Ha zuuske ik mag even 'meeklagen' over dikke poten! Ik was vanavond op de bank in slaap gevallen (2 uurtjes ) en nu heb ik hele dikke enkels en worstvingers. Lastig! Vandaag het kamertje gepoetst en al een deel uitgewassen.
Oh Lelie, dat is vervelend. Bij mij doen ze nu wel wat minder snel zeer nu het niet zo warm is, maar ze blijven dik. En mn handen die doen in de ochtend echt pijn, ik kan er geen vuist meer van maken dan. Maar verder ben ik lekker op dreef. Kastjes beetje ingeruimd. Wasjes gedraaid. Wat heerlijk al die mini kleertjes. Wassen jullie trouwens ook de knuffeltjes (heb er een boel gekregen ondertussen)?
Vandaag liggingsecho en groei echo gehad. Alles prima, ons meisje ligt er goed bij. Ze is (zoals al wel verwacht) aan de grote kant. Heb nu dus een indicatie om in het zkh te bevallen. Tsja, anders was het kraamhotel geworden (ligt naast elkaar) dus veel verschil maakt het niet. Ze zou zo'n twee weken voor liggen qua grootte, als dat nu zou betekenen dat ze paar weekjes eerder komt....
Dan zou ze al over 4 weken komen zuuske Wij zijn er dit weekend even samen op uit, lekker! Ik had met het warme weer dikke enkels, brandnetel thee werkte wel aardig, ik dronk het koud. Niet heel lekker maar als het helpt
Spannend zuuske! Fijn dat je het kamertje nu klaar hebt en het koffertje zo klaar staat. Knuffels was ik niet, ik heb ze wel in een wasnetje per knuffel een nacht en ochtend buiten aan de waslijn gehangen. Waarom zo geen idee... Fisher ik heb ook dikke enkels gehad, helaas ook in 1 dag tijd spataderen auw! Ik heb een steunpanty aan laten meten en die is komende week klaar, ik hoop dat de schade zo beperkt blijft.
Pien, goed idee. Frustrerend als je kleintje veel huilt. Bij ons zijn we er toen achter gekomen dat we te snel iets anders gingen proberen. Toen we volhielden met hetzelfde ging het beter. In het begin hebben we haar heel vast gehouden. Komt vanzelf dat ze leren in hun bedje te slapen als ze rustiger zijn. Wat heb je al veel klaar zuuske. We hebben nog geen kaartje, geen zh tas, geen oppas voor de oudste etc. Zelfs nog geen nachtpon met knoopjes voor als ik in het zh moet blijven of als er kraambezoek komt 😉. Iemand nog een tip waar ik die kan kopen? Mag ook een shirtje zijn, koop ik er een broek bij. Knuffels was ik sowieso eens in de zoveel tijd. Begin nu weer sneller moe te worden en m'n buik zit wat in de weg en m'n bekken speelt weer wat op. Verder vind ik het gewiebel, geduw ed. in m'n buik heerlijk. Ga ik vast nog missen straks! Waar ik wat tegenop zie is de vermoeidheid in de tijd na de bevalling. Zeker met een meisje van 4 dat vakantie heeft... Maar geen geklaag verder hoor! Heb er ook enorm veel zin in
Lijkt me ook heel lastig Pien. Je weet ook niet wat hij op dat moment wil en waarom hij huilt. Hmm... komt vast helemaal goed maar voor nu wel vervelend! Zuuske, wat ga je snel! En veel klaar al, fijn! Hier gaat het goed. Blaasontsteking lijkt weer weg. Uit kweek kwam stafylokokken bacterie. Maar kon niet echt de aanstichter zijn. Moet nu deze week weer een nieuwe kweek om gbs uit te sluiten. En dinsdag controle bij vk en dan bespreken wat die stafylokok eventueel voor gevolgen kan hebben want ik heb eigenlijk geen idee. Weet alleen dat die niet vaak in urine voorkomt. Verder zijn we ook steeds meer aan het rommelen in huis. Geboortekaartjes ook al uitgekozen. Meubeltjes in elkaar gezet. Het één en ander is wel licht beschadigd en niet heel goed gelakt. Dus dat gaan we nog melden en voor sommige planken willen we nieuwe. Die zitten echt in het zicht en zijn lelijk afgelakt en zitten krasjes op. Woensdag komt de kraamzorg voor de intake. Inmiddels is de yoga ook begonnen en dit vind ik super! Blij met die keuze. Zo zijn er steeds meer dingetjes en daardoor gaat het nu lekker snel! Zit nog voor 2,5 uur per werkdag in de ziektewet en dinsdag overleggen of we dat op gaan bouwen of het even zo laten. Buik wordt er stuk rustiger van. Ik ga ook echt slapen als ik thuis kom totdat mijn man thuis is.
