Zuuske en Stiertje ; Top fijn die mooie echo's Mi wat is IVF D ? Saskia fijn dat het weer goed gaat Lelie gaat het al beter ? Voor de dames die last hebben van de bekken en schaambot ik kreeg van fysio advies om te slapen met kussen onder 1 been op de zijkant en dat heeft erg geholpen
Fijn die goede echo's Stiertje en Zuuske ! MI87: dat gevoel heb ik ook, ik zie in mijn omgeving ook heel vaak dat stellen kinderen van hetzelfde geslacht krijgen, dus 2 keer een jongen of 2, 3 keer een meisje . Hier gaat het goed. We genieten erg van ons mannetje en beginnen steeds wat meer te wennen. Ritme is een groot woord, maar ik probeer het wel een beetje op te zoeken. Tot nu toe heeft ie 's nachts best goed geslapen en hoef ik maar een voeding midden in de nacht te doen. Eind van de avond krijgt hij laatste voeding en tot nu toe valt hij dan daarna ook redelijk snel in slaap. Ik stop hem na de laatste voeding in de puckababy piep (wij noemen het de piepzak ). Dan wordt ie rond een uur of 4/5 weer wakker. En daarna ergens rond 7/8 uur weer. Kleine man heeft volgens mij af en toe wel last van krampjes. Er is elke dag wel een dagdeel waarop hij onrustig en huilerig is en niet wil slapen. Hij verdeeld zijn slaap nog niet echt evenredig over de dag zeg maar .
Jeej wat fijn die goede echo's! Zuuske, jouw kindje is wat aan de grote kant (als ik het goed onthouden heb, bovenkant curve) maar dat is toch niet heel erg of wel? Groeit gewoon goed bij jou! Stiertje er ligt een stukje van de placenta over de baarmoedermond schrijf je, geen bloedingen gehad? En het is bij jou dus maar een klein stukje, wat waarschijnlijk ook omhoog groeit? Zou dat van je vorige zwangerschap zijn? Pien jullie zoon doet het toch netjes als hij zo een paar uur doorslaapt snachts! Hopelijk krijgt hij een steeds beter ritme. Ik ben nog veel moe, vanmiddag ook echt een middagslaapje gehouden en dat was nodig. Ook heb ik last van wat pijn zo bij mijn ribben, net op de rand waar de bh ongeveer zit. Van daaruit groeit mijn buik ook, weet niet of ik het zo een beetje duidelihk uitleg Mijn buik is sowieso flink gegroeid de afgelopen week.
Mijn vriend had het geweldig gevonden als het deze keer een zoon zou zijn. Had ik 'm ook gegund hoor, maar zelf vind ik het geweldig dat het weer een dochter is. Onze buren hebben 3 meiden van 5, 3 en 1. Dus dat wordt lekker spelen met elkaar. En nee, geen ivf/icsi-D hier, dus vriendlief heeft het helemaal aan zichzelf te wijten, haha! Lelie: nee, ik heb geen enkele keer een bloeding gehad. We zullen zien hoe het verder gaat verlopen, zowel met de ligging van het kindje als de placenta. Dat het nog een stukje van de vorige zwangerschap zou zijn, lijk mij niet. Die gaat er toch in z'n geheel mee uit bij de geboorte, toch? Vanmiddag wel 3 uur geslapen! We hadden vanochtend al een heel eind gefietst en toen moesten we op het laatst nog een paar km omfietsen vanwege een omleiding die niet op tijd aangegeven was. Ik was echt kapot! Heerlijk op de bank liggen knorren.
Nee Stiertje ik bedoelde niet een restje van de vorige zwangerschap, maar omdat dit je tweede zwangerschap is. Mij was verteld dat het bij een eerste kindje bijna nooit voorkomt, wel als je een tweede en eventueel ook keizersnede hebt gehad. Goeddat je lekker geslapen hebt! Van zo'n eind fietsen zou ik ook noe worden.
Zwaai terug Kaaat! Hoop dat je snel zwanger bent Lelie, ooo dus bij jou groeit de buik al echt omhoog. Ik vond het ook nooit fijn. Dan heb je inderdaad pijn aan je ribben. Pffff als het dan eenmaal weer zit dan kun je er langzaam aan wennen en mindert het wel. Ik heb dat nu met mijn maag een beetje. Veel honger maar kan geen grote porties eten. Daar is gewoon geen ruimte voor.
Hallo dames! Hoe gaat het met jullie? Hey Kaaat! Hoe is het met jou? Bezig met een nieuwe poging? Hier weinig nieuws. Lichtroze met afvegen maar geen helderrood bloed, ik heb mezelf maar bed/bankrust gegeven en hoop dat het niet doorzet en snel stopt. Niet dat ik zoveel doe als ik mobiel ben... kleine stukjes lopen, bovenste la van de vaatwasser leegruimen (glazen ed), paar kledingstukken vouwen op de strijkplank die klaarstaat. En dat niet eens op 1 dag! Ik voel de kleine goed, dat is heel fijn. Soms wel erg laag (telkens met die bloedingen) en het duurt dan vaak bijna een dag voordatie wat meer naar boven gaat zitten. Grappig om te zien dat de buik dan ook veranderd!
