Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Lelie, kan ook dat het bloed wat je al verliest zich ophoopt. (vaak na liggen/stil zitten kom je overeind en raakt het los. Bloed stolt heel snel en gaat dan klonteren.

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi lieverds!
    Ben ik ook weer eventjes, heb nog niet bijgelezen hoor... Maar wilde wel even laten weten dat alles goed gaat hier :)
    We hebben een fijne kraamweek achter de rug en vanaf vandaag staan we er alleen voor. De kleine doet het erg goed, hij zit al ruim boven zijn geboortegewicht, dus de borstvoeding doet goed zijn werk :). Met mij gaat het ook steeds beter. Ik moest erg wennen dat hij naast ons slaapt, maar dat gaat ook steeds beter, hoef niet meer iedere 10 minuten te checken of hij nog ademt ;). Maar het blijft spannend in die zin hoor. Het besef groeit steeds meer dat we nu eindelijk een kindje hebben, eentje die we noooooooit meer kwijt willen natuurlijk en dat gevoel is best overweldigend. Ben zo dankbaar voor dit prachtige geschenk!
    Borstvoeding geven kost overigens veel tijd, kom bijna nergens meer aan toe ;). Als ik weer wat meer tijd heb, kom ik weer wat vaker kletsen hoor!
    We zijn woensdag al voor het eerst heel eventjes wezen wandelen. Heerlijk met dit mooie weer, daar boffen we ook al zo mee :).

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Pien, wat fijn dat je zo geniet!! Ja onwerkelijk he! Ik zat de eerste weken elke avond huilend naar mijn zoontje te kijken. Hij was zo mooi! En ik voelde me zo rijk dat ik hem had! (zal ook wel deels kraamtranen geweest zijn :D )
    Ja ik herken het. In het begin bestaan je dagen uit blokken van 2,5 a 3 uur van voeden, verschonen, knuffelen, slapen en weer voeden.
    Maar daar ga je, je weg wel in vinden.

Bv is hard werken in het begin ja. Maar ik vond het altijd een heerlijk gevoel. Zo intiem. En trotse gevoel als ze dan heerlijk voldaan met melksnor en al in een diepe slaap zijn :D

Leuk hoor!!! Oooo ik wil ook weer!!!!

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Pien, wat fijn dat je zo geniet. En idd, ik wil ook weer! :)

5. jenneferO

jenneferO Lid

15 jan 2012
    22
    0
    0
    Gastouder
    Dorst
    #1245 jenneferO, 9 jun 2015
    Laatst bewerkt: 9 jun 2015
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en kom even "inbreken".

Ook wij zijn in verwachting geraakt via IVF ( 6 keer IUI, 1 keer IVF)

Inmiddels ben ik 28 weken in verwachting, maar jeejtje, deze zwangerschap vind ik helemaal niet leuk!!!

Begrijp me niet verkeerd hoor, ons mannetje is echt ZO meer dan welkom, maar de overstimulatie, ziekenhuis opname als gevolg daarvan en nu de bekkeninstabilieteit en verplichte rust vanwege te veel voorweeen hoeft van mij echt niet!!!

Ik ben namelijk zelfstandig ondernemer, gastouder, en heb een aantal hele lieve kindjes onder mijn vleugels waar ik nu, tot groot verdriet niet voor kan zorgen.

Ook onze dochter, van bijna 5 moet door mijn buurvrouw naar school gebracht worden omdat ik niets kan en mag.
    Lopen is al een opgave, laat staan fietsen of auto rijden...
    Pffff wat baal ik zeg!

Ik ben namelijk helemaal niet van het thuis zitten en niets doen...
    Daarnaast ben ik dol op mijn gast kindjes en mis ik ze enorm...

Gelukkig is alles klaar.
    Kleertjes zijn gewassen, ledikantje en commode staan op hun plaats, kamer is op kleur.
    Nu moet ons mannetje nog groeien en voorlopig nog zeker 9 weken blijven zitten

Pfffff, deze zwangerschap is ZO niet wat ik er van verwacht had!
    Bij mijn dochter ging alles perfect! (Op een nierbekken ontsteking na) Ik heb toen gewoon tot de dag van de bevalling (40 wk ) door gewerkt...
    Dat was ik nu ook van plan.

Maar dat zal er niet in zitten ben ik bang...

Zo, ik moest echt even ergens klagen over het verloop van mijn zwangerschap... Het lijkt wel of dat nergens mag namelijk...

6. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Oh Pien wat fijn te lezen dat het jullie zo goed gaat, wat heerlijk genieten!

