Pien wat lekker dat hij al zolang slaapt snachts. Ik kan niet wachten Lelie dat is wel druk zo, knap hoor. Fijn dat de 3 kilo in zicht is! Ik (wij) heb ook mijn handen vol hier hoor. Bv is niet goed op gang gekomen (door verschillende redenen, zoals het niet los komen vd melk en moeilijk aanhappen etc) dus na ruim een week besloten om fulltime te gaan kolven. Dat is ook best intensief, kost enorm veel tijd maar ze krijgt zo toch het "goede spul" en wel fin is dat andere haar ook een flesje kunnen geven. Ik ervaar ook sinds een aantal dagen flinke terugloop vd melkproductie, dus ben ook op zoek naar tips, ook al is bv en kolven natuurlijk anders. Eerder vroor ik nog in omdat ik te veel had, nu moet er al 1 of 2 keer per dag een kunstvoeding bij. Daarnaast vermoeden wij verborgen reflux en daar heeft onze meid veel last van (vh maagzuur) dus inmiddels met cb in contact, johannesbroodpitmeel (werkt niet) en naar de huisarts voor hopelijk een verwijzing naar de kinderarts.
Zuuske dat is ook best pittig hoor, fulltime kolven. De vk gaf aan dat als de productie terug blijft lopen sat domperidon dan een optie kon zijn, info is te vinden op borstvoedimg .com Onze man is vandaag 2 weken! Hij is lekker beweeglijk. Zelf heb ik last van obstipatie, van de kraamzorg moest ik maar stoppen met de zakjes want dat was allemaal rommel. Ben er gisteren toch weer mee gestart maar het wil nig niet...
Zuuske: wij zijn ook met ons zoontje bij de huisarts en uiteindelijk kinderarts geweest ivm verborgen reflux. Hij had vaak oprispingen zonder dat er echt iets uit zijn mondje kwam, maar zette het dan wel op een krijsen. Hij spuugde daarnaast ook veel, maar daar had hij op zich niet zichtbaar last van. Op een gegeven moment zat er een klein beetje bloed in zijn mondje, dat was reden genoeg voor de kinderarts om een maagzuurremmer voor te schrijven. Het duurde ruim een week voor we, nadat we bij de huisarts geweest waren, bij de kinderarts terecht konden. Het leek in die week wel weer wat beter te gaan, dus ik vond het lastig te zeggen of het nou door de medicatie kwam dat het beter ging of dat het anders ook vanzelf wat beter was gegaan. We hebben het hem 3 weken gegeven (nexium poeder dat je op moet lossen in water) en daarna gestopt. Toen we gestopt waren merkten we geen verschil meer, dus dat was mooi. Inmiddels gaat het gewoon goed met ons ventje . Lastig dat je alles moet afkolven! Kolven is niet bepaald leuk... Heb je het idee dat je je borsten goed leeg kunt kolven? Ik kolf nu ook regelmatig op het werk en ik gebruikte eerst een te groot borstschild, waardoor mijn tepel te ver naar binnen werd gezogen en daardoor waarschijnlijk melkvaatjes afgesloten werden, ik merkte ook dat mijn borsten niet helemaal leeg waren, terwijl ik er niet meer iets uitkreeg. Met een kleiner borstschild krijg ik er nu meer uit. Het lastige met kolven vind ik dat je je gaat focussen op mililiters terwijl dat als je de borst geeft niet uitmaakt, je weet helemaal niet hoeveel ze per keer nemen, dat kan best wel verschillen per keer. Dat vond ik eerst lastig, maar inmiddels vind ik de borst wel prettiger omdat hij neemt wat hij nodig heeft en ik niet hoef op te letten op de mililiters. Lelie: Fijn dat je mannetje het goed doet, 3 kilo schiet toch al mooi op! Ons mannetje was 7 pond bij de geboorte dus dat scheelt wel in het aantal keer voeden. Heb ik echt wel geluk mee gehad, want vaker dan 7 x per 24 uur hoefde ik niet te geven en dat ging ook al heel snel naar 6 voedingen. Hopelijk groeit je mannetje mooi vlot en krijg jij langzamerhand ook wat meer tijd! Vooral 's nachts . En lastig die opbstipatie! Misschien nog wat activia met pruimen proberen, of misschien doe je dat ook wel. Of gewoon pruimen, druiven eten.
