Ja dat klopt! Ook als Joris even een huilbui heeft blijft hij er lang in hangen omdat de reflux dan opspeelt. Ik moet ook nog niet aan werken denken... het begint nu pas net een beetje te lopen hier. Maarja... het moet
Zuuske ik heb me daar nu aangemeld. Wat fijn dat je dochter nu zo goed slaapt! Saskia fijn dat je goede ervaring hebt met osteopathie. En fijn dat jouw zoontje ook al goed slaapt! Reflux komt veel voor ja, ik kom het nu heel veel tegen! t
He hoi allemaal! Goh wat herkenbaar meiden, je zou haast zeggen: zijn er ook baby's zonder reflux en slaapproblemen? Dat is niet iets waar ik me van te voren op ingesteld had in elk geval... Spugen doet ons mannetje nog steeds wel regelmatig, maar hij heeft er nu zelf geen last meer van. En slapen gaat hier ook wat op en af. 'S nachts gaat het redelijk, hij slaapt van 7 tot 7 maar is wel elke nacht 1-4 x wakker. Afgelopen nacht 4 x waarvan 2 x ook echt hard huilen waarbij hij echt even getroost moest worden. Dan is een speentje niet genoeg zeg maar. En overdag slaapt hij nog steeds bijzonder weinig, 's ochtends een half uur tot een uur en 's middags hooguit 3 kwartier en dan soms nog een kwartiertje aan het eind van de middag, maar dan alleen als ik met 'm wandelen ga. Hij is gelukkig overwegend vrolijk overdag, dat scheelt . Volgende week weer naar het consultatiebureau. Volgens mij is ie flink gegroeid. De hapjes gaan er ook steeds beter in en hij eet steeds meer. Hij lust zelfs spruitjes haha.
Wauw Pien dat van de spruitjes moet je er in houden! Straks lust hij ze niet meer Dat slapen van jullie kinderen... ik ben jaloers! Gisteravond ben ik om 9 uur met zoon naar bed gegaan (hem bij ons laten slapen) daar nog laten drinken en vervolgens was het 00.30 3.00 5.30 en 8 uur. Nu slaapt hij net 5 minuutjes in eigen bed maar hoor hem al qeer pruttelen... normaal gesproken is het rond 22 uur laatste voeding en dan naar bed, dan meld hij zich tussen 2 en 3 en tussen 5 en 6 weer. Hij is nu 13 weken en weegt 4100.
Is hier ook lang zo geweest hoor Lelie. Sinds een week of twee anderhalf gaat het de goede kant op. En nog is het niet compleet onder controle, daar heb ik me inmiddels bij neergelegd. Ja Pien inderdaad, ik had nog nooit van reflux gehoord, totdat ik na met drie weken oud ging opzoeken waarom ze zich zoveel akelig verslikte. Ik zie wel dat het niet bij alle kindjes even erg is. Gelukkig maar. Mn meisje heeft trouwens verborgen reflux, slikt alles terug en er zijn tijden geweest dat ik bang was dat ze erin zou stikken. Gisteren had ze ook weer een aanval, ik koppel het aan een slecht slaapje in de ochtend en een onrustige nacht. Moe zijn betekend vervelend worden en vervolgens dus alles omhoog door spanning op het maagje/buikgebied. Wij denken erover om nog een keer naar de osteopaat te gaan hiervoor.
Verslikken is eng! Zoontje slikt veel weer in maar als hij zich verslikt of geluiden maakt alsof hij bijna stikt schrik ik heel erg. Terwijl hij gewoon verder speelt... Het is nu 2 uur smiddags en ik zit nog ongewassen in mijn pyama. Vannacht kwam zoon om de 2.5 uur en mijn boobies voelen vrij leeg aan als hij weer komt. Ik denk er heel sterk over na on over te stappen op kv. Juist omdat ik erg moe ben, weinig slaap, kolven gaat iets beter maar niet voldoende.