Mi vandaag suikertest? Hoe was het?
    FIjn dat het meeviel Fitty

Lelie het zit je echt niet mee met dat gedoe. Weet je inmiddels al wat meer?

Jennefer wat balen dat je zwangerschap zo trubbelig verloopt. Ik dacht altijd toen ik jaren aan het mmm-en was dat ik nooit zou klagen als ik eindelijk zwanger zou zijn. Nou moet ik zeggen dat het me ook best meezit, maar toch vind ik het af en toe wel fijn om te zuchten en kreunen. Dus kan me best voorstellen dat als het kl*te verloopt je eens ff goed wilt zeiken. Dus ga je gang.

7. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Hi Lelie hoe gaat het ? :)
    Pien denk ik druk in de weer met de baby en bv en lekker aan het genieten :) ?
    Jennefer; ik begrijp goed wat je bedoeld. En vanwege onze lange voorgeschiedenis en vele zorgen is het vaak ook moeilijk om te genieten van de zwangerschap. Ik merk wel dat ik dat nu steeds meer begin te doen. Genieten van de kleine dingen. Lekker in de tuin zitten, vogeltjes horen fluiten en een ijsje eten, kijk je op je dikke buik en dat geeft dan toch wel een heel fijn en trots gevoel :)
    Mi hoe was de suikertest ? Ik heb net gebeld de uitslag was er nog niet.. duurt lang
    De rest van de dames ook lekker genieten van het mooie weer vandaag ?
    Ik ben net terug van de echo, alles zag er super goed uit, dus ik ben weer helemaal tevreden :)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/578874-28-weken-extra-echo.html

8. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik kreeg net telefoon terug ; Suikertest is goed :) dus helemaal goede dag vandaag :)

9. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Welkom jenneferO! Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt, erg is dat om niks te kunnen / mogen en afhankelijk te zijn van anderen. Dat maakt het genieten een heel stuk moeilijker.

Zuuske hoe gaat het met jou?

Fitty fijn dat de cho en suikertest goed waren!
    Lijkt me heerlijk om nu buiten te zitten, lekker genieten van de zon en de natuur.

Ik ben nu voor de 2e keer sinds mijn laatste bericht opgenomen in het ziekenhuis. Vandaag ook een longrijpingsspuit gekregen, morgen weer. Nu weer wachten tot het bloedverlies gestopt is (is alweer een heel stuk minder dan vanmorgen ) en als ik dan 24 uur bloedvrij ben mag ik naar huis. Hopelijk stopt het snel en komt het niet meer terug!!

10. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Oh Lelie dat is vervelend nieuws. Weten ze nu wel waar het bloedverlies vandaan komt ?
    Waarvoor is de longrijpingspuit ? Mijn buurmeisje kreeg dat ook maar dat was ivm keizersnede met 30 weken ivm zwangerschapsvergiftiging. Dat is gelukkig ook allemaal goed gegaan. Haar baby is nog wel in het ziekhuis maar mag binnenkort naar huis als hij het juiste gewicht heeft.
    Gelukkig is het bloedverlies nu gestopt en hopen dat je snel naar huis mag, tot de 40 weken lekker rustig thuis mag blijven

11. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Fijn Fitty, goede suikertest en mooie echo!

Lelie, wat onwijs balen. Voel jeje ook slecht door het bloedverlies? Slap of ziekjes ofzo? Hoop dat je snel weer naar huis mag.

Ik heb sinds vorige week regelmatig gemene pijn onder mn buik rondom mn schaambot. Schijnt met je bekken te maken te hebben. Heb ook veel gewerkt dus hoop dat het vanaf aankomende week minder wordt, met wat rust.
    Ik heb morgen afspraak bij vk dus kan het daar meteen ter sprake brengen. Ben inmiddels ook met een zw cursus begonnen.

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Lelie, nou zeg. Weer bloedverlies. Bah... hoe is het nu?

Suikertest: sorry! Vergeten te vertellen :D

Nuchter was hij 4,6 en na de drank was hij 6,1. Dus prima. Geen suiker. Ook zit ons mannetje met alle curven nu mooi iets boven gemiddeld. Woog dinsdag 673gram met 23+5weken. Lekker poepert dus ;)
    en nog even gekeken of het nog een ventje was....jup! Was niet te missen :D

13. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    De diagnose is placenta preavia. Geen totale maar de placenta ligt wel over de baarmoedermond.
    Als ik een bloeding heb gehad dan ben ik die dag wat meer moe ja, geef ik wel gewoon aan toe. Moet me toch rustig houden dan.
    Morgen kijken we weer verder. Nieuwe dag, nieuwe kansen. We gaan ervoor! !

