Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik mag om 10.50 aantreden. Vind het wel spannend hoor. Pijntjes gelukkig vandaag minder aanwezig dan gisteren.
    Pien: wel jammer dat je minder reacties kreeg op jouw posts hier. Wat mij persoonlijk betreft, is dat niet bewust gebeurd. Ik kan ook wel aan jouw stadium van de zwangerschap relateren, omdat het voor mij nu de tweede keer is.
    Ik ben heel benieuwd naar jouw foto's van de babykamer. Dus als we nog geen vriendjes zijn, zal ik je zeker een verzoek sturen.
    Heb je je werk een beetje kunnen overdragen? Hopelijk niet te veel stress op het eind! Ik had toen een mega-deadline op m'n werk, dus de laatste paar weken wel 50-60 uur gewerkt, niet fijn! Waarschijnlijk deze keer niet zo.
    Wil jij eigenlijk thuis of in het zkh bevallen? Ik moet in het zkh vanwege de keizersnee bij mijn dochter. Maar dat vind ik niet erg. Wel fijn dat ze met een nieuw protocol begonnen zijn: mijn eigen vk mag de bevalling begeleiden in het zkh. Dus geen vreemde gynaecoloog aan m'n bed als 't niet strikt noodzakelijk is!

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Pff, goede echo gehad. Perfect voor deze termijn. Hartje klopte mooi. Begin van armpjes en beentjes gezien. En het bewoog een beetje. Geweldig. Helemaal opgelucht.

3. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Stiertje :) Geweldig en nu helemaal gerustgesteld :) fijn
    Pien ik vind juist leuk om te lezen wat je doet en meemaakt in het 3e trimester van de zwangerschap. Dat is iets waar ik zelf naar uit kijk :) En fotos baby kamer heel graag :)

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Super fijn Stiertje! Wat kan dat toch spannend zijn he zo'n echo! Maar over een tijdje zul je het ook kunnen voelen en dat geeft al veel meer rust :). Ze zeggen dat je een tweede kindje vaak eerder voelt.

Ik neem ook niemand wat kwalijk hoor Stiertje. Ik meende dat we al vriendjes waren of niet? Qua werk valt het nu gelukkig wel mee. De laatste 3 weken werk ik nog maar halve dagen, omdat ik vanwege de vele harde buiken rustiger aan moest doen van de vk. Uiteindelijk dus maar geluisterd ;). En toen heb ik alles wel wat sneller overgedragen dan ik eerst van plan was, want nu moet ik er dus ook met 6 weken uit i.p.v. 4 wat eerst mijn plan was. Ik heb dit laatste weekje niet zo veel meer te doen gelukkig. Ben nu vooral mijn mail, bestanden etc. wat aan het opschonen. Niet echt mijn favoriete klusje ;).
    Ik moet in het ziekenhuis bevallen, omdat er een tijdje terug bij mij de GBS bacterie in mijn urine is geconstateerd. Nou was ik dat al van plan hoor, maar nu heb ik dus ook nog een indicatie. Ik moet aan de antibiotica voor de bevalling en ook na de bevalling moeten we dan nog 24 uur blijven om te zien o het kindje niet ziek wordt van de bacterie. De antibiotica moet voorkomen dat het kindje ziek wordt.

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fitty en Stiertje, heb jullie net een vriendschapsverzoek gestuurd :).

Leuk dat je dat zegt Fitty! Ik zou ook genieten van je tweede Trimester hoor, lichamelijk wordt het allemaal wat minder makkelijk in het derde trimester. Bij mij begonnen de harde buiken dus erg op te spelen en het slapen wordt steeds lastiger ;). Maar voordeel van het derde trimester is wel dat je kindje levensvatbaar is, dat is wel een heel prettig idee!

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Super fijn Stiertje!! Weer een hele geruststelling.

Pien, voor mij geldt hetzelfde als wat al gezegd is. Ik vind het juist leuk om je verhalen te lezen en het is van mij ook niet bewust gebeurd. Fijn zeg, bijna verlof, heerlijk vooruitzicht! En ik ga straks zeker spieken naar je kamertje, je eerste ideeën vond ik al geweldig. Leuke unieke smaak heb je.
    Super fijn gevoel dat je baby levensvatbaar is. Maar natuurlijk blijven de zorgen en de onzekerheden. Ik denk tenminste dat ze bij mij de hele zwangerschap blijven.

Hartje was snel gevonden... Maar kleine zwom ook snel weer weg ;)
    Daarna nog eens gehoord maar hij/zij was erg beweeglijk :D
    Pijntjes inderdaad duidelijk groei- en bandenpijn. Baarmoeder was ook erg goed te voelen al en te zien als ik plat lig. Weer goedgekeurd :)

7. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Goed zo Saskia :) dat is fijn nieuws :)
    Ze zeggen dat het heel goed is als de kleine zo veel beweegt :)
    Ik probeer ook echt te genieten Pien maar af en toe is dat heel moeilijk, ik maak me altijd zorgen om van alles. En wou af en toe dat ik zo zorgeloos kan genieten in de zwangerschap als ik sommige andere dames zie doen, alleen lukt me dat niet echt. Ik denk dat ik pas echt kan genieten als de kleine er gezond en wel is :) In het ziekenhuis bevallen is wel fijn toch ? Ik heb ook een indicatie daarvoor gekregen ivm smalle bekken

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoi hoi!

