Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Cursus: Ja ga ik wel doen, gewoon omme voor te kunnen bereiden en misschien wel iemand te treffen.

Voelen: Ja ons kleintje heb ik ook al gevoeld! Niet vaak, maar soms wel. Harde buiken heb ik ook al 2x gehad, aan het einde van de nacht tegen de ochtend. Waar het door kwam geen idee, stress heb ik niet echt.

Stiertje: Fijn dat de nekplooimeting goed was! Geeft toch een wat geruster gevoel. Pretecho is voor ons te duur, en Ermelo ligt hier niet om de hoek ;)

Fitty goed idee die uitzetlijst, we hebben hier 3 verschillende liggen daar moet ik toch maar eens 1 van maken. En een geboorteplan daar moet ik nog aan beginnen.

Zuuske: fijn een paar dagen weg! Even lekker genieten. Over namen hebben we wel nagedacht, een jongensnaam hebben we al maar nog geen meisjesnaam.

Liefprinsesje: fijn een goede echo! Dat stelt even gerust!

Pien: jammer dat je zo moe bent, kun je nu wel echt je rust nemen? Lukt het om een dag op de bank te hangen of ben je dan toch nog bezig? Krijg je ook wat aanloop?

Hier ben ik bezig om uit te rekenen hoeveel uur ik wil werken en wat voordelig is. Ook hoe we het met de opvang gaan doen.

2. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Zuuske ; dat is lekker even paar daagjes weg en lekker genoten denk ik ? :)
    Pien; dat lijkt me ook wel dat je veel bezig bent met de bevalling in je hoofd voor te bereiden nu dat steeds dichter bij komt.
    Lelie; Hoe bereken je dat qua uren werken wat voordeliger is en qua opvang ? ik moet daar ook nog gaan rekenen. Mijn overbuurvrouw werkt bij een dagopvang bij een sportschool en zij mag een kindje meenemen naar haar werk, dat was eerst altijd haar kleindochter maar die gaat nu inmiddels naar school. Dit scheelt wel een hoop in de kosten want ik moet haar wel iets voor betalen maar scheelt de helft met gewone opvang en ik ken haar goed dus is vertrouwd gevoel :)

3. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    :) stil hier :) iedereen druk met voorbereidingen ? :)

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nee hahaha hier nog niet :D

Hoe is het met jou dan?

Lekker van het zonnetje aan het genieten, en veelal de dag doorkomen en als mannetje naar bed is op de bank of bed ploffen want de pap is op. Jeeeeej zwanger en een kleintje. Voor mn gevoel niet zwaar, geniet ontzettend van hem en samen dingen doen maar ik merk aan mijn lijf dat die er moeite mee heeft en misschien ook nog niet helemaal klaar en hersteld was van de vorige zwangerschap :D

5. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Hier vandaag weer verder met kamertje! En intussen met m'n oudste spelen, boodschappen doen, speelafspraken etc. Gezellig! Oh ja en Fiets versieren voor koningsdag.

Gisteren erg geschrokken; ineens wat bloedverlies en kramp in m'n onderbuik. Gelukkig mocht ik meteen bij de vk komen die een echo maakte. Niets aan de hand, wrsch aan de buitenkant vd baarmoedermond een klein adertje. Kan goed komen door moeilijker stoelgang oid.
    Meteen kwamen allerlei emoties weer naar boven, heb nog niet alles verwerkt van de mmm merkte ik.

Heel blij dat alles toch goed was!
    Fijne dag vandaag!

6. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hier ook een zonaanbidster! Heerlijk van de zon genoten en gewerkt.
    Komende week hebben we een bruiloft, ik had eigenlijk een jurkje van stretch maar het wordt best koud! En ik heb geen passende panty en er kan geen jasje of vestje over ivm motief. Best balen! In de winkels is vooral donker spul te krijgen.... maar gelukkig is.morgen koopzondag bij ons, dan kan ik nog even snel bij de positiewinkel binnen schieten.

En vandaag vrijgezellenfeest!
    Fijn weekend dames!

7. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Oei m676 wat zul je zijn geschrokken ! Gelukkig niks aan de hand en alles goed. Gerustgesteld maar daarna denk ik helemaal moe van de schrik. Vandaag gaan wij ook weer verder met het kamertje :) ik merk dat ik daar heel vrolijk en rustig van word :) jij ook?

Mi87 kan ik me voorstellen handen vol met de kleine en dan is zwangerschap extra vermoeiend ; rust nemen en lekker in de zon doet wonderen :) mijn vriend heeft het altijd over een grote familie maar ik kwam vorige keer bij de VK een zwangere dame tegen met een kindje van anderhalf en vond echt knap hoe ze dat deed allemaal ; heb echt met bewondering gekeken en geluisterd :)

Lelie ; dat heb ik op het moment ook met kleding ; t is nog niet warm genoeg voor zomer kleding en het meeste pas ik ook niet meer :D

Fijne dag dames en lekker genieten van de zon :)

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dames, pas goed op voor zwangerschapsmasker hoor!

9. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik heb van die gratis testers gehaald factor 50 bij apotheek die zijn speciaal voor je gezicht te beschermen tegen de zon, die zijn fijn ik denk dat ik die ook ga kopen want die prikt niet in de ogen als je gaat zweten :) en met petje en zonnebril op ga ik wandelen :)

10. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik smeer altijd factor 50 anders verbrand ik. Maar ik houd ook echt wel van de zon hoor, maar dan het liefst vanuit de schaduw. Ik heb nu trouwens steeds binnen 3 minuten hoofdpijn in de zon, dat is ook echt nieuw voor me.

m676, kan me goed voorstellen dat daar de nodige emoties bij kwamen. wat een confrontatie met de mmm zeg. Eens een mmm meisje, altijd een mmm meisje, denk ik.
    Ik weet dat ik het zelf ook nog niet helemaal verwerkt heb. Hopelijk ooit. Iig blij voor je dat het er niks aan de hand was.

Hier lekker een weekje vrij dus lekker aanrommelen in huis want het weer is toch ruk. Ben nog steeds op zoek naar een leuk behangetje, de keuze is reuze, maar dan valt kiezen niet mee haha.

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik ben vampier en heb 0% kans bruin te worden :D

Nee ik typte dat ik aan het genieten was van het zonnetje. Dat betekend niet dat ik in de zon lig. Ik kan niet zonnen. Krijg de kriebels en te ongeduldig. Dus ik ga lekker met mijn ventje fietsen naar het bos en wandelen. Heerlijk!!!!

M676, begrijp je helemaal. Je blijft onbewust reserve houden. Je kent al zoveel teleurstelling en tegenslag dat je toch zit te wachten op het moment dat de roze zeepbel weer knapt. Maar goed het blijft niet fijn bloedverlies.

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    MI87, das schrikken... Hier ook nog grote mmm nasleep... Ik blijf broekje regelmatig checken enzo. Of zomaar ineens heel onzeker. Gelukkig alles goed!!

Lelie, bij h&m super fijne mama panty's, aanrader!

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Haha, vanmiddag nog zo'n H&M mama panty gedragen, moest ergens netjes opdraven voor m'n werk. Die zitten idd lekker!

14. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Idd heel handig die panty's. En t staat ook zo sexy haha.

Thx allemaal, superfijn om meteen gerustgesteld te worden.
    Vandaag 24 weken, tjee, wat gaat t snel!

Gisteren weer een stuk verder gekomen in ons rommelhuis :D
    Kamertje is nu leeg, extra ruimte die we hadden is helemaal klaar en zelfs op zolder al een stuk verder. Container van ons en van m'n ouders ook helemaal vol en twee bananendozen oud papier haha. Hoeveel kun je bewaren!
    Wordt er lekker ontspannen van als we weer opgeschoten zijn!
    Wil nu wel graag met de babykamer beginnen, maar ja... Dat kan pas als kinderkamer klaar is.. Ach ja, heb nog de tijd.

Heb ook factor 50, ga de deur niet meer uit zonder!

15. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het inderdaad goed zat m676! Zou ook schrikken op zo'n moment. Ik merk dat ik vanaf nu elke keer google vanaf wanneer de beeb levensvatbaar is, je blijft er toch mee bezig. Ik vind dat de tijd voorbij vliegt! Het besef hoop en geloof dat ik dit meisje straks in mn handen krijg word steeds groter.

Uhm ik heb eigenlijk vorig weekend hele tijd in de zon gezeten zonder mij in te smeren...ik neem aan dat je het wel een beetje gaat zien en je daarna het nog kan proberen tegen te houden of zit dat masker er opeens? Ik smeer meestal wel hoor maar in het voorjaar veegeet ik het nog weleens. Maar meestal niet meer dan factor 30

16. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Dat zie je eigenlijk gelijk, ik krijg steeds meer van die kleine bruine vlekjes in m'n gezicht maar ik ben toch al gevoelig voor de zon en krijg snel sproeten. Als je na het zonnen of de dag erop die vlekjes niet ziet krijg je ze ook niet van de een op de andere dag, gaat geleidelijk aan :)
    Schijnt dat ze na de zwangerschap ook weer verdwijnen :)

Ik heb ook nog steeds dat ik snel ongerust ben en ook de dagen / weken tel tot de dertig weken (want in mijn hoofd is dat veilig omdat ik de kleine van het buurmeisje heb gezien en die is met 30 weken helemaal gezond en sterk geboren) voor mij kan het niet snel genoeg gaan :) maar ik zie ook wel heel erg op tegen de bevalling. Vooral omdat ze eerst een keizersnede beloofd hadden want dat was beter, toen toch weer niet en nu heb ik van de Duitse gyn ook gehoord dat keizersnede beter is maar mijn VK neemt dat niet zo serieus. Dus gaan we aankomende week op pad om een 3e opinie van een andere gyn te krijgen. Vandaag verder met de kamer :) gordijnen ophangen en een klein kastje dat ik heb gekocht even uitsoppen :) bezig zijn met de kamer is zo leuk :)

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Dit weekend mannetje uit logeren bij zijn opa en oma. Heb heerlijk bij geslapen. Was ik even aan toe. Lag 9 uur al op bed tot 9:30 de volgende dag. Dus heerlijk klokje rond :D verder zijn we bezig het kantoor leeg te halen. Alles naar zolder waar dan nu het kantoor komt en dan kunnen we de vloerbedekking eruit trekken.

