Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Pittig hè van die kleintjes die denken dat het niet nodig is om te slapen als ze moe zijn... Ons mannetje is nu 6,5 maand maar kan nog steeds niet zijn speentje 's nachts zelf in doen hoor ;).
    2 nachten ging het heel goed, maar afgelopen nacht weer 3 x speentjes dienst. overdag slaapt hij 's ochtends ongeveer een uurtje en 's middags 1 of soms 2 x een half uurtje. Eind van de dag is ie doodop en haalt met pijn en moeite 19 uur en dan gaat ie knock out op bed ;).

2. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hoe gaan de hapjes Pien?
    En geef je nog bv of ben je bezig met overstappen op kv?

Zoon heeft gisteravond om 20.00 grdronken, 00.00 03.00 en daarna pas om 9.30.
    Net ook pas om 13.00

3. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Het blijft ook steeds veranderen he? Geen dag is hetzelfde zei mijn moeder en gelijk kreeg ze. Dat is ook een beetje mijn houvast geworden... het is zoals het is en morgen is het weer anders...

Ons meisje heeft een verkoudheidje en hoest echt als een zieke zeehond. Dacht eerst dat het de reflux was want daar hoest ze ook van. Maar denk dat ze wat meer last van reflux heeft omdat ze juist verkouden is. Sneu..

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    #1604 Pien15, 13 dec 2015
    Laatst bewerkt: 13 dec 2015
    Lelie: dat gaat al wat beter of niet? Je kunt denk ik beter overdag proberen wat vastere tijden aan te houden, zodat hij overdag de tijd heeft zijn buikje lekker vol te drinken, wellicht dat hij dan 's nachts wat minder snel komt. Dat mijn zoontje rond die tijd al van 23 tot 7 sliep zegt niet zoveel omdat hij toen ook al een stuk zwaarder was dan jouw zoontje nu is, namelijk ruim 7 kilo. Dat scheelt wel hoor. Hoe meer kilo's hoe minder ze 's nachts nodig hebben.
    Ik heb trouwens al heel snel 'vaste' drinktijden overdag aangehouden (niet super strak, maar half uurtje eerder of later kon ook), omdat ik dat principe 'op verzoek' gewoon niet zo goed kon handelen. Het is allemaal al zo onvoorspelbaar en mijn zoontje sliep (en slaapt) toch zo weinig dat het ook niet zo was dat ik hem wakker hoefde te maken voor het drinken. Zo kan ik toch een beetje voorspellen hoe de dag gaat lopen en wanneer ik even de deur uit kan.
    Met 5 maanden stopte ik met de laatste voeding (van 23 uur) en gaf ik 4 x borstvoeding op 24 uur. Nu met 6 maanden geef ik 3 x borstvoeding en 1 x kunstvoeding. Ik probeer dat nog 1 a 2 weken te doen en dan hoop ik dat het gaat lukken om 2 x bv en 2 x kunstvoeding te geven. Ik hoop dat mijn productie dat 'snapt' en er niet helemaal mee kapt ;). De hapjes gaan steeds beter, de hoeveelheden worden ook langzamer groter. Alleen had ik vandaag een prutje van aardappel en rode kool met appeltjes gemaakt (uit een potje). Dat vond ie niet zo lekker en toen moest ie kokhalzen en ging alles er weer uit :(. Las ik later ook dat rode kool beter nog niet kan tot de leeftijd van 1 jaar, omdat de darmpjes koolsoorten nog niet zo goed aankunnen... Vind het in die zin ook nog wel lastig wat ik hem iedere keer moet voorschotelen. Mijn fantasie is niet zo groot wat eten betreft geloof ik en zeker niet als nog lang niet alles mag.

Lelie: je moeder heeft gelijk ja :). Geen dag hetzelfde. Er is altijd wel een 'uitdaging' waar je wat mee moet hihi. Wat sneu voor je meisje Zuuske. Kan me goed voorstellen dat de reflux dan ook erger is.

Vannacht trouwens 6 x er uit geweest (ok man 4 x en ik 2 keer ;)), pffff. Hopelijk vannacht iets beter. Geen idee wat er aan de hand is, maar dat moet ik dan ook maar loslaten want je komt er toch niet achter zolang ze niet kunnen praten ;).

Vraag me ook af tot hoe lang die reflux normaal is. Bij mijn zoontje is het dus niet verborgen, maar spuugt nog regelmatig flinke hoeveelheden eruit. Hij is altijd goed gegroeid dus in die zin maak ik me er niet zoveel zorgen over, maar vind het wel eens wat lastig.

5. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Lelie, dat klinkt goed!

Zuuske, hopelijk is ze er snel vanaf!
    Ons kleintje is voor t eerst naar de opvang geweest. Allemaal snotneusjes daar, dus daar zal ze vast ook wat van meekrijgen.