Saskia wij blijven benieuwd hoor! Hoe voel je je, en ben je nog op controle geweest? Gisteren is de lactatiekundige geweest, we hebben geprobeerd om zonder tepelhoedje te voeden. En dat lukte!!! De voedingen daarna lukte het ook prima, tot vannacht... 3kwartier zitten klooien, hij hapte wel maar zoog niet (voelde denk ik geen prikkel). Uiteindelijk door frustratie wel gaan zuigen en toen ging het prima. Maar vanmorgen weer niet... na een half uur hij huilen, ik huilen en maar de tepelhoedjes gepakt. Ik hoop dat hij de komende voeding wel snapt wat de bedoeling is, en anders probeer ik even met hoedje, losmaken en dan zo proberen. Einde van de middag belt de lactatiekundige weer. Mijn ritme ia vandaag wel helemaal weg, straks komt bezoek van het werk maar net op de tijd dat hij om voeding gaat vragen. Ik heb net een berichtje gestuurd of ze wat later kunnen komen...
Alles goed hier Vandaag nog een dik uur van huis naar de dierentuin geweest. Voel me prima eigenlijk. Ben alleen erg nieuwsgierig hihi Veel harde buiken en voorwerk maar dat is al 3 weken zo
Helemaal gemist Amm! Zoon heeft een aantal keer verkeerd aangehapt en nu doet een tepel echt pijn! Hij hapt nu wel goed aan (hoop dat het blijft). Vandaag voor het eerst buiten geweest, rondje met wandelwagen gemaakt en man met hond. Heel fijn maar voel de wond nu wel trekken.
Saskia hoe is het met je? Hier ervaren dat alles wat ik naar binnen werk in de borstvoeding terecht komt. Had van het ziekenhuis ijzertabletten en zakjes voor de ontlasting meegekregen. Die zakjes ben ik gaan nemen omdat die ijzertabletten echt stoppen, maar sjee wat heeft ons mannetje veel gepoept zeg! 2 dagen lang 16 luiers! En afgevallen natuurlijk... ben met die troep gestopt (er stond bij veilig te gebruiken als je bv geeft) en nu heeft hij 7-8 poepluiers. Ook is hij weer aangekomen. Deze week wil ik een kolf kopen, maar twijfel nog of ik een nieuwe of tweedehands aan moet schaffen. Er zit 70 prijsverschil in, niet heel denderend veel. Dames die kolven, wat hebben jullie gekozen? Nieuw of tweedehands? De kolf die ik nu huur is te groot om straks met werken mee te kunnen nemen.
Saskia: spannend hoor, je bent bijna 40 weken dus het kan nooit lang meer duren! Kan me voorstellen dat je razen nieuwsgierig bent! Lelie: ik zou een nieuwe kopen. Heb ik zelf ook gedaan. Toch wel zo fris en hygiënisch. En op marktplaats weet je toch nooit helemaal zeker hoe iemand er mee omgegaan is. Ik heb zelf de Difraxkolf. Inmiddels weet ik 'm goed te gebruiken, maar heb er wel wat gedonder mee gehad in het begin. Komt nogal precies allemaal. Weet niet of dat met andere kolven ook zo is. Maar nu ik het goed in de gaten heb (niet te snel, goede schelp, alle onderdeeltjes precies goed in elkaar) vind ik 'm wel fijn. Het is de enige kolf waarbij je je beide handen vrij hebt. Op zich is dat wel handig. Mijn man gaat morgen een week met vrienden op vakantie, daar zie ik wel erg tegenop! Ik kan wel hulp krijgen en gelukkig komt het met mijn werk ook niet heel slecht uit, maar toch.... Met z'n tweeën zijn we inmiddels echt een goed team. Ook is hij een stuk relaxter dan ik. Ik heb soms van die nare gedachtes, zoals b.v. dat ik twijfel of ie nog wel leeft als ie gewoon lekker ligt te slapen.... Met mijn man in de buurt heb ik die gedachtes minder snel. Maar goed, sommige vrouwen doen altijd alles alleen, dus ik red het vast ook wel .
