Hier ook tweede tandje door en de derde komt boven in de hoek eraan. Inmiddels is hier de prelogopedist geweest omdat ons meisje geen stukjes kan eten. Is niet zo'n ramp vond ik zelf maar we oefenen al een tijdje en er zit geen verbetering in dus vond ik het toch fijn om iemand mee te laten kijken. Op advies gaan we even stoppen met grof eten (vanwege het kokhalzen) en oefenen met hele kleine brokjes tussen de kaken van eten dat snel uitelkaar valt. Liga bijvoorbeeld. Dus hier toch al koekjes... En hagelslag kon ook...ik denk het toch nog niet!
Had ik tijd, was het forum offline en werkte het forum weer had ik geen tijd Prelogopedist, dat is inderdaad een goede tip als het niet vooruit gaat. Hoe gaat het nu inmiddels? En koekjes daar begin ik ook nog niet aan, al heb ik wel liga 4+ om waterige peer in te dikken. Zoon was een aantal dagen mopperig en hapjes fruit of groente wilde hij niet. Sinds gisteren wil hij wel weer eten en hij zit nu veel stabieler! Houdt zich ook tegen als hij dreigt om te vallen en gaat in huis al op ontdekkingstocht. Niet kruipen maar vooruit achteruit en opzij bewegen en proberen om ergens op of in te kruipen. Onder onze salontafel hebben we een plank, die heb ik vandaag maar leeg geruimd. Zoon zat met zijn handjes aan mijn boek!
Zuuske, fijn dat er iemand mee keek en tips heeft! Hier gaat het als een speer met eten. Pakt zelf de vork of lepel als het niet snel genoeg gaat Ze lust gelukkig alles en drinkt ook water. Lelie, niets meer veilig de komende jaren?! Fijn dat hij weer lekker in zijn vel zit. De nachten gaan hier vooralsnog heerlijk! Soms wel om half 6 weer wakker... Hopelijk herhaalt zich dat niet te vaak!
Vanmorgen de allerlaatste keer bv gegeven. Het liep zo terug na 2x griep en was echt niet genoeg meer. Ik vind het best moeilijk hoor! (Al wilde ik zelf afbouwen). Het sluit toch een hele periode af.
Wat jammer m676! Nu wordt de keuze voor je gemaakt, kan me goed voorstellen dat je liever zelf het moment had uitgekozen. Knap dat je toch maar mooi 7 maanden bv hebt gegeven! Ik ben een beetje jaloers Vanavond de hero baby granenpapje gegeven, 200ml water en dan 32 gram van dat spul erbij. Geen succes, zoon wil het niet. Dan maar weer een gewone fles van 180 gemaakt met kunstvoeding en een schepje rijstebloem.
M, trots zijn op wat je hebt volbracht. Weer zo'n momentje he? Lelie, hier in de ochtend de helft van een fles 200ml fijne granenpap (met een lepeltje en daarna de rest vd fles). Vindt ze echt smullen. Gaat eigenlijk zo goed dat binnenkort de ochtendfles 150 ml pap gaat worden.
Sinds 2 dagen drinkt zoon maar 3 flessen; nu ziet het schema er zo uit: 5.45 fles 10 fruit en halve boterham 12 fles 15.30 boterham 17.30 groente 19.30 fles met rijstebloem Zal ik dan overstappen op opvolgmelk 2? Ik heb nu nog voor een paar dagen 1 en dan zou ik ern nieuw pak oprn moeten maken.
Hoi hoi. Thanks!! Ben ook blij dat ik het zo lang heb kunnen geven hoor! Ons CB zei dat ik vanaf 6 mnd sowieso met opvolgmelk moest beginnen. Zijn het 3 flessen van 200? Pien schreef dat je op 600 uit moest komen, dus dan kan opvolg melk goed lijkt me. Fijn dat je al op 3 flessen zit! Bij de opvang van mijn dochter drinken de kinderen die even oud zijn ongeveer nog 4x 200! Dat vond ik eigenlijk wel veel! Hier nu 3x160 en 1x200. Ik vandaag met venkelthee begonnen. Dat drinkt ze goed, terwijl ze water eigenlijk niet meer wil. Ik probeer dat wel door te zetten hoor, maar als ik wil dat ze iets binnen krijgt moet het dus tot nu toe thee worden... Hoe gaat het met oefenen met brokjes eten?
