Ahh Stiertje, zo sneu ook voor die frutjes. Maar hopelijk maakt deze ingreep alles weer goed. Die harde buiken waar ik het eerder over had zijn weg, dus zullen wel geen harde buiken zijn geweest haha. Ik voel ook inmiddels wel dat ik een stapje terug moet doen en wat rustiger aan, maar sjezus wat moeilijk soms. Gisternacht vreselijk last van maagzuur gehad, afschuwelijk. Ben bijna heel de nacht wakker geweest. Snel dus volgende dag naar de apotheek en het middeltje heeft geholpen, heerlijk geslapen vannacht gelukkig. Leuk die stoel! Wil ik ook nog een, kijk er ook voor op mp. Die kleine uk hier is echt zo gauw ik ga zitten wakker, dus ben bang dat als die tendens doorzet ze straks veel gewiegd wil gaan worden Owja, adressenlijst, die zal ik ook eens gaan updaten! Goeie tip! Ik ben tot nu toe 4,5 kilo aangekomen. Valt mee. Ik hoor wel vaker dat slanke dames meer aankomen in de zw dan toch al zware dames, zoals ik. Hopelijk alles straks weer vlot eraf (en bij mij graag nog een beetje extra, hihi)
Dat doen jullie netjes met die kilo's meiden! Ik ben erg dun van mezelf dus voor mijn doen weeg ik nu echt veel, maar ik geloof toch dat het meeste na de bevalling er wel weer afgaat. En het zou ook helemaal niet erg zijn als er wat bleef zitten . Maagzuur een bekend probleem Zuuske! In de eerste weken had ik er last van, toen ergens rond de 25 weken een paar keer en nu de laatste 2 weken elke nacht... Ik heb gaviscon suspensie gekocht, dat werkt bij mij beter dan rennies (wel erg vies!) en neem nu iedere keer voor het slapen gaan een slok en dan kom ik de nacht gelukkig redelijk door. Het zal toch niet meer voor lang zijn...
Mooie stoel Lelie!! Zuuske, maagzuur lijkt me echt zo vreselijk. Wie weet komt mijn tijd ook nog, brr. Kunnen toch best harde buiken zijn geweest hoor. Misschien door groeispurt. Fitty, een uur per dag wandelen, wat goed!!! Pien, alles nog rustig in buik? Kilo's, de teller staat hier nu na de vakantie ineens op 8,5 erbij... Sjezus, schrok me rot. Heb niks geks gedaan eigenlijk. Harde buiken, ook rustiger aan... Ze blijven dagelijks komen. Gisteren maar eentje en vandaag alweer een stuk of 6. Ik heb niet zoveel gedaan. De was opgeruimd, koffer rustig uitgepakt en de administratie bijgewerkt. Ik kan me niet voorstellen dat het daardoor komt. Ze zijn gelukkig kort, zonder regelmaat en niet pijnlijk (wel onaangenaam). Volgende week bij de vk toch eens bespreken. Ik voel de kleine sinds paar dagen ook amper. Zal wel gedraaid zijn en met placenta voor voel ik alleen beweging onderin. Maar alles bij elkaar maakt me zo onzeker. Steken, lichte krampjes, die harde buiken, amper beweging... Zucht... Ik ben er zo op gefocussed nu. Ik hoop dat ik gewoon in enorme groeispurt zit.
Heb na inspanning zoals wandelin wel een erg gespannen en harde buik en zaterdag met huis schoonmaken ook. Gelijk teken om stapje terug te doen. Leuke stoel! Zoiets wil ik denk ik ook regelen. Ik ben nu 3,5kg aangekomen en wel slank van mezelf dus vind het nog reuze meevallen..heb het idee dat elke borst al 1kg zwaarder is geworden dus waar de rest zit
Bij mij is het eigenlijk juist hoe verder de zwangerschap is, hoe groter de angst... De angst is na de 20-weken echo niet, zoals verwacht, minder maar juist veel groter. En die dagelijkse harde buiken helpen niet mee... En google al helemaal niet
Die angst rondom harde buike had ik ook Saskia! Vooral in het begin. En weet je ik heb ze al die tijd gehouden, vooral 's avonds, ook al had ik die dag rustig aan gedaan. De een heeft er denk ik gewoon meer last van dan de ander. De een voelt ze ook beter dan de ander. En om je echt te laten geruststellen kun je vragen of de vk wil checken of je geen ontsluiting oid hebt. Het zou me stug lijken. Maar ik heb toen een keer toen ik echt heel veel harde buiken achter elkaar had de vk gebeld en die is toen langs geweest om te voelen. Het feit dat alles nog potdicht zat, gaf mij wel weer rust. Dus na een paar weken maakte ik mee geen zorgen meer om die harde buiken. Wel rustig aan proberen te doen, maar geen echte paniek meer.
