Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik heb met de VK gesproken en het hoesten kan geen kwaad en mag gewoon hoestdrankjes gebruiken van de apotheek waarop staat ook geschikt voor zwangeren :) ik heb ook van die olie gekocht homeopathisch die kan je op je borst , keel en buik smeren en word lekker warm dan krijg je meer lucht en komt het wat losser en op je buik helpt het tegen bandenpijn ; yin Yang olie heet dat , ik smeer ook Een beetje onder m'n neus voordat ik avonds ga slapen en dat doet wonderen voor vrijer te ademen en beter te slapen :)

2. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Stiertje! Super!!

3. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Fisher, ff nieuwsgierig; hoeveel sport jij nog?
    En eigenlijk de anderen ook, hoeveel doen jullie nog aan sport in vergelijking met voor je zwanger was?

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben onmiddelijk gestopt met sporten toen ik zwanger was. Voor m'n zwangerschap deed ik aan hardlopen en skeeleren. Paar keer per week, 's zomers vaak elke dag!
    Kwam alleen er 1 x (eerste weken zwangerschap) niet onder uit om te skeeleren (heel langzaam klein stukje met werk -> jeugdzorg) en toen ben ik gevallen. Had m'n eigen skeelers niet mee en die klote groepsskeelers waren blijkbaar stuk: wieltjes braken door de helft vanwege uitgedroogd rubber. Mannnnnn wat was ik ongerust!!!

Skeeleren voor mezelf deed ik vanaf moment 1 niet meer omdat ik normaliter hoge snelheden behaal en ik ergens woon waar je er eigenlijk niet onder uit komt om over viaducten te skeeleren. Als je naar beneden gaat ga je nog sneller en dat leek mij vragen om probldmen, terwijl ik normaal (met eigen skeelers :p) nooit val.
    Hardlopen schijnt wel te mogen, maar ik durfde nul risico te lopen plus dat ik kots en kots misselijk was had ik er ook weinig puf voor. Heb in het eerste trimester eens moeten hardlopen om collega's te ondersteunen toen m'n pieper ging en toen was ik best een stukje van de groep af. Manlief was laaiend dat ik was gaan rennen. ;)

Sporten komt, net als toen na de bevalling van m'n dochter, wel weer. First things first ;)

5. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik sportte voorheen 3x per week anderhalf uur en nu 2x in de week anderhalf uur, maar wel wat rustiger aan. Ik merk bijv dat ik met hardlopen heel snel moe ben dus doe dat heel rustig tempo en veel minder als eerst. Ik ben wel meer gaan wandelen en wil vanaf week 20 nog 1x in de week gaan sporten (hoelang ik het volhoud want boksen is best zwaar ook al doe ik het op eigen tempo) en daarbij 1x per week gaan zwangerschap zwemmen en als het mooier weer word wil ik nog meer gaan wandelen. Wandelen schijnt heel goed te zijn tijdens zwangerschap

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik wandel met de hond :D
    Voordat ik zwanger werd van m'n dochter, deed ik 2x per week aan spinning. Heerlijk een uur raggen op zo'n fiets op lekkere muziek. Maar dat is natuurlijk veel te intensief als je zwanger bent. Toen ben ik nog een tijdje low impact gaan fitnessen, maar daar vond ik echt niks aan, dus snel gestopt. Na de geboorte, toen ik weer een beetje hersteld was van de ks, ben ik weer 1x per week gaan spinnen, maar het brak me op qua energie. Gaf ook nog borstvoeding, da's ook 500 calorieën per dag wat je kwijt bent. En na stoppen bv meteen weer de MMM in. Kortom: ik doe nu ff niet zo veel. Interesseert me eigenlijk ook geen bal. Voel me momenteel niet echt lekker. Komt wel weer.

7. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Vandaag ga ik ook heeeeel rustig aan doen, heb de halve nacht wakker gelegen door onze bovenburen met keiharde muziek aan. Ik heb al een keer aangebeld maar deden ze niet open.. op een gegeven moment vond ik het zat om half 3 nachts heb ik de politie gebeld. Mijn vriend had nachtdienst anders had ik hem er op af gestuurd :D politie kwam na 20 min.. en ongeveer 10 min later was het muisstil en kon ik eindelijk gaan slapen (inmiddels 3 uur...) en vanmorgen om 7 uur stond mn buurman (die met die schreeuw ziekte) al weer te schelden.. het was me een nachtje.. maar ik heb volgende week het gesprek met de woningverhuur dus hopen dat dit iets opschiet. Want is geen doen zo.. zelfs met oordoppen niet...

8. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben natuurlijk met 6 weken door mn enkel gegaan met de voetbal waarbij ik mn enkelband heb gescheurd. Ben daar net pas van hersteld dus heb niet gesport maar kan daar slecht tegen dus begin het net weer op te pakken. Ik ben wat meer gaan fietsen en vorige week 2x bodypump gedaan. Gisteren voor eerst stukje hardgelopen en dat ging redelijk, voel mn enkel nog steeds maar als ik straks weer kan dan zou ik doen wat nog gaat dus hopelijk 3x in de week zo lang mogelijk. Gisteren speelde ons team een voorwedstrijd in het stadion van Excelsior en het kriebelde zo onwijs en had mn voetbalschoenen bij mij en had mn enkel laten tapen en wilde toch onverwachts mee doen, had mn man nog even gebeld en hij was minder enthousiast, hij had ook wel gelijk dus heb uiteindelijk niet meegedaan. Kriebelt wel onwijs als ik ze zie rennen :) ga vanaf deze week wel weer trainen, kijk wel hoe lang misschien iets van 3 weken ofzo.