Pien, ik hoop maar dat ik een wonderkind heb die met 4 mnd zodadelijk de speen zelf in doet. Las dat iemand t haar kind overdag had laten oefenen. Zou dat werken?

6. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Oeh ik ben helemaal happy!!
    Net de synticinonspray gebruikt voor het kolven, 2 uur na een voeding. En gewoon 65 ml opbrengst!! 65!! Niks met moeite 30 maar 65!! Wooohoo!!

7. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Lelie, wat fijn! Wat is dat voor een spray?
    Het is ook wel een gedoe als je iedere x maar weinig kunt kolven.
    Ik mot vaak 2x kolven om 1x een fles te kunnen geven. Hoeveel geef jij in een flesje lelie?

8. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Fijn spul Lelie! Heb ik ook gebruikt. Een vd redenen dat de bv mislukte hier was mijn slechte tsr.
    Helaas mocht ik het maar een keer herhalen op recept. Blijkbaar is het verslavend, wat ik grote onzin vond maar ja regeltjes. Misschien had ik via de gyn nog wel wat kunnen regelen maar inmiddels ging het kolven ook al vlotter dus heb het zo gelaten. Maar voor jou dus de tip; op tijd herhaling regelen, want zo'n flesje is zo op.

9. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Btw...van die spray wordt je ook happy:p;)

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dat zal dan oxytocine zijn wat er in die spray zit, het zgn gelukshormoon of ook wel knuffelhormoon :). Fijn dat het zo goed werkt Lelie!

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    #1611 Lelie137, 15 dec 2015
    Laatst bewerkt: 15 dec 2015
    Misschien was ik daarom wel extra blij met de opbrengst:p

Ik geef 90ml in een flesje, zo had ik het vorige week uitgerekend. Donderdag of vrijdag wil ik in de ochtend eens kolven ipv een voeding, ik verwacht dan nog meer opbrengst te hebben. In de avond drinkt zoon namelijk 2x na een uur weer.

Het is een oxitocinespray, inderdaad geluks of knuffelhormoon. Het heltp de toeschietreflex opwekken.

Bedankt voor de tip van het op tijd bestellen! Het is een maand geopend houdbaar en ik heb het alleen nodig als ik ipv een voeding kolf, dit jaar bijna niet meer eiegenlijk maar in het nieuwe jaar 3dagen per week 3 tot 4 keer. Ik hoop dat mijn lichaam in de tussentijd wat beter gaat herkennen dat er melk moet stromen als ik aan de pomp hang en dat ik de spray straks niet vaak meer nodig heb.

Overdag drinkt zoon om de 3 uur, in de avond drinkt hij wel vaak 2x na een uur weer. Dat vind ik niet erg, waarschijnlijk clustert hij dan om de nacht door te komen.

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: oh da's al heel netje toch? En idd 's avonds ff wat clusteren voor de nacht is alleen maar gunstig :).
    Ik weet eigenlijk niet meer hoeveel ik kolfde toen ik bezig was met een voorraadje opbouwen. Was nogal wisselend, maar het scheelt zeker of je het i.p.v. of ernaast doet. Eenmaal aan het werk bouwde ik zelfs nog een beetje voorraad bij, maar dat werd na een aantal minder toen mijn zoontje weer wat meer nodig had en ik even vaak bleef kolven. Met een maand of 5 was ik wel door mijn voorraad heen en kon ik op het werk net genoeg kolven voor de volgende dag zeg maar. Op het laatst soms net wat te weinig en uiteindelijk ben ik dat dus gaan aanvullen met kunstvoeding.

13. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    #1613 Lelie137, 16 dec 2015
    Laatst bewerkt: 16 dec 2015
    Pien heb je iedere dag op een vast moment nagekolfd voor je voorraad? Ik heb nu al weer ruim een week niet dagelijks gekolfd, alleen dan ipv een voeding.

Vandaag echo van de heupjes gehad. Bij de linkerheup bleef de echoscopiste wat langer hangen en ze deed nog een extra testje. Nu ben ik toch wel een beetje zenuwachtig tot we dinsdagmiddag telefonisch de uitslag krijgen...

Het spugen en verslikken van zoon is een heel stuk minder nu we 2x bij de osteopaat zijn geweest .
    Hij groeit ook netjes! De afgelopen 2 weken is hij ook 115gr per week aangekomen ipv 100 zoals eerder.

Het clusteren savonds vind ik helemaal niet erg, zeker als hij dan wat langer doorslaapt.

14. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Lelie, fijn dat de osteopaat helpt!
    Bij ons was de echo goed gelukkig, kan me voorstellen dat je met spanning zit te wachten!
    Ik kolf iedere dag 's ochtends extra en s avonds in plaats van.. Maar daar houd ik niet veel extra aan over omdat ze 180 drinkt s avonds en ik dat niet gekolfd krijg in 1x

Hier morgen wennen bij de opvang...

