Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Oh Stiertje, zielig voor zo'n frutje nog. Duim voor een goede uitslag.

Mi, leuk broertjes!!

Pien, jij moet het ook vooral niet zwaar hebben en preventief goed rusten ;)

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, het was wel zielig. Vooral toen ze de blaaskatheter gingen aanleggen, daar moest ik achter het scherm blijven.
    Maar zoals het gaat met kleintjes: pijn/ongemak voorbij en meteen weer vrolijk! Vanmiddag heeft ze 4 uur geslapen en ik hoop dat ze nu ook een goede nacht gaat maken.

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O Stiertje wat sneu! Maar wat een kanjer zeg!

Hier even snel vanaf vakantie adres... 20 weken echo vanmorgen was perfect!! Prachtig begin van de vakantie en nu heerlijk genieten!!!

4. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Sneu voor je meisje stiertje! Maar hopelijk krijgje volgende week toch nog een goede uitslag.

En... nu ben ik kwijt wat ik net gelezen heb... momentje...

Ja! Ben dr weer!
    M676 leuk naar de speeltuin! Was het ook heerlijk weer voor.

Saskia wat fijn dat de 20weken echo goed was! Prachtig om te zien he!

5. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Saskia, dat is zeker een goed begin, fijn! Geniet van je vakantie!

Stiertje, gelukkig is t achter de rug. Hoe heeft ze geslapen?

Pien, de havermout was een succes. M'n dochter vond van niet, maar oké. Mss voor haar eens met honing proberen oid. De amandelmelk vind ik ook lekker. Nog wat experimenteren met hoeveelheden en fruit. Morgen weer :)

Ik heb gisteren de verwijsbrief voor de gyn gekregen. Binnen 6 weken ga ik daar weer naartoe om een bevallingsplan te maken. Volgende week begint m'n zwschapscursus. Nu wordt t allemaal steeds echter voor m'n gevoel.

6. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Even terug hadden we het over wel of niet pijnbestrijding. Een reden voor mij om het niet te willen; vorige x kreeg ik, wrsch door die ruggenprik koorts. Voor de zekerheid moest m'n meisje toen 48u antibiotica en dat betekende dus dat ze niet bij mij was.

7. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stiertje wat naar om je kleine meid zo te zien! Ben benieuwd naar de uitslag...

Zit er iemand bij umc en weet je hoe de vergoeding is als je in ziekenhuis bevalt zonder medische reden?

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Meiske heeft normaal geslapen vannacht. Ze moet nu een paar dagen preventief aan de antibiotica ivm infectiegevaar vanwege de katheter. Dat werkt dus nogal op de darmen. Gister de hele boel onder gepoept. Dus vandaag maar een paar setjes extra kleding mee naar de gastouder ...

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Saskia: o fijn meid, dat is een heel goed begin van de vakantie :)! En geniet van je vakantie!

M676: mooi dat jij het in elk geval lekker vond :). En idd je moet even wat uitvogelen met de hoeveelheden, maar daar kom je vanzelf wel uit. Koorts van de ruggenprik heb ik idd ook wel eens vaker gehoord. Volgens mij had mijn zus dat ook en kreeg mijn neefje ook antibiotica. Ik heb die GBS bacterie waardoor ikzelf preventief tijdens de bevalling ook aan de antibiotica moet. Daarna moet het kindje in elk geval 24 uur in het ziekenhuis blijven om te zien of hij niet ziek wordt van die bacterie. Als het allemaal goed gaat, mag hij bij me op de kamer blijven, maar anders moet ie ook apart. Dat lijkt me idd helemaal niet leuk... Ik hoop dat ik zonder ruggenprik kan, maar ik wil het mezelf ook niet onnodig moeilijk maken als het bijvoorbeeld allemaal heel lang duurt en je heel lang in pittige weeen zit. Ik laat het maar over mee heen komen en zie het wel ;). Het zal nu echt niet heel lang meer duren...

Stiertje: fijn dat ze goed geslapen heeft en idd kinderen pakken de draad vaak zo weer op, dat is wel weer mooi :). Nu hopen dat ze niet teveel last van de darmen meer heeft vanwege de ab ;)

10. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik zit bij UMC (aanvullend pakket 3) ; ziekenhuis zonder medische reden word dacht ik niet vergoed maar geboortehuis aan het ziekenhuis wel.

11. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Stiertje gelukkig heeft ze goed geslapen en gaat het al beter. Toch wel heel zielig , haar dan extra verwennen deze dagen denk ik :)

Fijne vakantie Saskia :)

Ik ben aan het kijken voor een goede voedingsbh maar kom er nog niet echt wijs uit :) hebben jullie deze al gekocht ?

12. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik heb uiteindelijk geen andere bhs meer gekocht (had toch zon last van uitslag). Ik had ook zoiets van dan kijk ik wel meteen voor een voedingsbh, maar het is er niet meer van gekomen.

Vannacht toch een partij rugpijn gehad, zo erg dat ik er wakker van werd. Bovenin mn rug tussen mn schouderbladen en trok helemaal naar voren, naar mn ribben. Ik wist gewoon niet hoe ik moest liggen, zitten wat dan ook. Het is gelukkig weggetrokken en vanochtend geen last meer van. Maar ik denk dat ik toch echt beter op mijn houding en tillen ed moet gaan letten vooral tijdens mn werk.

13. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Pien, zo denk ik er ook over. Hopelijk mag t kleintje meteen bij je blijven!

Fitty, ik heb nog geen goede / fijne. Ik weet nog dat ik in het begin geen beugel kon verdragen door stuwing.

Zuuske, wat vervelend! Hopelijk is het eenmalig

Stiertje, fijn dat ze iig lekker geslapen heeft. Hopelijk is ze er vlot helemaal weer boven op.

Fisher, geen idee.

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie, is dat niet een euro'tje of 300? Meen me zoiets te herinneren van 2 jaar geleden. Dat werd uiteindelijk een KS, dus medisch. En deze keer een medische indicatie.
    @voedingsbh: lijkt mij toch het handigst om die na de bevalling te kopen, want je weet nooit hoe veel je borsten nog gaan groeien.
    @dochter: niet veel meer aan te merken hoor. Gister ging het goed met de ontlasting, geen smeerboel. Vandaag is ze bij mijn ouders, en ik een dagje aan het werk (ipv afgelopen maandag).

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    #1055 Pien15, 14 mei 2015
    Laatst bewerkt: 14 mei 2015
    Ik heb laatst een voedingsbh van de Hema gekocht. Volgens mij de kleinste maat die er hing en die zit me nu nog behoorlijk te ruim ;). Zit in elk geval geen beugel in, dus als ze idd na de bevalling nog flink gaan groeien, zit er nog wat ruimte in en dan lijkt me een beugel idd ook niet zo fijn. En dan kan ik altijd nog andere bh's, iets mooiere ;), bijkopen als ik mijn maat een beetje in de gaten heb.

Stiertje: fijn dat je dochter weer de oude is :).

Hier een schoonmaakochtendje gehad. Zelf met een doekje door de kamer geweest en mijn man laten stofzuigen en eindelijk de vloer weer eens laten dweilen. Qua schoonmaken heb ik nog niet echt heel veel nesteldrang gehad moet ik zeggen. Ik denk dat dat zich meer geuit heeft in creatieve zelfmaak dingetjes ;). Ik vind schoonmaken ook helemaal niet leuk....
    Heb mijn middagdutje er net weer op zitten. Heb vanavond nog een verjaardag waar ik wel even naar toe wil, dus vanmiddag maar even slow down!

Dacht vanochtend iets gevoeld te hebben in mijn onderbuik en rug, buik was hard (maar dat ben ik wel gewend) en voelde nu wat pijnlijk onderin, beetje menstruatietachtig. Hield denk ik 2-3 minuten aan (leek me al wel lang voor een wee...). Maar daar bleef het dus bij ;).

Trouwens gisteren bij de vk een formulier meegekregen over het onderzoek 'index'. Daarbij willen ze kijken of het misschien beter is een bevalling bij 41 weken in te leiden of bij 42 weken. Als ik meedoe en ingeloot word, word ik met 41 dus ingeleid. Maar dan komt mijn bevalling volgens mij ook automatisch onder verantwoordelijkheid van een gynaecoloog te staan i.p.v een van mijn eigen vk's. Vind het een lastige keuze, want ik zou ook niet graag doorlopen tot 42 weken, maar inleiden lijkt me ook wel eng, omdat je vaak hoort dat die weeen heel heftig zijn en je grotere kans hebt op weeenstorm en een kunstverlossing. Als ik volgende week nog niet bevallen ben, kan ik me opgeven.
    Iemand hier ervaring met inleiden toevallig? Nou ja ik hoop maar dat het voor 41 weken nog uit zichzelf begint, want ik denk toch dat dat het prettigst is (voor zover het prettig kan zijn :)).

16. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Pien, ik houd ook niet van schoonmaken ;) :p
    Lijkt me bijzonder om zo vlak voor de 40 weken te zitten en niet te weten wanneer t gaat gebeuren. Over het onderzoek, ik zou het er van af laten hangen hoe belangrijk of fijn je het vindt door je eigen vk geholpen te worden? Ben benieuwd wat er uit dat onderzoek gaat komen.