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik ben zo'n onzekere schijterd die niet echt durft te sporten. Ook geen behoefte aan nu.
    Zumba en Bokwa ben ik mee gestopt, ik vind het te intensief en voel me daar nu niet prettig bij. Fitness ben ik ook mee gestopt, maar dat wilde ik voor de zwangerschap al omdat ik het saai vind :D
    En zwemmen doe ik sinds vorige week weer. Ik heb weer wat meer energie nu dus wandelen wil ik ook nog weleens doen.
    Het echte sporten komt straks allemaal wel weer.

Ben nu aan het afbouwen met de utro. Nu 2x 2. En dat vind ik ook al eng haha... Ik vind alles eng :D

10. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Fisher, ik weet idd nog dat je door je enkel ging, en vroeg me af in hoeverre je het weer had opgepakt.

Zelf ga ik 1 a 2 keer per week fitnessen, maar daarbij gebruik ik toch teveel m'n buik denk ik, want ik krijg er erge bandenpijn en krampen van. Lijkt me ook niet de bedoeling.
    Minder intensief trainen... Dan wordt het wel héél saai.
    Mijn plan nu: abonnement fitness opzeggen, wat betekent nog een maand fitnessen en dan gaan zwemmen. 2x per week hopelijk. En 1x wandelen met een vriendin.

Saskia, ik kan me voorstellen dat dat afbouwen spannend is!

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Zwemmen kan ik aanraden!!

Afbouwen is spannend ja, maar ik gebruik het al 4 weken langer dan Gent had geadviseerd. Placenta neemt het nu echt over als het goed is. Moet toch een keer afbouwen ;)
    Ik was net van het broekloeren af, nou ja.. Beetje dan. Maar nu loer ik weer volop hoor :D

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Moet trouwens ook wel zeggen dat ik wel een beetje klaar ben met die bolletjes. En als het niet meer hoeft...

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Zal idd ook blij zijn als ik met de utro mag stoppen. Ga denk ik vanaf 10 wk langzaam afbouwen, zodat ik met 12 wk gestopt ben.
    En ik heb me vandaag online aangemeld voor MvM!

14. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hee goed zo Stiertje MVM! Ik ben nu wel blij dat ik vd kannetjes piesen af ben, maar vond het toch fijn om te doen. Heb genoeg pregnyl gebruikt de afgelopen jaren dus heb braaf teruggeplast.

Bah die vieze utro, voelde me er ook echt niet lekker van, beetje depri enzo. Maar ik moest ook al stoppen rond de bloeduitslag.

Ik rijd tot nu toe nog een keer in de week paard en wandel regelmatig. Dat laatste blijf ik lekker doen. Met het rijden is het binnenkort echt afgelopen. (echt jammer maar komt wel weer straks) Ipv daarvan ga ik 1 of 2 keer in de week zwemmen.

Ik heb een paar dagen vrij regelmatig krampjes. Geen bandenpijn (heb ik ook wel) maar echt gemene krampjes in de onderkant vd baarmoeder. Ik ga er een beetje vanuit dat het erbij hoort en hoop dus ook dat iemand hier het herkent? Maakt me uiteraard weer nerveus.

15. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Zuuske , zijn dat krampen die ook richting Anus trekken ?
    Ik heb dat soms ook maar merk dat dit vooral is als ik teveel
    Heb gedaan of te gespannen ben geweest
    MvM wou ik ook doen maar had ik me voor aangemeld en daarna niks meer gehoord dus toch maar niet gedaan
    Paardrijden doe ik trouwens ook nog steeds :D was ik even vergeten

16. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ja ik weet niet, echt kramp aan de onderkant, boven mn blaas. Ik voel het vooral op momenten dat ik het even rustig aan doe. Misschien dat ik daarvoor dan te druk ben. Ik moet zeggen dat ik het ook echt moeilijk kan inschatten hoeveel ik wel of niet moet/kan doen. Ik heb best fysiek werk en ga gewoon maar door omdat ik er niet bij na denk. Waarschijnlijk heb ik daar dan dis achteraf last van. Maar ook in het weekend ben ik ws te druk.
    Wellicht moet ik echt wat rustiger aan gaan doen dan.

17. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Dat denk ik ook. Probeer eens paar dagen heel rustig aan te doen ; fysiek twee stappen terug en ook dingen doen die je ontspannen. Bijv rustig wandelen ; helpt denk ik wel ;)

18. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Zuuske, vervelend die kramp! Idd iets rustiger aan doen zou kunnen helpen.
    Kan het iets te maken hebben met sterkere spieren in je buik/onderbuik door t paardrijden? Heb ik weleens iets over gehoord, maar weet niet of t echt kan.

MvM, ik heb eerder meegedaan. Goed initiatief stiertje! Ik mag nu niet meer ivm bloedtransfusie tijdens bevalling.

19. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Nou sterke buikspieren heb ik niet hoor, integendeel haha. Maar ik zal inderdaad eens proberen gas terug. Niet meer teveel tillen op t werk en vaker even zitten. Moeilijk dat wel.

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Morgen MvM op bezoek!
    En overmorgen mag ik nog even spieken naar ons knipperlichtje. Dan op 27 maart de intake bij de vk en op 31 maart de termijnecho.

Deel Deze Pagina