Ik heb ze in de avond eigenlijk niet of nauwelijks... Ze zijn er gedurende de dag en ook echt verdeeld. Dus niet achter elkaar. Ik laat vrijdag urine checken en dinsdag heb ik controle. Ga het dan zeker bespreken. Bedankt Pien... Van google word ik alleen maar angstig, van jou juist niet Rationeel denk ik dat ik groeispurt heb, en baby uiteraard. Ik heb ook die steken en zeurende krampjes soms. Denk bandenpijn en daardoor sneller harde buiken. Ben ook slank en best flinke buik al dus voel het ook gewoon meteen als ie hard is.
Oh ik kan mezelf af en toe ook gek maken met gegoogle hoor . Herkenbaar. Ik ben ook erg slank en volgens de vk voel je het dan ook vaak veel beter. En een groeispurt kan er ook zeker mee te maken hebben en dat voel je ook in je banden.
Google en je vind meteen de ergste verhalen! Maar gelukkig is het niet altijd zo erg. Meer emotioneel is wel te merken ja... 'one born every minute' op TLC is niet aan te raden haha! Tranen met tuiten. Vraagje over lakentjes en dekentjes, welk merk vinden jullie fijn? Ik zie door de bomen het bos niet meer! De dekens van prenatal voelen hard en stug aan, de dunne fleece van zeeman voelen heerlijk zacht aan maar zijn te dun.
TLC kijk ik eigenlijk nooit, maar ga ik nu ook ff niet meer doen geloof ik . Lelie: heb ook niet zo'n verstand van lakentjes enzo. Heb veel van mijn zus gekregen en heb verschillende diktes van dekentjes. De kraamhulp moet straks maar kijken of ik de juiste dekentjes in het wiegje heb. Denk dat je gewoon een paar katoenen onderlakentjes moet hebben en dan nog 2 soort diktes dekentjes. Ik heb bv een katoenen dekentje van wafelstof en daarnaast ook nog een wollen dekentje, maar die zal straks wel snel te warm zijn. Heb ook nog een fleecedekentje, maar denk dat ik die eerder in de kinderwagen zal gebruiken. En dan heb ik nog 2 redelijk dikke dekentjes van de Hema, maar wat voor materiaal dat is weet ik eigenlijk niet. Ook allemaal van mijn zus gehad. Maar dat je wat kunt varieren lijkt me wel handig. Oh en ik heb een slaapzakje gekocht, de puckababy piep Puckababy The Original Piep & Mini - Puckababy Het idee dat ie zo lekker rustig kan liggen en niet met zijn armpjes de dekentjes kan bewegen, lijkt me wel prettig. Maar geen idee of ie dat ook fijn vindt hoor . Heb in elk geval voldoende keuze . Nou hier nog alles rustig.... Vanochtend bij de vk geweest. Wel even fijn kunnen praten. Misschien dat ik toch nog mee doe aan het onderzoek. Als ik mee wil doen, mag ik zaterdagochtend bellen. Gaan ze ook eerst even kijken hoe het er aan toe is van binnen.
Nee ze heeft niet gecheckt, maar ik heb er ook niet op aangedrongen. Ze doen dat in principe pas vanaf 41 weken. En ik denk eerlijk gezgd dat het vandaag toch alleen maar teleurstellend zou zijn, want heb echt nog niets noemenswaardigs gemerkt... Mocht ik niet ingeloot worden bij het onderzoek, dan kan ik wel met 41 weken gestript worden en evt een verzoek indienen van inleiden voor de 42 weken. Het idee dat het volgende week in elk geval wel gaat gebeuren geeft me wel weer wat rust nu. En wie weet begint het ook wel nog voor 41 weken he, kan ook nog altijd .
Hihi Zuuske, dan moet er gauw wat gaan gebeuren en dan zou het dus ook best vlot moeten gaan . Ik denk echt dat ie niet uit zichzelf meer komt, maar daar kan ik dan ook weer helemaal naast zitten .
Ooo Pien, als ik je naam zie staan race ik naar dit topic hahaha maar hij zit nog binnen Hou je het nog vol?
Volgens mij zit hij voorlopig wel goed Pien! Ik heb niet het idee dat hij heel snel komt... Ben benieuwd!
Het is wel vreemd hoor deze dagen. Nog steeds geen gerommel of wat dan ook... Weet iemand of je altijd een keer je slijmprop moet verliezen bijvoorbeeld? Dat is ook nog steeds niet gebeurd... Ik weet dat ie er een keertje komt, maar het voelt haast alsof het niet meer gebeuren gaat, dat is een gek gevoel, alsof het gewoon niet echt waar is dat ik zwanger ben ofzo. Maar in mijn hoofd, en vooral 's nachts in bed, doe ik niets anders meer dan aan die bevalling denken... Ben ik ook wel een beetje klaar mee .
Lijkt me ook heel spannend zo tegen het einde. Wat ga je wel of niet voelen, gebeurt het vanzelf of moet je toch ingeleid worden... en juist snachts hebbje de 'rust' om te piekeren!
Ik kijk ook iedere dag even in dit topic om te kijken of Pien al ingecheckt heeft ik denk zaterdag ik doe net als Zuuske een wilde gok