O zwaar zo Lelie! Zuuske, hier ook verborgen reflux. Alles terugslikken en veel kokhalzen ook. Slapen gaat hier in avond en nacht wel goed, maar overdag niet Wel als ik ga wandelen of op schoot, maar in bed duurt het lang voordat hij slaapt en loop ik soms wel 20 keer op en neer. Vervolgens slaapt hij dan een kwartier tot een half uur en dat was het dan. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat kan veranderen. Overdag vindt hij zijn bed gewoon stom ofzo
Lelie, dat is zwaar vermoeiend zeg! Heb je er al over nagedacht of je niet later zou beginnen met werken? Een vriendin van me heeft alleen de laatste voeding vervangen door kV. Daar sliep haar kind iets langer op en zij kon langer slapen. Mss iets om te proberen? En mss heb je wel helemaal genoeg van alle tips van mensen om je heen... Best fijn om ieders struggles te lezen en te weten dat je dus niet de enige bent. -al wens ik jullie toe dat morgen alles is opgelost en al onze kindjes schone slepertjes zijn - Het in slaap vallen gaat inmiddels best goed. In het weekend soms wat moeilijker. Ik denk omdat het ritme dan anders is? Ze heeft wel vaak dat ze na de 1e slaapcyclus wakker wordt en als ik haar speen geef slaapt ze weer. 's Nachts wordt ze steevast om 3u, 4u en 5u wakker en blijft geluid maken tot ze haar speen krijgt (en om niet m'n andere dochter wakker te maken geef ik die vaak maar snel). Tussen 5.45 en 6.45 is ze echt wakker. Ik doe een lamp aan en ze blijft tevreden liggen tot ik aangekleed ben. Ze wordt niet wakker van de honger dus s nachts. Ik laat haar nu langzaam wennen aan slapen op haar eigen kamer. En aan een slaapzak met mouwen (ze heeft er nu 1 aan zonder mouwsgaten. Eigenlijk wil ik haar nog lekker lang op onze kamer houden, maar de wieg wordt straks echt te klein... Hier ook reflux, maar ze heeft er geen last (meer) van. Osteopaat hielp niet. Ritme is nu als volgt (tijden zijn ongeveer) 6.45 bv 8u. 3/4 u slapen Wakker 9.30 1/2u slapen 10.30 bv 11.15 3 tot 3 1/2u slapen 14.15u bv Ergens nog een klein uurtje slapen 18u bv 18.30. Slapen 22.15 bv gekolft 23u. Slapen Pien, ben jij met 4 of 6 maanden gestart met groente en fruit?
Ik begin al een maand later, heb al 4 weken achter mijn verlof geplakt . Over 3 weken moet ik toch echt... Gisteravond heb ik nog met de lactatiekundige gebeld. Ze gaf inderdaad aan om de laatste voeding kv te geven. En ik kon johannesbroodpitmeel proberen voor het spugen na de voeding. Voor de echte reflux was medicatie nodig. Saskia misschien heeft hij overdag wat minder slaap nodig? M676 wat een heerlijk ritme! Zoon heeft snachts echt honger, een speentje helpt dan helaas niet. Zou zoveel makkelijker zijn... Welterusten weer dames!
Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken als je borsten leeg voelen. als het goed is maken ze toch genoeg melk voor je kindje. Maar ik heb alles gekofld omdat aanleggen rampzalig ging, dus heb zelf geen ervaring. Ik ben ook overgestapt nu want vond het naast een huilend en nietslapend meisje veel te stressvol om acht keer per dag te kolven en dan nog maar net genoeg productie te hebben. Maar bv heeft altijd de voorkeur Lelie en blijkt ook het meest verzachtend te zijn bi jreflux. Maar zoals ik al zei... zelf heb ik ook bewust de overstap gemaakt hoe moeilijk ook. Vanaf vandaag geen bv meer.
Volgens onze ka is de maag snachts rustiger en hebben daarom kindjes met reflux dan minder last. Hier is het langzaamaan beter gegaan, wilde ook niet slapen in bed (en dat was altijd huilen), maar ook nergens anders. Niet in de wagen, niet op schoot, nog steeds niet eigenlijk. Ze slaapt nu alleen nog maar als ik haar naar bed breng Hier hielp het dus om gewoon door te zetten, hoe moeilijk ook. Hoe oud is je kindje nu ook al weer?
Zuuske dat vind ik ook het moeilijkste, eerst had ik het idee om bv te geven 'als het kan' toen dat lukte om 6 maanden bv te geven. Ik had niet verwacht dat het kolven moeizaam zou gaan en dat zoon met 3 maanden nog steeds in de nacht om de 3 uur zou komen. Ik geniet wel echt van hem! Als hij in het wippertje zit gaat hij recht zitten. Ligt hij in de box probeert hij zich ook omhoog te krijgen maar zo sterk zijn zijn buikspieren nog niet
Heerlijk hè, die ontwikkeling. Ik kan er ook zo van genieten. Joris heeft vanmiddag bijna 3 uur in zijn bed geslapen!
Oh heerlijk Saskia! Hoe ging het vandaag? Zoon slaapt tussen de 20 en 60 minuten nu overdag. Vannacht na 3.5 en vvervolgens weer 3 uur gekomen. Straks flesje geven ben benieuwd hoe lang hii dan slaapt!
Gisterochtend weer 2 uur geslapen in bed. S middags een half uur. Vannacht was niet al te best. Hoop dat het aankomende week wat beter gaat als ik weer moet werken.
Sakia, war is niet al te best? Ik hoop voor je dat het idd beter is als je weer gaat werken. Lelie, hoe ging t bij jou? Hier gisteren te moe om te slapen overdag, alleen maar huilen. Vannacht dus wel moe maar vanaf 2u echt ieder uur wakker voor een speen... Denk dat ik vast zot aan speentjes geven tot ze die zelf kan pakken... En dan leg ik er meteen 3 of zo in haar bedje haha. Hoe gaat t bij jou pien? Ook weer speentjesdienst vannacht, of valt het mee?
Het ging goed! 20.45 flesje, half uur beetjes gepsuugd, omgekleed en naar bed. Geslapen tot man om 3 uur naar bed kwam, toen beide wakker. Zoon heeft een beetje gedronken, sliep snel weer en na 3 uur zat het gewone ritme er weer in. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat! M676 speentjes inslaan haha!