Ik kolf fulltime, dus alle borstvoeding gaat in de fles. In het kraamhotel was al duidelijk dat ik regelmatig moest kolven (slechte toeschietreflex) dus een enkele elektrische van medela gekocht. Uiteindelijk na bijna een week fulltime kolven (kwartier links/kwartier rechts en dat 6/7 keer op een dag) via marktplaats een dubbele elektrische gekocht ook van medela. Daar heb ik een superkoop aan gedaan, die mevrouw was er hartstikke netjes mee geweest en ik kreeg er een hoop accesoires bij voor een mooi prijsje. Scheelt natuurlijk een hoop tijd. Ik heb wel een beetje moeten stunten met welk borstschild voor mij werkte, ik heb er verschillende aangeschaft en uitgeprobeerd. Ik heb een kolf bh aangeschaft zodat ik mijn handen vrij heb. Ik ben echt een melkfabriek, jongen. (aan het produceren as we speak/typ). Succes Saskia. Hoop snel hier het nieuwtje te lezen. Spannend Pien, een weekje in je eentje. Fijn dat er hulp om je heen is, vooral gebruik van maken.
O Zuuske, wat fijn dat bv nu zo lekker loopt met het dubbel kolven!!! Hier een onrustig weekend gehad. Minder leven voelen, dus ctg's en een echo. Ons mannetje deed het op ctg's elke keer super goed en ook de echo was goed. Wel hij is hij flink en heb ik ook veel vruchtwater. Als minder leven zou blijven dan moest ik aan inleiden gaan denken, zeker omdat hij flink genoeg is. Maandag was ik bij vk en leven voelen was nog steeds minimaal. Ze heeft me geprobeerd te strippen. Helaas ging dat nog net niet. Boel was wel soepel en verweekt, maar geen ontsluiting. 's middags weer een supergoede ctg gehad. Sinds gisteren voel ik hem gelukkig weer goed, dus ctg is nu even niet nodig. Als ik me weer zorgen maak dan mag ik meteen langskomen. Ik verloor gisteren wel behoorlijk wat slijm, en vanmorgen echt een flinke klodder. Dus ik denk dat ik de slijmprop inmiddels wel kwijt ben. Nu maar hopen dat het snel doorzet Vrijdag heb ik weer controle en gezien de flinke baby denk ik dat hij tot max 41 weken zal blijven zitten. Anders word ik ingeleid waarschijnlijk.
Pien in neig ook naar een nieuwe, ik heb de Ardo Calypso to go op het oog en de garantie geldt alleen als je de aankoopbon hebt. Op marktplaats waren de afgelopen dagen alleen maar zonder bon te vinden. Zuuske ik heb vanuit het ziekenhuis nu de Medela Symphony gehuurd, heel fijn maar te groot om straks mee te kunnen nemen naar het werk. Het losse pakket van borstschilden en slangen past alleen niet op de andere soorten van medela tenzij je een aanpassingsset van 128 euro koopt. Pien spannend hoor een weekje alleen! Heb je wel iemand waar je op terug kunt vallen als je even steun nodig hebt? Ik kan me voorstellen dat het echt even wennen is als je partner er een hele week niet bij is. Zuuske fulltime melkmachine haha! Handig een kolfbh, waar heb je die gekocht? Hoe gaat het nu verder, blijf je kolven of ga je straks nog live borstvoeding geven? Morgen wordt zoon weer gewogen, ik ben echt benieuwd hoeveel hij gegroeid is! Bv gaat op zich wel goed, alleen aanhappen is soms lastig, ik heb kloofjes en sinds 2 dagen valt hij in slaap aan de borst... Dan moet ik hem wakker maken en opnieuw aanleggen en zo ben ik dan een uur bezig. En helaas heb ik een schimmelinfectie down under. Maar verder gaat het goed hoor!
Spsnnend Saskia! Dan gaat het binnenkort beginnen! Fijn dat je extra echo's en ctg's krijgt als je minder leven voelt.
