Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Oh lekker aangekomen!? Ben je naar cb geweest? Lijkt mij ook lastig dat in bed slapen, maar ervaren jullie het zelf ook als probleem? Dan is het inderdaad wijs om te gaan oefenen, maar alleen doen zoals het voor jullie goed voelt he?
    Wij hebben in de eerste periode namelijk ook (uit wanhoop want ze sliep niet en nergens meer overdag, ook niet in onze armen) het laten huilen geprobeerd maar dat voelde echt niet ok. Maar er is wel een verschil tussen huilen, jengelen en overstuur zijn natuurlijk en als ouders weten jullie bij jullie kleintje vast het verschil. Wij hebben toen het in bed troosten ingezet en dat was een lange intensieve bezigheid maar heeft wel gewerkt uiteindelijk. Ze moest gewoon leren dat haar bedje een fijne veilige plek is, nu vindt ze in slaap komen vaak nog moeilijk en vervelend, maar ze kan ook rustig op haar gemakje liggen te spelen in bed als ze al of nog wakker is. Ik denk ook dat ze van die reflux lang last had met liggen of iig een soort van trauma eraan over had gehouden. Maar navertellen kan ze het nooit natuurlijk ;). Heel veel succes en wat ik al zei, vooral doen wat fijn voelt voor jullie. maar voor nu eerst nog beterschap voor de kleine man.

Hier komt er een tandje door! Best vroeg vond ik, maar alles wees er steeds op en gisteren was ik weer eens aan het voelen en toen merkte ik toch echt een hard randje op. Je kan het zelfs al zien! De last die ze ervan heeft valt op zich nog mee, maar heb wel maar gelijk alles in huis gehaald om eventueel pijn of ongemak te verlichten. Maar ze zit vooral de hele tijd met haar tong of vingers eraan te voelen, echt zo grappig om te zien. Ze vindt het maar raar denk ik, haha.

2. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Lelie, fijn dat hij goed gegroeid is! Hoop dat het vloot lukt met slapen! Hier gaat hey de ene x beter dan de andere, het lukt wel in haar in haar bed te laten gelukkig. Bij onze oudste lukte dat niet. Wat ik maar wil zeggen is dat het niet altijd lukt, ook al wordt dat wel vaak beweerd. Door wat goed voelt! Het komt echt een keer goed!!
    Super dat dat bij jullie ook werkte zuuske!
    En al een tandje, fijn dat je al een puntje voelt, dan is het ergste vaak voorbij.

3. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Klopt, zoon is 1 kilo in 6 weken aangekomen!
    Vandaag niet zo een fijne dag, zoon spuugt alles onder! Zelfs na 3 uur komt er een sloot uit... geen koorts, even afwachten wat er aan de hand is. Al zijn kleertjes zitten in de was, vanavond nog wat truitjes oo de verwarming hangen zodat hij morgen wat naar de gastouder aan kan en mee kan nemen.

M676 hoe lang heeft jullie oudste bij jullie geslapen en hoe zijn jullie toen op het alleen slapen overgestapt?

Zuuske en het troosten in bed, hoe doen jullie dat? Ik denk dan aan hand op hoofd of buikje, pink aanbieden, kusje geven.
    Een tandje! Dan gaat het ineens snel! Fijn dattie er weinig last van lijkt te hebben, dat scheelt.

4. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Lelie, ik was wat onduidelijk. Ze wilde ook niet bij ons in bed slapen. We hebben letterlijk uren 's nachts beneden rondgelopen. Als ze dan sliep, echt diep anders lukte het nog niet, konden we haar in de kinderwagen leggen en ernaast op de bank slapen. Als ze dan weer wakker werd en we met de wagen wiebelden, sliep ze vaak weer. Of niet en dan begon het opnieuw.. Soms,konden we haar weer in bed,terug leggen. Met een jaar sliep ze voor het eerst door en vanaf anderhalf jaar slaapt ze prima. Gaat graag naar bed, blijft er in en komt er om 7u weer uit. Nu nog. Ze heeft zelfs tijden gehad dat ze tot 10u uitsliep.

5. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Vast deel 1 verstuurd voor dat t weg is 😉
    Wat vervelend dat hij zoveel spuugde! Gaat het al beter?
    Mooi dat hij zo is aangekomen!
    Troosten in bed doen wij als volgt; erheen , speen, handje op Het hoofd en weg. Soms is dat genoeg. Andere keren pakt ze meteen onze hand vast om ermee te spelen. Dan stoppen wij haar opnieuw in, handen onder de deken!! Dan houden we de deken strak zodat de handen er niet onder uit kunnen en 1 hand tegen haar hoofd tot ze slaapt. Heeft in het begin weleens 2 uur geduurd, soms met even in slaap zijn en opnieuw beginnen. Nu duurt het soms een uur, soms een half uur, maar steeds vaker is een speen genoeg. Hopelijk gaat het in deze lijn door :D

Zuuske, ik ben ook benieuwd hoe jullie het doen!!

