Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Fijne paasdagen dames!!

Pien goed vooruitzicht lekker verlof!!

Fitty vervelend zeg. Juni is idd net hoogseizoen :(! Hopelijk blijft de rust nu even in jullie huisje!

Saskia jeeh ik wacht in spanning hihi!

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    20150405_130658.jpg

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Leuk, Saskia! En hoe reageerde je familie?

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Heel erg blij!
    Een echte meidenfamilie aan mijn kant dus dit vinden ze erg leuk. Alleen nichtjes zijn beetje teleurgesteld ;)
    3e kleinkind maar 1e kleinzoon.
    Mijn schoonfamilie is een jongensfamilie haha... :D

5. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Leuk Saskia!! Vast leuke reacties gehad vanmiddag!

Ik had bij de eerste zwschap placenta aan de voorkant en was superlang. Voelde pas wat met 23 weken.
    Nu al met 16 weken en deze week ook al aan de buitenkant, terwijl ik 5 kilo zwaarder ben. Vandaag hebben m'n man en dochter t zelfs al kunnen voelen. Het verschilt dus nogal!

Jeetje pien, verlof alweer!! Lijkt zo kort geleden dat je mee mocht delen dat je zwanger was!! Fijn joh!

Fitty, het is zeker fijn om je gerust te laten stellen wb baarmoederhals. Toen ik zwanger was van de eerste werd er juist onderzoek naar gedaan. Heb ik nog aan meegedaan toen (stelde ook niks voor natuurlijk om aan mee te doen :D)
    Als je nog een xtje zonder baby'tje op vakantie wil, moet je het natuurlijk niet uitstellen! Hopelijk kan jullie kleintje er straks bij helpen om de relatie met schoonouders wat soepeler te laten verlopen!

Kaaat, hoe gaat t sporten? En wel de paaseitjes laten staan dan hè, haha :D

Even twee dingetjes:
    Welke boxen hebben jullie aangevraagd? Ik kruidvat, wij.nl (prenatal) en ouders van nu.m

Denk erover om een pretecho te laten maken zodat m'n moeder en schoonmoeder kunnen zien hoe dat eruit ziet... Wat vinden jullie daarvan?

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat gaaf dat man en dochter baby hebben gevoeld!!!

7. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Even snel hoor. Super Saskia. En jongen! Beetje blauw in dit topic!!!!! Lekkere knuffelkontjes zijn het! 😊

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Jeej Sas een jongen! Leuk! het werd ook wel weer eens tijd voor wat blauw om het roze in dit topic wat tegenwicht te geven :).

M676: ja het gaat zoooo snel eigenlijk! De eerste weken konden me niet snel genoeg gaan, maar nu gaat het wel erg rap ;). Ik heb die 3 dozen ook besteld. Je kunt er ook nog een bij de babydump krijgen, maar heb ik ook niet, dus weet niet wat daar precies in zit. Die van de ouders van nu heb ik vreemd genoeg 2 x gehad: had 'm zelf opgehaald bij de etos en paar weken later kreeg ik er een met de post bezorgd. Wel leuk, want was net door de buikcreme heen die er in zat ;).

Kaat: fijn dat alles weer schoon leek. Wat een lange nasleep dan nog. Heb je het emotioneel wat kunnen verwerken? Vind je wel erg positief overkomen moet ik zeggen!

Fitty: gelukkig is het wat rustiger thuis rondom je schoonouders. Verstandig dat je je nu op je zwangerschap focust en niet op negatieve dingen. Maar makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!
    En als het kan zou ik er nog wel ff samen tussenuit gaan. Al is het maar een weekendje he. Misschien juist ook wel heel goed voor jullie tweetjes nu.

Hoe zou het met Maartje zijn eigenlijk? Hier ook al een tijdje niet gezien... Kan nooit heel lang meer duren volgens mij...

9. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super leuk Saskia! Ook heel leuk gedaan met de cakes!

Ik vroeg mij inderdaad ook net af hoe het met maartje zal zijn....

Ik voel nu al steeds beter de beeb bewegen...vanavond al keer zelf gevoeld aan de buitenkant, manlief was er helaas niet.

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Super Fisher, heerlijk lijkt me dat!

Inderdaad weer eens wat blauw hier :)
    Weet je wat ik nu opeens heb... De angst voor miskraam zakt steeds verder weg maar daar komt andere angst voor terug. Dat er iets niet goed is met het kindje bijvoorbeeld. Angst voor de guo met 20 weken... Herkent iemand dit?

11. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ja ik word er gek van :( angst voor miskraam is net weg en nu al bang voor andere dingen ... Ik maak me overal druk en zorgen om.. Word gek van mezelf

12. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Kaaat, goed om je te lezen, wat ben je een kanjer!

Pien, verlof! Dan lijkt me dat je het gevoel hebt dat het bijna zover is?

Sas, wat leuk een jongen! Wat een mooie cupcakes trouwens.

Dat zenuwachtige heb/had ik ook. Elke keer weer, na een echo ging het een paar dagen goed, daarna kwamen de doemscenario's weer opzetten. Ik hoor van veel mensen dat iedereen het wel spannend vindt, maar zelf denk ik dat het echt wel veel met het medisch traject te maken heeft. Hebben zoveel teleurstellingen gehad, dat het bijna gewoon lijkt te zijn geworden. Het is iedere keer weer afwachten tot de volgende klap. Goede hoop is weggevaagd en heeft plaats gemaakt voor wanhoop. Het zit er zó in, ook nu bij die eindelijk lang verwachte, nee, lang gehoopte zwangerschap, blijft het onzekere overheersen.
    Ik moet zeggen dat ik nu na een goede 20 weken echo iets minder angstig ben. (maar dat kan natuurlijk weer veranderen).

Wat gaaf om de baby al zo goed te voelen. Ik nog steeds niet, of ik herken het niet, dat kan ook. Maar bij echo bleek de placenta ook aan de voorkant te liggen, dat kan ook meespelen. Ach komt vanzelf, denk ik dan maar.

Ik ben op zoek naar behangetjes, maar dat is een speurtocht zeg. Er is zoveel online, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag niet te zoet en te roze, maar toch typisch voor een meid en mijn man wil niet te druk. Maar zelfs dan is de keuze nog reuze, haha.
    Misschien kom ik hier binnenkort wel meningen vragen ;)

Inmiddels zijn we gewend aan het idee een dochter te krijgen, maar ik kan nog steeds alleen maar jongensnamen bedenken, dat krijg ik nog niet afgezet, hahaha.

Ik ben ook benieuwd hoe het met Maartje gaat. Iemand rechtstreeks contact met haar misschien?

13. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Gefeliciteerd Saskia! Een baby-boy!
    Heb je die cupcakes zelf gemaakt? Ziet er zo mooi uit!

M676 ik geloof dat ik ook alleen die 3 boxen heb aangevraagd. Bij Jumbo kun je bij inlevering van het geboortekaartje straks ook een box krijgen.
    Bij babydump krijg je een klein doosje met een knuffel, flesje, reclameromper en lepeltjes. Van het ziekenhuis hebben we een koffer met zeer veel informatiefolders en een dr Brown-flesje gekregen.

Pretecho, doen wij niet maar merk dat het voor iedereen persoonlijk is. Wij vinden het juist leuk om wat 'verrassingen' te hebben, anderen vinden het geweldig om te weten hoe het kleintje er uit ziet.

Ik moet echt eens informeren naar gastouders en hun mogelijkheden. Nog een maand en dan zit ik al op 20 weken! Gaat nu stiekem toch sneller dan gedacht. Ben ook nog steeds snel moe.

Hebben jullie ook veel behoefte aan verandering en het huis af maken? Ik merk dat ik bijvoorbeeld nu wel heeel graag een fatsoenlijke kledingkast wil hebben ipv de 3 kleintjes die er staan. En een badkamermeubel ipv het kleine ladekastje. Waar maak ik me druk om zeg haha!

14. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    hi das leuk :) die post zag ik niet op m'n telefoon :) wat lief die cupcakes en een jongen :) wat leuk saskia :)

m676 ik heb de box van kruidvat aangevraagd maar die krijg je later, die van etos heb ik wel, en van prenatal (blije doos heet die volgens mij), en van nutricia een hele leuke baby knuffel gekregen, de zwanger box van ouders van nu, Die van babydump moet ik nog ophalen en bij de verloskundige heb ik een koffertje gekregen met veel folders en wat proefverpakkingen, van woezel en pip is dat koffertje heel leuk

Zuuske dat hadden wij ook; veel jongensnamen en nu het een meisje word wisten we het niet helemaal, dus hebben we een jongensnaam een beetje aangepast voor een meisje en deze naam word het denk ik. Je kunt ook van die proef geboorte kaartjes aanvragen met de naam er al op dan kun je ook kijken hoe het dan voelt :)

Fisher wat leuk dat je de baby al zo goed kan voelen en kan delen met de rest van het gezin :) dat lijkt me zo fijn

Leslie ; ik heb dat ook ; wij hadden een reserve kast in de logeerkamer wat nu de baby kamer word en daar hingen onze extra jassen of bijv winterkleding in als het zomer is maar nu past niet alles in onze normale kast, dus we moeten een kast erbij kopen voor onze eigen kamer en ik zit ook te denken aan een extra wiegje voor bij ons op de kamer ; hoe doen jullie dat ?