Wat betreft die harde buiken he? Ik lees overal dat het geen pijn doet of moet doen maar als datgene wat ik soms voel harde buiken zijn dan vind ik het best pittig. Het lijkt een beetje op een heftige darmkramp maar dan van de baarmoeder zeg maar. En ik ben eigenlijk niet zo kleinzerig geloof ik. Is dat iets waar ik aan moet wennen?

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    De harde buiken die ik heb doen over het algemeen geen pijn Zuuske, soms trekt het wat onderin mijn buik, maar niet kramperig ofzo. Wel krijg ik het vaak benauwd en de laatste tijd wordt ik er soms ook wat licht van in mijn hoofd, alsof ik te weinig zuurstof krijg. Maar ik geloof ook wel dat het voor iedereen weer iets anders voelt. Heb je het al eens met de vk besproken hoe jouw harde buiken aanvoelen?

Ik weet nog niet hoe belangrijk ik het vind dat een van mijn eigen verloskundigen me bij de bevalling gaat helpen. Op zich lijkt het me dat wel prettig natuurlijk, maar volgens mij is de kans best groot dat ze tijdens de bevalling uit beeld raakt. Want zodra b.v. mijn ontsluiting te langzaam gaat en ik aan de weeenopwekkers moet of als ik uiteindelijk toch een ruggenprik wil, dan wordt je al overgedragen het personeel van het ziekenhuis. Maar misschien denk ik daar ook wel wat te pessimistisch over en gaat het allemaal van een leien dakje ;). Ik vind het erg spannend worden nu, tot gister ging het goed, maar nu ineens vind ik het weer eng dat ik binnenkort bevallen moet. Ik wil heel graag ons kindje zien, maar het bevallen lijkt me zo pijnlijk allemaal en volgens mij ben ik ook niet kleinzerig van mezelf, maar dit.... pfff. Kon ik de tijd maar even vooruitspoelen ;).

18. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Pien ; wat zijn dan de voordelen en nadelen van een inleiding ? ik lees even mee :)
    Zuuske; ik heb ook last van harde buiken , met periodes en als ik wat rustiger aan doe heb ik er dan ook minder last van. Soms ook pijnlijk maar dat heb ik als ik harde buiken krijg en tegelijker tijd last heb van mn bekken. Heeft volgens mij iets met de spieren onderin bij de bekken te maken die dan gespannen worden door de harde buiken. Las ik ergens op de site van de fysio maar ik kan het niet meer zo precies uitleggen.
    Ik heb een angelsound besteld die krijg ik morgen binnen als het goed is. Omdat ik vaak de baby niet voel (terwijl ze wel genoeg beweegt dat was op de echo te zien; ze is vollop in beweging en ik voel er niks van) ivm de placenta aan de voorkant. Ik voel haar alleen als ze onderin schopt. Dus maak ik me soms ongerust als ik haar de hele dag nog niet heb gevoeld, dus leek me de angelsound wel handig :)

19. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Pien, geen ervaring met inleiden. Lijkt me heel prettig om weer op tijd te bevallen (vorige x 38 weken). Maar of een weekje uitmaakt? Ik vond t niet erg dat de vk ingeruild werd voor medisch personeel, al heb ik prettige vk.
    Fijn feestje vanavond.

Heb ook hulp gehad met dweilen, keuken, badkamer etc. poetsen. Denk dat ik dat er maar inhoudt voorlopig :D

Zuuske, als t onderin is, kan het ook van de bandenpijn komen. Harde buiken doen op zich geen zeer.
    Als ik vrij ben heb ik ze nauwelijks, als ik werk erg veel.

Stiertje, fijn dat t weer goed gaat.

Hier vandaag even helemaal genoeg van zwanger zijn. Moe, humeurig, dik, log, noem maar op. Zo, uitgezeurd. Morgen weer een positieve dag :D

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Pien, kreeg die keuze ook bij de vorige zwangerschap. Uiteindelijk niet meegedaan omdat het met 40+1 spontaan begon.

Maar ik was van plan het niet te doen. De dingen die jij benoemt waren inderdaad ook een reden en daarnaast vertelde de gyn. ook dat de kans groter is op complicaties zoals in vruchtwater poepen. De baby kan dus in paniek raken omdat inleiden heftiger is. En dat gaf voor mij de doorslag. Dan liever spontaan tenzij er echt een medische reden is om in te leiden.

Deel Deze Pagina