Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by m676, Jan 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Na zoveel plopjes aan de binnenkant... Net ook een gelukstreffer aan de buitenkant gevoeld :)
    Man heeft het helaas nog niet gevoeld. Maar ik nu wel!! Gaat dan vast niet zo lang meer duren :)

2. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Ja Saskia, super dat je t nu ook zo voelt. Heerlijk op vakantie! 20 weken echo, spannend, maar ook genieten!

Fitty, wat is er al veel te zien! Leuk

Ik heb ma afspraak, gewoon hartje luisteren

3. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Ik zal me ook weer even melden, alles nog rustig hier (volgens mij ;)). Gister een beetje druk gedaan dus ik verklaar de extra harde buiken van gisteravond/nacht eerst daar maar aan ;). De meeste baby's worden na 40 weken geboren zei de vk, dus ik denk dat ik daar ook wel bij ga horen eigenlijk...

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Soms kan het zomaar ineens zover zijn, Pien. Ik ben met 39+2 bevallen. Zat 's ochtends nog in de stoel bij de kapper ...

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Spannend Pien... Who knows wanneer de kleine man zich meldt :D

6. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Haha ja jullie hebben gelijk, het kan in principe elk moment beginnen, maar ik ga maar uit van 40+ dan valt het ook niet tegen, anders zit ik er zo op te wachten en dan durf ik niets meer ;).

7. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    #1007 m676, May 8, 2015
    Last edited: May 8, 2015
    Ja pien, vanaf nu heb je meldplicht zodat we niet onnodig in spanning zitten 😉😂

Vandaag naar fysio geweest, bekkenbodemspieren helemaal goedgekeurd. Aangezien ik totaalruptuur had, was het mogelijk dat deze spier na een volgende natuurlijke bevalling niet goed zou herstellen, maar hier is nu geen indicatie voor. Wrsch dus geen geplande keizersnee voor mij.

8. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Gut ja hier ook al meldplicht M676 ;). Ik hoop dat ik er aan kan voldoen ;).
    Dus je had een totaal ruptuur? Hoe kijk je er nu tegenaan dat je weer bevallen moet en geen keizersnede krijgt? Wel fijn natuurlijk dat het weer goed hersteld is! Had je er veel last van na je bevalling?

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    FB_IMG_1431104953690.jpg

Even buikje spammen... Anoniem ben ik hier toch al niet meer ;)

10. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Prachtige buik Saskia!!!! En leuk dat je een knulletje verwacht!!!

Pien, ooooeeeee spannend!! Ik zou ook die 40 weken in je hoofd houden. Wachten duurt al lang zat en vanaf 39/40 gaat het helemaal tergend langzaam. Je kunt bijna niks meer en je wacht op het onvermijdelijke hahaha ik zat toen ook nog eens in een hittegolf. Oef dat was afzien. Gordijnen dicht en met een elektrische waaier zat ik op de bank in mn ondergoed met dikke poten :D was blij dat ik maar 1 dagje overtijd ging.

Hier gister 20 weken echo gehad. De kleine ziet er voor zover gezond uit. Deze is wel kleiner dan mijn zoon en een dikkere buik. Dus om die reden moet ik met 24 weken een suikertest doen. Blegh
    Ook weten we wat het word!!! Ivm meelezers vertel ik het waarschijnlijk vanavond. Dan geven we een gender reveal/trouwdag feestje voor de familie. Daarna mag de hele wereld het weten :D

11. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Mooi buikje Saskia!!

Pien, ik wil wel natuurlijk bevallen. M'n herstel duurde vorige x best lang. Niet eens zoveel pijn gehad, maar wel minstens een half jaar 5x per week oefeningen moeten doen. Nu doe ik ze nog wel, maar niet meer zo nauwgezet als toen.
    Ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden op het opvangen van de weeën en goed leren ontspannen, omdat ik mezelf mss onrustig ga maken op t moment dat t begint (door teveel aan vorige x te denken) ik wil liever geen pijnbestrijding deze x nl. Daarom ook cursus hypnobirthing.
    Ik verwacht niet dat t zo zal gaan als vorige x. bevalling was geen normale, maar er zit niemand op te wachten om de details te horen vlak voor je zelf mag haha. Toch zie ik er niet tegenop, kijk er soms een beetje naar uit zelfs.

12. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Mi ik moet ook een suikertest doen maar juist omdat de kleine voorloopt (een weekje) dus iets te groot is. Maar ze willen eerst nog een echo maken rond de 30 weken.
    Mooi buikje Saskia :)
    m676 Wanneer begin je met de cursus hypnobirthing en wat houd dat in ? Ik heb precies het tegenovergestelde als jou denk ik :) Ik heb begin juni gesprek bij Gyn en ik hoop juist dat ik eindelijk te horen krijg dat het toch een keizersnede word.
    Pien :) Ik kijk uit naar je dagelijkse (verplichte) berichtjes. Het is leuk om mee te lezen vooral omdat voor jou de bevalling al zo dichtbij komt :)
    Vandaag begonnen met de muurschildering in het babykamertje. Stukje bij beetje. Express niet teveel gedaan omdat ik merk dat ik laatste tijd snel last krijg van harde buiken. Mn vriend doet het kluswerk en ik het teken/schilder werk :) mooi verdeeld. Vandaag heb ik Bambi en stampertje getekend en morgen staan vogeltjes en meetboom op de planning. Als het tekenen klaar is dan gaan we beginnen met inschilderen. Word denk ik een project van een paar weken :D

13. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    11126243_436633826515796_1003994097_n.jpg
    dit is een voorbeeld van de meetboom, alleen
    gaan we m iets aanpassen bijv zonder bambi want
    die staat al aan de andere kant van de kamer :D
    wel met frey (vosje) en eekhoorntjes, wasbeertjes
    en vogeltjes :)

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Heel erg leuk Fitty!!

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Mi fijn dat ze (!) (denk ik) er gezond uit ziet. Extra controle op suiker is wat minder maar gelukkig houden ze het extra in de gaten.
    Hier maandag de echo. Spannend!

16. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Ooo super schattig Fitty! Maak je een foto als je klaar bent?

Saskia, ze? Hihi vanavond vertel ik het :D

En Pien? Op hoeveel ontsluiting zitten we vandaag??? ;)

17. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    M676, wat voor pijnbestrijding heb je gehad? Ik twijfel nog. Ik vond de ruggenprik toen echt heeeeeeerlijk. En eigenlijk heb ik al min of meer aangegeven er weer eentje te willen maar soms denk ik, misschien gaat deze zo vlot...ben er nog niet uit.

Maar ik heb ook zoiets van het is er, waarom zou ik pijn leiden? Maar ik had er natuurlijk een super ervaring mee. Heb daardoor het persen heel bewust en ontspannen meegemaakt. Een hele mooie ervaring. Beetje grapjes maken. En de knip en hechten daardoor ook geen pijn gehad. Heb er daarna ook geen last van gehad verder. Die kalmte was echt zo lekker.

Mocht ik om de een of andere reden ingeleid worden dan neem ik hem zoiezo. Dat gaat me te heftig denk ik. Ik denk er nog even over na...

18. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Saskia: heel mooi buikje, pronk er maar lekker mee :)!
    Mi87: fijn dat jullie kindje goed gekeurd is! Zo'n suikertest is niet echt fijn he, omdat je dan best lang nuchter moet blijven. Maar goed, het is wel goed dat je goed in de gaten wordt gehouden! Veel plezier met vertellen vanavond, ben ook erg benieuwd :). Ik denk een meisje ;)
    Ik gan er vanuit dat mijn ontsluiting nog 0,0 is ;). Ik kan me niet zo goed voorstellen dat ik in de komende 2 weken lichamelijk nog veel meer klachten krijg, houd geen vocht vast gelukkig en gelukkig nog geen hittegolf op komst ;).

M676: goh een half jaar oefeningen, maar ja... Goed dat je je nu weer voorbereid op een natuurlijke bevalling, knap dat je je niet uit het veld laat slaan en er gewoon voor gaat! Achteraf had dat hypnobirthing me misschien ook wel iets geleken, maar toen ik het voor het eerste hoorde leek me dat veel te vaag. Maar eigenlijk is het niet heel vaag, maar waarschijlijk juist heel logisch ;). Ontspanning schijnt toch het toverwoord te zijn bij een bevalling!

Fitty: wat leuk zo'n muurschildering! Ik zit ook helemaal in het thema bosdiertjes, zo schattig! Ben benieuwd naar het resultaat!

Wij hebben de box vandaag in elkaar gezet, ook weer zo'n mijlpaal :). Heb zelf een hoes voor de boxkleed gemaakt en een oude muziekmobiel van marktplaats voorzien van zelfgemaakte figuurtjes (bosdiertjes :)). Als het lukt zal ik daarvan zo nog wat foto's in mijn album zetten. Er blijft weinig meer over van mij to do list ;).

19. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    MI, ik had jouw berichtje gemist. Super dat de 20wk echo zo goed was! Ben benieuwd wat t wordt! Hopelijk komt er niets uit die test.
    Ik ben er ook niet zeker van dat er geen ruggenprik komt, (had ik vorige x dus) maar niet op voorhand denk ik. Ik moet er nog goed over nadenken. Nadeel vond ik dat je niet meer kunt rondlopen oid en dat ie bij mij niet helemaal goed zat waardoor ik aan 1 kant toch het meeste voelde. Ik heb ook gehoord dat het je weeën juist iets kan afzwakken waardoor het minder vlot kan gaan.

Pien, de box al in de kamer, nu dus echt klaar ☺️ Wil graag een foto zien! Wij alleen maar meisjesspul, maar zo leuk om ook andere ideeën te zien.
    Hypnobirthing vind ik ook nog vaag en niet alles staat me aan, en ik ga gewoon alleen, maar hoop toch de goede dingen ervan te leren en mee te nemen.

Fitty, leuk zo'n boom en ook al zo creatief! Heerlijk om in t kamertje bezig te zijn he?

20. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Foto's staan in mijn album M676 :)

Share This Page