Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja mpo, heel herkenbaar. Door rustig lopen en even liggen neemt de rugpijn af. Vooral zittend, dus op het werk, is het erger. Maak me nu dus minder zorgen weer.
    Alles wat je voelt en juist niet voelt is zorgwekkend soms hè ;)

2. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Inderdaad, als ik een hele dag op kantoor heb gezeten heb ik ook sneller last van mijn onderrug. Dan zal het wel in orde zijn ;).

Ik ben nu ook weer zoooo moe! Dat wordt een zware en lange dag ben ik bang :(. Gisteravond lag ik ook al om 21:30 in mijn bed terwijl ik eerder op de avond ook al had liggen pitten op de bank :).

Jij hebt een dagje na mij de echo, spannend hè!? Ik mag de 12e.

3. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Saskia en MPO de eerste echo! Ik had het geluk dat ik met een krappe 5,5 week al een echo kreeg omdat we al een intake in Gent hadden staan, toen zagen ze alleen nog maar een vruchtzakje zitten (vrijdag). De volgende maandag op dinsdag nacht kramp en bloed verloren dus ik gelijk in de stress en niet meer geslapen toen mocht ik gelukkig bij mn oude ziekenhuis (LUMC) op dinsdag gelijk langskomen en toen zagen we gewoon al een knipperlichtje, echt heel verrassend! Die vrijdag erop weer een echo in Gent, haha dus had met 8 weken al 4 echo's gehad echt een luxe en nu weer even wennen dat ik twee weken moet wachten, aankomende maandag mogen we weer en dan is het denk ik even klaar met de echo's.

Qua moeheid voel ik mij dus eigenlijk topfit dus dat maakt mij soms wel zorgen. Deze week weer regelmatig buikpijn maar zat zondag ook weer te huilen om een serie terwijl er niets te huilen viel haha dus dan voel ik mij wel zwanger en mijn borsten, oeeeeii die staan echt in brand (gloeien onwijs) dus dan ben ik weer gerust gesteld. Na de 8 weken echo was ik alweer gerustgesteld maar nu ben ik wel weer toe aan bevestiging dus kijk wel weer uit naar maandag, als die weer goed is dan ga ik gewoon ervan uit dat het goed blijft gaan, lekker genieten dan.

4. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Hi Fischer,
    Bah, bloedverlies lijkt me echt verschrikkelijk!! Gelukkig dat je daarna een hele mooie bevestiging kreeg dat het in orde was.

Ik heb ook rond de 5/5,5 weken een echo gehad ivm mijn bbz verleden. Toen hebben we ook al een mooi vruchtzakje in de baarmoeder gezien :). We zouden volg. week maandag al kunnen komen voor een echo maar mijn vriend kan altijd wat lastig weg ivm zijn werk, dus toen werd het (pas) die donderdag helaas. We gaan liever samen dan ik alleen natuurlijk ;).

Burning boobies, haha. Nou, die mogen van mij wel wat meer aanwezig zijn hoor. Soms denk ik, doen ze het nog wel? En dan beginnen ik er in te prikken en te knijpen, haha.

5. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Even een andere vraag. Jullie lopen natuurlijk ook al sinds de eerste echo's in het ziekenhuis. Normaal gesproken meld je je aan bij een vk en daar krijg je de eerste echo.

Maar wanneer meld je je nu aan bij een verloskundige? Ik wil eigenlijk wachten tot na de echo op 12 febr. Maar is dit niet te laat. We zijn dan 8 weken zwanger.

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb (gelukkig) geen lang traject gevolgd maar ik ben wel zwanger geworden via IVF. Wij kozen voor IVF met embryoselectie omdat mijn man drager is van een ernstige erfelijke aandoening. Wij zijn dus de MMM ingegaan zonder het eerst op de natuurlijke manier te proberen. Bij de eerste IVF-poging was ik zwanger maar helaas eindigde dat in een miskraam. Bij de tweede poging was het weer raak en in Maart wordt onze zoon geboren. Alles bij elkaar heeft het zeven maanden geduurd, wat dus echt niet lang is. Ik heb ook echt heel veel respect voor de dames die al zo lang in de MMM zitten en niet opgeven. Ik vond de behandelingen niet heel zwaar maar het is voor iedereen anders en ik kan me voorstellen dat het bij elke poging en teleurstelling zwaarder wordt. Dus nogmaals: respect!

Ik voel me nu vooral heel dankbaar dat het gelukt is en dat onze zoon nu voor 98% zeker niet de aandoening van mijn man heeft. Ik voel me ook sterk omdat wij deze keuze hebben gemaakt en dat ik in staat was om mezelf aan de kant te zetten voor ons kind dat toen nog niet eens bestond. Moederschap begint al bij het maken van dit soort keuzes.

Iedereen bij wie het gelukt is: ontzettend gefeliciteerd en voor iedereen die nog bezig is: veel succes en sterkte!

