Pien wat vervelend dat gedoe met de tandarts! Je bent er nu wel vanaf gelukkig en inderdaad kun je je nu op de bevalling richten. Alles in huis allemaal klaar? Tas ook klaar staan? Leuk behang zuuske! Echo: 20 weken echo was goed! Alles zit erop en eraan en ziet er goed uit. Placenta ligt erg laag, ik krijg sowieso met 32 weken nog een echo hiervoor en over 2 weken moet ik met de gyn bespreken hoe nu verder. Beetje bloedverlies komt hierdoor, als het erger wordt uiteraard bellen en komen. De kleine bewoog gelukkig heel goed en lag ook mooi op schema met de groei dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken! Dit weekend moet ik werken, een collega blijft standby zodat ze me kan aflossen als er iets is. Ik heb geen cliënten waarbij ik moet tillen of zo dus ik denk dat het wel goed moet gaan. Bovendien, als het kwaad kon hadden ze dat echt wel gezegd!
Fijne geruststelling lelie. Zuuuske, leuk behang! Brrrr pien! Daar zit je niet op te wachten. Wij maandag een pretecho als Moederdag cadeau voor beide moeders
zo een echo is echt een geruststelling en zo fijn dat ze alles goed hebben nagekeken Lelie Mooi behang Zuuske Heel vrolijk en lief Pien; gaat het al beter met de kaak? m676; veel plezier bij de echo morgen
Lelie: fijn meid dat jullie kindje goedgekeurd is! En goed dat ze de placenta in de gaten houden. Hebben jullie nog naar het geslacht gekeken, of misschien een envelop meegekregen waar je evt later in kunt spieken? M676: veel plezier morgen met de pretecho ! Fitty: dankje, ja het gaat redelijk. Het is nog wel wat gevoelig daar en soms zeurt het wat, maar dat zal steeds minder moeten worden. Hoe gaat het met jou?
Dat blijft voorlopig nog even een geheimpje Pien M676 morgen is het zo ver! Veel plezier met de pretecho! Dames gebruiken jullie ook inlegkruisjes? Nu met het bloeden in de ochtend en de rest van de dag meer afscheiding vind ik dat wel prettig maar tegelijk ook wat broeierig. Jullie nog wat gekocht? Ik heb alleen een zwangerschapsshirt gekocht, en een heel leuk mutsje van een vriendin gekregen!
Lelie: een geheimpje voor ons of weten jullie het zelf wel? Prima dat je het nog even voor je wilt houden natuurlijk! Ik gebruik ook wel vaak inlegkruisjes hoor, want heb toch best vaak flink wat afscheiding en dat vind ik ook weer niet fris... Ik gebruikte altijd Aldays, maar toevallig net overgestapt op Naturella. Kreeg ik een iets beter gevoel bij, omdat dat wat natuurlijker materiaal is. En die bevallen ook goed. En qua kleertjes: ik heb inmiddels al een flinke garderobe bij elkaar gekocht dus de laatste weken heb ik mezelf een halt toegeroepen. Als de kleine er straks is zullen we het nodige nog wel krijgen en is het straks ook leuk om nog iets te kopen. Dan weet ik ook wat beter welke maten ik moet kopen.
@kleertjes: ze groeien ook heel snel uit die kleine maatjes hoor, dus je hoeft er ook geen stapels van te hebben (geldt voor de kleinste maatjes luiers trouwens ook!). Mijn dochter zit nu in maat 86, en vanaf maat 74/80 kon ze wat langer met de kleertjes doen.
Pien, nog maar twee weken!?! Spannend! Hier ook afscheiding dus inlegkruisjes, moet wel, ook al vind ik het ook niet al te comfortabel. Vanochtend had ik controle afspraak, maar op de een of andere manier stond ik onterecht bij de klinisch verloskundige gepland wat niet nodig was, dus ben nu doorgestuurd naar de gewone verloskundige. Voordeel daarvan; toch een echo! Zo leuk! Zal het straks voorzichtig aan mn man vertellen want ik zei tegen hem, je hoeft niet mee naar zo;n controle, want dan doen ze alleen wegen en bloeddruk enzo.... Oeps!
Haha zuuuske, succes met uitleggen 😉 Fijn dat je een echo kreeg! Ik heb voor mezelf een jasje en een T-shirt gekocht, nu moet t toch genoeg zijn 😁 Voor t kleintje nog niets, ik heb me nog ingehouden. Maar zúlke leuke dingen gezien. T meeste ruim 40,- en dat vind ik wel veel voor die paar weekjes dat ze t past... Inlegkruisjes: ivm nog steeds donker bloedverlies (weinig) gebruik ik ze ook. Pien, tjee zo kort nog! Wat ging t snel!!
Hier geen inlegkruisjes, wel afscheiding. Kan echt niet tegen die rotdingen de hele tijd dus ik doe gewoon wat vaker een schoon broekje aan. Gisteren heel veel voor mezelf gekocht. Leuke jurkjes, een shirt, bh's... Het was er prima weer voor Hihi Zuuske, wel leuk weer een echo! Succes met uitleggen
Zuuske: mijn man gaat ook niet meer alle keren mee. Vond ie zelf wel prima op een gegeven moment. Leuk nog een extra echo ! O jongens het gaat idd erg snel! Ik hoop dat het moment nog komt dat ik denk: kom maar op met die bevalling! Meestal denk ik nog steeds: brrrrr help! 😨
Ik heb me toch jeukende uitslag onder mn bh-band. Zou het aan de zwangerschap liggen dat ik dit materiaal ineens niet kan velen? Ik ga iig snel katoenen bh's regelen. Hopelijk helpt dat.
Mijn bh's jeuken niet maar irriteren wel... Huid schraal en rood. Heb nieuwe gekocht maar helpt helaas niet.
Daar heb ik nog geen last van, wel dat mijn eigen bh's te kkein worden. En na het douchen moet ik me royaal insmeren anders heb ik flinke jeuk. M676 hoe was de pretecho? Ik zit nu met verplichte rust thuis... vanmorgen een scheut bloed, naar het ziekenhuis gegaan en de placenta ligt iets over de baarmoedermond. Zolang ik bloedt mag ik niet werken en moet ik ruat houden. Met 24 weken is het kindje levensvatbaar, als ik dan nog of opnieuw of meer bloedt kan ik opgenomen worden.
God lelie, das echt niet fijn! Doe het echt rustig aan dan maar. Kan het nog veranderen? Ik begreep wel eens dat de placenta ook nog kan opschuiven van iemand?