En Mi, fijn dat jouw suikertest ook goed was!

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hè bah Lelie, wat een schrik weer! Hopelijk stopt het bloeden weer snel en mag je weer naar huis. Vervelend om zo elke keer weer bloedverlies te hebben en je rust te pakken.

Fijn dames van de goede suikertesten!!

Pien, wat heerlijk dat je zo geniet!!

Hier is alles goed. Achteraf veel last van de blaasontsteking gehad. Wat een verschil! Ik voel me goed nu over het algemeen. Zo fijn.

15. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Goedgekeurde tante op de 30 wkn echo.:)
    Ze is alleen wel echt aan de grote kant, alles aan de bovencurve:$.
    Bij de 34 wkn echo kunnen ze pas zeggen of het een groot kind gaat zijn of dat het toevallig een spurt is. Maar omdat twee weken geleden bij 3d echo ook al bleek dat ze groot was, ben ik bang dat ze flink gaat blijven. Net als mama denk.

Klachten rondom schaambot zullen toch vanuit bekken komen. Heb een folder met tips meegekregen. Ik hoop zo dat het wat minder gaat worden met wat meer rust, want ik zou het echt balen vinden als ik eerder moet stoppen met werken oid.

Ik ben verder wel echt aan het genieten ondanks dat, heerlijk die bips die iedere keer in mn zij bobbelt en die knuistjes die aan de andere kant op en neer trommelen. Het is echt een wiebeltante.

16. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Zuuske, ze hebben niet voor niets een curve, alles is dan prima toch?
    Staan er oefeningen in de folder? Kun je er wat delen? Ik heb ook last :(

Saskia, gelukkig voel je je beter!

Lelie, goed te weten wat het is, blijft toch spannend. Heb je voldoende hulp om je heen?

Fitty en mi, fijn dat de tests goed waren!

Jennefer, genoeg reden om even flink te klagen!

Pien, wat heerlijk en tegelijk enorm druk he? Geniet ervan en probeer af en toe even alleen aan jezelf te denken!

Sinds een paar dagen erge last van schaambeen, denk ook bekken. Vandaag kon ik ineens ff niet meer lopen van de pijn. Hopelijk wordt dit gauw minder!! Ik wil nog zoveel doen!

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hier ook een goedgekeurde tante, gisteren. Jawel, we krijgen weer een meisje. Ik vind 't helemaal leuk! Allerbelangrijkste was natuurlijk dat alles er goed uitzag.
    Ze ligt nog wel met het koppie naar boven, maar dat is bij 20 weken echt nog geen reden tot zorg. En er ligt een klein slipje van de placenta voor de uitgang. De echoscopiste verwacht dat dat met het groeien van de baarmoeder nog wel gaat wegschuiven. Maar er moet voor de zekerheid nog wel even een extra echo worden gemaakt tzt. Dat vinden wij natuurlijk helemaal niet erg :D We zijn vooral heel erg opgelucht dat alles met het kindje goed is. Wat een verschil met de eerste keer.

18. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Heerlijk gevoel stiertje, fijn!

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zuuske en Stiertje gefeliciteerd met de goede echo's! En wat een hoop meiden!
    Vind het wel grappig dat sommige blijkbaar meer meisjes maken en een ander juist weer jongens. Weet niet of iemand ivf-D heeft gehad maar zo niet Stiertje, dan maakt jouw man meer x zaadjes dan y zaadjes :D
    Bij ons net andersom.

Hier is mijn zoontje zijn eerste tandje doorgekomen... en ook nog verkouden. Dus hij was veel huilerig, jengelen en hangen. Hij brulde steeds enorm als hij naar bed moest. Gisteravond hem even gewiegd en gezongen. Kwartiertje naast hem gezeten, handje vasthouden en eindelijk ging hij een keer rustig slapen. Resultaat: een goede nachtrust gehad en vanochtend werd hij vrolijk wakker.

Vorige avonden heeft papa hem naar bed gebracht. Die deed hetzelfde maar hielp niet. Hij moest hem laten brullen. Nouja, hij heeft blijkbaar even zijn moeder nodig ;) dus vanavond mag ik weer hahaha

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat fijn Stiertje! Enorme opluchting kan ik me voorstellen. Nu lekker verder genieten :)

Deel Deze Pagina