Hee Pien wat goed te lezen dat het lekker gaat! Kaaat succes! Waar zit je nu ergens in je traject? Lelie, wat valt het tegen voor je. Jammer. Wel leuk dat gewiebel in je buik he? Hier gaat het toch niet de goede kant op met de bekkenklachten dus ga morgen eens een bekkentherapeut inschakelen. Hoe is het verder met iedereen? Tis stilletjes hier
Zuuske, hopelijk geeft die verlichting. Lelie, grappig idd dat onze buiken ook steeds van vorm veranderen. Hoop dat je voldoende afleiding hebt als je niet veel mag! Vraagje: weten jullie wat je moet kopen voor een baby'tje dat in de zomer geboren wordt? Volstaan rompers met korte mouwen en dan een truitje?
M676: ik zou denken dat je dan idd een heel eind komt. Ik heb sowieso het liefst rompers zonder mouwen. Zo'n gedoe om over lange mouwen nog een truitje te stropen ...
Ik heb korte en lange mouwen rompertjes dan kan ik kijken naar het weer Hoe gaat het Kaat ? fijn om je weer online te zien Lelie ; rustig aan doen en hopen dat het bloedverlies gauw helemaal weg is. Wel super fijn dat je de kleine zo goed voelt bewegen dat is toch een gerust stelling Ik heb voor volgende week een zwangerschapsmassage met shiatsu geboekt, werd toch vergoed door mn zorgverzekering en ik was wel benieuwd. Ik las daar ook iets over acupuntuur en borstvoeding op de site. Hebben jullie daar wel eens van gehoord? De acupunctuur heeft bij mij goed geholpen om zwanger te worden (denk ik want na 4 behandelingen was het ineens raak maar dat kan ook toeval zijn ) De keizersnede staat inmiddels gepland en ik ben nu aan het denken voor hapjes of cadeautjes voor de kraamvisite die komt als we nog in het ziekenhuis zijn (4 dagen)
Weten jullie toevallig hoe zo een handige (wandel)wagen heet waar je de maxi cosi op kunt klikken? bijv voor dagtripjes of vakanties is dat toch heel handig lijkt mij
Er zijn meerdere kinderwagens waar een maxi cosi op kan Fitty. Dan heb je adapters nodig die je er opzet. Wij hebben een bugaboo bee en hebben daar ook adapters bij waardoor je er een maxi cosi op kunt zetten. M676: ik gebruik ook het liefst rompertjes met korte mouwen, vooral omdat je daar makkelijker een truitje met lange mouwen overheen trekt. Maar lange mouwen zijn weer handig voor truitjes met korte mouwen als het weer te koud is voor korte mouwen en je toch dat truitje aan wilt doen . Ik ben trouwens niet zo'n fan van omslagrompertjes, is me toen aanbevolen door meerdere mensen, maar ik vind het een heel gedoe al die knoopjes....
Pien, dat vind ik ook een gedoe, eindelijk alle knoopjes dicht op 1 na, blijk je t weer scheef te hebben gedaan ☺️ Ik vraag t vnl voor de eerste week omdat zo'n kleintje zichzelf dan nog niet warm kan houden. Ik heb iig van beide, en hoop dat korte mouwen volstaan Ik zie trouwens zó veel leuke kleertjes... Moet me echt bedwingen hoor! Fitty, wij hebben een maxicosi wandelwagen waar je em op kunt klikken. Is idd bij veel modellen mogelijk. Ik heb t toen veel gebruikt.
Ik denk dat je de quinny Zapp bedoeld.. Heel Klein op te vouwen, ik heb hm zelf ook. Antw later uitgebreid
Fitty ik heb rompertjes met korte en lange mouw. Die met lange mouw kan ik met een tshirtje gebruiken. Op onze mutsy wandelwagen past gewoon een maxicosi, er zitten adapters bij. Wat fijn dat de keizersnede al gepland is! Ik moet wachten tot na de groei-echo met placentalokalisatie in week 32.... Hapjes in het ziekenhuis daar heb ik niet over nagedacht. Ik weet wel dat je in ons ziekenhuis niets in de keuken mag bewaren of klaarmaken, alleen ziekenhuis eten ivm mogelijke besmetting.
Wij hebben een Quinny Buzz (meen ik). Ook met adapters voor de MaxiCosi. Hapjes in het ziekenhuis. Nou, ik had toen na de ks echt wel wat anders aan m'n hoofd (PIJN!). Het enige dat wij hadden was beschuit met muisjes. De mensen komen voor jullie en de baby, niet voor de hapjes. Dus voel je vooral niet genoodzaakt om iedereen van natjes en droogjes te voorzien, dat verwacht niemand van je. Niet onaardig bedoeld hoor, maar het krijgen van een kind kan je behoorlijk overweldigen. Ik heb trouwens het bezoek in het ziekenhuis ook behoorlijk afgehouden; alleen ouders, broers/zussen en 1 vriendin. Later thuis ook flink gedoseerd, lekker op ons tempo.
Ik krijg met 30 weken trouwens nog een echo voor placentalocalisatie. Mocht ie er dan nog (deels) voor liggen, dan weet ik dat me weer een ks te wachten staat. Idem wanneer het kindje blijft liggen zoals het nu ligt (hoofdje naar boven). Want een stuitbevalling zie ik niet zitten. Maar liever een geplande (natuurlijke) ks dan eerst een deel weeën en dan op het laatst een spoedks. Dat is me minder goed 'bevallen'