Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    haha Zuuske, dat komt vast wel goed hoor! En ik vond het in het begin ook wel lijken op darmgerommel hoor, dus die verwarring kan best.

En zodra je weet wat je voelen wilt, dan komt af en toe dat gevoel boven van: o jee hoe lang heb ik het al niet gevoeld en moet ik het niet weer eens voelen? In het begin hoef je het gelukkig niet alle dagen te voelen. Maar op het laatst zegt de vk steeds dat ik het wel goed moet blijven voelen. En ik vind dat een beetje eng, want als je er heel erg op gaat letten, dan is het niet leuk meer. Ik ga de schopjes in elk geval niet tellen, want dan wordt ik echt gek verwacht ik ;). Voor mezelf heb ik het idee dat ik het genoeg voel, dus dan moet ik daar maar wat op vertrouwen. Meestal is ie 's ochtends rustiger dan 'smiddags of 's avonds. En ene dag is ie ook drukker dan de andere.

Wat betreft de kilo's: ik zit nu op zo'n 12 kilo. Ik zit normaal op het randje van ondergewicht, dus dit gewicht is voor mij heel bijzonder haha. En het is volgens mij dus niet alleen baby en toebehoren ;). Maar in het begin ging het wel harder dan nu. Denk dat het in het tweede trimester het hardst gegaan is. Daarna kakte het wat in. Nu kan het ook nog wel hard gaan zeggen ze als je met verlof bent. Kindje kan ook nog wel aardig wat gaan groeien, en ik ben niet zo mobiel meer, dus dat zal ook nog wel wat kilo's in de hand werken ;).

Ik voel me weer iets rustiger dan vorige week, toen had ik echt wat stress m.b.t. de checklist. Heb nu grotendeels de ziekenhuis tas ingepakt en dat is wel een prettig idee. Hoewel ik het lastig blijf vinden van wat je er allemaal in moet doen, wat handig is tijdens de bevalling om te dragen en wat handig is er voor erna. Maar denk dat het uiteindelijk allemaal niet zo nauw komt, maar in mijn hoofd kan ik er heel lang over prakkeseren ;). Heb de eerste kleertjes voor de kleine uitgewassen. Zal ze vandaag strijken.

2. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Leuk Pien! Zo leuk die kleine kleertjes!
    Heb je de checklist nu zo goed als af?

Net gebeld voor een afspraak met de verloskundige, voor de volgende keer bij de gyn moet ik bij haar zijn geweest. Toch wel een beetje spannend!

Enne, van de box heb ik nu een brief gekregen met barcode! Gelukkig maar want het printen lukte maar niet. Dus straks ga ik naar de Etos!

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wauw, strijken, dat heb ik zelfs in mijn ergste nesteldrang niet gedaan :D
    Denk dat ik bij mijn dochter in totaal tussen de 12 en 15 kg ben aangekomen. Mijn BMI zit normaal gesproken op 19/20, dus ook erg aan de slanke kant (en dat extra gewicht was er na de bevalling bizar snel weer af, ik kon er niet tegen eten, mede dank zij de borstvoeding).

Wat betreft ziekenhuistas/-outfit. Ik had daar ook hele gedachten over. Uiteindelijk met gebroken vliezen en knijters van weeën onder de douche vandaan door vriendlief en verloskundige in een oud rafelig t-shirt en een trainingsbroek van vriendlief gehesen en zo in de auto naar het zkh. Het interesseerde mij helemaal geen ^%$ meer. En na de spoedkeizersnee moest ik natuurlijk een aantal dagen blijven. Weet je: alles is nog bij te halen. Wat ik zelf een volgende keer wel direct zou meenemen is een voedingsbh. Want ik kreeg enórme stuwing. Dus de normale zwangerschapsbh (zo'n sportgeval die je over je hoofd trekt) zat echt niet fijn meer en was ook niet praktisch.

4. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Dames.. Ik zit met een vraagje ; weet je of je bij de verloskundige kunt overstappen. Ik was niet zo tevreden over de praktijk waar ik zit en reed al extra naar Ermelo voor de echo's en daar had ik wel een fijn gevoel over, dat mn vragen/zorgen serieus worden genomen. Nu sprak ik gister de moeder van mn buurmeisje, (ik zeg meisje maar ze is in de 20 hoor ) en zij is met spoed in het ziekenhuis opgenomen ; 30 weken zwanger met zwangerschapsvergiftiging, ze had al dagen klachten zoals buikpijn en duizelig en had al paar keer de VK gebeld en iedere keer werd gezegd ; bandenpijn, bekkenpijn, ect.. nu had haar moeder er genoeg van en haar in het weekend meegenomen naar de huisartsenpost in het ziekenhuis, daar hebben ze bloed geprikt en moest ze gelijk daar blijven. Ze mag ook niet meer naar huis. Ze hopen dat ze het kindje nog 2 weken tegen kunnen houden voordat het geboren word. En ze hebben haar injecties gegeven zodat babytje longen sneller ontwikkeld. Het ergste is dat ze door de VK niet serieus werd genomen. Ze zit bij zelfde praktijk als ik. Ik heb hier slecht gevoel over (had ik al, maar nu nog meer) en wil oversstappen. Ik was al onder controle bij gynea in het ziekenhuis die had gezegd dat ik in het ziekenhuis moet bevallen (ivm smalle bekken) en belde net met ziekenhuis of ik de controles voortaan daar mag doen, maar dat moet in overleg met de VK. Dus hoe kan ik dat het beste doen ?

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Fitty: wat een naar verhaal zeg! Misschien kun je het gooien op het medische verhaal: dat als je toch uiteindelijk naar het zkh moet, je liever daar naartoe overstapt. Dan laat je dat andere een beetje buiten beschouwing.

