Zwanger na maagverkleining

Discussie in 'Gezondheid' gestart door biancs, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Oei hoe reageerde je chirurg en de internist??
    Bij mij waren ze al heel fel omdat het zo kort na de operatie is en me bloedwaarde's niet goed zijn/waren

Alleen nu hebben ze pech want ik ben nu zwanger dus ze kunnen niks meer uithalen
    (internist wou dat me gyn zou stoppen met de medicijnen om zwanger te worden)

@biancs pb??? Zou je me even op weg kunnen helpen??

2. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha blij waren ze niet maar ikke wel ;) Ik loop bij een soort tussenpersoon dus de contorles van de operatie worden gedaan door 1 of andere soort zuster. Die zei oh nou binnen het jaar raden wij af blablabla... ik zeg dat weet ik maar ik voel me super val geen kilos meer af en jullie raden het af omdat je veel kilos afvalt. En daar ben ik dus bij voorbij het extreme afvallen. Nou zegt ze je moet wel gelijk naar een dietiste door. Ik zeg waarvoor? ik weet dat ik meer moet eten met een zwangerschap enz. En moet onder controle van de gyn. Al ben ik daar op het moment niet blij mee zie dit topic:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/341471-even-klagen-hormonen.html

Maar wat belachelijk zeg dat je internist zei dat ze moesten stoppen met zwanger word medicijnen bij jou zeg.

Gefeliciteerd in ieder geval meis!

ben je al veel afgevallen zelf? en hoe voel je je nu?

3. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    @gooischemama: je had mij namelijk naar aanleiding van het eerste bericht van dit topic een berichtje gestuurd met daarin in het kort jouw verhaal. Maar toen was ik hier nog maar net actief en wist ik nog even niet mijn weg hier te vinden.

@pompeltje: Wat raar dat ze dan toch zo reageren? Je doet er dan nog niets meer aan, en jij bent er blij mee.. So what? ze moeten dan gewoon met jou kijken hoe dat ze het nu gaan aanpakken met die tekorten en je niet afbranden. Ik ken toevallig iemand die een sleeve heeft gehad en na 5(!) maanden zwanger raakte. Even los van wel of geen tekorten: alles is goed verlopen, ze was wel afgevallen en weer wat aangekomen, maar dat was ze zo weer kwijt. Maar ze heeft nu een kerngezonde zoon. Het probleem is meer dat als je nog flink afvalt, vooral in het begin, dat het niet gezond is voor jou en de baby om zo veel af te vallen. Je kindje krijgt dan te veel afvalstoffen binnen.
    Maar zolang je niet meer afvalt, zie ik het probleem niet eigenlijk. Mijn arts gaf aan, nadat ik een half jaar stabiel was, dat het nu mocht.

Op het moment dat je zelf merkt dat je echt veel afvalt, je jezelf niet goed voelt, dan kun je alsnog naar de dietist om advies.

4. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    @biancs dat vonden wij dus ook. Als ik merk dat eten oid niet gaat zal ik wel een afspraak maken. Maar het gaat nu perfect, oke ik eet maar 1 boterham soms 2 maar een uur daarna weer een cracker oid. Kortom vind het best ;) En we zijn heel bewust zwanger geraakt dus pech voor het ziekenhuis :p En zoveel ziekenhuizen zijn verschillend wat betreft zwnager worden. De ene zegt half jaar erna mag het, andere 1 jaar en lees zelfs sommige zeggen 2 jaar.

Wij houden zoiets van het gaat nu super, voel me perfect sta zo goed als stabiel dus wat houd ons nog tegen? :)

5. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Dank je wel meis:D:D zijn er echt superblij mee:D:D

Ik ben nu 45 kilo afgevallen en voel me nu wel af en toe licht in me hoofd en misselijk maar merk wel dat het spugen zo en zo al heel lastig gaat (tijdens een dumping bv)
    Ooowja heb nu vaker last van een dumping van het eten en het lijkt net of ik meer kan eten

Mijn bloedwaardes waren niet goed genoeg teveel tekorten en hij vond mij onverantwoordt en egoistisch omdat ik juist die tekorten had en dat de baby dan geboren zou worden met een afwijking
    Nou toen had ik hem zitten heb ook gezegd dat ik netjes me dingen zal doen om de tekorten aan te vullen en dat word deze week nog even gecontroleerd
    Heb me B12 injectie's ook gehad dus ja

@biancs ooow hahahaha ja zou zo maar kunnen hoor hehehe maak je maar geen zorgen ik reken het je niet aan:p:p

6. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Geeft niet hoor dat je het bent vergeten.. zullen de zwangerschapskwaaltjes wel zijn hahahaha. maar eh.. wat een trieste reactie van de arts.. Heeft de chirurg dat gezegd? Waar ben jij trouwens geholpen? tegen de misselijkheid kun je het beste zorgen dat je wat vaker over de dag eet en dan wat lichts zoals een crackertje.. en tegen de duizeligheid valt weinig te doen behalve rustig opstaan.

Jullie moeten wel geregeld bloed laten prikken he! Tenminste.. dat zei mijn arts wanneer het bij mij zo ver was of wanneer ik het niet vertrouw.. kan altijd ff bellen naar het zkh voor een bloedprik formulier en dan voor de extra controle.

7. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Was niet de chirurg die dat zei maar de internist:(
    Heb hem net aan de lijn gehad en heb het nieuws verteld hahaha en toch heeft die me nog gefeliciteerd:p:p
    Hij wil wel dat ik nu extra goed in de gaten gehouden word kwa afvallen en de bloedwaardes maar ik slik nu netjes me vitamine's en foliumzuur en me b12-injectie's dus meer kan ik niet doen

Ik kan 's ochtends zo en zo al moeilijk eten nu is dat alleen maar erger maar als ik de cola doodschud en dan een slok neem voel ik me prima eigenlijk heel stom hahahaha maar mij hoor je niet klagen niet na zo'n lange tijd:D:D:D

Zullen we het idd maar op een zwangerschapskwaaltje gooien:p

Hebben de andere dames nog ervaringen waar mee opgelet moet worden??
    Hoe zit het bij jullie met het overtollige vel en de dikke babybuik??
    Ben namelijk heel bang dat ik zometeen een lelijke buik zal hebben met een dik huidoverschot onder me zwangere buik (buik is al lelijk maar als je zwanger bent is die altijd zo mooi)
    Ben benieuwd wat jullie huidoverschot doet

Deel Deze Pagina