Laminaat hebben we al klaar liggen. Tis nog even wachten op de twintig weken echo. Hopelijk is alles gezond, en weten we dan het geslacht. Zit nog te twijfelen om alles wit te schilderen met een mooie muursticker en dan assecoires op kleur of een behangetje.
    Behang zal dan 1 muur druk worden en de andere muren gewoon effen kleur.

Lees dat er meer aan het rommelen zijn in huis :D

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, hier ook. Mijn vriend is 3 nieuwe kamertjes aan het aftimmeren in het voorhuis van onze boerderij. Vorig jaar is het dak er helemaal af geweest en vernieuwd. Nu dus de binnenkant. Hij is de schroefgaatjes en de naden van de gipsplaten aan het dichtsmeren. Dan glasvezelbehang er overheen. Ik wil graag laminaat op de vloer met eventueel een leuk kleed er overheen, maar mijn vriend wil liever vloerbedekking. Maar dat vind ik minder handig/hygiënisch. We zullen zien wat het wordt. Ik denk erover om op alle kamertjes lichte basiskleuren te doen en dan op te fleuren met accessoires. Ben voor dochterlief bezig met het opknappen van een oude kast, gekocht bij de kringloop. Buitenkant wordt hoogglans roze, binnenkant ga ik beplakken met behang. Wordt een blikvanger op haar nieuwe kamertje. Ik wil ook zoiets maken voor de kamer van nr. 2, maar dan moeten we natuurlijk eerst weten of het roze of blauw moet zijn :)

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    #919 Pien15, 26 apr 2015
    Laatst bewerkt: 26 apr 2015
    Lekker bezig meiden, leuk he om zo met die kamertjes bezig te zijn :)! Ik heb deze week gordijntjes ingekort (kant en klaar, maar die waren wat te lang) en ben nog bezig met strijken. Het zijn behoorlijke stugge gordijnen omdat ze verduisterend zijn, dat strijken is nog een hele klus. En dan denk je dat je het gordijn helemaal gehad hebt, zitten de kreukels er ondertussen ook weer in. Geen leuk klusje... maar goed. 1 hangt nu. Nu die andere nog strijken en ophangen.

Verder ben ik een beetje sjagerijnig vandaag op mijn man. Hebben jullie ook zo'n man die denkt dat er straks niets verandert als er ene kleintje is? Of die het allemaal wel ziet en gewoon allerlei plannen maakt terwijl ik dus hoog zwanger ben of als we net een kleintje hebben? Pff ik kan 'm wel wat aandoen hoor. En ik hoor ook alles op het laatste moment wat ie van plan is. Die stomme sport van 'm is z'n lust en z'n leven en daar gaat ie helemaal voor, maar aan mij denken, ho maar... Ik moet de laatste tijd echt om aandacht zeuren en daar hou ik helemaal niet van. Ik heb liever dat hij uit zichzelf bedenkt om iets leuks met mij te gaan ondernemen nu het nog kan. Nu zijn we vrijdag wel even uiteten geweest, maar dat was mijn idee. Hij komt met niets, omdat hij denkt dat ik toch niets meer kan. Maar ik wil alleen dat ie bij me is, maakt me niet uit wat we doen, al is het dom tv kijken. Morgen gaat ie de hele dag op de vrijmarkt staan voor de sportclub. Hij zou alleen 's ochtends staan en ineens hoor ik dat ie toch de hele dag moet staan: van 4 uur 's ochtends tot 4 uur 's middags! En niet dat iemand dat tegen hem zegt dat hij dat moet, nee dat bedenkt ie ook nog zelf... Nou ik zou haast hopen dat om 4 uur 's middags de weeen beginnen, krijgt ie het lekker zwaar de uren erop, want denk maar niet dat ik 'm dan nog laat slapen... Grrrrr.
    Ok genoeg gezeurd, verder is ie op zich wel lief hoor, maar ik baal gewoon dat ik morgen mezelf weer moet zien te vermaken of weer iemand anders moet vragen om me van gezelschap te voorzien....

20. luana

luana Actief lid

9 mrt 2015
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, mij naam is luana. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.ik heb in juli een intake voor ivf/icsi. De zaad van mijn man zijn heel slecht. Denken jullie dat wij meer kans maken omdat de probleem aan de zaad liggen en niet bij mijn baarmoeder?

Deel Deze Pagina