Fitty wat een avontuur heb je achter de rug zeg! Wel super fijn dat ze jou zo serieus hebben genomen! Fijn dat je weet dat het goed zit.
Butterfly: oh wat erg! Zo oneerlijk . Heel veel sterkte!! Tijdens mijn zwangerschap zijn er 3 andere vriendinnen na mij zwanger geraakt, van hetzelfde vriendinnengroepje! Eentje is bevallen tijdens mijn zwangerschap. En eentje heeft al 2 kinderen. Er is nog eentje over die nog vrijgezelg is. Ik heb gewoon echt met haar te doen! En als ik niet zelf zwanger was geweest, was al dat nieuws echt niet te doen geweest! Vond het nu al een dubbel gevoel! De meeste meiden zie ik echter niet vaak, dat scheelt dan weer een beetje. Maar ik probeer er ook het mooie van in te zien, we kunnen straks aardig wat ervaringen uitwisselen. Mijn beste vriendinnen die dichtbij wonen hebben allemaal al 2 of zelfs 3 kinderen, waarvan een aantal al op school zitten... Het leuke van dat andere groepje vond ik altijd dat die niet zo'n 'haast' hadden met kinderen . Maar nu dus dikke babyboom daar. Maar zoals jullie zien, nog geen bevallen Pien... Vanmiddag bij de vk wil ik een duidelijk plan, want ik wordt een beetje gek (van mezelf)....
Butterfly: dikke knuf en veel sterkte! Pien: snap dat je er gek van wordt en klaar mee bent. @zwangeren in omgeving: heb ik ook soms last van hoor. Wanneer bij ons nr. 2 komt, is nr. 1 net 2 jaar. Heel veel mensen 'plannen' een volgende zwangerschap zo. Nu lijkt het alsof dat bij ons ook zo is. Heel raar voelt dat. Want bij al die andere zwangeren heb ik zoiets van: jaja, dat hebben jullie zeker zo gepland.
Stiertje: ja leuk he die stellen die dat ff 'plannen'. Maar ja, als je echt makkelijk zwanger wordt, snap ik het ook wel weer, want handig is het wel
Heel veel sterkte Butterfly. Miskraam komt bij 1 op de 4 vrouwen voor, ik heb het zelf ook meegemaakt en ben kort daarop weer zwanger geworden dus niet de hoop opgeven. Neem tijd voor jezelf en dit verdriet te verwerken
Butterfly, wat vreselijk verdrietig. Hier ook twee vroege miskramen bij icsi. Houd vol, veel sterkte. Pien, die kleine man houdt jullie wel lang in spanning zeg. Hopelijk vanmiddag bij de vk een actieplan. Wij waren al een vd laatste in onze kringen toen wij voor het eerst naar het zkh gingen. Door de mmm-jaren heen is hier het gevoel van haast veranderd in hoop, want het enige wat nog telde was die o-zo-grote wens die hopelijk toch nog in vervulling zou gaan. Anderen deden er niet meer toe. Alhoewel iedere zwangerschapsaankondiging natuurlijk zeer pijnlijk was. Nu nog zelfs hoor, het blijft confronterend dat het andere blijkbaar makkelijk af gaat, terwijl wij zo'n zwaar traject hebben door gemaakt. Maar goed, dat is iets waar ik mee om moet leren gaan, gelukkig ben ik nog steeds wel blij voor anderen. Sinds ik de kleine meid dagelijks (bijna de hele dag) voel rondrommelen in mijn buik, zijn de meeste zorgen wel naar de achtergrond verdwenen. We zijn echt met zn tweetjes in een keer, blijft onwerkelijk en bijzonder. Ik heb wel nog met vlagen zenuwen of alles wel goed blijft gaan, geen vroeggeboorte, gezondheid van de kleine in orde? En inderdaad met het idee van; bij ons is al zoveel raar verlopen dat dit bijna niet goed kan blijven gaan. Gelukkig heeft mijn man juist zoiets van; wij hebben al zoveel ellende meegemaakt dit moet eigenlijk wel soepel verlopen. Dus als hij dat maar vaak genoeg zegt, dan komt het met mij ook wel goed Btw wij zitten nog steeds in een namencrisis !!