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: ik kolfde ook zeker niet elke dag om een voorraad op te bouwen hoor. Ik kolfde af en toe na de ochtendvoeding. Hij dronk (en drinkt) namelijk 's ochtends niet beide borsten leeg omdat ze dan heel vol zitten. Dus zo hield ik altijd mooi wat over om voorraadje mee op te bouwen. En zoveel voorraad heb je niet nodig hoor, voor 1 a 2 dagen zou genoeg moeten zijn voor als je weer aan het werk gaat.
    En wat mij ook wel geruststelde: mochten ze niet helemaal genoeg gehad hebben aan de gekolfde melk op de dag dat je aan het werk bent, compenseren wel weer bij je zodra je weer thuis bent. Je weet ook niet hoeveel ze drinken als ze bij jou drinken, dat is de ene keer ook meer dan de andere.
    Hopelijk is de uitslag goed voor de heupjes, want zo'n spreidbroekje lijkt me erg sneu voor zo'n kleintje...

M676: hoe was het wennen op de opvang? Ging het goed? En wat vond jij ervan? Wel raar denk ik he. Ons mannetje gaat naar mijn ouders dat is denk ik wel wat anders, maar ook dat vond ik de eerste keer wel erg spannend!

Het slapen ging hier afgelopen 2 nachten gelukkig weer helemaal goed!
    O en ik ben gisteren voor het eerst weer ongesteld geworden. Die zag ik ff niet aankomen haha. Dat is weer ff wennen ;). Wel fijn dat het kennelijk nog werkt en ook gek om niet teleurgesteld te zijn door het zien van dat bloed ;).

Heb wat nieuwe foto's aan mijn album toegevoegd :).

16. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    #1616 Lelie137, 18 dec 2015
    Laatst bewerkt: 18 dec 2015
    Pien over het kolven hief ik me niet meer echt druk te maken... ik start vandaag met afbouwen. De afgelopen 2 dagen heb ik 2x per dag gekolfd met de spray maar de tsr was een heel stuk minder dan de eerstenkeer en ondanks masseren, compressie, warmte, relaxed zitten, goed diep in en uit ademen komt er nu weer max 30 ml (beide kanten samen) uit. Met de lk afgesproken dat ik de voedingen van overdag dat ik op het werk ben afbouw en probeer de ochtend en avond/nachtvoedingen te houden. Zoon clustert graag savonds eb dat vind ik eigenlijk wel heel fijn dat dat kan blijven.

Ongesteld zijn, bah! Had je er last van of viel hetmee?
    Leuke foto's ook!!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: Dankje!
    oh nou groot gelijk dan, je hebt het in elk geval voldoende de kans gegeven en als het dan zo moeizaam gaat, geeft het denk ik voor jou ook meer rust als je gaat afbouwen. Ik schrijf er wel heel makkelijk over, maar ik vond het toch een behoorlijke toestand dat kolven op het werk. Pas op het laatst werd ik er wat relaxter in. Ik hoop dat je de ochtend en avondvoedingen er nog even in kunt houden! Daar ga ik komende tijd ook mee aan de gang. Ik hoef er nog maar eentje overdag af te doen, maar hik er toch nog wat tegenaan geloof ik. Heb nu 2 weken vakantie en het meest slimme is om het dan maar te gaan doen...

18. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Jammer he dat stoppen! Hoewel het vrijheid geeft vind ik het toch een gemis.
    Op hoeveel voedingen zit je nu?
    En welke vutamines geef je? Ik heb nu nog K&D van orthica maar straks heb ik alleen D nodig. .

19. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Gek he, dat stoppen met bv? Aan de ene kant kan ik niet wachten tot ik dat gedoe niet meer heb met kolven, aan de andere kant is het zo definitief afscheid nemen van een periode, helemaal omdat ik zeker weet dat het nooit meer gaat gebeuren. Nog ruim 2 maanden, dan stop ik ook.
    Bij mij was het bij de oudste vanaf het moment van afbouwen redelijk snel minder en uiteindelijk nauwelijks genoeg meer.

Wennen ging goed. Ik ben juist blij dat ze niet naar ouders/schoonouders gaat. De oudste ging wel naar opa en oma's. Maar het was zo'n strijd steeds omdat ze compleet hun eigen gang gingen. En m'n meisje oververmoeid was iedere x.

Wat vinden jullie van rijs tebloem door de laatste voeding?

20. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Rijstebloem, zelf zie ik daar de toegevoegde waarde (nog) niet van. Heb er eerlihk gezegd ook nog niet veel over opgezocht! Voor zover ik weet geeft het extra calorieen om langer slapen te bevorderen.
    Waarvoor wil je het gebruiken?

Fijn dat het wennen goed ging!!

Deel Deze Pagina