Vandaag gaat het al wat beter, ik had gister een paar pikkeltjes bloed in mn onderbroek, een normaal mens had het nog niet eens gezien zo klein maar ik gelijk ongerust. Huisartsenpost zei even afwachten anders kon ik altijd nog langskomen. Maar t trok gelukkig helemaal weg. Vandaag sprak ik een vriendin van mij die is nog niet zo lang geleden bevallen van haar zoontje en zij zei dat ze dat ook had af en toe. het waren zo kleine spikkeltjes dat het meer leek op een wondje van scheren (maar dat had ik neit gedaan) maar ze zei dat het ook een wondje van de schaamlippen kan zijn omdat die nu zo doorbloed zijn en ik gisteren een flinke wandeling had gemaakt. Toch maak ik me dan gelijk ongerust. Het waren nog niet eens vlekjes zo kleine spikkeltjes maar gelukkig morgen de 20 weken echo kan ik weer veel vragen stellen zodat ik weer gerust ben :)

15. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    #795 fitty, 6 apr 2015
    Laatst bewerkt: 6 apr 2015
  16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fitty: je ongerustheid is logisch hoor, volgens mijn herkennen we dat allemaal wel. Ben je net een beetje over de angst voor een miskraam, komt er wel een volgende angst ;). Ik vind de 20 weken echo ook erg spannend, maar toen die goed bleek ging het daarna wel lange tijd weer beter. Nu komt voor mij de bevalling steeds dichterbij en dat vind ik toch ook weer spannend. Aan de ene kant de pijn die me te wachten staat, maar vooral toch of die kleine er wel goed uitkomt en dat er niet alsnog wat misgaat. En als straks die kleine er eenmaal gezond en wel uit is gekomen, komen er vast weer hele andere zorgen ;).
    Wij hebben een wiegje die we de eerste weken bij ons op de slaapkamer laten staan. Overdag kan hij wel in de kinderwagen liggen beneden. We hebben 2 kinderwagens ;). Een praktische, compacte en een ouderwetse uit de jaren 70. Die heeft een mooie ruime bak waar we een nieuw matras in hebben laten maken. Volgens mij kan hij daar lekker in slapen.

Lelie: oh wat goed verdiep je je al in de opvang? Ik heb nog niets geregeld... Maar ik geloof dat eht in het noorden wel nog wat meevalt. Denk dat we binnenkort maar even langs het kinderdagverblijf moeten die we op het oog hebben.
    Ja herken wel het gevoel de boel op orde te willen hebben. Je hebt er nu nog tijd voor he.

Zuuske: leuk behangetjes! Ik houd me aanbevolen om mee te kijken :).

Ik heb gister ff bij Maartje op haar profiel gespiekt en op 3 april heeft ze haar laastste bericht geplaastst, dat ze haar slijmprop was verloren...

17. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Oo wat leuk spannend , dan is ze nu te druk met het baby geluk om online te komen denk ik :)

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, ik heb contact met Maartje. Maar ik gun het haar om het allemaal zelf te vertellen. 1 ding, voor jullie geruststelling: het gaat goed.

19. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi goed bezig Pien beetje research! Dan denk ik inderdaad dat ze haar handen vol heeft aan twee wolkjes :)

Wij hebben ledikant in de babykamer en onze oude wieg ga ik opknappen en die komt in onze slaapkamer. Denk dat ik de kleine beneden in dr box zou laten slapen als dat mag tenminste...of de kinderwagen bak inderdaad. Heb vandaag al eerste roze kado's gehad, heel leuk winterjasje gehad die je aan twee kanten kan dragen, super cute!

Ik ga morgenmiddag naar de sauna trouwens, iemand ervaring mee waar ik op moet letten? Niet al te heet en lang blijven zitten dacht ik?

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Stiertje: groot gelijk, maar fijn dat het goed gaat, we horen het vanzelf een keer :).

Fisher: geen verstand van sauna's. Als je zelf vaker gaat, kan het wel, maar idd niet te lang en heet volgens mij. Als je anders ook nooit gaat is het volgens mij niet zo slim om dan tijdens zwangerschap wel te gaan.

Deel Deze Pagina