Lijkt me echt spannend voor jou Pien kan me voorstellen dat je aan niks anders kan denken. Bij mijn zus ging het heel snel zij ging rond tien uur slapen omdat ze moe was en nog niks gemerkt verder, en werd twee uur later wakker beginnende weeën en om vijf uur was de kleine er
Goeiemorgen dames! Ik heb besloten om me toch maar op te geven voor een zwangerschapscursus. Nu ik thuiszit voel ik me toch best eenzaam. Geen appjes van iemand hoe het met me gaat, alleen aandacht van mijn hond en man als hij thuis komt. Vandaag staat printer fixen op de planning, we printen niet zo heel vaak en nu doet dat ding het niet. Tenminste dat ding print alleen de rode en gele kleuren en verder helemaal niets.
Slijmprop kun je tijdens bevalling nog verliezen. Ik verloor hem over de hele dag dat de bevalling begon. In de ochtend kwam het eerste stukje en daarna gewoon continu rommel. In de ochtend dus gestart met 3cm en in de avond bevallen. In ieder geval hoef je geen twee weken meer te wachten
Goed plan Lelie! Al was het alleen maar voor de sociale contacten . Ik heb er een appgroepje aan over gehouden en over een paar weken, als ik eindelijk ook bevallen ben..., gaan we met z'n allen een babymassage doen. Ik zat trouwens in een klein groepje, we waren met z'n vijven. Hier nog niets gebeurd...
We wachten gespannen af Gisteren was ik trouwens bij de duitse drogist en daar verkochten ze zwangerschapsthee voor de 2e helft van de zwangerschap. Zal wel onzin zijn maar is wel lekkere thee en heb heerlijk geslapen (maar kan ook toeval zijn ) Ik heb een vraagje ; ik heb hele leuke slaapzakjes gezien bij de Wibra, maar waren maar 2 maten; maat 50 en maat 70.. 50 leek zo klein en 70 zo groot... dus ik weet niet welke maat ik moet nemen ?
Ik drukte op enter ik was nog niet klaar De slaapzakjes zijn goedkoop dus ik kan er ook 2 kopen maar zijn 50 en 70 de enige maten en welke hebben jullie gekocht? Lelie ; ik merk dat ook wel een beetje. Ik ga avonds ook niet meer zo snel de deur uit. Ben het liefste thuis maar dat is ook niet altijd gezellig want mijn vriend heeft ook vaak avonddienst. Ik weet niet of zwangerschapscursus voor mij nut heeft omdat ik misschien keizersnee krijg anders zou ik het wel doen, lijkt me wel gezellig. Ik wil zeker wel cursus gaan doen voor borstvoeding. En wil volgende week even gaan kijken voor zwangerschapszwemmen wat dan later overgaat na de bevalling in mamma en baby zwemmen
Leuk Lelie, kan me de eenzaamheid ook goed voorstellen. Ik heb me opgegeven voor zwangerschapsyoga. Ik had eigenlijk mijn baan opgezegd en zou per 1 juni thuis zijn. Maar ik vind thuis zijn tijdens de zwangerschap zo anders. Je kunt niet alles doen wat je wil en heel veel piekertijd. Dus goed gesprek met mijn baas gehad. Ik blijf tot verlof sowieso en daarna hebben we een gesprek over wat ik wil. Blijven of toch thuis in combinatie met administratie van onze eigen zaak. Heel fijn dat ze me die ruimte geven. Pien, zo spannend lijkt het me! Ik zou er ook continu aan denken. Ben erg benieuwd wanneer het begint. Mijn harde buiken zijn waarschijnlijk verklaarbaar... Ik heb een flinke blaasontsteking...
O echt Saskia! Gelukkig zijn ze erachter gekomen. Beterschap! Ooo Pien heeft al minstens 6 uur achter elkaar niet getypt. muahaha Fitty, toevallig vandaag ook op zoek geweest maar niks leuks gevonden. Was bij prenatal maar kleinste maat was 60... als deze net zo'n woelwater is als zijn broer dan gaat hij ook snel in een slaapzak.