Wat vreemd van die stafylokokken Saskia! Ben benieuwd wat er verder uit komt. Van welk merk zijn jullie meubeltjes? Op onze nieuwe meubels van TWF zaten in de doos al beschadigingen terwijl het wel heel goed ingepakt was. Krassen, lijmrijsten, kleine deukjes of stukjes eruit. Vraagje, hoeveel dekentjes hebben jullie? Ik heb 1 ledikantdeken en 4 wiegdekentjes (deze heb ik gekregen). Zou 1 ledikantdeken genoeg zijn of zal ik er nog een bij halen? Enne dames... ik heb steunkousen! Oedeem valt eigenlijk wel mee maar ineens veel en pijnlijke spataderen. Gelukkig helpen die omadingen wel 😃 Hoe gaat het verder zo met iedereen?
M676, ik heb bij bonprix een fijn voedingsnachthemd besteld. Ik denk dat ik voor de zekerheid maar twee of drie setjes kleding inpak voor zkh/kraamhotel (voor mij en beeb). En jullie? Saskia wat fijn dat het rustiger is in de buik. En balen dat de meubeltjes beschadigd zijn. Zou op zich fijn zijn als je gedeeltelijk in de ziektewet kan blijven. Ten minste omdat het nu zo goed gaat. Lelie jou meubeltjes ook al beschadigd!? Wat stom. Mijn man heeft de meubels zelf gemaakt. Die kleine heeft inmiddels een grotere kast dan wij, haha. Op mijn kraamzorg lijstje staat twee dekentjes, maar ik heb geen aparte voor het wiegje ofzo. Het wiegje heb ik geleend. Goed dat de kousen helpen, wel vervelend dat het dan weer zo warm gaat worden dan lijkt het me niet fijn. Zelf heb ik ook weer enorm veel pijn beneden. Ik heb het idee dat ze aan het indalen gaat want de druk op mn schaambeen wordt groter waardoor het (meer dan daarvoor) uitstraalt naar liezen, vagina en bovenbeen. Ben klaar met de strijk en uitzoeken van de kleertjes, die hebben we allemaal cadeau gekregen en op gespaard. Ik kom er dus achter dat we heel veel rompertjes hebben (mt 50/56) maar eigenlijk (bijna) niks van broekjes ofzo. Zou ik daar veel in nodig hebben? De eerste week bedoel ik dan?
Zuuske thx. Ik heb net ook even op bonprix gekeken. Staat wel een leuke bij. Alleen voor de eerste week heb je niet zoveel nodig. Het is natuurlijk zo ook weer even uitgewassen (door de kraamhulp bijv.) Ik vind die boxpakjes wel fijn en leuk. Vervelend dat je zoveel last hebt! Ego: Vandaag ons geboorteplanbesproken bij de vk. Weer flink bewust bezig geweest met hoe wij de bevalling zien ed. Fijn, nu ligt er een plan waar ik me op heb voorbereid en achter sta. Toen de liggingsecho: kindje ligt in onvolkomen stuit... Volgende week naar het zh om te proberen het kindje te draaien. Lukt dit niet dan geen bevalling met vk maar met gyn en weer een heel ander plan, mss keizersnede, mss niet... Weer onzekerheid. ik ben emotioneel écht nog niet stabiel na het mmm traject merk ik! Meteen huilen weer...
Lelie, wij hebben ook TWF en eigenlijk ben ik best ontevreden over hoe de meubels er uit zien. Is het bij jullie al opgelost? Wij hebben 2 ledikantdekens. M676 Kan me de emoties heel goed voorstellen. Is ook niet niks om te horen te krijgen dat de bevalling op voorhand al heel anders kan gaan verlopen. Knuffel. Zuuske balen van de pijn. Kan goed van het indalen zijn. Ik ben vandaag bij vk geweest en het gaat allemaal goed. Stafylokok heeft verder geen extra aandacht nodig. Er is voor de zekerheid weer urine op kweek gezet. Is zit nog steeds voor 2,5 uur in de ziektewet en ondanks dat het zo heel fijn is, ik iedere middag 1,5 uur slaap en buik heerlijk rustig aanvoelt is er nu eigenlijk geen reden meer om niet volledig te werken. Wel moet ik zorgen dat werkdruk laag blijft. Dus ik zal er deze week of anders toch echt volgende week aan moeten geloven en weer volle dagen werken
Wat vervelend dat meubeltjes beschadigd aankomen zeg! Terugsturen kan vast wel, maar je wil gewoon dat het goed is toch?! Ik heb 4 wiegdekentjes en 3 ledikantdekens (alledrie gekregen en ruim voldoende) 4 wiegdekentjes vind ik wel fijn; ik gebruik ze in wieg en kinderwagen en ook als dekentje in de box. Saskia, fijn dat het nu beter gaat. Hopelijk komt er ook niets uit de kweek. Hoe lang werk je nog?
