Zwanger na lang traject ivf/icsi

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door m676, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Vandaag bij het cb geweest. Zoon weegt net geen 6 kilo, groeit netjes volgens de curve.
    5 flessen van 150 is voor hem prima. Wel mogen we hem nu vlees en brood gaan geven als aanvullign. Hij ligt motorisch voor op schema, het is een heerlijk actief en vrolijk manneke.

Zitten mey fietsen of in het buggydeel van de wandelwagen liever nog niet, tot zijn rompbalans nog beter is.

2. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ja het eerste tandje komt door!
    En ineens zit zoon ook op 4 flessen van 180.

3. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Tandje! Ik moet nog steeds lachen om dat inmiddels halve tandje van ons meisje. Ziet er zo komisch uit als ze lacht. Heeft hij er niet teveel last van hoop ik Lelie?

En weer een flessenverandering. Gek hoe dingen steeds in een keer weer anders gaan he?
    Hier slaapt ze steeds korter overdag en blijft langere periodes wakker. Het zal wel van drie naar twee slaapjes gaan schuiven maar ik kan me nog geen voorstelling maken van hoe.

4. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Dat valt wel mee zuuske, hij was wel een paar dagen wat humeuriger en wilde 3 dagen geen hapjes eten. Nu gaat het weer beter!
    Alles veranderd en blijft veranderen, nu er steeds meer een normaler ritme in komt vind ik het wel prima.

Slsapjes, zoon weet nog niet wat hij wil. ben benieuwd of hij straks wel een middagslaapje gaat houden.

Hoe gaat het lichamelijk met jullie? Ik merk dat ik toch wel moe blijf ondanks dat ik om 21 uur naar bed ga (of er al in lig) en de ijzertabletten gebruik.

5. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Ik ben ook nog veel moe. Merk wel vooruitgang hoor, maar echt dit worden lukt nog niet. Als ons kleintje het doorzet en vaker doet gaat slapen, misschien dan?

Veranderingen, je bent net blij dat je wat ritme bemerkt en dan wordt het weer anders..

Hier sinds vandaag het eerste tandje!!!

Ook al vlees? Ik geef nog groente en een heel klein beetje aardappel.

6. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Pien k geef nu alleen nog s ochtends bv en af en toe nog een tweede keert op een dag. Hoe lang bleef dat bij jou werken zo?

7. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Vlees mag ik van het cb geven maar heb ik nog niet gedaan. Een broodkorstje wel dit weekend, lekker sabbelen! Zoon observeert ook goed wat wij doen en wil dit dan nadoen.
    Drinken wil hij ook, glas of mok maakt niet uit hij wil ook!

Zoon slaapt sinds gisteravond op zijn buik. Niet gewend cvan hem!
    Hij wordt wel tegen 4 uur smorgens wakker....
    Tegen 19 uur laatste fles en dan valt hij ook in slaap. We leggen hem in bed, hij wordt dan na 15-45 minuten even wakker (wel ogen dicht) rond 22 uur of rond 1 uur even wakker en dan 4 uur echt wakker. Hij mag wel een uurtje langer slapen!

M676 en ook last van het tandje?

8. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Ze was ook ziek en daardoor niet gemerkt of ze last had van haar tandje. Nu die door is, heeft ze geen last meer.

Ze slaapt nu al een week door tot 5.30 /6u! Fijn. Ik hoop dat de klok verzetten maakt dat het automatisch 6.30/7u wordt ;)

Draait je zoon zelf op zijn buik?

9. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ja hij draait zelf op zijn buik. Met dunne én dikke slaapzak, ook als hij ingestopt is (lakentje en dun dekentje).
    5.30 of 6 uur wakker lijkt me heerlijk!

Op hoeveel flessen zit je nu? Zoon heeft er 4 maar met hapjes erbij komt het niet altijd handig uit, dan zit er tussen de laatste 2 flessen maar 3 uur en daar zou ook groentehap bij moeten.

10. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Grappig dat hij zelf draait!
    Die van ons ligt s morgens nog steeds zoals weer haar er s avonds in leggen;)

Hier is het nu ongeveer zo met slapen en eten, de tijden liggen niet zo vast als dit, slapen probeer ik wel wat naar vaste tijden te krijgen.
    6.45 bv
    9 fruit en beetje water
    9.30 Slapen
    11.30 fles 200 water, 6 schepjes
    12.15 brood
    13.15 Slapen
    15.30 fles 160 water, 5 schepjes
    17.15 groente en aardappel of rijst
    Soms nog een klein dutje in draagzak
    19 fles 200 water, 6 schepjes

Het is best een gepuzzel om al het eten en drinken er in te krijgen he? Ik vind het vanaf half 4 ook proppen hoor. Maar minder flesvoeding is ook nog niet de oplossing denk ik?

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mooi schema M676, lijkt al behoorlijk op die van mijn zoontje. Ik herken dat wel van dat het op het laatst van de dag je nog een hoop eten 'kwijt' moet voor je gevoel.
    Mijn zoontje eet om 17:30 een warme hap, krijgt daarna nog een paar happen yoghurt en krijgt tussen 18:30 en 19:00 ook nog een fles van 200 ml met 6 scheppen. Maar als hij die fles krijgt is het vaak net alsof hij al uren niet gegeten heeft, zo gulzig slurpt hij die leeg ;).