Het is eigenlijk wel een beetje slecht... Ben 6 weken geleden bij een vervanger geweest omdat ik dacht een blaasontsteking te hebben. Had ik niet... Nu staat in de pc van mijn huisarts dat het toen al twijfelgeval was. Zo slecht!! Had dat dan gezegd. Nu ging ik alleen maar op aanraden van vk door de harde buiken. Puur als extra check. Ben er eigenlijk wel een beetje boos over.
Tjeetje zeg wat slecht! Je kunt zelfs weeën krijgen door blaasontsteking. Terecht dat je pissed bent.
Ik was gezellig op verjaardagsvisite meiden, er is nog niets veranderd . Morgenochtend de vk bellen om te zeggen dat ik toch mee wil doen aan de studie. Gaan ze in elk geval morgen al even kijken hoe het er van onderen aan toe is, ben wel benieuwd of er toch stiekem al wat gebeurd is, maar ik vrees dat het nog potdicht zit... Als ik ingeloot wordt en er dit weekend niets spontaan op gang komt, gaat het circus dus waarschijnlijk maandag beginnen. Met een beetje pech moet ik dan eerst geprimed worden zoals dat heet, dan plaatsen ze eerst een nacht een balonnetje om te zorgen dat er ietwat ontsluiting ontstaat. Dat heb je nodig om vervolgens de vliezen door te prikken en dan sluiten ze je aan op een infuus met weeenopwekkers. Maar goed de kans is net zo groot dat ik in de andere groep van 42 weken kom en dan loopt het zoals het anders ook zou lopen. Het lot bepaalt en ik vind inmiddels beide prima. Morgen weet ik meer! Fitty: ik wist niet dat er gewone slaapzakjes ook in maat 50 al waren. Is natuurlijk wel erg klein en zal het kindje niet lang aan kunnen hebben, maar zoals MI ook zegt is een slaapzakje misschien wel fijn, dus als het niet duur is zou ik ze ook beide kopen. Saskia: nou zeg das wel slecht van de huisarts! Blaasontsteking kan idd wel degelijk harde buiken veroorzaken. Ik heb dat toen ook laten uitzoeken. Bij mij kwam toen die gbs bacterie naar voren. Hebben ze daar bij jou ook nog naar gekeken? Ze horen de urine nog een dagje op kweek te zetten om dat te kunnen constateren. Het is denk ik wel goed om te weten, want dan moet daar tijdens de bevalling rekening mee gehouden worden.
Nee dat is niet gedaan Pien... Ik ga dat dinsdag bij de vk wel aankaarten. Wil eigenlijk wel dat ze dat nog goed checken. Ik denk dat ik ook mee zou doen Pien. En erg benieuwd of het inderdaad nog potdicht zit of er misschien toch al iets gebeurd is zonder dat je het in de gaten hebt. Mijn zus dacht bij de tweede nog potdicht te zitten maar bleek zelfs al weeën te hebben zonder ook maar iets te hebben gemerkt. Vk heeft toen vliezen gebroken en 3 uur later was nichtje er You never know...
Hi Pien dan begint het onderzoek maandag al ? Dat is wel fijn dan weet je in ieder geval al weer meer Saskia ; ze hebben bij mij ook een urine onderzoek gedaan voor blaasontsteking omdat ik wat druppeltjes bloed heb (meer kleine spikkeltjes na het plassen) heb ik nu nog af en toe en ze weten niet waar het vandaan komt maar komt niet van de baarmoeder want de afscheiding is wel wit dus schijnbaar van de blaas. De eerste keer was in het weekend toen hebben ze bij huisartsenpost een test gedaan voor blaasontsteking en had ik niet. Maar toen zeiden ze wel dat ik maandags langs mijn huisarts moest gaan en urine af moest geven voor kweek omdat daar soms nog wel wat uit komt. Heb ik gedaan en bij mij was het geen blaasonsteking (nog steeds onbekend wat het wel is) maar schijnt vaker voor te komen dat ze bij de eerste test niks zien en op de kweek wel. Maar is niet netjes dat ze dat aan jou niet hebben doorgegeven en maar goed dat je er nu toch achter bent gekomen Mi ; welke maat slaapzakje koop jij dan? Ik was ook bij de hema en daar hadden ze inderdaad ook alleen 70 , bij wibra hadden ze veel meer keus en wil ook nog bij zeeman gaan kijken. Hebben ze bij C&A ook slaapzakjes?
