Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Pien het is inderdaad lastig als zoon alleen maar bij mij wil slapen. Gisteravond had ik hem in de wieg gelegd (en ook ingestopt), hij huilde bijna meteen weer maar ik moest toch echt even mijn pyama aandoen. Toen kreeg ik in de gaten dat hij een ander huiltje had dan pijn/honger/ongemak huiltje. Na 5 minuten was het even stil (wat duren 5 minuten lang!!!) Daarna weer huilen maar net iets minder lang en na ongeveer een half uur sliep hij.
    Na het avondeten had hij weer dit huiltje, en met laten liggen sliep hij na een minuut of 20.

Draagzak is draagdoek geworden, voor een draagzak is hij nog te klein en te licht. Een hele mooie doek van hoppediz is het geworden, het knopen gaat me verrassend makkelijk af! En zoon sliep binnen een paar minuten. Heerlijk!

Kolven gaat hier nog niet zo geweldig, de opbrengst is teleurstellend weinig... hoevaak kolven jullie?1x per dag of een dag vaker?

2. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Als over een tijdje ons meisje ook van 7 tot 7 slaapt lijkt het me zo'n vrijheid geven dat we niet meer naar al die zhafspraken hoeven! Nu besef ik me dat nog niet zo.

Lelie, ik heb ook een hoppediz sinds een paar dagen. Moet nog uitvinden welke manier ik het fijnst vind. Ik heb ook een tricotsleng. Ook fijn maar deze is veel te lang. M'n dochter voelt zich er heel fijn!

Kolven ging bij mij de eerste keren ook niet goed. maar het gaat steeds beter.
    Ik kolfde om een voorraadje op te bouwen iedere dag zo'n 50 tot 75 ml. 's Morgens, want dan heb ik t meest. Nu geef ik die s avonds omdat we er orthiflor voor optimale darmflora in doen. Ik wil ook 1x per dag helemaal kolven en een flesje geven, maar dat kan ik nu nog niet zo goed opbrengen ivm m'n vermoeidheid.

3. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik draag soms ook in de doek. De ene keer vindt ze het lekker en valt in slaap andere keer gaat ze in verzet. Ik ga ook zoeken naar een draagzak zodat papa ook kan dragen. Die vindt knopen teveel gedoe.

Hier was het even heftig vorige week, na de nexium werd het allemaal even erger en aangezien ik van de stress bijna niet meer sliep was ik ook half overspannen.
    Maar inmiddels lijkt het beter te gaan, wat een opluchting. Ze lijkt geen pijn meer te hebben en gaat voortaan wat makkelijker overdag slapen. Niet ingebakerd, wel in de puckababy.
    En als papa haar naar bed brengt gaat het ook beter. Denk ook omdat ze Maar het is fijn dr wat vrolijker te zien worden en dat ze huilt wanneer het logisch is (vieze luier, honger, moe etc) en niet van de pijn in haar slokdarm.

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: fijn dat je een mooie doek hebt gevonden! Toch heerlijk als ze nog zo klein zijn om ze bij je te dragen. Ik heb net als M676 een tricotsleng, maar da's een 5 meter lang ding dat je om je heen moet zien te krijgen. Ik ben daar niet zo handig in... Maar, ik heb zaterdag een draagzak van ergobaby bij de babydump getest en dat was echt een topper voor mij. Veel beter dan de babybjorn! Je kindje z'n gewicht komt veel meer op je heupen dan op je rug/schouder. En mijn zoontje is al bijna 8 kilo, dus dan is het wel prettig om echt iets stevigs te hebben. Alleen de kleur die ik wilde was niet op voorraad dus die heb ik besteld. We gaan over 2 weken een weekend weg naar Drenthe en dan kunnen we mooi wandelen in het bos :).

Ik kolf alleen nog als ik aan het werk ben, en ik moet zeggen dat de opbrengst daar ook wel wat varieert. Als het tegenvalt vul ik met 2 x kolven (20 min per keer) 2 bakjes van 140 ml. Dat is niet genoeg voor 2 voedingen. Maar als het mee zit vul ik 3 van die bakjes en dat is weer iets meer dan hij nodig heeft. Dus dat compenseert gelukkig wel weer.