Lelie: slaapt je zoontje na 4 uur niet weer verder? Geef je hem dan ook een flesje? Is idd wel heel erg vroeg om er uit gaan in elk geval ;). Ik zou het langzaam aan wat proberen te rekken. Als mijn zoontje bijvoorbeeld rond 6:30 wakker wordt laat ik 'm meestal gewoon nog even liggen. Hij huilt niet, maar praat wat in zichzelf. Soms wordt ie ook wel vroeger wakker, maar dan valt ie vaak vanzelf wel weer in slaap. Rond 7 uur halen we hem er dan uit. Maar als hij om 7 uur nog slaapt, laten we hem gewoon lekker nog even liggen, tenzij we beiden moeten werken. Maar zo heel vaak komt dat niet meer voor ;).

12. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Blijft zoeken met dat eten. Aan brood zijn we nog niet begonnen hier. Ze vindt het nog moeilijk om grove dingen te eten.
    Wel doe ik 'sochtends op het moment van 50 cc pap maken.
    Haar dutjes duren meestal 1uur of soms anderhalf. En als ze eerder moe is gaat ze eerder dutten. En soms kan ze ook nog wat langer wakker blijven, je weet het nooit, is iedere dag anders.

Hier loopt de dag meestal ongeveer zo;
    6.00/6.30 wakker
    7.00 fles 180cc
    8.00/8.30 dutje
    10.00 fruit
    11.00 fles 180cc
    12.30 dutje
    15.00 fles 180cc
    16.30 dutje
    18.00 avondeten
    19.30 fles 200cc met 2scheppen rijstebloem
    20.00 slapen

Wij willen toch ook de twee middelste flessen kleiner maken. We zijn al van 200 naar 180 gegaan (door het indikken blijft er altijd een hoop in de fles dus drinkt/dronk ze nooit volledige aantal cc's). De kinderarts adviseerde dat zodat ze meer vast voedsel zou gaan eten. We hadden het er toevallig net over. :)

13. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Een vast schema hebben we nog niet, dat ligt aan hoe laat zoon de eerste fles krijgt. Donderdag was dat 3.30 vrijdag 5 uur en vandaag 4.15.

Vandaag zal het zijn:
    4.15 fles 180
    7.30 korstje brood
    9.15 fles 180
    Ergens hiertussen slapen
    12-13 fruit
    Ergens hiertussen slapen
    15.00 fles 180
    Ergens hiertussen slapen
    17.30 groentehapje
    18.45 fles 180 met 1 dchepje rijstebloem (met 2 krijgt hij niks uit de fles).
    En dan valt hij doodmoe in slaap.

14. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Oh Lelie is hij dan doodmoe is dan is het natuurlijk moeilijk om de fles later te geven, want dan zou de nacht kunnen gaan schuiven.
    En een grotere speen? Helpt dat?

15. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Van de andere kant.... de klok wordt verzet... ;)

16. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Vandaag dus inderdaad 6.30 wakker. Meisje van de klok. Laten we dit er maar in houden en langzaam rekken naar 7 uur :p

Allemaal een min of meer zelfde schema. Lelie, wij hebben ook heel lang het schema aan moeten passen aan hoe laat ze wakker werd, maar nu wordt ze niet meer wakker van de honger dus kunnen we de ochtendvoeding min of meer op vaste tijd geven.

Ons meisje zet al echt haar benen onder haar lijfje om te kruipen. Ze is al een x achteruit en vooruit gekomen, maar nog niet bewust. Grappig om te zien!!
    Vandaag zat ze op mijn schoot en ineens trekt ze zich op tot staan. Dat gaat hard!!

17. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ow wat lollig M! Hier worden de beentjes ook wel een beetje opgetrokken maar daar houd het dan wel bij op haha.
    En rollen is ook niet iets waar interesse voor is. Praten daarentegen ... babbelkous.

18. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    De klok die verzet is helpt veel! En zoon was gisteren erg mopperig en huilerig, er zit weer wat aan te komen. Misschien een tweede tandje of gaan kruipen. Vanmorgen om half 5 wakker, bijnons gelegd en daarna om half 7 wakker en fles. Heerlijk!

Zoon staat al een paar weken regelmatig op handen en knieen maar weet nog niet hoe hij dan vooruit kan. Hij zakt dan weer op zijn buik en begint driftig te ' zwemmen' om vooruit te komen haha!
    Sinds gisteren zit hij in een kinderstoel aan tafel, dat bevalt hem goed.

Gisteren heeft hij van schoonouders een pak lange vingers gekregen... lief bedoeld maar dat wil ik hem voorlopig echt nog niet geven!

19. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Lelie, wel lief, een cadeautje, maar koekjes ed geef ik ook nog lang niet hoor!
    Al op handen en knieën. Grappig dat hij nog niet weet wat hij dan moet doen hihi.
    Wat lekker dat jullie nog even verder konden slapen! Laat dat maar fijn zo blijven! Wij vanmorgen ook net iets voor 7. Lekker 😊
    Hoop dat je snel weet wat het is en hij niet meer hoeft te mopperen! Ik denk hier ook aan een tweede tandje...

Gezellig zuuske, dat geklets!

Pien, hoe lang heb jij nog alleen s ochtends bv kunnen geven?

20. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Jaa een tweede tandje! Vanmorgen alleen iets wits doorschijnends gezien en vanmiddag was hij al door!

Deel Deze Pagina