Nee het zijn 3 flessen van 180 water met 6 schepjes poeder. Dat bijnelkaar is wel 200 ml. Zoonndrinkt ook zo nauwelijk, misschein dan beter eerst proberen of thee en water beter gaat voor ik overstap? Eten gaat goed! Hij wil graag meeeten en 'snoept' mee van ons eten.
Zo, de afgelopen dagen veel geprobeerd . Boterham met wat slappe thee gaat prima. soepstengels gaan ook goed. Andere fv: Hipp anti-reflux dat lijkt ietsje te helpen maar hij heeft nu al 2 dagen nauwelijks gepoept. Verder is ook tandje nummer 5 door! Schema hanteren werkt hier niet, dat lukt alleen als ik bij zoon ben. Bij mijn man slaapt hij smorgens een uur langer en bij de gastouder loopt het ook altijd anders. Wel lastig, zo kreeg hij gisteren om 17 uur nog fruit en heeft zoon dus geen warm eten gehad. Want ja teveel geven zorgt voor spugen.
Hai mama's Is al weer even geleden, ben benieuwd hoe het met jullie en de kleintjes gaat. Onze meid bijna negen maanden alweer. Ze doet alles op haar dooie gemakje. Kletst veel, kan goed zitten, rolt of kruipt nog niet. Eten gaat nu opeens veel beter (stukjes langzaamaan aan het oefenen, vond ze heel lang moeilijk). Ze doet nog twee dutjes en slaapt nog steeds de hele nacht. Fijn! Ik vind het soms wel ingewikkeld met eetschema nu ze anders is gaan slapen hoor... Heb soms het idee dat ze heel de dag in de stoel zit om te eten, haha. Hoe is het bij jullie ?
Ha zuuske! Hier gaat het prima. Niet lang na het 5e tandje kwam nummer 6 door. Toen eventjes rust en nu weer slechte nachten. Maar, wel met een leuke reden! Zoon kruipt naar de keuken, kruipt zelfs naar buiten als de deur open staat en vandaag trok hij zich op aan de speeltafel!! Staan, en spelen! Zo leuk! Eetschema is bij ons: 5-6 fles 9 boterham 10-10.30 fruit 12 boterham 14 fles 16 fruit, soepstengel, boterham, wat voorhanden is. 17.30-18 groente met aardappel 19 fles.
Wat een tanden al lelie! Hier is het bij 2 gebleven tot nu toe. Zuuske, fijn dat het bij jou ook goed gaat! Ik vind het ook vaak hoor, dat eten! Schema: 7u Boterham met boter en fles 5 schepjes 9u fruit met thee 12u boterham met boter en thee 13.30 fles met 4 schepjes 16u fles met 4 schepjes 17.15 aardappel/rijst met groente en af en toe vlees/vis en thee 19u flesmet 6 schepjes Thee altijd maar een paar slokjes. Eigenlijk wil ik naar 3 flessen!? Tijgeren, zichzelf optrekken, gekke geluiden. Het hele scala is aanwezig haha. Leuk he?
M676 ik geef zoon rond 4 uur nog wat fruit, soepstengel of boterham. Zo zou je dan op 3 flessen uit kunnen komen! Ik ben nog op zoek naar babyslofjes, met antislip. Hebben jullie tips? Van Aapies lijken me leuk, en ergens heb ik slofjes met stukjes antislip gezien. Het is best een dure aanschaf voor een paar weken daarom vraag ik liever naar ervaringen
Oh Lelie wat een ondernemend manneke al! Hier wordt druk geschoven alle kanten op maar echt kruipen; ho maar. Ik was pas ook naar slofjes gaan kijken maar vond het ook veel te duur voor dat even en die goedkope die ik kocht die vallen steeds uit haha. En M bij jou ook al zo'n avonturen. Wij zijn naar drie flessen gegaan toen ze twee slaapjes ging doen en steeds ging vervelen bij de fles. Bij ons gaat het nu zo; 7.00 pap (van fles 200) 9.00 fruit uurtje (of anderhalf) slapen 11.00/11.30 paar stukjes boterham en fles (200) 13.30 fruit uurtje (of anderhalf) slapen 15.30/16.00 paar stukjes liga of soepstengel 17.00/17.30 avondeten 19.00 fles 19.30 tot 6.00/16.30 slapen Ze kan nog steeds niet heel goed stukjes eten en is nog steeds hard aan het oefenen met brood en tussendoortjes. Deze week naar cb, ben benieuwd.