Stiertje, super dat de echo goed was! Ja ze gaan steeds meer bewegen. Erg grappig om te zien.

Pien, hoe stuur ik een verzoek? Wil ze graag zien. Leuk!

Ik herken het nog ja, dat je zelfs op het eind nog spannende tijden hebt. Heel vervelend ook had ik dat ik dan weer nare dingen las of hoorde of in iemands handtekening zag staan wat dan was gebeurd ergens op het einde van de zwangerschap. En dan kon ik me daar weer druk om maken.

Ik vertel naar mijn idee ook minder. Maar puur omdat ik druk ben met een kleintje die trouwens sinds gisteren zelf kan zitten (applaus applaus) en deze zwangerschap veel langs me heen gaat. En klachtjes en zo herken ik gewoon van de vorige keer dus voor mij niks nieuws hahaha

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Saskia: fijn voor jou ook weer goed nieuws! En dat je baarmoeder ook te voelen is is ook een goed teken voor jouw termijn :).

Fitty: ik begrijp het helemaal meid, dat is toch het rugzakje dat we als MMM meisjes met ons meedragen! De zorgen zullen blijven, als ze maar niet de overhand houden de hele tijd, want dat is ook wel weer zonde van deze mooie periode. Wie weet maak je het maar 1 keer mee. Hoe is bij jou eigenlijk een smal bekken geconstateerd? Ik vind het idd prima om in het ziekenhuis te bevallen. Ik had me er al extra voor verzekerd, want 'better safe than sorry'!
    MI87: precies wat jij zegt, dat soort verhalen doen me geen goed... Ik hoop niet dat als ik straks met verlof ben teveel tijd heb voor dat soort gedachtes ;). Maar veel afleiding zoeken. Ik heb wel het geluk dat al mijn vriendinnen in de buurt al kinderen hebben (wat ik eerder zag als een groot nadeel ;)) en ze allemaal niet heel veel werken en dus veel vrij zijn. Kan ik daar mooi langs als ik vrij ben :). Ik heb je trouwens een vriendschapsverzoek gestuurd. Als je op iemand zijn naam klikt heb je de optie 'aan contacten toevoegen' oid en dan kun je aanvinken of je ook een vriendschapsverzoek wilt sturen.
    Wat goed dat je kleintje nu zitten kan! Kan me voorstellen dat je er nu op een andere manier mee bezig bent dan bij de eerste en dat je er simpelweg ook minder tijd voor hebt om steeds mee bezig te zijn ;). Misschien maar goed ook :).

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Jaaaaa kreeg een verzoekje ;)

Echt super gaaf! Zo anders als andere standaard kamertjes! Eentje die eruit springt. Leuk!

Ga weer...vandaag heeft ventje besloten alleen maar te huilen tenzij ik hem op de arm houd...pffff doodvermoeiend. Maarja ziekie he ;)

11. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    MI87, je hebt het natuurlijk druk met zo'n uk er ook bij. (applaus voor het zitten)

Pien ik ben ook benieuwd naar je kamertje hoor.

Wat fijn die goed echo's van jullie!

ps heb het een beetje (erg) druk, vandaar korte reactie :)

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat super super gaaf Pien!!! Heel mooi geworden!!!

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Pien: wát een mooie babykamer!

14. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Stiertje, fijn dat de echo goed was!
    Saskia voor jou ook,

MI87 als je kleintje ziek is vragen ze veel aandacht van mama, dat zie ik ook bij vrienden van ons. Kun je zelf wel wat extra rust nemen?
    Fitty, ik denk dat het voor 'ons' altijd wat spannender blijft. We hebben er zoveel voor moeten doen!

Ook ik heb hier een hele tijd niet meer geschreven... Ik voelde me er niet echt tussen passen omdat dit ons eerste kindje word en hier hele andere dingen besproken werden dan waar ik mee bezig was. Zo blijf ik in het ziekenhuis en niet bij een verloskundige. Ook durfde ik pas deze week, met 15 weken, het eerste kleertje te kopen.

Zwangerschapskleding is ook lastig, gewone broeken pas ik niet meer maar zwangerschapsbroeken zakken snel af. En waarom skinny?? Dat wordt nog wat van de zomer... En ik loop nu al voor schut want ik heb er geen moderne laarsjes onder maar op het werk stevige sneakers en dat ziet echt niet uit... Ik weet het, waar maak je je druk om maar zoiets is soms best lastig.

Combinatietest hebben we niet laten doen omdat er in onze families geen verhoogde kans is. Mijn zorgverzekering heb ik omhoog gezet zodat veel vergoed gaat worden.

