Saskia, jij ook alweer 16 weken! Ik ga geen cursus doen. Bij de eerste al gedaan. Was erg gezellig maar qua kennis of iets opsteken minder. Hier anderhalve dag in het ziekenhuis gelegen. In die 36 uur zijn ze welgeteld 2x! Gekomen om me te helpen aanleggen. De tweede keer mocht ik een keertje kolven. Ik ben om half 11 in de avond bevallen en de volgende dag rond 12 uur kwamen ze me voor het eerst helpen. Ik kon in de nacht niks want was nog verlamd van de ruggenprik. Kon mijn zoontje er niet zelf uithalen dus. Maar wist ook niet dat ik elke drie uur minimaal aan de slag moest. Dus ook onwetend anders had ik wel aan de bel getrokken. Maar goed. Poging twee ga ik alles goed doen
Liefprinsesje, wat een heerlijk gevoel om je kleine springertje te hebben gezien he? Fijn! Saskia, super dat je even langs mocht komen! Stiertje, heb je vandaag de nekplooimeting? Ik was t even kwijt. Succes en veel plezier met bekijken van je baby! Mi87, alles goed doen, goed idee . Ik had aan m'n vorige cursus ook niets en hoop er nu met hypnobirthing meer aan te hebben.
Lief prinsesje; wat een goed nieuws lekker genieten meid Saskia ; Fijn zo een geruststelling En wat super dat je zo een lieve VK hebt. Stiertje; Succes vandaag en dan krijg je gelijk weer een mooie echo toch ? Ik ben vandaag even bezig achter de pc met uitprinten van babyuitzet lijst. En begonnen met het maken van geboorteplan, ik weet heel duidelijk wat ik wel en niet wil en heb dit ook besproken met mn vriend maar het is heel moeilijk om het op papier te zetten. Ben nu op zoek naar voorbeeld voor geboorteplan Gisteren onverwacht nog even naar echo centrum geweest want mn vriend had een bon gekregen van een collega (die had ze over van haar zwangerschap) dus konden we een gratis echo laten doen, en vorige keer kon mn vriend niet mee ivm z'n werk dus nu heeft hij de baby ook gezien Ze loopt nog steeds een weekje voor qua gewicht en grootte De echo was maar kort en niet zo duidelijk als die in Ermelo maar was wel heel leuk om haar weer even snel te zien vooral omdat ik haar nog steeds niet kan voelen is zo een echo toch weer even een fijn momentje als geruststelling dat alles goed is
Dames volgens mij voelde ik net baby voor het eerst voelt als luchtbellen in mijn buik. Alleen best ver naar onder nog stuk onder m'n navel , kan dat kloppen ? Heb ik haar net voor het eerst gevoeld ?
Ja hoor in begin zit het nog erg onderin vanaf nu gaat het komen dan! Gisteren heeft eindelijk mn man het gevoeld, haha elke keer was ze druk en zodra hij zn hand erop legde stil. Gister weer echo gehad en het blijft bijzonder om te zien, helemaal met haar voetjes en handjes in dr gezicht haha
Wat leuk die echo's, Fisher en Fitty! En Fitty, ik denk dat je haar inderdaad gevoeld hebt Ik weet zeker, dat ondanks placenta voor en nog vroeg, ik ons kleine mannetje ook af en toe voel kriebelen. Gisteren was het zo overduidelijk toen ik lag, kan echt gewoon niet missen. Zo bijzonder!
Leuk he meiden die eerste 'kriebels' en 'borrels' in je buik. Het is zo grappig dat gevoel en je voelt het steeds beter en weer anders. Mijn jochie is al aardig groot natuurlijk en dan voel je ook echt wel meer dat het een kindje is ofzo, soms zie je gewoon echt wat uitsteken, dat zal dan wel een voetje, of een knie of wat dan ook zijn. Ook erg grappig . Geniet lekker van het tweede trimester zou ik zo zeggen, je voelt je vaak gewoon goed en kan nog van alles, profiteer er van en ga idd lekker met het kinderkamertje bezig enzo. Ik merk dat het niet voor niets is dat ik verlof heb . Sommige dagen voel ik me goed, maar nu al een paar dagen erg moe, pfff. En dan wilde ik eigenlijk nog wat aan mijn conditie doen, maar geloof dat ik dat idee nu echt moet laten varen . Het is wel tegenstrijdig dat de laatste weken zwaarder zijn en je aan het eind van de rit nog ff een bevalling moet zien te doen. Ik zou niet weten waar ik de kracht vandaan moet halen hoor...
Gister de nekplooimeting gehad en meteen ook de uitslag van de combinatietest. Die was veel beter dan verwacht. Wij hadden bij onze dochter een hele slechte uitslag (1:46 op Down), dus hadden we ons nu veiligheidshalve ook maar op slecht nieuws ingesteld. Maar we werden positief verrast: Down een kans van 1:912, trisomie 13 kleiner dan 1:5000, trisomie 18 1:2107. Dus verder onderzoek wordt niet geadviseerd. Nou, daar laten we het dan maar bij. Ik had me er eigenlijk wel op ingesteld dat we nog voor de nipt zouden gaan, maar dat kan in NL pas bij een kans slechter dan 1:200. Maar er is gewoon weinig aanleiding om dat nu nog te gaan doen. Bovendien zouden we dan naar België moeten. We zijn blij en opgelucht! Verder is er uitgebreid naar het kleintje gekeken: hartje, schedeltje, handjes, voetjes, ze zag al maaginhoud en blaasinhoud en niertjes in wording. Heel bijzonder. Alles wat ze zag, zag er normaal uit. De grootte was nu 5,3 cm, dus alweer 2x zo groot als 2,5 weken geleden. In het begin lag het kindje stil, maar later was het een groot spartelfestijn, zo grappig om te zien! Nu pas weer een officiële echo met 20 weken (GUO). Maar misschien plan ik zelf wel een pretecho over een paar weekjes. Neem ik de oma's mee of zo ... Leuk voor moederdag.
