel vaker voorkomt. Gelijk echo gedaan en alles was goed. De kleine is goed gegroeid zag ik zelf (ze heeft niet gemeten) alleen even na het hartje en hoofdje gekeken en alles ziet er netjes uit. De reden dat ze de hartslag niet kan horen met het apparaatje is dat de placenta precies aan de voorzijde ligt, dus dat was even schrikken maar aan de andere kant ook wel weer fijn dat ik nu een extra echo heb gehad en de baby toch heel kort even heb kunnen zien :)

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Oh super Fitty!

3. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Fitte, wat fijn!

Ben net terug. Alles prima, heel beweeglijk kind!
    Het was de eerste afspraak bij de vk. Ze nam m'n hele geschiedenis nog even door inclusief de mk, bbz en vorige heftige bevalling. Even een traantje weggepinkt. Toch wel trots op ons mmm wat wij allemaal doorstaan en doorstaan hebben hoor!
    Normaal is het altijd alleen even hartje luisteren, maar ze zei: zullen we ook maar even en echo doen? Erg lief en meedenkend! Tijdens de echo sprong en zwom ons kleintje alle kanten op. Super! Nog niet gezien wat het wordt, nog 4 weken wachten!

4. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super hoor! Ook erg fijn dat jullie verloskundige die mogelijkheid hebben, bij mij is het super ouderwets en heeft ze alleen zo'n doptone? Ofzo om naar het hartje te luisteren...

5. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    m676 wat fijn zo een mooie echo en leuke verassing als je dan toch onverwachts een echo krijgt :D over 4 weken bij de 20 weken echo hoor je ook gelijk of het een jongen of meisje is?

Fisher; ik was wel blij dat ze een echo apparaat hebben omdat ze na lang zoeken met de doptone (ik denk ook dat die zo heet ) geen geluid kon vinden. Ook al zei ze dat ik me niet ongerust hoefde te maken en dat vaak voorkomt, vond ik het toch gelijk een beetje eng. De echo was maar heel kort en simpel (ze kunnen bijv geen uitgebreide medische echo doen want voor de 20 weken echo word ik doorgestuurd) maar wel heel mooi en stelde enorm gerust :)

6. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja snap ik! Moet eerlijk zeggen toen ik in het kantoortje zat vorige week toen dacht ik wel van; uhm wat is dit voor een rotzooi haha. Ik ben al een aantal jaar de nette steriele omgeving van een ziekenhuis gewend, weet ook niet zeker of ik bij een volgende zwangerschap (hoor mij eens groots praten..) naar dezelfde verloskundige zou gaan. Zolang ze het hartje snel kunnen vinden vind ik het prima...morgen weer.

M676 konden ze nog niet zeggen wat het word omdat de benen ervoor zaten ofzo? Want in principe zouden ze het wel al kunnen zien...toch?

Kaat & MPO, ik weet niet of jullie nog meelezen, hoe is het inmiddels met jullie? X

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Super van de onverwachte goede echo's meiden!
    Ik zou ook schrikken als hartje niet gevonden wordt.

Waarom nu niet overstappen Fisher? Je goed voelen bij je vk is wel heel belangrijk.

Ik kwam er vandaag ineens achter dat ik uitgerekend ben op de dag dat wij 10 jaar samen zijn... Wat mooi <3

8. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aww wat romantisch Sas!!

De verloskundige die ik nu had was niet de eigenaresse en die schijnt anders te zijn...over paar weken alweken alweer naar ziekenhuis voor echo's dus ik krijg straks nog genoeg echo's.

9. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saskia, wat ik mij eigenlijk afvroeg waren jullie ondertussen klaar met de mmm of ben je na een behandeling zwanger geworden...

10. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Fisher, de apparatuur was niet goed genoeg. Ik denk dat ze wel een vermoeden had maar te weinig zekerheid om ons in te lichten.
    Gelukkig ga je straks meer echo's krijgen. Is het zo'n groot verschil bij jullie? Bij ons zitten ze in een net gebouw met nette apparatuur en meubels, dat scheelt enorm. Ik ken ze ook nog van m'n vorige zwangerschap.

Saskia, wat mooi!

11. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit bij de verloskundige in mn woonplaats Boskoop dat is zo'n klein plaatsje :) dus zit niet bij het lumc waar ik mn behandelingen had...
    Wel jammer dat ze het nu nog niet konden zien...nog eventjes wachten dus

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Fisher, wij waren gestopt met de mmm maar hebben puur gevoelsmatig na 3 jaar toch nog eens een poging gewaagd. Ik ben zwanger van de vierde icsi.

13. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow ja....nu weet ik het weer. Echt heel bijzonder hoor!

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hoe was het bij de vk Fisher?

Wij hebben vandaag de zwangerschap gemeld bij de adoptiestichting. Nu moeten we het nog schriftelijk bevestigen.

15. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer een kloppend hartje :) jeej!
    Misschien kan het helemaal niet maar ik heb het idee dat ik al twee keer iets gevoeld heb in twee dagen tijd. Heb twee keer een plopje gevoeld in mn buik...maar volgens mij is dat nog heel vroeg..? Blijf er wel op letten of het meer gaat worden die popjes :)

16. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Yes fisher, hoe fijn weer om gehoord te hebben! Leuk om al iets te voelen!
    Ik voelde bij 15 weken iets, bij de eerste pas na ruim 22 weken. ( maar toen lag de placenta ook aan de voorkant)

Saskia, hoe vond je dat om te melden?

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hoera Fisher!!! :D

Was toch wel moeilijk om te melden. Omdat we gewoon weten dat het nu zeer waarschijnlijk echt een afgesloten hoofdstuk gaat worden. Gewoon omdat als kindje geboren is we een jaar moeten wachten en het circus weer van voren af aan begint, maar hetzelfde geldt ook als dit onverhoopt toch niet goed zou gaan. Daar staat ook een jaar verwerkingstijd voor. Vervolgens weer gezinsonderzoek. We hebben ruim 2 jaar op de lijst gestaan en een voorstel was waarschijnlijk dichtbij.
    Dus beetje moeilijk wel... Heel dubbel... Want ook ontzettend blij met dit buikwonder en dat we dat toch nog mee mogen maken.

18. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Saskia, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is. Je denkt erover na, wil het graag en dan gaat het niet meer door. Staat lijkt me los van je blijdschap over deze zwangerschap.

Gisteren en vanmorgen de baby weer echt gevoeld. Leuk leuk!!

19. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Super fisher. Wat leuk he?

Lastig momentje Saskia, Dat is ook iets waar je al lange tijd naar toe leeft. Voor ons was adoptie geen optie meer na ons mmm traject. (wordt al bijna 38 nu) Gewoonweg te oud. Had me anders wel mooi geleken.

m767, wat gaaf! Ik wil ook, ik wil ook!!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Vanaf 2010 staan we al ingeschreven voor adoptie. Waarvan we bijna 3 jaar echt ervoor gingen en dat onze weg leek.
    Het is een zware procedure waarbij we eigenlijk nooit iets wisten, geen vooruitzicht. We stonden op een wachtlijst en konden ieder moment een voorstel krijgen, maar dat kon ook nog jaren duren... Dat kregen we elk belmoment te horen. Dat is één van de redenen dat we de mmm weer in zijn gegaan en beide wegen illegaal langs elkaar lieten lopen. Ik kon er niet meer zo tegen, die ondoorzichtigheid.

Deel Deze Pagina