Pien, hoe gaan de nachten bij jullie nu?

6. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Nou in het begin was dat troosten in bed echt heel lastig, ze bleef soms steeds weer opnieuw huilen (maar dat deed ze ook met wiegen of wat dan ook). Dan deden wij ook half uur of langer over. Maar het ging ongeveer zo; na het gewone bedritueeltje, speentje erin kus, aai over bol, als het dan huilen was dan gingen we ernaast zitten of staan. Inderdaad 1 hand op het hoofd en 1 hand op de borst/buik, daar werd ze vaak al wel rustiger van. ook zachte ssssh geluiden maken werkte meestal. Vaak werd ze er wel rustiger van en viel uiteindelijk in slaap, soms moesten we echt heel langzaam handen optillen en wegsluipen want als ze wakker werd kon je weer van voor af aan beginnen. Maar de ene keer werkte het wel en de andere keer niet. Op een gegeven moment werd de troosttijd korter en korter en ging ze soms zelfs zelf slapen. Nu gaat ze bijna altijd zelf goed slapen, soms moeten we een paar keer lopen om de speen te geven. Een enkele keer heeft ze nog zo'n huilbui met slapen gaan.
    Maar ik denk dat het voor ieder kindje iets anders kan zijn wat werkt, het is een beetje uitproberen, ook wat voor jezelf werkt en goed voelt. Ik was er vreselijk onzeker door geworden en dan was het heel fijn als wat je probeerde soms lukte, al lukte het de keren daarna weer niet. Toch zijn we maar vol blijven houden, want slapen was zo belangrijk voor haar, ze sliep anders gewoon niet overdag.
    Hoop dat het spugen minder is geworden.

Ik vroeg me inderdaad af wanneer ze het meeste last zouden moeten hebben van het doorkomende tandje. Fijn dat jij dat weet te vertellen M.

7. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Zuuske, vervelend om je kleintje zo te zien worstelen met de slaap he? Knap dat het gelukt is!

Lelie, hoe het het met jullie?

Vandaag, of morgen :D, ga ik 1bv vervangen door een fles. Denk dat mijn bv dan snel terug gaat lopen. Dat merkte ik ook toen de late avond- en nacht voeding ineens stopten. Hoop dat dat niet al te snel gaat!
    Pien, bij jou ging dat nog best lang goed toch?

Volgens het CB kan ik nu naast de groente ook fruit gaan geven. En brood.

8. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Deze week zijn we savonds gestart met wat aardappel bij de groente. En nu eet hij en smult hij van alle hapjes! Vandaag zelfs een heel peertje met wat babyliga gegeten. En in de avobd eet hij ook 4 eetlepels groente met een beetje aardappel. We zijn nu wel zoekende naar een rimte wat betreft flesjes en tijden. Als hij zoveel heeft gegeten hoeft hij pas na een uur 3 een flesje.

M676 hoe is het afbouwen gegaan? Ik mis het nog steeds een beetje, bv geven.

Zuuske en Pien, hoe is het met jullie?

Hier heb ik nog steeds veel last van haaruitval. Last ja, want ik vibd het zo jammer dat ik weer dun slap haar krijg! En ik kom die halve pruiken overal tegen... niet alleen in de douche en tojdens het haren kammen maar ook in het bedje van zoon, de box, tussen de kleren, in de was... heel irritant.

9. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Lelie wat goed dat ie nu fijn eet.
    Ik ben nog een beetje aan het zoeken naar de hoeveelheden die ze kan/mag eten. Overal vind ik zo'n verschillende informatie.
    maar als ik zo bij jou zie eet je baby al best wat.
    Hoe is dat bij jou m676?

Hier krijgt ze nog 4 flessen van 200, in de ochtend (half stuk/potje) fruit en als ze 'savonds wakker is +-2 eetlepels groente. Te weinig?

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Zoon heeft 4 soms 5 flessen van 150. Ik denk niet dat je dochter te weinig krijgt als ik het zo lees. Ik vind dat mijn zoon juist erg veel eet!

11. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Mijn dochter krijgt 4 en soms 5 voedingen. Als het een flesje is, dan ongeveer 200 ml. Daarnaast ongeveer 2 eetlepels groente en vandaag voor het eerst ook fruit gehad; een half klein peertje. Af en toe eet ze een heel klein stukje brood.

Ik heb woensdag voor het eerst 1 voeding vervangen door fles. Dat was even wennen voor mijn dochtertje, ze wilde het eerst niet. Spuugde het uit en liet het weer uit de mond lopen. Uiteindelijk de eerste 2 dagen 80 ml van gedronken. De derde dag al 120 en vandaag de fles leeg.
    Ik geef deze fles om 18.45 ongeveer. Vanaf januari heb ik 's morgens en 's avonds gekolfd om voldoende te krijgen voor deze voeding. Fijn dat dat nu niet meer hoeft zeg!