Stiertje, super! Lijkt op mijn verhaal; zelfde uitslag en ik wil ook een echo plannen voor moeder en schoonmoeder. Mss schoonzus en dochter meteen mee..
Fitty, wat leuk!!! Hier al wel gevoeld maar af en toe.... nog niet dagelijks maar dat hoeft ook nog niet Stiertje, super uitslag. Dat scheelt weer stressen.
Poeh, die pretecho's zijn wel duur zeg! Ik zag bij het echobureau waar wij gisteren waren (die doen alleen echo's op verwijzing) nog wel een papiertje hangen voor gratis echo's. Denk van iemand in opleiding of zo. Misschien daar nog eens achteraan ... Ik verbeeld me af en toe dat ik ook wat voel, maar dat kán toch nog bijna niet ... Zullen m'n darmen wel zijn.
Stiertje dat is super goed nieuws Saskia ik heb dat ook avonds als ik even rustig ga liggen op de bank dan begint ze te borrelen en kriebelen gisteravond weer zo een leuk gevoel Dames als jullie een pretecho willen doen kan ik Ermelo aanraden voor 35 euro maakt ze een uitgebreide dvd met foto's en filmpjes in 2D 3D en 4d echt helemaal top Ik ga 2 juni weer voor 27 weken pretecho die is iets langer en duurder ik dacht 60 euro maar dan kan je het gezichtje al heel mooi zien bovendien is het heel leuk voor degene die mee gaat want het scherm is zo groot dat lijkt alsof je in de bioscoop zit dus iedereen die mee komt kan alles duidelijk zien en ze geeft ook veel uitleg Pien dat kan ik me voorstellen ze zeggen niet voor niets de laatste loodjes Gisteren heb ik het zoontje van buurmeisje gezien ; zo klein maar al heel sterk en gelukkig helemaal gezond ze hebben een camera in de couveuse hangen en dan heeft ze een app op haar telefoon kan ze hem dag en nacht volgen zo mooi
Net terug van een paar daagjes weg, dus ff wat bij te lezen zeg... Liefprinsesje, leuk zon springboon te zien! Op hoeveel weken zit je eigenlijk? Je hebt geen banner en ik heb een beetje last van iets met niet zo goed dingen kunnen onthouden Fitty wat fijn dat het goed gaat met buurjongetje. Is toch spannend zo vroeg. Ermelo is een beetje ver, maar ik wil over een week of vier pretechoën. Eigenlijk wel een leuk idee om de omas mee te nemen voor moederdag! Ik ga het eens snel uitzoeken. Stiertje wat goed, een opluchtende uitslag voor jullie. Leuk dat je alles zo goed hebt mogen zien. Haha, Pien, zo van die ledematen die uitsteken, lijkt me echt bizar. Ga maar eens goed uitrusten jij, die conditie dat komt later wel weer. Wordt het nu al spannender nu het dichterbij komt, het bevallen? Over borstvoeding, ik ga denk ik naar zon informatiebijeenkomst van een lactatiedeskundige. Ik voel inmiddels ook wel duidelijk wanneer de baby aan het trappelen is. Maar ik vind het niet gek inmiddels dat ik zolang niet wist wat ik moest voelen want het is erg vergelijkbaar met hoe mijn darmen vaak zijn. Alleen nu ga ik het steeds sterker voelen en herken ik ook dat het vanuit de baarmoeder komt. Wel bijzonder hoor. Ik denk dat mijn man nog even geduld zal moeten hebben om vanaf buiten iets te voelen want er zit nog een flinke vetlaag tussen. Dit weekend hebben we ook eens echt de tijd genomen om het over namen te hebben. We hebben allebei echt totaal geen idee, maar toch verbaasde mijn man me met een paar verrassende ideeën. Moeten het wel nog even laten inwerken. Hoever zijn jullie met de namen?
Zuuske: lekker weggeweest? Wij wachten met namen totdat we weten of we een zoon of een dochter zullen krijgen. Ik heb zelf het gevoel dat het een zoon wordt deze keer. Maar we moeten nog even geduld hebben voordat we dat weten. Ik vond het verzinnen van namen best lastig. Toch zijn we er naar volle tevredenheid uitgekomen, dus dat zal deze keer ook wel weer lukken. Fitty: die prijzen van Ermelo zijn echt niet gek. Wij zitten helemaal in het noorden, nabij Groningen. Daar zijn maar 2 echobureaus en daar begint 3D basis bij 75 euro. Dat vind ik nogal wat hoor.
Stiertje: wat fijn dat de uitslag zo goed was! Mooi dat je nu ook niet meer verder hoeft te testen, lekker genieten nu . Ja pretecho's zijn behoorlijk prijzig, heb ik ook wel gezien. Wij hebben het niet gedaan, wel steeds over getwijfeld, maar ach . Wel een heel leuk idee om dat op moederdag met moeder en schoonmoeder te doen! Fitty: fijn dat het goed gaat met je buurjongetje, 30 weken is toch behoorlijk vroeg. Mooi dat ze zo'n app hebben . Zuuske: oh lekker ff met z'n tweetjes eruit geweest! Wij zijn inmiddels wel uit de naam. Maar ik vond het echt heel moeilijk. Heb zelf een geboortekaartje ontworpen en daar toen maar de naam op gezet die we bovenaan het lijstje hadden staan en dat heeft mij wel geholpen er aan te wennen. Dan gaat het meer leven zeg maar. En ja de bevalling... Eigenlijk denk ik er liever niet aan, maar dat lukt niet zo goed .