Saskia, nog maar heel even! Fijn dat alles goed is! Gelukkig mocht je meteen komen! Kolf: ik zou zeker een dubbele nemen. En je handen vrij hebben is wel heel handig! Heb ik niet. Ik heb ook een nieuwe gekocht. Vorige kreeg ik van iemand die ik kende, dan durf ik tweedehands wel aan. Maar helaas Doet die het niet goed meer. later meer, nu een huilend kind
Deel 2 Pien, vervelend dat je alleen bent een week! Maar je kunt het prima, al is het wel drukker. Lelie, spannend morgen! Wat denk je zelf? Flink gegroeid? Hier even helemaal gevloerd. Na 3 heel goede dagen; lekker gewandeld, oudste zelf naar school gebracht, bezoek ontvangen, met de oudste gespeeld, is het nu al twee dagen niets. Komt ook doordat ons kleintje écht slecht slaapt ineens; nu al 2 nachten max een uur stil en dan weer heel hard huilen en veel spugen. Zelfs net voor een volgende voeding nog! We vonden net dat ze minder ging spugen en nu spuugt ze meer dan ooit. Morgen weer naar de osteopaat. Als ze bij ons ligt slaapt ze wel langer en rustiger, maar dat kan s nachts niet... Iemand tips om haar beter in haar bedje te laten slapen? Wel fijn dat ik ook zoveel goede dagen heb waar ik heerlijk geniet van beide kindjes!
m676, oh dat is slopend. Wat vervelend voor die uk (en voor jullie, daar gaat je zuinige nachtrust). Echt tips heb ik niet, hier gebruiken wij nutriton tegen reflux (verborgen) op advies van cb. Ik weet niet goed of het echt veel helpt, soms heeft ze nog last. Verder vindt onze meid het overdag moeilijk om te slapen en dan is het krijsen geblazen van oververmoeidheid (motorisch onrustig, snel overprikkeld) dus gaan we kijken of inbakeren iets voor haar is. Maar daar ga ik mee beginnen als ik daar ruim tijd voor heb want wil het dan wel in een keer goed doen. Waarschijnlijk zaterdag. Verder doet ze het supergoed, ze is sterk, alert en groeit als een speer. En superschattig aan het lachen en geluidjes aan het proberen. Lief!
Meneer was in 4 dagen 105 gram gegoeid, netjes dus! Wel huilt hij sinds 2 dagen veel, met vandaag erbij 3 dagen. Vraagt vandaag ook om de anderhalf tot 2 uur voeding maar moet ook telkens boertjes laten en zelfs spugen. Lijkt een beetje op jouw verhaal m676 Met rondlopen en een pink is hij soms rustig te krijgen. Zuuske succes met het inbakeren! Ik hoop dat het wat oplevert.
Hoe gaat het hier? Huilen al wat minder Lelie? Nog 2 volle dagen en dan in mijn man weer terug . Moet zeggen dat het me toch meegevallen is tot nu toe. Heb het aardig onder controle. Ben alle dagen wel even de hort op, boodschappen doen, even bij vriendinnen of familie koffie drinken. Doe ik anders eigenlijk ook wel als ik alleen met m'n zoontje ben. Hij vindt andere mensen en kindjes ook erg leuk en zo leert ie ook weer veel. Dus ik sleep 'm lekker overal mee naar toe . Het was ook heerlijk weer dus kon ik ook wandelend van alles ondernemen. Morgen eind van de middag komen mijn schoonouders, ze blijven ook slapen en passen dan woensdag op. Ze hebben nog nooit zo lang op hem gepast en hij ziet ze niet heel vaak dus ben benieuwd hoe dat gaat... Hij gaat elke week naar mijn ouders en de eerste keer vond ik dat ook best lastig, maar inmiddels vind ik dat ook helemaal prima, ook al doen ze sommige dingen wat anders en slaapt hij daar wat minder gestructureerd. Dus hier moet ik dan ook weer even overheen stappen. Makkelijke is wel dat ze hier oppassen en ik hem niet hoef weg te brengen.
Fijn dat ie bijna terug is pien! En natuurlijk ook fijn dat het goed gaat zo alleen! Lelie, goed gegroeid mooi! Mag je al stoppen met bijvoeden? het lijkt idd een beetje hetzelfde ja. Rust helpt hier het beste, maar ja. Soms móét het even anders en met nog een dochter is de rust soms ver te zoeken Zuuske, succes met inbakeren. Bij onze oudste werkte het wel wat. Ons kleintje ligt op haar zij te slapen, dus bakeren we nog maar niet in