Goh wat is het stil hier . Hoe is het met jou Saskia? Lelie: van harte gefeliciteerd !! Ik heb je berichtje op Facebook gezien. Maar verder zal ik hier maar niets verklappen En hoe gaat het met de kersverse moeders? Hier gaat het goed! Weer op consultatiebureau geweest afgelopen week. Hij is weer goed gegroeid! En verder deed ie het ook goed volgens de kinderarts. Dus helemaal goed . Ook weer 2 prikjes gehad, is ie een beetje koortsig van geweest, maar gelukkig niet lang. Verder weinig nieuws.
Oeh, ben benieuwd Lelie ! Pien fijn dat het zo goed gaat met die kleine man! Saskia ook bijna aan de beurt!? Spannend! Hier; jeminee wat heb je het druk met zo'n kleine uk, haha. Ze doet het hartstikke goed hoor. Ik ben nog steeds niet aan foto's plaatsen toe gekomen. Maar moet met de meeste van jullie volgens mij ook eerst vrienden worden. Hoe moet dat nou ook alweer ik kom er gewoon niet uit?
Zuuske: ja wat een omslag he! Dat gevoel van: ik kom helemaal nergens meer aan toe! En dat blijft nog wel ff . Maar het wordt wel ietsje beter hoor. Tenminste ik heb nu al een behoorlijke structuur in de dag en nacht en dan weet je ook wanneer hij op bed ligt en je zelf even iets kan doen. Maar zodra hij wakker is, ben je er gewoon mee bezig. En die van mij is best veel wakker overdag! Maar nu ff niet, dus kan ik rustig ff hier kijken . Maar fijn dat ze het goed doet!!
Pien, alweer 3 maanden, tjonge. Hoe gaat t met slapen? Fijn dat hij niet te lang last had van de prikjes. Had onze oudste gelukkig ook nooit. Zuuske, geen moment meer voor jezelf zo lijkt het wel he? Heerlijk dat ze t goed doet. Geef je borst- of flesvoeding? Als je foto's plaatst wil iedereen vriendjes met je worden 😄. Je hoeft dan alleen maar op accepteren te drukken. Vannacht een goede nacht. (Onze nacht begint om 19.00 😉. Steeds 4 u tussen de voeding en in eigen wieg geslapen! Nu klaarwakker.
Inderdaad stil hier Wat fijn dat alle baby's het zo goed doen. Maar ze houden jullie ook lekker bezig dus Ben benieuwd Lelie, snel komen vertellen hier. Met mij gaat het goed. De laatste loodjes. Soms zijn ze zwaar maar echt beu ben ik het nog niet. Nu nog aan het genieten van verlof en dat is over het algemeen heerlijk! We zijn er klaar voor, op wat hele kleine dingen na. Heerlijk gevoel!
Hallo dames!! Een week geleden ben ik bevallen van onze zoon Stijn. De keizersnede is goed verlopen, ons manneke bedacht zich een paar minuten van te voren dat hij best wel even dwars kon liggen (lag eerst in stuit) dat vond de gyn wel grappig. Blijkbaar zijn mijn vliezen spontaan gebroken las ik in de overdracht, met controle wil ik even navragen wanneer en hoe want ik heb niks gemerkt. Hij woog 2770 gram en deed het super! Helaas wel veel afgevallen de eerste dagen waardoor bijvoeden en kolven nodig was. We moesten ook langer in het ziekenhuis blijven. Nu thuis is het luier verschonen, wegen, voeden, wegen, bijvoeden, kolven en dat om de 3 uur. Erg intensief maar ons manneke doet het daar heel goed op! Zo goed dat vandaag al 2x geen bijvoeding nodig was. Mijn hb is laag en ook mijn conditie maar sinds vandaag gaat het al wat beter.
Lelie, gefeliciteerd!! Het is al intensief met een pasgeboren kindje, maar zoals jij vertelt helemaal! lukt het met kolven en bv goed? Heb je ook tips gekregen wat je het best kunt eten om je HB gehalte te laten stijgen? Saskia, ik herken je gevoel nog goed. Onvoorstelbaar dat ons meisje 4 weken geleden nog in mijn buik zat. Ik mis dat weleens hoor! Gek idee dat ik dat nooit meer mee zal maken! Geniet nog even voor straks dat andere grote genieten begint! Zuuske, hoe gaat het bij jou?
Lelie: nogmaals gefeliciteerd meid! Zo wat heb je het er dan druk mee zeg! Heb je goede (kraam)hulp? Ik vond het al druk, maar hoefde niet te kolven en bij te voeden. Maar fijn dat de stijgende lijn er nu in zit! Succes, geniet en rust zoveel mogelijk uit tussen al het voeden door! Zuuske: hoe gaat het met jou en de kleine meid? Begint het al een beetje te wennen? M676: gaat het bij jou al wat beter?