Zuuske: ach wat sneu voor jullie meisje dat ze zo'n last had! Gelukkig dat het nu wat beter gaat! Bij ons ging het net zo, en rond 6/7 weken had hij het meest last van z'n verborgen reflux. Daarna ging het langzamerhand beter. Hopelijk zit je nu in een blijvend stijgende lijn!

Ik moet zeggen dat het hier nog steeds wat makkelijker wordt :). Mannetje is echt heel veel vrolijk en kan zich lekker zelf vermaken in de box of op het speelkleed. En wandelen vind ie ook leuk of op visite gaan. We zijn gisteren naar een vriendin van me geweest die op meer dan 2 uur rijden woont. En ook dat ging gewoon prima. Hij heeft lekker geslapen in de auto, maar ook wakker heeft ie het prima volgehouden. Toen ie een week of 6/7 was kon ik me niet voorstellen dat het ooit zo'n makkelijke baby zou worden ;). Hij huilt alleen nog maar als ie echt verdrietig is en dat is nog maar heel weinig, soms als ie 's middags wakker wordt moet ie ineens heel hard huilen. Waarom ie dan huilt weet ik niet, maar even troosten en het is zo weer over. Hapjes geniet ie ook steeds meer van. Ook houd ie van muziek en ik ook dus dat komt goed uit, leuk kinderliedjes op de piano of gitaar spelen :). Heerlijk mannetje dus!

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Goeiemorgen!!

Pien wat leuk dat hij ook van muziek houdt! Kan eigenlijk ook niet anders met een muzikale moeder :) Herkent hij ook de liedjes die je tijdens de zwangerschap gespeeld hebt?

Mijn zoon slaapt al een aantal nachten in zijn eigen bedje. Van de week heb ik hem 2x na de vroege voeding bij mij in bed genomen (man stond op om te gaan werken) en dan ligt hij ook heerlijk breed bij! :D
    In de avond huilt hij wat vaker en wil ook vaak clusteren. Soms een avond of paar avondjes noet en dan weer een aantal avonden wel. Zie er wel een beetje tegenop om hem dan savonds een paar uurtjes bij opa&oma te laten...

Het kolven schiet nog steeds niet op hier. Merk ook dat ik nauwelijks moeite doe om te gaan kolven, moet ik toch echt wel gaan doen om een voeding bij elkaar te krijgen.

6. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Lelie, ik vind het ook nog niks om ons kleintje bij opa en oma te laten. Terwijl ik het met de oudste wel af en toe deed. Ik neem haar nu nog overal mee naartoe of ik ga niet.

Ik blijf netjes bij de 1e ochtendvoeding tussen de 30 en 70 ml kolven. Ik geef geregeld maar 1 borst, dus kan ik tijdens de voeding kolven.
    Maar kolven om meteen daarna een flesje te geven heb ik nog maar 1x gedaan.

Pien, heerlijk meid! Flink genieten dus. Onze oudste hield ook zo van gitaarmuziek. En als we vroegen wat ze wilde horen (toen ze 2 was) was het altijd ray Charles of Amy Winehouse haha. Nu gaat in de auto de muziek hard aan en zingt ze fonetisch alles mee wat ze hoort. Super!

Zuuske, hoe gaat het nu? Heeft de stijgende lijn doorgezet?

Ik ben vandaag begonnen met ons meisje wakker weg te leggen... Nu voor de 2e x gelukt, wel tussendoor even troosten, want laten huilen kan ik niet en dan raakt ze trouwens ook overstuur. De 1e x sliep ze wel wat kort, kijken wat ze nu doet...
    Het is wel heerlijk genieten zo met dit kleintje weer!

7. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik probeer af en toe wel nog hier te lezen en bij te houden maar met ons kleintje gaat het op en af met de reflux dus het is een beetje chaotisch op het moment. Misschien dat ik daarom een tijdje niks zal posten.
    Maar ik ben niet opeens verdwenen hoor. ;)

8. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Wat jammer zuuske dat het zo op en af gaat! Hopelijk gaat het snel beter. Fijn dat je blijft lezen, als je behoefte en tijd hebt om te schrijven 'zien' we je graag weer! Eerst even rust en regelmaat.

