Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Wow al 3 cm!
    Het is begonnen 😄
    Fijn en ik hoop dat het nu vanzelf opngang komt en allemaal goed verloopt!

2. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saskia fijn dat het allemaal goed lijkt te zitten! Kan je hopelijk weer een beetje ontspannen!

Pien spannend! Hopelijk zet het snel door en heb je een mooi mannetje in je armen! Duim duim!

Gisteren is Vajen geboren: mijn vriendin heeft een dochter gekregen zo leuk! Worden dat straks ook weer vriendinnen! Ben sinds gisteren helemaal van slag! Veel huilen, al toen ik wist dat ze aan het bevallen was, tis zo'n mooi meisje en rustig meisje! En er spookt gelijk van alles door mn hoofd. Ben zo trots op haar en tegelijk merk ik dat ik eraan moet wennen dat ze nu eerder meemaakt hoe het is om moeder te worden, erg moeilijk! Terwijl ik weet dat ons ook een kado staat te wachten, word gelijk zo onzeker en hoop dat echt dat het goed blijft gaan. Vanmiddag bij verloskundige waren wij tenminste weer goedgekeurd dus dat was erg fijn!
    Ze moeten nog nacht in ziekenhuis blijven dus ik ben hun huis nog aan het schoonmaken, soepje maken voor morgen, wasjes doen, was op vouwen en dan komt ze morgen in een lekker schoon en opgeruimd huisje! Waar ik de energie vandaan haal uhm ik vraag het mij af :)

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje Lelie :).

Fisher: herkenbaar gevoel hoor! Ook al ben je zwanger jij hebt je kindje nog niet veilig in je armen kunnen sluiten en gezien het hele voortraject blijf je toch ergens bang dat het nog misgaat (tenminste als ik voor mezelf spreek). Een goeie collega van me heeft paar weken terug ook een meisje gekregen en alle meiden van de zwangerschapscursus hebben hun kindjes ook allemaal gezond gekregen. En hoe mooi ik het ook vind, ik krijg er ook een onbestemd gevoel van, zoiets van: o jee, zou het bij mij wel goed gaan als het al bij zoveel goed is gegaan? Maar die gedachte slaat natuurlijk nergens op... Maar wel herkenbaar denk ik!
    Je bent wel een topvriendin zeg dat je haar huis ook nog gepoetst hebt! T' is maar de vraag of ze het voor je terug kan doen omdat zij met die kleine meid zit straks ;). Maar dat geeft niet natuurlijk, hartstikke lief van je! Maar nu ook weer rustig aan doen he!

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gefeliciteerd Fisher! En ik denk dat je emoties heel logisch zijn. Mijn vriendin is in augustus uitgerekend en ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen. Ik denk dat het er toch even inhakt.
    Wat ontzettend lief dat je haar huis poetst enzo!!!

5. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lig net pas in mn bedje en ben tussendoor nog even naar ziekenhuis gereden en heb haar nog even vastgehouden ze had last van krampjes. Ik weet nog helemaal hoe het moest aangezien ik al tig keer tante ben maar de jongste is inmiddels al 6. Heerlijk weer zo'n klein hummeltje vast te houden, kan niet wachten! Daarna weer terug naar hun huis gereden en de was uit de droger opgevouwen, huis is weer strak! Bosje bloemen op tafel en koelkast vol lekkers! Heerlijk om voor haar te doen. Verwacht het zeker niet terug zal lastig gaan met de kleine. Heb nog 3 zussen en schoonzussen dus voor mij word denk ik straks ook goed gezorgd :)
    Pien ik hoop dat je inmiddels bezig bent ;)

6. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Wow meiden. Wat wordt hier veel gekletst en wat zijn jullie allemaal al ver in je zwangerschap. Ook dan brengt het dus genoeg spanning met zich mee.

Bedankt voor jullie reacties. Ik zit echt met m'n handen in m'n haar. Het bloedverlies en de krampen zijn alleen maar meer geworden eigenlijk. Maar voel me nog steeds zwanger en de test is weer positiever. .. de krampen zijn nu wel weer weg en t bloedverloes is iets minder dan een menstruatie. Jullie enig idee?

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zenuwslopend he. Ja het enige wat je kunt doen is afwachten tot de echo. Dan kun je eventueel zien of het goed zit of niet en misschien een 'onschuldige' oorzaak van het bloedverlies.
    Je hebt nog geen afspraak toch?

Fisher, aaa wat ben jij een lieve vriendin. Ik herken ook je gevoel. Je hebt gewoon al teveel meegemaakt waardoor je altijd een stemmetje in je hoofd houd die fluistert dat je altijd pech hebt gehad op dit gebied. Dus waarom zou het nu anders zijn?