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Stiertje: hihi strijken doe ik anders ook noooooit en of het met nesteldrang te maken heeft weet ik niet, maar heb gehoord dat dat 'moest', dus dan doe ik dat braaf ;). Moet zeggen dat de kwaliteit van de kleertjes van de Hema me wel wat tegenvalt. Het lijkt wel dat ze al meerdere keren gewassen zijn en dan heb ik niet eens het voorschrift 'wassen op 60 graden gevolgd', maar op 40...
    Wat betreft die tas: ik geloof ook niet dat het op het moment supreme allemaal nog uitmaakt wat je wel en niet aan hebt, maar heb nu gewoon teveel tijd om over dat soort dingen na te denken ;). Een voedingsbh zit er nog niet in, want die heb ik nog niet. Vind zo moeilijk te bepalen wat voor maat ik dan heb. Heb wel 2 voedingshempjes van de prenatal dus misschien doe ik het daar de eerste dagen wel mee om te zien hoe groot ze worden, of denk je dat het toch fijner is iets meer ondersteuning te hebben? Heb van mezelf kleine borstjes dus kan me er nog niet zoveel bij voorstellen ;).

Fitty: ik zou zeggen: luister naar je gevoel. En zeg tegen de vk dat je voortaan liever in het ziekenhuis op controle gaat, dat je daar een beter gevoel over hebt. Niet te druk maken over wat de vk daar van vindt, maar 'gewoon' doen. Het gaat erom dat jij er vertrouwen in hebt, dat kan alleen jij bepalen en de vk niet.

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Voedingshempjes zijn vast ook prima. Zoogkompressen zijn iig reuze handig. Want soms komt er zomaar ongevraagd melk uit. Sowieso had ik altijd als ik met de ene borst voedde, dat er bij beide tegelijk een toeschietreflex was. En die natte plekken staan niet zo charmant ;)

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    O ja die dingen zijn vast ook handig! Die heb ik al in huis, dus die kan ik ook nog wel in de tas stoppen :). Ik heb nog niet dat mijn borsten nu al lekken, had jij dat van te voren?

Lelie: veel plezier met het ophalen van de doos, daar wordt je ook blij van :).

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nee, nooit gehad (gelukkig!). Maar gelukkig zegt dat niks over de hoeveelheid na de bevalling. Toen had ik nl. in overvloed!

Vind 'blije doos' trouwens een idiote benaming. Als er 1 onderdeel niet blij is aan het eind van een zwangerschap of tijdens/na een bevalling, dan is het ........ wel! :D:D:D

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Trouwens: ik kreeg wel een enorme boost van het feit dat de borstvoeding zo goed ging. Mijn lijf kan voor geen meter zwanger worden, maar borstvoeding geven kan het als de beste! Daar was ik megatrots op.

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ja haha, die naam is echt slecht gekozen. Had het dan box ofzo genoemd, maar in elk geval geen doos!
    Een mooi idee ja dat je lijf dat wel goed kan :). Ik ben heel benieuwd hoe dat mij afgaat, moet zeggen dat ik er wel een beetje tegenopzie aangezien het wel even doorbikkelen kan zijn voordat het goed lukt. Hopelijk snapt die kleine het ook een beetje ;).

12. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    hihi daar had ik nog niet over nagedacht :D Blije doos is inderdaad rare naam :D
    bedankt voor het advies :) ik ga ook met de VK overleggen, over overstappen op controles in het ziekenhuis, gelukkig gaat het nu weer beter met buurmeisje sinds ze in het ziekenhuis ligt is alles weer stabiel.

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook al.
    Blije doos? Mijn doos is na de bevalling helemaal niet zo blij meer :D

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Haha, da's dan weer het 'voordeel' van een keizersnee ...

15. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Haha, nu snap ik waarom mn man zo moest lachen om de blijde doos. Ik heb die en zo'n andere box trouwens door hem laten uitpakken, dat was ook erg grappig. Sommige dingen had ie in zn handen met n gezicht van huh?

16. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fitty, lijkt mij inderdaad niet fijne situatie. Ik heb ook een minder gevoel over mn verloskundige maar dat is gewoon even wennen omdat ik al jaren een ziekenhuisomgeving ben gewend maar als ik last zou krijgen zulke symptonen en ze doen er niets mee dan zou ik wel even aankijken hoe ze ermee omgaan.

Pien bij de h&m heb ik pasgeleden echt super relaxte voedingsbh's gekocht, zijn goedkoop en reuze flexibele stof dus veel ruimte voor rek, je koopt ze per twee. Super goedkoop dus als je het niets vind heb je niet mega bedrag uit gegeven. Ze zijn niet sexy ofzo maar ja dat is borstvoeding en lekkende borsten sowieso niet :)

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    O, dank voor de H&M tip, ga ik ook nog ff kijken. Van die dingen heb je nooit teveel. En idd, sexy is het nooit. Zolang ik voedde heb ik met BH (incl. kompressen) aan geslapen.

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bedankt voor de tip Fisher! Heb er toevallig vanmiddag een gekocht bij de hema. Ook niet duur. Moet 'm nog passen. Maar die van de H&M onthoud ik ook ff.

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier ook nog van de hema liggen. Echt mega sexy inderdaad ;)
    Ik ken het ja, en niet op je zij kunnen slapen omdat je borsten pijn doen whahaha
    En ooooooo als mijn ventje maar snoof dan voelde ik het al prikken en spoot het eruit.
    En straks ga ik het allemaal weer doen! Nu al zin in :D
    Poging 2 ;)

20. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Hebben intussen al meer van jullie je verdiept in een borstkolf? Ik denk erover de dubbele medela swing maxi te kopen.

Deel Deze Pagina