Hema hebben ze wel maat 50 maar mijn zoontje had te brede handen dat ik ze niet door de mouwtjes kreeg. Uiteindelijk 65/60 ofzo gekocht bij v&d van het merk friendz. Die hebben ook hele fijne. En prenatal. Wibra heb ik wel eens gekeken maar vind de stof niet fijn.
Saskia wat slecht van de huisarts! Dat vind ik toch wel een misser hoor! Zou het ook bespreken met de vk, je wil toch kunnen vertrouwen op mensen die er verstand van horen te hebben. Pien ik ben heel benieuwd hoe dit weekend verloopt. Apart dat je zo 'echt' kunt dromen, en dat je kindje zo beweeglijk is. Zou dat een teken kunnen zijn? Of juist dattie het wel prima vind in je buik. Van de wibra heb ik een pakje hydrofiel luiers gekocht, maar die voelen toch niet zo zacht aan.
Lelie: hihi dat heb je op Facebook gelezen en niet hier . Maar idd het was een vervelende droom. Voor de nieuwsgierigen: de kleine was even zo druk dat ik droomde dat hij dwars door mijn vel heen wilde breken, zo zag het eruit en zo voelde het... werd er echt bang van. Maar hij zit nog veilig binnen hoor . En later in de nacht was ie weer zo stil dat ik ook weer half in paniek was... tis niet goed voor mijn gemoedsrust hoor... en niet goed voor de nachtrust... dus wat dat aangaat hoop ik echt dat het snel achter de rug is allemaal. De vk is net langsgeweest en het lot heeft bepaald dat ik in de afwachtgroep kom. Ik wordt dus niet met 41 weken (maandag) ingeleid. Maar het goede nieuws was dat ik wel goed inleidbaar was geweest, want ze heeft gevoeld dat mijn baarmoedermond al verstreken was en ik welgeteld 1 cm ontsluiting heb. En dat is dus zonder al te veel moeite gebeurd. Heb vannacht wel wat buikpijn gehad, veel harde buiken, maar voelde niet als weeen voor zover ik weet. Mijn darmen en maag waren wel wat van slag. Dus wie weet rommelt het toch nu een beetje en komt het nog vanzelf op gang ook, wie had dat gedacht! En anders kunnen ze me dinsdag ook altijd nog strippen om het nog een zetje proberen te geven.
Oh sorry Pien! Ben echt een beetje in de war... Maar fijn dat het toch al een beetje opbgang gekomen is! Hoop dat het dit weekend toch vanzelf gaat beginnen
Bij mij is het begonnen na een onrustige nacht met veel harde buiken. 's Ochtends de slijmprop verloren en 's avonds kind geboren. @levensechte dromen: volgens mij is dat iets van de hele zwangerschap. Ik heb er tenminste regelmatig last van. @slaapzakjes: heb ik nooit gebruikt toen ze zo klein was. Ze sliep in de wieg in de woonkamer, gewoon met kleertjes aan, het was daar warm genoeg.
Spaaaannuuuuuund Pien! Ik duim voor een 'normale' bevalling voor je. Geen gekke dingen. Pijn doet het toch wel maar hopelijk geen rare dingen Slaapzakje was hier echt nodig. Ik kon wel dertig keer per nacht mijn zoontje opnieuw instoppen, Telkens trapte hij alle af en dan koelde hij af. Ook met kleertjes aan. Nu nog trouwens. Ideaal die dingen. En het werkte meteen een beetje als een soort 'inbakeren' maar dan zonder de armen. Van inbakeren werd hij woest. Echt een driftkikker was het, maar hij was wel onrustig. De slaapzak gaf hem precies genoeg beperking en genoeg bewegingsruimte