M676 hoe gaat het met het wakker wegleggen? Als bij zoon de ogen half dicht gaan loop ik rustig met hem naar boven, leg hem in bed en geef hem dan eventjes mijn pink als hij dan zijn ogen open doet.
    Ik had gedacht dat het in eigen bedje laten slapen lastig kon zijn omdat hij bijna 5 weken in de wandelwagenbak of op mij sliep, maar voor mij was het lastiger dan voor zoon ;)

Zoon komt de laatste 3 dagen overdag tussen de 3 en enkele keer 2.5 uur om voeding ipv om de 2 uur. Super! In de nacht heeft hij 5 uur ertussen en daarna 3.5. Ik ben blij dat hij met 7 weken een fijner en enigszins vast ritme heeft.
    Pien toen jij ging werken, hoeveel voedingen had je zoon toen? Mij lijkt 6 het handigste en gelukkig heb ik nog wel even om daar naartoe te werken :)

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    M676: wat schattig van je oudste dat ze zo lekker meezingt :).
    En als je nu elke ochtend een beetje kolft bouw je een mooi voorraadje op!

Zuuske: kan me goed voorstellen dat je het er erg druk mee hebt, hopelijk gaat het snel echt beter met je kleine meid!

Lelie: ik zat al na een paar weken op 5 voedingen en nu nog steeds. Dat betekent dat ik 2 keer moet kolven op het werk, rond een uur of 11/11:30 en 15:00/15:30 nog een keertje. Ik kolf soms iets meer en soms iets minder dan mijn zoontje nodig heeft op een dag dus tot nu toe heb ik altijd wel genoeg gehad gelukkig. Hij krijgt 170/180 ml in een fles, hij lijkt daar wel voldoende aan te hebben, want hij laat ook wel eens wat staan. Hij weegt nu zo'n 8 kilo.
    Ik heb het idee om in december de borstvoeding af te bouwen. Het gaat verder allemaal prima, maar ik zou toch wel weer eens wat meer vrijheid willen en dan heb ik 6 maanden volledige borstvoeding gegeven. Nu sprak ik een collega die ook aan het kolven is en haar dochter is al een jaar... En een andere kolvende collega haar dochter is ook al 9 maanden... Dan begin ik toch wat te twijfelen of ik niet nog ff moet doorzetten. Ik gun mijn zoontje natuurlijk wel het beste, maar gut nog meer dan een half jaar kolven enzo, pfff daar moet ik ook weer niet aan denken. Ik zou kunnen overwegen 's ochtends en 's avonds nog door te gaan met borstvoeding en dan overdag kunstvoeding, maar ja dat zijn nou net ook weer voedingen die ik graag eens zou laten uitbesteden ;). Ik vind het nog wel lastig. Het is eigenlijk een luxeprobleem. Het is ook dat ik dan weer een fase afsluit die niet meer terugkomt.
    Ff wat anders: mijn zoontje kan omrollens sinds deze week! :). Zo grappig om te zien. Nu hj het ontdekt heeft, wil ie steeds weer draaien. En zin om te slapen overdag heeft ie nu bijna niet meer ;).

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Wat zegt je gevoel Pien? Wil je afbouwen omdat je dan je doel van 6 maanden bereikt hebt of vooral omdat je je vrijheid terug wil? Misschien kun je in december zelf bekijken hoe je je voelt. Je kunt altijd zeggen vandaag ga ik afbouwen!

Wat goed dat je zoon al om rolt! Leuk he, telkens als ze iets nieuws leren zijn ze helemaal enthousiast en willen dat zo vaak mogelijk doen!

11. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Zuuske, reflux = stom! In ieder geval is het erg lastig en ben je echt drukker dan wanneer je kindje geen reflux heeft. Hier ook zo eentje.. M'n vriendin voedt en legt haar kind weg. Hemels zou dat zijn toch?

Lelie, wat fijn dat er steeds meer tussen zit! Het gaat vanzelf dat het minder vaak wordt, alleen het tempo bepaalt je kindje. Fijn als het dan een beetje in een goed tempo gaat.
    Wakker wegleggen ging heel goed, maar nu af en toe ook weer niet. Of ze wordt na 45 min. wakker. 's Avonds gaat het prima, haar voorlaatste slaap (voor 19u) doe ik haar in de draagdoek. Zo gaat ze rustig de nacht in.

pien, lastig he? Ik had het met de oudste ook, en ook na 6 maanden. super dat je t 6 maanden hebt kunnen doen, nu komen er weer andere dingen. (Ik liep tegen hetzelfde aan als jij hoor wb gevoel, ben uiteindelijk toch wel gaan afbouwen. ).
    En omrollen, leuk joh!