Dank je voor je antwoord pien, in het andere forum.

Hier gelukkig nog geen haaruitval. Ik vind het ook best fijn, eens een volle haardos ☺️

Vandaag een uitje gehad met vriendinnen. Heerlijk om weer wens op hakken te lopen en mijn haren los te kunnen dragen zinder dat er aan getrokken wordt :D

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hallo meiden, hier ben ik ook weer ff. Schrijf nog steeds wat meer op het zwanger worden forum, omdat het daar vaak best spannend is voor de meiden die nog bezig zijn. Nu weer twee prille zwangeren, zo mooi!!

Wat een puzzel he met dat eten en drinken ;). Ik merk dat ik steeds minder hoef te puzzelen, omdat meneertje al aardig met de pot mee eet. Denk dat hij toch zeker een hele aardappel en paar eetlepels groente en soms wat vlees of vis eet. Het ging tot vorige week eigenlijk allemaal nog in de blender, maar van cb moeten we daar nu maar eens mee stoppen. Daar zijn we maandag weer geweest. Dus nu prakken we de boel en gelukkig eet hij nog steeds goed. Duurt alleen wat langer en misschien dat hij nu ietsje minder binnen krijgt, maar dat komt wel weer. 'S ochtends eet hij een bordje pap, later op de ochtend een 1-1,5 stuk fruit, 's middags 1 boterham plus fles, rond 15:30 nog een kleiner flesje, 17:30 warm eten en 19 uur nog een fles met 2 schepjes pap voor het idee. Hij groeit nog netjes, maar t.o.v de eerste maanden iets minder hard, maar ook dat klopt allemaal wel volgens de curve. Dus kennelijk hebben we het tot nu to wel goed gedaan denk ik dan :). Morgen al weer 9 maanden!

M676: oh wat goed je geeft eerst nog moedermelk met de fles! Was dat dus voor het eerst dat ze uit het flesje gedronken heeft? Fijn dat ze dat nu goed doet. Lekker he als je dat ff uit handen kan geven en jezelf een keertje minder hoeft. Hoe gaat het lichamelijk nu met jou?

Lelie: balen van je haaruitval. Ik heb het ook wel wat gehad, maar moet zeggen dat het me meegevallen is, want je hoort het idd wel vaak dat het na een zwangerschap erg kan uitvallen.

13. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Lekker kunnen genieten dus m676! Heel fijn om je een keer lekker op te tuttten.

Pien hoe gaat het prakken?
    Zoon eet nog gepureerd maar ik denk dat ik fruit eens ga prakken of raspen. Peer wordt een dunne smurrie, ook met liga erin. Net een fruithapje peer banaan gemaakt, ook een dunne smurrie. Liga erdoor, weinig verschil. Appel en mango gaan prima, appel peer ook.

Vannacht hebben we het bedje van zoon op onze kamer gezet, hij sliep een stuk beter! Nu doorzetten en zijn bedje daarna langzaam wat verder weg zetten.

14. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Klinkt als een hele grote slaapkamer lelie 😉. Grapje, fijn dat het slapen zo veel beter gaat!!

Ons kleintje eet banaan en peer uit t vuistje (ze bijt er zelf stukjes van af en houdt het zelf vast, waarbij ze het vaak laat vallen ). De rest prak ik, maar niet heel fijn. Ze eet ook graag brood, maar de ontlasting ging zo moeilijk dat we gestopt zijn voor eventjes.

Ik was niet heel duidelijk over de flesjes geloof ik. Ik geef al vanaf kerst of zo een fles bv s avonds. Ik kolfde dan 's ochtends en 's avonds om genoeg te hebben. Dus nu de bv in die fles van 19uvervangen door kv. Dat drinkt ze intussen prima.

Pien, hoeveel water doe jij in de flesjes?
    Ik voel de spanning helemaal mee op het andere forum, alsof je het zelf weer meemaak .
    Ik word nog steeds iets fitter. Ik bouw het werken.langzaam op. Mooi weer helpt ook al best!

15. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Pien 9 maanden wat gaat het rap. Super dat ie goed groeit.

Goed plan Lelie met het bedje. Ik hoop voor jullie dat het werkt.

M676 wat goed dat de kv zo snel gewend is. Geen last van de buik gehad?

Hier gaat geprakte mango en banaan ook prima. Geprakte broccoli en snijbonen daarentegen was een groot kokhals en verslik festijn. Volgende keer eerst maar blenderen dat ze eerst aan de smaken kan wennen en daarna wat grover kan eten.
    Ik ga morgen ook eens banaan uit het vuistje geven.