Gefeliciteerd Lelie! Heftige eerste periode voor jullie, maar fijn dat jullie mannetje het steeds beter doet. Hopelijk voor jou ook een spoedig herstel! Ik wil ook... Ik heb eigenlijk een hele fijne zwangerschap, op blaasontstekingen en harde buiken na dan. Maar ook nu zo aan het eind kan ik nog goed vooruit. Ben het dan ook niet beu Maar die nieuwsgierigheid... hihi... die groeit met de dag
Saskia, nog even en je hebt je kindje in je armen, wauw! Jij ging ook in t zh bevallen toch? Pien, lukte het bij jou om je zoontje in het begin wakker in z'n bedje te leggen zodat hij uit zichzelf in slaap viel? En nu? Slaapt hij overdag ook in z'n bedje? Fijn dat je een ritme te pakken hebt! (Tot de volgende 'regeldagen' en dan is t weer anders ) Ik heb vandaag een off-day, maar over het algemeen kan ik al best veel. Lastig vind ik het om zo afhankelijk te zijn van anderen. Al is het ook heel fijn als er voor ons gekookt wordt en wordt geholpen in de huishouding. Eerste doel is om mijn oudste weer zelf te halen en te brengen van school en na school net haar thuis te zijn. Maar o zo heerlijk zo'n klein wurmpje dat op m'n buik ligt te slapen! Ze houdt me nog flink wakker, maar alleen al het feit dat ze eris, maakt alles goed! Ze begint al naar me te lachen!
m676, fijn he? zo'n frommel lekker tegen je aan. Hier is het ook geen rozegeur en maneschijn, best wel wat obstakels, maar die kleine meid maakt alles goed. het is inmiddels geluk foto's te plaatsen in mn prive album
M676: lastig hoor dat afhankelijke, maar wel fijn dat je goed geholpen wordt. Stapje voor stapje wordt het gelukkig wel weer beter! Wat leuk dat ze al begint te lachen! Zo schattig he! O ja dat principe 'leg je kind moe maar wakker in bed'. Inmiddels lukt dat wel ja, maar dat heeft wel even geduurd! Ik moest 'm denk ik tot een week of 8-10 echt meestal wel in slaap wiegen, anders ging ie echt niet slapen. Nu is het soms nog wel een beetje wiegen, maar dan meer om 'm even wat rustig te maken, want soms wil ie niet z'n bedje in. Ik wieg 'm niet meer in slaap gelukkig. Hij slaapt nu als een roosje. Gaat rond 19:30 naar bed en dan rond 22:30 nog een keertje drinken en dan slaapt ie door tot ongeveer 7:30. Soms wordt ie nog wek es wakker, maar dan is het vaak wel op te lossen met een speentje en slaapt ie wel weer verder.
Saskia nog even!! Fijn dat we hier ervaringen uit kunnen wisselen! Geven jullie allemaal borstvoeding? Mijn productie loopt terug... nu al op dag 11. Ik heb ook geen last gehad van stuwing. Zelfs met kolven krijg ik niet meer zoveel als begin van de week. Zuuske welke obstakels ervaar jij?
Fijn te lezen Pien! Hier lukt het soms, maar komt dan vast ook goed straks.fijn dat je steeds meer de nacht terug krijgt! Lelie, rond dag 10 is toch een soort regeldag? Je kindje wat vaker aanleggen dan je gewoonlijk doet, helpt vaak om de productie te stimuleren (beter dan extra kolven). Al is het al intensief genoeg hoe jij nu met voeden bezig bent! Mss in jouw geval informeren bij lactatiedeskundige? Bij mij is de afstemming ook nog niet goed: de ene x teveel, de andere x ben ik bang te weinig te hebben. Kolven ben ik mee begonnen, maar wil nog niet zo vlotten. Zuuske, ik ga nú kijken!
Wat een mooi meiske Zuuske! Wat fijn he dat ze er eindelijk is . Lelie: ja ik geef ook borstvoeding. Aanleggen ging vanaf het begin goed, maar ook ik vond het wel lastig om er goed mee om te leren gaan. Ik had vaak eerder teveel dan te weinig, maar soms wist ik het ook niet, want dan huilde hij nog na 2 borsten. Had ik 'm dan juist weer teveel gegeven? Soms spuugde hij behoorlijk veel er weer uit. Ja borstvoeding kan je best onzeker maken. En als je veel kolft zul je ook meer gericht zijn op het aantal ml's dat eruit komt, terwijl je dat anders niet had geweten . Wat M676 zegt: je kunt het beste hem vaker aanleggen om de productie te stimuleren. Ik heb een keer een lactatiekundige aan huis gehad, dat was wel erg prettig. Kun je echt even alles vragen en vertellen. Hopelijk vind je je weg er goed in!
Bedankt voor jullie tips! Vaker aanleggen lukt niet, overdag komt hij tussen de 2-2.5 uur. Bij de kinderarts vanmorgen ging het goed, het gaat heel goed met Stijn! Wegen tot hij 3 kilo weegt (nog maar 55 gram ) en inderdaad de lactatiekundige inschakelen. Ook omdat de productie einde van de middag en begin van de avond lager is, en met het bijvoeden kan onze zoon wat 'lui' worden waardoor hij minder bij mij drinkt. Snachts mag ik hem 4 uur laten slapen, heel fijn dan krijg ik zelf ook iets meer rust. Ik merk dat mijn herstel toch best langzaam gaat...