Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    M676 wat fijn die bevestiging. Nu lekker genieten idd.

Hier ook kwaaltjes die komen en gaan en ook daardoor inzeker. Maandag al een kloppend hartje gezien gister een knaltest van mvm maar ben zo blij als ik 12 weken ben of liever 24 of liever een gezonde baby op mijn buik heb :).

Lelie wat fijn een echo met hartactie! 😊

2. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een fijn nieuws hier allemaal, kloppend hartje, goeie uitslag! Nice!

Ben blij dat jullie klachten ook wisselen, super herkenbaar ben nu ook alweer onzeker en buikpijn af en toe dus dan weer zo'n knagend gevoel. Maandag hopelijk weer een mooie echo

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Lely, kloppend hartje... Heerlijk fijn!!

Ja wisselende kwaaltjes... Nu wel weer gevoelige borsten maar eetlust in de avond weer goed ;)
    Elke keer iets anders weg en dan opeens weer terug...

4. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds gisteren opeens weer zo'n vervelende ongesteldheid achtige buikpijn, word gelijk bang...van mij mogen aankomende twee dagen voorbij vliegen ik ben weer toe aan een bevestiging :)

5. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Fisher, ik had het zelfs gisteren nog en heb het vaker gehad. Niet teveel zorgen hoor! (Al had ik die toen ik t voelde natuurlijk ook weer)

All, hoe streng zijn jullie in wat je wel en niet mag eten? Ik bedoel bijv. rauwe groente, rauwe ham ed.

6. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Vorige week had ik voor het laatst ook een avond zo'n ongesteldheidsgevoel, volgens mij hoort het erbij. Maar ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt, had ik ook.

@m676 ik heb een lijstje uitgedraaid met wat je wel een niet mag eten. Wat er niet opstaat schuif ik gewoon naar binnen hoor :). Rauwe groente staat er niet op, denk alleen dat goed wassen belangrijker is.

7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    nieuwe dingen die op de lijst staan neem ik niet hoor! Salami en rauwe ham... Mocht vroeger wel maar nu staat het op lijst voedingscentrum. Het is niet zodanig hoog verhit dat de schadelijke bacterie gedood word,als deze er toevallig in zit. En aangezien zwanger worden nou niet het gemakkelijkste is.... Neem ik geen risico! Ach en zonder is zo erg nog niet hoor.

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Fisher, hier ook af en toe beetje zeurend ongesteldheidsgevoel. Maar dan net anders.
    Het hoort erbij maar snap je onzekerheid.

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik hou ook de lijst van het voedingscentrum aan en ben daar strikt in. Al moet ik zeggen dat ik cervelaat en salami overtrokken vind maar ben er toch al niet zo'n fan van. Ja soms op de pizza en dan is het heet ;)
    En op een verjaardag. Dat heb ik wel gegeten toen ik dit nog niet had gelezen.

10. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Qua eten let ik alleen op rauw vlees en bepaalde kaasproducten verder denk ik dat ik niet veel bijzonders eet wat niet mag. Ben sowieso niet iemand die vleeswaren op mn brood eet maar probeer wel wat gezonder te gaan eten meer zodat ik straks daaraan gewend ben en mijn kind een goed voorbeeld geven. Ik ben heel slecht in fruit eten bijvoorbeeld...was echt wel iemand die van ongezond eten hield en gelukkig veel sportte dus t was niet aan mij te zien, maar wil dus wat meer gezonde dingen eten dus zit nu met lange tanden aan de crackers en muesli en fruitshakes haha maar daarnaast hoe ik gewoon nog van mn zakje chips en sparerips en frikandellen, jammy!

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    In het begin was ik erg onzeker over eten, maar ik wordt er al wel wat minder panisch over. Ik zocht eerst alles op tot alle kruidensoorten aan toe. Nu wordt ik wat makkelijker. Ik let er natuurlijk nog wel op, geen rauw vlees (ook geen rauwe ham en salami). en wat betreft kazen: je kunt bijna geen kaas in de supermarkt krijgen dat van rauwe melk is gemaakt. Dus ik eet bijna alle kazen gewoon op. Ik drink 1 bakje koffie op een dag en voor de rest zoveel mogelijk caffeine vrije thee, zoals rooibos en kamillethee.
    Vandaag heb ik behang en spulletjes voor de babykamer via de post gekregen. Helemaal blij mee :). Zal een foto in mijn album zetten.

12. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pien heb even de foto's bekeken en gestalkt met reacties :)

13. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Als eerst van harte gefeliciteerd, wens je een goede zwangerschap toe!

Wij hebben er 2, 5 jaar over gedaan om natuurlijk zwanger te raken, helaas.. toen we de hoop opgaven, raakte ik opeens zwanger. We zijn heel erg dankbaar. Want ik had nooit gedacht om zwanger te zijn.. :) nog even en dan heb ik mijn kleine in mijn armen :D

14. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Malika, wat een mooi verhaal! Geniet van je verlof!

15. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Mooi pien!

M'n vorige zwangerschap at ik geen rauwe groente, ook geen sla en zo. Nu wil ik dat eigenlijk wel gewoon doen, maar merk dat ik me er nog niet helemaal happy bij voel. Flink wassen en dan moet t toch kunnen lijkt me.
    Mij. Man zegt steeds; hoeveel katten denk je dat in de kas waar slaplanten groeien over jouw knopje poepen? Tja, dat zullen er niet al te veel zijn... En dat is toch de enige reden dat je t goed moet wassen?

Fisher, gelukkig hou ik wel van crackers en zo, maar toch ook wel van ingeseind. Dat kan ik. Of niet goed laten staan ook al protesteren mijn maag en darmen daar erg tegen! Stom, maar het lukt iig al iets beter..
    Omdat er al een kleintje rondloopt hier eten we wel gezond over het algemeen. Ik heb ook een echt groente en fruit kind gelukkig. Al gaan snoep en nootjes er ook heel graag in 😉

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoi vechters!!! ( waarschuwing, lang verhaal)

Mijn zoontje was er na 4 jaar ellende, hopen, wanhopen en anderen in de omgeving baby's zien krijgen. 5 iui's gehad zonder resultaat. Een eileider weggehaald en uiteindelijk diagnose POF. Verminderde eicelvoorraad.

Met een hoop gemor mochten we ivf doen...want ja ik had met hoge dosissen nog steeds een schamele opbrengst waarop ze dan zeggen dat het geen toegvoegde waarde heeft om ivf of icsi te doen.
    De eerste ivf hebben we afgebroken met 3 follikels. De 2e ivf, eigenlijk ivf 1.2 had ik 5 follikels met 5 eicellen!
    Verse tp en een cryo! Wow!
    En zwanger! Maar er zat een hematoom boven het kindje. Tot 7 weken ging het goed met veel bloedverlies en toen hield het vruchtje het niet meer. Een uur nadat we hem nog levend hadden gezien kwam hij of zij eruit helaas.

Daarna de cryo. Hier werd ik niet zwanger van.

Toen ivf nummer 2. 4 eicellen waarvan 1 goed genoeg voor tp.
    Het was erop of eronder. En wonder boven wonder zwanger!!!! Tot 11 weken bloedverlies gehad wat van een poliepje bleek te komen.
    Maar alles ging goed en ben nu heerlijk aan het genieten van mijn zoontje! Ik heb er nog geen moment spijt van gehad!

En nu...tja...zomaar spontaan zwanger geraakt en nog perongeluk en niet gepland. Vond het nog veel te vroeg. Maar ondertussen gewend aan het idee en nog steeds perplex!
    Helaas weer bloedverlies. Ik weet dus niet wat de oorzaak is of dat het goed zit. Woensdag de eerste echo...

Inderdaad herken ik de gevoelens van dat je het idee hebt dat je liegt als je vertelde dat je zwanger was. Ook voelde ik mij een indringer in een babyzaak! Alsof ik daar niet mocht zijn. Heel vreemd hahaha.
    Ik heb me ook heel lang gevoeld alsof alle moeders een geheime club hadden waar ik niet aan mee mocht deelnemen. Herkennen jullie dat?

Ik zal even een foto bijvoegen van ons prachtige wondertje!

Zo lang verhaal hihi

17. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Wauw mi87 (iemand vond mijn naam lijken op een vluchtnummer, ik ook wel, dan ben jij toch de tweede lijnvlucht 😉 )
    Gefeliciteerd met je prachtige zoon en wat schrikken en tegelijk ook heel fijn dat je weer zwanger bent! Succes woensdag.
    Herkenbaar stukje dat laatste deel.

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha nou je het zegt ;)
    De mijne zijn mijn initialen m en i hahaha en geboortejaar. Geen lijnvlucht :p

19. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Mijne is m'n voorletter en getallen die ik goed vond klinken 😊

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1