Stiertje, ik hoop voor je dat t allemaal goed ligt en draait! Mijn kleintje ligt ook nog met t hoofdje boven. Als ze niet draait, neem ik aan dat ik ook een ks krijg. Heb een totaalruptuur gehad en dat maakt me extra voorzichtig. Mag bijv. ook niet op een baarkruk bevallen mocht ik dat willen. Hapjes Mijn man heeft in het zh een paar pakken sap en beschuit en muisjes neergezet en gesmeerd als hij er was. En anders deed t bezoek t zelf maar. Ik kon niet uit m'n bed zonder om te vallen. Meeste bezoek kwam gelukkig pas toen ik thuis was en pas toen ik weer wat hersteld was kon ik alleen bezoek ontvangen. Ook toen volstond beschuit ☺️ Je kunt ook kant en klaar koekjes of chocola met muisjes kopen toch? Dat hoeft niet in een koelkast. Zoek nog wel een leuke kindertraktatie.
M676: heftig hoor, een totaalruptuur. Ben je daar weer helemaal goed van hersteld? Snap dat je nu extra voorzichtig bent.
Stiertje fijn dat je met 30 weken nog een echo krijgt. toen ik met 25 wrken die bloedingen had werd gezegd dat de ka s dat de placenta nog omhoog gaat vrij klein is, omdat deze nog exact zo lag als bij de 20 weken echo. Heb jij in de tussentijd nog een echo gehad of is het echt afwachten tot week 30?
Over hapjes gesproken: ik had een lieve vriendin die spontaan een enorme soort ronde cake met muisjes voor ons had gemaakt. En later heeft ze er nog 2 gemaakt op 'bestelling' . Dus als je wat anders wilt dan beschuit kun je ook iemand lief aankijken die dat voor je wil maken, want dat ga je echt niet in je eerste weken zelf doen, en je man/ vriend vast ook niet .
Ja die bedoel ik een Quinny die zo makkelijk in te klappen en mee te nemen is in de auto en op reis en de maxi cosi op past Pien /Lelie ; zien jullie op tegen KS als dat nodig zou zijn? Voor mij was het juist een hele opluchting om te horen dat dit gepland werd. Want eigenlijk was de bedoeling dat ik eerst een paar uur zelf zou proberen na weeen en dan was de kans groot dat ik alsnog een KS zou krijgen. Ik zag hier zo tegen op een spoed KS en zag nog meer donkere wolken van alles wat verkeerd zou kunnen gaan. Nu de KS staat gepland en we duidelijke afspraken hebben gemaakt en ik weet hoe het gaat verlopen dat ik eigenlijk heel opgelucht ben omdat alles duidelijk is. Natuurlijk kan het nog wel een andere /eerdere datum worden maar ik weet nu in ieder geval wat er gaat gebeuren Natuurlijk is het herstel langer maar dat neem ik graag te koop toe voor een goede geboorte en gezond kindje Met traktaties voor kraambezoek bedoel ik eigenlijk dat ik weet dat ik in het begin niks kan koken/bakken ect en waarschijnlijk er veel mensen komen (mn vriend is Turks; grote familie) en mn vriend heeft 2 linker handen .. dus leek me handig iets van te voren te bedenken zodat hij niks hoeft te doen Mn zusje heeft al cupcake bedrijfje gevonden en krijgen we deze week aantal cupcakes om te proeven. Zij regelt dan alles verder En dan maak ik zelf van te voren van die chocolade reepjes; die je kant en klaar kunt kopen maar daar print ik dan etiketjes op zodat er een "baby- kaartje achtige" wrapper om zit heb ik gister bedacht dan hoeven we in ieder geval de eerste week geen beschuit met muisjes te smeren
Ik ben nu al bezig met allemaal cupcakes te bakken in een leuk cupje van 'hoera meisje!' en die vries ik in. Als ik op mn kraambed lig ontdooien toefje slagroom erop voor de liefhebber en klaar is kees, geen muisjes komen eraan te pas. Bij de Xenos kun je van die cupcake papiertjes en vlaggetjes kopen voor weinig
Ja zwangerschapsdementie! Een taart of cupcakes moeten wel te doen zijn voor in het ziekenhuis, of andere makkelijk houdbare koekjes. Keizersnede, op zich zie ik daar niet tegenop, wel vanwege het feit dat er (medische) fouten zijn gemaakt bij mij in het ziekenhuis waar dat gaat gebeuren. ik heb wel een goed gevoel en vertrouwen in de gynaecologische afdeling maar mijn voorgeschiedenis ga ik zeker duidelijk aankaarten.
Ik denk dat ik van die koekjes met muisjes bestel voor de eerste periode, lekker makkelijk, daar houd ik wel van Ander nieuws; vanaf morgen ga ik de ziektewet in. Mijn bekken houden het niet meer vol, helaas. Ben echt wel teleurgesteld, ik hoefde nog maar een weekje of drie. Maar het is wel beter, ik wil natuurlijk geen blijvende schade én straks wel gewoon zelf voor mijn kindje kunnen zorgen.
