Super goed Fisher m676 wat geweldig om de baby al te kunnen voelen lijkt mij bij mij gaat dat dacht de VK wat langer duren ivm de placenta aan de voorkant. Dus moet even wat langer geduldig zijn Saskia; Ik kan me voorstellen dat het zeker moeilijk is, het is toch iets waar je al lang mee bezig bent en al lang naar uit kijkt. Gelukkig heb je nu al wel veel afleiding en kun je al met de baby voorbereidingen aan de slag. Dat scheelt denk ik een hoop Wij zijn gisteren bij een baby kamertje wezen kijken en was gelijk helemaal onze smaak, dus aanbetaald en we kunnen het begin mei al ophalen
Leuk!! We zijn ook al aan het oriënteren op de kinderkamer en spulletjes. Zo leuk!! Mijn handen jeuken, wil aan de slag Adoptie; ja het is dubbel. Maar eigenlijk vooral heel blij met de zwangerschap.
Saskia, die onduidelijkheid is killing lijkt me. Tuurlijk ben je vooral heeeeel happy met je zwangerschap. Al voor een kamertje aan t kijken. Hebben jullie dezelfde smaak? fitty, leuk om met t kamertje te starten he? Wij wachten tot we weten; jongen of meisje. We hebben natuurlijk de basis al in huis. Wel een leuk schommelwiegje gezien dat we denk ik gaan kopen. Heerlijk die eerste tijd je baby'tje op je eigen slaapkamer erbij Fitty, bij m'n eerste zwangerschap ook placenta aan de voorkant. Duurde tot wk 23 ongeveer voor ik dacht iets te voelen Hihi zuuske, je voelt vast ook gauw iets
Nou heb op het moment eigenlijk alleen maar vervelend gevoel. Af en toe een gemene steek of kramp. Ja kan erbij horen maar brengt ook steeds vleugje paniek uiteraard. Morgen controle dus nog even wachten. Ik wilde eigenlijk het lijstje weer eens kopiëren en plakken, maar besefte me toen dat dat voor mpo en kaaat natuurlijk pijnlijk is. Ik wil jullie er ook niet zomaar uit verwijderen. Bij deze ook nog een keer een digi-knuffel. Wij zijn ook volop met de kamer bezig maar nu eerst met muren, plafond elektriciteit etc, haha. Daarna komt de rest en dan weten we ook j/m dus kunnen we wat gerichter denken. Iig komt aan een kant een grote kast en commode gedeelte (zelf/maatwerk ivm handige man ). Andere kant ledikantje en hopelijk een mooie schommelstoel (lijkt me zo knus). Daar wil ik ook heel graag een mooi behangetje op de muur.
Dat van het kamertje klinkt knus! Fijn zo'n handige man! Die krampen/steken maken je onzeker he? Is vast allemaal bandenpijn, maar toch fijn om morgen weer controle te hebben!
Fitty wat leuk dat jullie al aan hebben aanbetaald, cool! Wat voor kamertje is het? Foto's? M676 hebben jullie al een zoontje en dochter? Saskia ja het zal wel afscheid nemen zijn van een adoptie kindje, maar dat doet niets af aan je geluk over deze zwangerschap!!!! Zuuske wat lief, wat mij betreft mag je mij er gewoon afhalen. Hoop er wel snel weer op te staan ! Hier de 23ste een gesprek in het ziekenhuis over een eventuele hele nieuwe behandeling. In april zal eerst onze laatste cryo worden terug geplaats, deze komt nog uit de poging van onze dochter en dus ook zoontje. Dus zou het heel speciaal en geweldig vinden als deze bleef zitten, maar anders zullen wij in juni met een nieuwe poging starten!
Fijn iets van je te horen Kaaat. Spannend om er weer voor te gaan. Zou heel bijzonder zijn om 3 kindjes uit 1 poging te krijgen. Hoop het zo voor je!!
Kaaat, wat goed dat je positief de volgende cryotp in kunt gaan. Veel succes en leuk om af en toe nog wat van je te horen. Vandaag controle afspraak gehad en die gyn zei; kom maken we gewoon snel een echo, haha. Alles ziet en hoort er prachtig uit, alles is in een keer weer helemaal echt. Ik heb bij hem en bij de vp aangegeven dat ik vaak onzeker en bezorgd ben. Ik hoefde niks uit te leggen, het werd meteen gesnapt en er werd me op het hart gedrukt dat ik niet te streng voor mezelf moet zijn en gewoon (indien nodig) wekelijks een afspraak bij de vp moet maken om even naar het hartje te luisteren. Heb voor nu over twee weken meteen een afspraak gemaakt. Echt superfijn dat we meteen zo begrepen en serieus genomen te worden. Het geeft me echt wel rust nu. Dokter zei uiteraard ook dat als ik straks het kindje ga voelen waarschijnlijk mn onzekerheid ook minder wordt. Ik hoop het.