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wij kregen de eerste echo met 7.3 weken in het ziekenhuis. Toen die goed bleek kregen we toestemming om ons aan te melden bij de verloskundige. We werden toen "ontslagen" uit het ziekenhuis en konden het normale traject gaan volgen.

8. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Aha! Ok thnx Novastar.

Ik kwam erachter dat ik over het hele zwanger worden traject heeeel veel weet inmiddels, maar niet over het traject als je dan daadwerkelijk zwanger bent, haha.

Dan zullen wij volgende week ook wel te horen krijgen dat we ons aan kunnen melden bij een vk, als de echo goed is uiteraard.

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Hoi Dames,

Ik heb mij beide keren ook pas na de eerste echo in het ziekenhuis bij de vk aangemeld. Dit is niet te laat hoor.

Ik heb mij nu gelijk aangemeld bij de vk (spontaan). Zij hebben een afspraak voor 16-2 met mij gemaakt voor intake en echo, maar kon niet wachten heb gister een echo gehad bij een echobureau :D! 6 weken en het hartje klopte al. Nu kan ik wel afwachten tot 16-2. We lopen allemaal erg gelijk op, wat leuk!

10. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Je brengt me op ideeën Kaaat, haha!! Ik kan ook eigenlijk niet wachten tot volg. week donderdag. Zo'n echobureau, daar kun je dan tegen betaling terecht ofzo?

Ik weet niet of het aan mij ligt hoor, maar ik heb gewoon weer even een bevestiging nodig dat het allemaal in orde is daarbinnen :).

11. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb aantal miskramen gehad dus bij mij zeiden ze vorige week dat ik wel een afspraak kon maken bij de vk maar dan na de 10wk echo dus heb dan rond week 12 een afspraak bij de vk voor het eerst. Dus dat kan ook nog makkelijk. Ik wilde mn kansen waarop ik weer bevestiging krijg spreiden vandaar pas in week 12 naar vk

12. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Hihi mpo dat had ik dus ook, gewoon even naar binnen gluren. Ik was bij de vrouw die ook de 20 weken echos doet voor mijn vk. Ik ken haar van mijn vorige zwangerschappen. Zij heeft deze echo opgegeven bij de verzekering, dus hoefde niet te betalen, daar ging ik wel vanuit.
    Ze zei wel als je over 2 weken bij de vk weer een echo krijgt moeten hun het opgeven bij de verzekering onder bloedverlies want zij heeft hem nu opgegeven als eerste termijnecho.

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Heel slim Fisher!

En mpo proberen kan altijd toch, gewoon even bellen :)

14. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Ow en ik krijg dus nu met 8 weken en dan termijnecho rond 11 weken en heb ook al een echo bij dr papa staan voor geslachtsbepaling bij 15 weken hihi. Ik ben erg! En dan dus 20 weken en dan hoop ik het al te voelen. Of heb ik nu te veel vertrouwen in het baby'tje in mijn buik? :)

15. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Ik zou graag willen, maar mijn vriend is zo van 'wacht nu maar af' en als het geld kost wil ie het helemaal niet hebben. Hij is nogal praktisch ingesteld en dat kan ik nu soms helemaal niet hebben :).
    Dus dan zou ik het bijna stiekem moeten doen en dat wil ik ook niet.

16. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Heerlijk al die echo's :D. Vertrouwen moet je hebben anders word je gek ;).

En dan nog iets. De zus van de beste vriend van mijn vriend is verloskundige met haar eigen praktijk. We gaan ons dus ook bij haar aanmelden straks. Ik zei laatst al tegen mijn vriend van 'zullen we ons vast bij haar aanmelden en vragen om een echo nog voor de echo in het ziekenhuis?' Dat wilde hij weer niet want hij wil het eerst aan zijn vriend vertellen voordat zijn zus het weet :(....zucht!!

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hihi... ik wil ook zo graag weten wat er daarbinnen allemaal gebeurt. Ik ga van heel veel vertrouwen naar hele erge onzekerheid. Zo erg is dat hè... nog 10 dagen tot de eerste echo! Kan niet wachten...

18. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Ja, hier ook van veel vertrouwen naar erge onzekerheid...we hebben het er maar zwaar mee ;).

19. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Nee snap dat je dat niet wilt, stiekem doen. Afwachten dus maar :(

20. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Sorry lees het nu pas, had reactie al klaar staan, maar zit op mijn werk en kwamen mensen binnen. Snap dat hij niet wilt dat zus het van anderen hoort, maar vk heeft toch stilhoudt plicht lijkt mij.

Saskia hoe is het met de pijntjes in je rug vandaag?

Hier wel vertrouwen, maar nog steeds het ongeloof hoe wij dit zelf nou ooit hebben kunnen doen, zonder ziekenhuis. Ik blijf het bizar vinden!! En wat jullie zeggen even geen symptomen onzeker, te veel symptomen ook niet goed.

Deel Deze Pagina