Nou net terug van vk. Nogmaals gestript, dit keer minder subtiel . Maar hopelijk wel meer effectief! En als ik niet ga bevallen vannacht, heb ik voor morgen een afspraak in het ziekenhuis bij de gyn. Word de baby gecontroleerd en spreken we een datum voor de inleiding af. Wat mij betreft wordt dat dan zaterdag, hopelijk kan en mag dat van de gyn.
Namencrisis, oei ... Gelukkig heb je nog even. De baby van een vriendin van mij (4 wk te vroeg geboren) heeft zijn eerste paar dagen naamloos doorgebracht Kunnen jullie geen leuke naam/namen verzinnen of kunnen jullie het niet eens worden?
Oei namencrisis! Wij hebben de namen al uitgezocht. Al is er laatst wel een andere naam vij gekomen die wel wat heeft... gaan we binnenkort nog eens over brainstormen. Pien ik hoop dat je een drukke nacht krijgt Mijn gebeden voor groeiende boobies zijn verhoord! Helaas is eentje wel iets groter dan de ander. Jammer! Maar ik heb er nu wel meer vertrouwen in dat borstvoeding een optie is.
Lelie, of de borstvoeding een succes zal zijn, heeft echt NIKS te maken met de grootte van je boobies hoor! Trouwens, na de bevalling kunnen ze ook nog ineens een groeispurt maken. Ik had echt 2 meloenen door de stuwing. Was niet echt fijn, want ik kon niets verdragen, ze waren zo gevoelig ...
Ik heb me opgegeven voor zo een borstvoeding avond Wij zijn er nog niet uit qua naam. M'n vriend wilt de kleine naar z'n zus vernoemen maar dat is beetje ouderwetse naam en ik heb twee moderne namen uitgezocht Pien hoe gaat het ?
I know stiertje, ik heb ne al wat ingelezen over borstvoeding. En toch geeft dit net iets meer vertrouwen Ik moet me nog opgeven voor een info avond over borstvoeding, steeds vergeten. Vernoemen daar doen wij niet aan, ik zelf heb ook geen doopnamen. Herrie in de familie en zo... kies je zus is de een boos kies je zo is de ander boos. Daarom heb ik geen doopnamen! Is er met vernoemen niet iets van te maken? Een moderne variant of zo?
Mijn vriend is Turks dus zijn turkse namen en die zijn best moeilijk aan te passen vind ik we denken ook aan 2 namen ; dus een ouderwetse en moderne naam en dan de moderne naam als roepnaam
Ik ben het boek Borstvoeding aan het lezen. Ook interessant en informatief. Af en toe neigen ze een beetje richting 'maffia', maar daar lees ik wel omheen
Ja precies dat Pien nog niet heeft gereageerd is een goed teken De kleine van mn vriendin accepteert haar borst niet, gisteravond voor het eerst aan de borst gedronken na 3 dagen! Helaas de tweede borst lukte niet, we hebben een half uur zitten tobben..eerst pink erin en dan zuigt ze als een malle maar zodra ze de tepel kreeg leek het alsof ze niet wist wat ze moest doen, echt zo jammer! Realiseerde mij wel dat het nog eens lastiger kan zijn dan je denkt borstvoeding geven zeker nu ik het bij haar zie. Ze proberen eerst aanleggen en als dat niet werkt gaat zij kolven en geeft haar man de pink met een spuitje erbij waarmee hij dan de melk inspuit zodra ze zuigt. Gisteren mocht ik dat dan doen, wel lief! Toch hoop ik dat de bordtvoeding beter gaat worden.