Zuuske, je hebt die koekjes ook bij de hema liggen. Geen idee of ze lekker zijn. Ik had bij mijn eerste zoon cupcakes gemaakt gevuld met jam. Daarop een toef boter crème en in de vriezer gegooid bij mijzelf, mijn ouders en hun buren waren 70+ stuks. Allemaal in taartdozen dus dan legde we gewoon steeds weer nieuwe in de koelkast. Die hoefde je dan alleen nog maar in de muisjes te dippen. We wisten namelijk niet wat het werd. Deze keer ga ik hetzelfde maken maar nu met een toef mint kleurige boter crème. Dat is de kleur van de babykamer. Even kijken wat ik er nog aan versiering opgooi verder. Hier alles goed. Heb wel meer pijn aan mijn lijf al. Alsof ik hoog zwanger ben. Maar ja ik was nog niet hersteld van de eerste en ik moet de hele dag een baby van tien kilo dragen en tillen.
Leuke en handige ideeën allemaal! Even een groet diepvries kopen Mi, kan me voorstellen dat het zwaar is voor je. Rustig aan hoor! Zuuske, niet leuk om eerder te moeten stoppen. Maar heel goed dat je aan je lichaam denkt. Straks heb je liefst een zo fit mogelijk lichaam. Fitty, het is fijn om die duidelijkheid te hebben voor je. Ik moest er zelf even aan wennen dat het bij ons, als het goed gaat, geen ks wordt omdat me dat na m'n eerste verteld was. Nu wil ik graag natuurlijk bevallen waarbij ik m'n nieuw geleerde technieken hoop te kunnen inzetten waardoor het beter gaat dan de eerste x. Stiertje, bijna volledig hersteld gelukkig. Heb wel ruim een jaar zo'n 5x per week oefeningen gedaan en nu nog ong 1x per week, maar dan kort.
Zuusje, ik snap dat het balen is maar goed van je dat je de keuze hebt gemaakt om voor je gezondheid te kiezen! Leuk is anders, maar inderdaad je wil straks zelf voor je kindje kunnen zorgen. Vannacht of ja tussen 4 en 5 ben ik wakker geworden, veel meer pijn onder mijn ribben en misselijk! Was er echt ellendig van. Natuurlijk geen renny's in huis... heb heel lang boven een emmer gehangen en boertjes gelaten tot de misselijkheid en de pijn wat zakte. Daarna toch nog kunnen slapen. Kraampakket van de verzekering heb ik deze week ook al ontvangen.
Tip om de kosten te drukken wb rennies: kruidvat eigen merk. Is maar de helft van het bedrag van rennies. Ze zijn ook gezoet met vanille smaak. Ze werken hier net zo goed en ik vind ze stiekem erg lekker net snoepjes. Vorige zwangerschap deed ik niet eens een week met een grootverpakking rennies. Was behoorlijk prijzig grapje op den duur. Bij deze zwangerschap de eigen merk ontdekt. O kraampakket...dan zal ik hem de komende weken ook wel krijgen...de vorige keer kreeg ik hem ook vrij vroeg... wanneer is de intake ook alweer van kraamzorg?
Bedankt voor de tip mi87! Dat scheelt aanzienlijk. De intake van de kraamzorg is over 2 weken. Vandaag bij babydump in de sale geshopt, de komende dagen bij prenatal shoppen. Meeste is al in huis! En, heel apart, ik heb ook nieuwe wcborstels gekocht die ik vlak van te voren klaarzet. Ook een nieuw douchegordijn.
Haha voor de geboorte van mijn eerste zoon moest en zou ik een nieuwe wc bril Dus wc borstels vind ik niet apart hoor
bij ons komt de kraamzorg volgende week voor gesprek. Ik weet niet wat ze dan precies gaan vertellen maar ben benieuwd wij hebben ook bijna alles al, op de verzorgingsproducten na, maar die gaan we volgende week kopen haha die wc bril is wel grappig die heb ik toevallig gisteren ook gekocht weet ook niet waarom maar moest en zou een nieuwe wc bril hebben en de gordijnen wil ik deze week ook allemaal wassen. meer van zulke dingentjes maar zal er wel bij horen
Hahaha wat grappig! Dat van de wc-bril durfde ik hier niet eens neer te zetten maar inderdaad ook ik wil een nieuwe wc-bril! Voor boven dan, die van beneden is pas een paar maanden nieuw. En gordijnen uitwassen inderdaad, dat doen we in augustus. Rolluiken zijn ook allemaal schoongemaakt aan de binnen- en buitenkant (dank je buurvrouw!) En er komt een nieuwe garderobekast ipv de 2 losse die we nu hebben. Wij moeten nog wat verzorgingsproducten en een aantal rompertjes en slabbetjes bijhalen, verder alles in huis.