Hoi meiden, Ten eerste, wauw Saskia fantastisch dat jullie zulke mooie echo's hebben. Wat een wonder dat kleintje in je buik! Zuuske wat fijn dat ze jouw onzekerheid begrijpen en gehoor aangeven! Hier gaat het redelijk, begin weer iets op conditie te komen. Ben wel intens onzker en mag ook pas met 8weken voor een echo, omdat het zo druk is in de kliniek. Vanochtend een heel lichtbruine veeg, pfff ben helemaal in de stress, joh. Verder geen buikpijn, wel lage rugpijn. Maar dat had ik bij mijn dochter ook. Zwanger worden is een ding, maar zwanger zijn ook, pffff....wat een stress. Herkennen jullie dat?
Ja, liefprinsesje, dat herken ik zeker. Kun je niet ergens anders eerder een echo krijgen misschien? Wij hebben as. vrijdag de eerste echo, met 6w4d. Vind het ook zo spannend. Dan voel ik wel wat, dan voel ik niets, en je probeert alles te duiden. Pff. @Zuuske: wat fijn dat ze zo'n begrip hebben en meedenken! Mijn ervaring is dat als je het kindje eenmaal kunt voelen, dat ook echt rust geeft. Dat je meermalen per dag (soms tot vervelens toe ) even bevestigd krijgt dat hij/zij het nog 'doet'.
Ja liefprinsesje, heel erg herkenbaar. Hier 3x beetje bruinverlies gehad. Zo onzeker word je daarvan hè. Gewoon wegblijven die rotzooi. Lage rugpijn heb ik ook heel erg. Als je echt heel onzeker bent of het bruinverlies blijft, misschien kun je dan het ziekenhuis in je buurt bellen voor een echo.
Meiden, bedankt voor jullie reacties. Stelt me gerust, ergens. Ziekenhuis wil geen echo doen, omdat dat geen zin heeft volgens hen.....zucht
Geen zin? Tsja, medisch gezien misschien niet. Maar voor jou heeft het zeker zin. Vanaf een week of 6 kun je het hartje al zien kloppen. Vind het wel wat simpel geredeneerd van zo'n ziekenhuis en ook weinig invoelend naar jou toe.
Je kan ook een privekliniek bellen, vaak willen ze daar wel een echo doen en die krijg je gewoon vergoed door de verzekering. Ik ben net terug uit het ziekenhuis voor de controle van bekken. Ze kunnen daar weinig over zeggen maar wel een leuk gesprek gehad met de gyneacoloog. We hebben afgesproken dat ik in het ziekenhuis ga bevallen (word nu dan ook door mn verzekering vergoed want is medische noodzaak) zodat als een keizersnee nodig mocht zijn , dat ze in kunnen grijpen. Maar mocht het niet nodig zijn kan ik gewoon natuurlijk bevallen Gelijk even gevraagd over mn gewichtstoename (inmiddels al 7 kilo ) terwijl ik toch sport en gezond eet, maar volgens de Gyneacoloog kon dat geen kwaad Ik ben me nu aan het orienteren op zwangerschapscursus, yoga of zwemmen en wil sowieso gaan zwangerschap zwemmen maar misschien ook zwangerschap cursus of yoga daarbij .. weten jullie al wat je gaat doen ?
Ow heeeel herkenbaar, liefprinsesje. Daarom ben ik ook zó blij met dit topic. We snappen het. Wij kregen met bijna 8 weken een echo. Eerder had inderdaad geen zin. Je kán soms het hartje al zo vroeg zien kloppen maar niet altijd. Kan me niet indenken hoe stressvol het dan wordt. Maar bruinverlies is vreselijk onzeker makend. Ik had dags voor positieve test bruinverlies, met 6 weken rood bloedverlies en met 8 weken weer rood bloedverlies (waarvoor ik gelukkig een echo kreeg). En nu check ik nog steeds iedere wc beurt, erg he? Het rotte is dat je er helemaal niks aan kan veranderen. Maar de schrik slaat je steeds om het hart. Fijn zo'n leuk bezoek aan de gyn, Fitty. Ik ga binnen nu en twee weken stoppen met paardrijden en dan wil ik iig daarvoor in de plaats gaan zwemmen (baantjes, dat doe ik wel vaker met tijd en wijlen). Verder weet ik het niet zo met die yoga en zo. Past niet zo bij me denk ik. Maar morgen hebben we open avond op de verloskunde afdeling, misschien bedenk ik me nog met allen info die we daar krijgen
Fijn van goed gesprek Fitty! Hier nu ruim 2 kilo en dat vond ik al veel haha... Ik sport niet meer. Alleen heb ik het zwemmen weer opgepakt sinds vorige week en door iets meer energie beweeg ik sowieso weer wat meer. Ik ga geen yoga of gym of andere cursus doen... Is niet echt iets voor mij.