Maar dat stemmetje moet gewoon duct tape over de mond :D

Pien??? Lig je al te puffen???

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Nee, nog geen gepuf hier... Hoe ist toch mogelijk he! Denk wel dat ik de slijmprop nu voor groot deel kwijt ben. Vannacht en vanmorgen veel bloederig slijm bij afvegen. Maar dat schijnt ook weer niets te zeggen die slijmprop... Gisteravond nog wel flink wat harde buiken gehad, maar vannacht was het vrij rustig en heb ik redelijk kunnen slapen. Het is nog geen 24 uur na het strippen, heb nog heel klein beetje hoop...

9. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Butterfly jouw verhaal komt heel erg overheen met die van mij. Ik heb ook altijd bloedverlies en kramp gehad. Als het elke keer beetje blijft bij afvegen en geen slijmproppen dan zit het wel goed. Ik heb wel tot week 8/10 daar last van gehad, vooral die kramp was vreselijk. Inmiddels schopt het resultaat nu druk in het rond in mijn buik :)

Pien jeetje hij zit echt heeeel lekker he! je maakt het wel spannend voor ons, succes meis!

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ach Pien, nog steeds aan het wachten. Ik denk toch dat ie spontaan gaat komen hoor!
    Butterfly: je kunt alleen maar wachten tot de eerste echo, hoe moeilijk dat ook is. Heb je al een afspraak gemaakt?

11. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Butterfly: Dat wachten tot de eerste echo is heel moeilijk. Heb je al een bloedtest laten doen bij de huisarts? dat geeft vaak ook beetje geruststelling als je ziet dat je hormoonwaardes goed zijn

Pien: 3cm dan kan het nu toch ineens snel gaan :) Je maakt het wel heel spannend nu :)

Fisher ; gefeliciteerd met je vriendin :) is zo mooi om van zo dicht bij te maken zo klein wondertje :) Een kennis van mij is ook gisteren bevallen van haar baby meisje :)

Saskia hoe gaat het nu ? zijn de harde buiken helemaal over? Ik had gisteravond ineens ook last van harde buiken maar had ik wel vaker alleen nu kramp erbij. Ik probeerde de VK te bellen maar kreeg steeds in gesprek toon en ben nogal ongeduldig dan dus had ik de huisartsenpost gebeld. Die zei gelijk kom maar even langs, En toen ik daar was stuurde hij me gelijk langs de gyn voor de zekerheid. Daar kwam ik aan zo een apparaat om de harde buiken te meten en de hartslag en bewegelijkheid van de baby te meten. Baby was flink aan het feesten hier binnen :D de harde buiken begonnen toen al weer af te nemen en de pijnlijke krampen van onderen trokken naar m'n rug. Voor de zekerheid hebben ze toch even een echo gemaakt van de baby en alles goed, alleen was ze wel heel hard gegroeid weer; dus beetje aan de grote kant (moet bij de VK checken voor zwangerschapsuiker) was hele lieve Gyn en legde alles goed uit en was leuk om de baby te zien want ze was zo druk in beweging. Toen heeft ze ook nog inwendige echo gemaakt om mijn baarmoederhals te meten en ook dat zag er heel netjes uit. Ze heeft alles in een grafiek gezet voor mn VK en toen mocht ik weer naar huis :) Wel hele geruststelling :) Het blijft raden waar de harde buiken en krampen vandaan komen ; ze zei het kunnen soort oefenweeen zijn want sommige beginnen daar heel vroeg mee en kan ook soort verkrampen van mn baarmoeder zijn omdat de kleine zo druk in de weer is en zo snel groeit, mijn buik groeit ook heel snel. In ieder geval wel gerustgesteld. Ik dacht misschien stelt dit hele verhaal jou ook wel gerust :)

12. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Jeetje spannende tijden lees ik al. Fijn dat jullie gerust gesteld zijn!!
    Spannend Pen, die laatste loodjes. Zet m op!

Hcg is 78 is aan de lage kant. Dinsdag weer prikken om te kijken naar het verloop.

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fitty: goh joh ook een hele belevenis achter de rug dus! Gelukkig is alles goed! Kan best zijn dat het idd van de groei en/of drukte van de baby komt dat je last van je buik kreeg. Wel goed dat je actie hebt ondernomen!

Butterfly: spannend meid, wat vervelend dat je dan zo lang moet wachten he... kun je niet eerder prikken b.v. vrijdag ofzo? Hcg moet om de 1-2 dagen verdubbelen, dus dan zou je volgens mij vrijdag ook al wel een beeld kunnen krijgen. Mijn hcg is nooit geprikt dus ik kan je wat dat betreft ook niet geruststellen. Sterkte in elk geval met wachten, ik duim voor je dat het goed komt!!

14. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Tijdje niet gereageerd, even proberen bij te lezen 😉

Fitty, fijn dat je zo geholpen werd!

Butterfly, wat een vreselijke onzekerheid toch he? Eindelijk een positieve test en dan wéér wachten en onzekerheid. Het komt vaker voor, dat heb je intussen al wel gelezen. Wachten op de echo, heb je ook al gelezen, maar is toch t enige helaas.

Lief fisher! Wat fijn voor haar dat je dit allemaal doet.

Ik stelde me altijd een soort limieten; als ik maar vóór haar zwanger ben, werd later; als ik iig maar zwanger ben voor zij voor de tweede x is, tot als ik iig maar zwanger ben vóór zij van die tweede bevalt etc. Ik wilde ook graag een x de eerste zijn.
    En die onzekerheid.. Vorige week ongewassen spinazie gegeten, wel even verwarmd geweest en ook al eens aardbeien waarvan ik achteraf niet weet of ze wel écht goed gewassen waren. Gaat het nu mis? Ik lig van dat soort dingen zóoo wakker!

Saskia, een goed gesprek, gelukkig. Nu ook gerustgesteld? Hopelijk is de blaasontsteking snel over!

Over twee weken kan ik bij de osteopaat terecht, blijf erge last houden van de rand zo net een stukje onder waar je bh zit. Zowel rug, zij als voorzijde. Osteopaat schijnt hier iets in te kunnen doen. Hoera!

15. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Bedankt voor alle berichtjes. Erg lief. Helaas hebben we een uur geleden het vruchtje verloren. We zijn er kapot van

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Butterfly :(
    Wat vreselijk, en het voelt ook zo oneerlijk hè... Heel erg veel sterkte!

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Harde buiken gaat hier wel stuk beter. Ze zijn er soms nog wel, maar niet zorgwekkend. VK heeft me ook wel gerustgesteld.

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oooo butterfly nee...pfffff
    Neem je tijd om deze klap te verwerken meid. Bah. Dikke knuffel!

Fitty, een heel avontuur meegemaakt. Ik heb het met jouw termijn gehad (naja 24 weken) en bleek een combi van darmkrampen, ontzettende mega groeispurt van de baby en een erg drukke baby. Mijn buik kon het even niet meer handelen. Overigens geen harde buiken, wel enorm buikpijn/menstruatie krampen.

M676, zooooo herkenbaar wat jij schrijft. Ondanks de doelen die je stelt...iedereen haald je links en rechts in. Hele gezinnen ontstaan en jij blijft met lege handen. Wat een verschrikkelijke tijd. Had mijn vroegere 'ik' nooit kunnen laten geloven dat alles goed zou komen.

19. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Oh butterlfy wat moeilijk!
    Dan ben je toch even zwanger geweest, wat naar dat het dan niet zo mocht zijn! Heel veel sterkte!!

M676 ik herken het ook! Alsnik maar voor die zwanger ben, als die maar niet eerder dan mij aantelt... had ik zelfs toen ik pril zwanger was, ohnee die zijn ook bezig met zwanger worden! Als ze maar niet... oh wacht. Ik ben al zwanger dus ik ben al eerder pfieuw.
    Zo stom... maar ook toen ik van 2 kennissen hoorde dat ze zwanger waren, en we zijn in dezelfde week uitgerekend, had ik zoiets van ohw die bevalt eerder dan mij... jammer!
    Heel stom dat zoiets erin zit.

20. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Butterfly wat onwijs klote dat het niet is blijven zitten! Heel veel sterkte en echt geef de moed niet op! Hopelijk mag ik een voorbeeld voor je zijn met twee eerdere miskramen ook vroeg in de zwangerschap en deze derde zit er nog steeds. Neem je tijd. X

Zoooo blij dat ik niet de enige ben met deze gevoelens! Mn schoonzusje is nu dus ook zwanger en ze was ook gelijk patsboem eerste keer zwanger! Ook al ben ik zwanger ik blijf het moeilijk vinden zulke situaties. Alle meidens die nu zwanger zijn van hun eerste waren na 1 maand zwanger dus ik heb nu al zo'n opgejaagd gevoel over mij en ik haat dat gevoel want jemig wat maak ik mij druk er groeit nog steeds een wonder in mij en ik maak mij alweer druk over hoe lang het zal duren voordat ik zwanger word van de tweede terwijl de eerste zich geeneens heeft aangemeld. Merk wel dat ik het niet erg vind als aankomende weken voorbij gaan vliegen, ik wil dat ze er snel is :) kom maar op!

Deel Deze Pagina