Zuuske, Ik heb 8 rompertjes maat 50, 8 in maat 56 en 4 in maat 62. Kleertjes-setjes in maat 50 en 56 hebben we te weinig, slechts 2 in 50 en 3 in 56. Bij Bonprix ga ik ook kijken! Lijkt me toch wel handig om er enigszins netjes bij te liggen M676 Wat vervelend zeg, gaat net alles goed en heb je je goed voor kunnen bereiden krijg je er weer een verrassing bij. Hopelijk gaat de draaipoging goed (versie of zoiets heet dat toch?) en ligt jullie kindje goed voor een natuurlijke bevalling. De teleurstelling van onzekerheid komt door ons verleden! Al zo vaak teleurstellingen en onzekerheid moeten doorstaan, dan is het extra jammer als je in je geluk toch nog daarmee moet dealen. Saskia, ik denk dat het echt aan het merk ligt! Baby-Dump deed totaal niet moeilijk en zijn met nieuwe panelen gekomen. De monteurs hebben maar 3 frontjes vervangen, ze gaven aan dat ze rest van de beschadigingen nauwelijks opvielen en dat het dan handiger was dat we de nieuwe onderdelen zouden bewaren voor als er duidelijkere schade op zat. De vervangen onderdelen zijn namelijk mee terug genomen, de reserve hebben we nu dubbel. Met de box hetzelfde, heel goed ingepakt en toch krassen en deukjes erin. Voor mij geen nieuwe kindermeubels meer, wat een geld voor slechte kwaliteit! Is het een idee om nog gedeeltelijk in de ziektewet te blijven? Je moet nu verplicht met 6 weken vantevoren met verlof toch, dat zijn nog maar 6 weken tot dan. En inderdaad, misschien gaat het nu wel zo goed omdat je deze rust hebt. Wiegdekentjes ga ik ook voor in de wandelwagen gebruiken, en ik haal nog een ledikantdekentje bij. Mijn buik is nu flink aan het groeien, ik eet ook meer. Echt om de 2 uur wil ik wat hebben! Gelukkig veel wortels, nectarines, boterham en zo.
Ik denk dat het inderdaad aan het merk ligt. Wel fijn dat babydump het netjes oplost. Ik ga ze deze week alle panelen doorgeven. Ik zou sowieso 6 weken van tevoren stoppen met werken. 21 augustus begint mijn verlof. Volgende week nog werken en dan hebben we sowieso 1,5 week vakantie. Na deze week moet ik dus eigenlijk nog maar 3,5 week werken. Heerlijk! Ik heb vandaag weer een volle dag gewerkt. Ik vond het wel zwaar en ben ook echt moe nu. Buik was gespannen maar is nu weer rustig. Kraamzorg is vanavond geweest. Weer iets af te strepen
Ik heb babydump net een e-mail gestuurd. 7 planken/deuren moeten er vervangen worden. Ik heb ook de lichte beschadigingen gemeld, omdat ik vind dat het gewoon goed moet zijn. Ze vallen mij namelijk op en dat irriteert. De kamer was duur genoeg. 2 planken zijn echt heel erg lelijk, het voeteneind van het ledikant en de bovenste plank van de kast. De overige 5 zit ook wel een krasje her en der en in het zicht. De kamer is zo slecht gelakt. De deuren en laden zelf zijn ook meteen de handgrepen, en daar zijn de randen zo slecht van dat er op sommige plekken de ondergrond doorheen schijnt. Heb ook aangegeven dat we twijfelen over de levensduur van de lak. En dat als later binnen een redelijke termijn lelijke plekken ontstaan we daar op terug gaan komen.
Dat is inderdaad vervelend. Hopen dat het snel opgelost is. Ik heb 3 wiegdekentjes en 2 ledikant dekentjes en nog 3 slaapzakjes Ik zit alleen te kijken met de kleding ; ik heb veel maat 50/56 en gister bij de echo hoorde ik dat als ik voldraag tot 39 weken (KS ) ze dan al vier kilo weegt dus zal maatje 50 in ieder geval niet passen denk ik
Oh ja ik heb ook nog twee van die soort slaapzakjes gekocht van die dikkere voor wandelwagen en maxi cosi was ik bijna vergeten
Ik heb zelf 2 ledikantdekens gekocht en 3 lakentjes. Ik heb ook nog wat gekregen maar dat is echt reserve omdat het niet echt bij de kleur van de babykamer past Voor de wieg en wagen weet ik zo eigenlijk niet, best wel het één en ander, want ook daar veel van gekregen en dat past qua kleurstelling wel. Zelf heb ik 1 deken en 1 lakentje voor de wagen gekocht. Na het wassen kijk ik of ik nog wat tekort kom maar ik denk het eigenlijk niet. Vrijdag is de muur van de babykamer behangen en gisteren is alles op de plek gezet, gepoetst en zover als kan ingeruimd. Wat is het mooi geworden! Ik loop er wel 100 keer per dag op om te kijken, ben er zo blij mee Nu nog de beschadigde onderdelen vervangen, al vallen die nu eigenlijk niet eens meer echt op. Na het wassen de kleertjes en beddengoed inruimen... maar dat doe ik in de eerste week van mijn verlof. Het begint nu echt ergens op te lijken, en ineens gaat het zo hard!