Zitten jullie kindjes al in de kinderstoel (en wanneer die van jou Pien?)? Ze zit nog niet helemaal zelfstandig maar wel al best stevig met weinig steun. Wel wat wiebelig natuurlijk, maar ik dacht met een handdoek extra in de babyset? kan ze wel meer rechtop eten, lijkt me wel zo fijn. (we hebben een tripp trapp trouwens, tot nu toe met babyschaal)

16. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Ja, wel.last van haar buikje en moeite met ontlasting. Maar ik weet niet of het van de melk of het brood kwam.

Hier nog geen kinderstoel, maar op schoot of in de wipstoel. Binnenkort de kinderstoel er maar eens bij pakken. Om even te eten moet dat al best kunnen lijkt me. Ik weet van de oudste niet meer vanaf wanneer.

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: fijn dat het slapen zo beter gaat, uiteindelijk is ook jullie nachtrust belangrijk. Neem gewoon de tijd ervoor, komt vanzelf wel een keer dat ie ook lekker op zijn eigen kamertje slaapt.
    Ik rasp het fruit nu. Peer is wel erg slierterig, maar die probeer ik dan nog wat te snijden, zodat ie niet te lange slierten krijgt. Banaan geef ik ook wel es in kleine stukjes, dat gaat ook prima. Zal dat eens uit het vuistje proberen. Hij eet eigenlijk heel weinig uit zijn eigen hand. Als ik hem eten in zijn hand geef, gaat ie er meestal mee gooien ;). Behalve met babykoekjes haha, die stopt ie het liefst helemaal in zijn mond en dat is wel weer wat overdreven ;).
    Zuuske: Ik had mijn zoontje met 6 maanden in de kinderstoel. Heb geen triptrap maar wel een met een 5 puntsgordel waardoor hij mooi stevig vast zat. Inmiddels maak ik hem niet eens meer vast, teveel gedoe en hij blijft zo ook wel op zijn plek ;). We hebben inmiddels een fietszitje gekocht, maar ik twijfel nog een beetje. Hij zit op zich best stevig, maar hij kan nog niet zelf vanuit kruip in de zit komen, dus weet niet of hij er dan echt al aan toe is. Ik lees wat tegenstrijdige berichten erover. Maar het weer leent zich ook nog niet echt voor een fietstochtje, dus ik wacht nog maar even tot het echt mooi weer wordt.

M676: fijn dat je je stee wat beter voelt!
    Mijn zoontje mag nu nog maar 3 flessen van 200. Maar ik geef er nog 4, omdat hij nog weinig anders drinkt, ik doe er dan alleen minder schepjes melk in. Ik geef 1 x pap met 4 scheppen, 2 x fles met 4 scheppen en ong 160 water en 1 fles met 6 scheppen plus 180 ml water. Hij krijgt dus niet meer scheppen melk dan hij hebben mag. Met water ben ik wat flexibeler, wil graag dat hij wel genoeg vocht binnenkrijgt.

18. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Pien, lastig om te weten wanneer dat precies kan op de fiets. Heb het even opgezocht. Met onze oudste gingen we met bijna 11 maanden voor het eerst fietsen, maar die zat ook laat pas zelf.

Raspen had ik zelf nog nooit aan gedacht. Met appel wel handig lijkt me, dat blijft zo hard en is niet te prakken.
    Dank je voor de hoeveelheden. Ik moet er dus naar toe gaan werken dat ze straks 600 melk drinkt.. Straks als ze weer brood eet en meer avondeten zal dat misschien makkelijker worden. Maar ik doe er dan ook meer water door denk ik, of water erbij uit een bekertje of zo.

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    M676: volgens mij kun je ook beter wat langer wachten met de fiets dan dat je dat te vroeg doet. Hoe steviger ze zitten hoe beter het is. En ik heb er zelf geen haast mee. Ik kan bijna alles wel lopend doen, de stad en de supermarkt is dichtbij en de meeste vriendinnen ook. Dat scheelt wel ;).
    Vanaf 8 maanden mogen ze idd 600 ml melk op een dag, oftwel 3 flessen van 200 ml met 6 schepjes per fles. Dus in totaal 18 schepjes redeneer ik dan. Mijn zoon krijgt dus zo ongeveer 18 schepjes, maar dan verdeeld over 3 flessen en 1 bordje pap. Ik ga er vanuit dat het nooit erg kan zijn dat je er in verhouding teveel water bij doet en je dus wat slappere melk geeft. Ik oefen wel wat met een bekertje water, maar daar verslikt hij zich enorm in. Rietjes snapt ie ook nog niet en tuitbekers ook niet (en die schijnen dan weer niet goed te zijn voor de tandjes ;)).

20. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Ik probeer hier ook wat extra water te geven . Leuk zo'n bekertje, al het water loopt zo weer uit haar mond 😊

Deel Deze Pagina