Vanmorgen werd ons dochtertje pas om 6.45 wakker. Dat is zeker voor herhaling vatbaar!
    Ontlasting heeft ze niet meer iedere dag, woensdag was de laatste x. Als ze dan poept, blijft het écht niet in de luier :)

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hey meiden, ik was dit topic even uit het oog verloren, maar velen van jullie ken ik uit andere topics. Ik kom even melden dat op 27 oktober onze tweede dochter is geboren, met een geplande keizersnee. Mijn herstel verloopt zeer voorspoedig en dochterlief doet het ook goed en is alweer lekker aan het groeien.

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Oh wat mooi Stiertje, gefeliciteerd met jullie dochter!! Fijn dat het goed gaat :). Geniet ervan!

14. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Gefeliciteerd Stiertje!!!

15. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Gefeliciteerd Stiertje!

Het is een beetje stil geworden hier. Begrijpelijk iedereeen heeft het druk.
    Wilde wel even laten weten dat het inmiddels heel erg goed gaat met ons meisje. De reflux is onder controle en inmiddels slaapt ze als de beste.

Liefs Zuuske

16. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Wat fijn zuuske!

Zoon heeft ook last van reflux. We gaan hiervoor naar de osteopaat. Zoon slaapt ook niet zo goed, overdag hazenslaapjes en alleen bij mij of man. Snachts komt hij ook om de 3 uur... slopend! Helemaal omdat ik binnenkory weer moet gaan werken.

17. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Dat is heel rot, Lelie. Wij hebben ook heel wat afgetobd. En ik heb heel wat traantjes gelaten. Gelukkig ga ik in januari pas weer aan het werk.

Wij zijn ook bij osteopaat geweest maar die heeft alleen iets aan haar voorkeurshouding kunnen doen. Verder hebben we vd kinderarts maagzuurremmers gekregen en dat hielp uiteindelijk wel tegen de pijn. Haar slokdarm was gewoon helemaal geirriteerd of misschien wel ontstoken. Nu krijgt ze pepti ivm mogelijk koemelkallergie. Ook via de kinderarts.
    Dragen (in doek of draagzak) ging hier op gegeven moment niet meer. Ze blijft te alert en wakker als ze niet in haar bedje slaapt. Dat is ook lang niet goed gegaan maar inmiddels gaat ze ontspannen haar bedje in en dut sinds deze week steeds bijna drie uur aan een stuk. De nacht slaapt ze door (ongeveer van 20 tot 18) op de late voeding van elf/twaalf uur na.

Er is op facebook een groep waar ik veel aan tips enzo heb gehad. Baby reflux nl/be heet die. Misschien zit je er al, maar anders is het echt een aanrader. Sterkte!

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hey meiden,
    Ik heb ook weer even bijgelezen. Stiertje gefeliciteerd!!
    Hier is zoonlief 9 weken en we hebben ook een turbulente tijd achter de rug. Ik herken veel hier. Hij heeft ook reflux en veel last gehad van krampjes. We zijn ook bij een osteopaat geweest en het lijkt erop dat het veel heeft geholpen. Joris slaapt in de nacht best goed met meestal een voeding. Maar overdag ook vooral hazenslaapjes en lastig in bed in slaap te krijgen. We blijven proberen ;)

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O ja... en hier al laatste week verlof... pff, het vliegt!

20. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ook al Saskia? Ik merk hier dat als ze last vd darmen heeft (zijn nu bijvoorbeeld van fulltime kolven naar kunstvoeding over aan het stappen) dat de reflux erger is. Soort van spanning op dat gebied lijkt het wel.
    Bij mn zwcursus waren er ook vijf kindjes met meer en mindere mate reflux.
    Ik moest er met 10 weken inderdaad nog niet aan denken om weer te gaan werken. Begon toen net een beetje te wennen.

Jij ook sterkte Saskia. En succes met de eerste werkdagen

Deel Deze Pagina