Kinderkamer bestellen we over bijna 2 weken, de ouders wilden graag mee :)
    Verder ben ik al aan het rondkijken voor dekentjes en lakentjes maar het eerste wat je tegenkomt is zo duur! En ik twijfel nog over de kleuren... En we weten nog niet of we willen weten wat het wordt.

Zo, een heel deel getypt! Eigenlijk heel fijn, kan ik het toch nog ergens kwijt :)

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bedankt voor de complimenten dames :)! Vind het zelf ook zo leuk geworden, mag er graag gewoon even 'zijn' en fantaseren over dat daar straks een klein jongetje slaapt ;).

MI87: beterschap voor je kleine!

Lelie: leuk dat je er ook weer ff bent :)! Zwangerschapskleding vond ik ook best lastig moet ik zeggen. Heb al vrij vlot 2 spijkerbroeken gekocht in de maat die ik toen had. Inmiddels zitten deze echt al niet lekker meer, veel te strak rond mijn onderbuik. Heb er nu nog maar eentje in een maat groter gekocht, hopelijk gaat deze mee tot het eind ;). Leuk dat je binnenkort de kinderkamer gaat uitzoeken. Als je het wat betaalbaar wilt houden kan ik je ook marktplaats adviseren, of de kringloop. Nieuw matrasje erin en klaar ben je, het is vaak nog hartstikke mooi spul! Al onze meubeltjes zijn tweede hands, de wieg is van mijn schoonfamilie en hebben we opnieuw laten bekleden. En meubeltjes zelf opgeknapt. Het is natuurlijk wel net wat je mooi vindt, maar op marktplaats staan ook nog genoeg meubeltjes die nog praktisch nieuw zijn.
    Ben benieuwd of jullie het geslacht wel of niet willen weten uiteindelijk ;).

16. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Mooi kamertje Pien.

Hier gaan we nu ook gericht eraan beginnen, want....
    vandaag 20 weken echo gehad!
    Was uiteraard weer nerveus maar het was zó prachtig! Alles ziet eruit zoals het hoort en het is een.......meisje!
    Baby liet in het begin niks zien hoor, beentjes bij elkaar en navelstreng ervoor. Dus mochten we na drie kwartier nog een keer terug komen (ze moest ook onder andere de rug en de bovenlip nog checken, dat lukte ook niet). Madam was toen gelukkig helemaal omgedraaid.

17. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Lellie houd je van rokken ? Je hebt van die rokken voor de zomer met elastiek bovenin die zijn helemaal in en passen altijd :)
    Ik ben ook benieuwd of jullie wel of niet willen weten of baby een jongetje of meisje is .. Heb je een voorgevoel?
    Mooie kamer Pien :) apart en heel gezellig
    Zuuske :) :) dat is super goed nieuws :) toch spannend zo n twintig weken echo vind ik :) en ook een meisje :) Rosa wolk leuk :)
    Ik heb dinsdag met 19 weken en twee dagen de 20 weken echo , bijna een week nog duurt best lang :) vandaag bij VK geweest en even haar hartje gehoord :) ze was weer heel bewegelijk dus moeilijk te vinden maar toch gelukt :) :) :)
    Gaan jullie ook een 27 weken pretecho doen ?
    Ik vergat trouwens vandaag de VK te vragen over meer en iets waterige afscheiding .. Maar dat is normaal las ik op Google ? :)

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Gefeliciteerd Zuuske! Fijn dat het er goed uit zag en leuk dat het een meid is :)! Nu maar lekker shoppen!

Fitty: nog ff geduld voor de 20 weken echo dus :). Wel fijn dat je het hartje weer even gehoord hebt! Meer afscheiding is normaal, heb er ook regelmatig flink last van. Niet echt prettig ;).

19. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Leuk zuuske! Gefeliciteerd! Nu kun je roze kleertjes en rokjes kopen!

Fitty, rokken zijn leuk maar niet praktisch met werken, ik werk in de thuiszorg.
    We hebben beide een voorgevoel, dit hebnen we niemand laten weten. Echt afwachten! En voor jou ook, nog een week voordat je de 20-weken echo hebt. toch een mijlpaal.

Pien hoe voel je je nu? En heb je wat op de planning staan voor de laatste weken?

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    En alweer een meisje op komst. Leuk hoor, zuuske! Nu lekker shoppen zeker? En wat fijn (eigenlijk natuurlijk het belangrijkst) dat alles goed was bij de echo. Bij onze dochter werd toen een nierafwijking vastgesteld, dus ik vrees dat bij ons de 20-wekenecho extra spannend zal zijn ...

Op 17 april hebben we trouwens de nekplooimeting en krijgen we meteen de uitslag van de combinatietest. Ik heb daar afgelopen dinsdag al bloed voor laten prikken. Spannend weer. Ik denk eigenlijk dat we weer een kans op Down zullen hebben van slechter dan 1:200 (vorige keer 1:46!!), en dan komen we in aanmerking voor de NIPT. Gaan we dan zeker doen!

Denk dat ik binnenkort de positiebroeken maar eens uit de kast ga
    vissen, want mijn spijkerbroeken zitten niet echt fijn meer, vooral niet richting het einde van de dag.

Deel Deze Pagina