Ben je al bij het cb geweest zuuske? Schrijven jullie nog in andere topics mee? Ik mis aansluiting, het topic waar ik 'vroeger' gestart ben is inmiddels gesloten en op fb waar het groepje naar verhuisd is kan ik weinig over mijn zoon kwijt.
He meiden, Ben hier ook al lang niet meer geweest... Hoe gaat het met jullie? Zo te lezen ook lekker in de weer met de kleintjes . Ik schrijf nog op een ander topic mee waar nu weer een aantal zwanger zijn geraakt en nog een aantal bezig. Maar ook daar schrijf ik niet zoveel hoor. Moet zeggen dat mijn eigen behoefte ook niet zo hoog ligt momenteel. De eerste maanden was ik nog wel erg onzeker over dingen enzo, maar moet zeggen dat ik daar steeds minder last van heb. We doen het gewoon zoals we denken dat goed is voor 'm en hij is tevreden en blij, dus wat wil je nog meer? Morgen wordt hij 1 jaar! Hele bijzondere mijlpaal . Heb net boodschappen gedaan voor een feestje. We doen het niet overdreven groot, gewoon met wat familie en goede vrienden. Net een fototaart bij de Hema opgehaald met daarop Nijntje en zijn naam. Heb er wel zin in!
Over schoentjes: ik heb me ook laten vertellen dat het pas nodig is om schoentjes te kopen als ze echt de eerste stapjes los kunnen lopen. Mijn zoontje kan nog niet lopen, schuifelt inmiddels wel wat langs de tafelrand en in de box, maar kan best nog lang duren voor hij echt gaat lopen. Kruipen doet ie nog steeds als een tijger . Ik denk ook niet meer dat hij 'normaal' gaat kruipen, maar dan direct doorgaat voor het echte loopwerk . Hij draagt nu vaak simpele leren slofjes die ik van een vriendin gekregen heb. Er zit geen antislip onder, maar ze zijn redelijk stroef dus hij glijd er niet zo makkelijk mee weg op onze houten vloer. Ze blijven ook goed zitten, maar wat voor merk het is weet ik niet...
Ik schrijf niet in een ander topic. Kom hier af en toe eens kijken, maar vast net als jullie druk met de uk . Vind het wel heel leuk om elkaar hier nog een beetjes te blijven volgen. Pien wat leuk! Wauw 1 jaar! Hoe snel gaat dat he? Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier morgen! Hier vandaag voor het eerst getijgerd! Ik werd er gewoon helemaal emotioneel van! Soms overkomt me dat gewoon zelfs als ik naar haar zit te kijken dan overstroom ik als ik me bedenk dat we zo gezegend zijn na zó lang te hebben verlangd en zó veel fysieke en emotioneel uitdagingen te hebben doorstaan voor dit bijzondere wonder. Het is het allemaal waard geweest! Herkennen jullie dat?
Ik schrijf in hetzelfde topic als pien. Verder heb ik in mijn naaste omgeving1 iemand met ook een kleintje. Omdat mijn oudste al op school zit, zie ik veel andere moeders. Dat is allemaal wel fijn! zuuske, dat heb ik ook heel vaak! Zelfs al als ik spulletjes vast heb die ik niet meer nodig heb omdat ze er te groot voor is... Wat een geweldig geluk hebben wij toch he? Zomaar ineens word je dan bevangen door je emoties. En wat een stap weer hè, dat ze nu kan tijgeren! Schoentjes: ik heb nog geen schoentjes. Voor de voeten is bloot het best, en dan met zool. De voet moet zich nog zo ontwikkelen. Met dit weer kan het m.i. prima zonder schoentjes. Onze oudste kreeg als eerste schoentjes slofjes van aapies, die vond ik ook zó leuk! Pien ,heel veel plezier morgen!!! Leuk om die verjaardag voor te bereiden! Al een jaar geleden dat hij geboren werd, tjee!