Sorry, over het hoofd gezien. Heb vandaag een mini-thriller van Simone van der Vlugt uitgelezen, De ooggetuige. Was wel grappig. Straks beginnen in Bella Italia van Suzanne Vermeer. Leuk dat jullie een muziekdoosje hebben gekregen!
He caro, wow, jij bent al lekker bezig met spullen uitzoeken, leuk! Wij willen ook geen dure babykamer, maar gewoon simpel en vooral gezellig. De kamer willen we goed onder handen nemen, dus nieuwe vloer bedekking, gordijnen en nieuw behang, maar de inrichting hoeft echt geen dure design en zo. En niet alles hoeft nieuw te zijn, als iemand nog goede spullen heeft en het is naar onze smaak is dat ook prima. Maar sommige dingen vind ik wel belangrijk. Ik wil zeker weten een goede kinderwagen. Mijn ouders hebben gisteren aangegeven dat ze 1 dag per week willen oppassen, en vooral op de voor ons moeilijke dag zaterdag! Dus daar ben ik heel erg dankbaa voor, wil ze zeer zeker niks opleggen of druk leggen, heb dat ook gezegd dat ze het vooral zelf leuk moeten vinden en willen doen, want we willen ze absoluut niet dat ze zich verplicht voelen. Dus dat was wel heel fijn nieuws! Heb op de belastingdienst website een berekening gemaakt voor de kosten vd kinderopvang...pfff,..dat is niet mis, dus dan is 1 dag al minder een hele verademing.. Bij ons stromen nu ook cadeautjes binnen, zo lief! Vandaag een pakketje in de bus met een heel lief veloers truitje en broekje, ahhhh om verliefd op te worden Ook 2 boeken gehad, 1 van daphne deckers en 1 van claudia de breij "krijg nou tieten", en die laatste is erg humoristisch, zo leuk dat ik gelijk begon met lezen en niet kon ophouden. Tash, hoe is het met jou? Mf, neemt de misselijkheid al een beetje af? Nien, alles okay met jou? Liefs!
Ijs wat heerlijk zo'n pakje per post. Enne wat de wagen betreft inheb de stokke en Santos echt een aanrader. Je kindje ligt lekker hoog. Als ik bijv die buggaboo zie word ik helemaal naar. Het is een hele goede wagen maar je kindje ligt zowat op de grond. Vreselijk. Bij de stokke kun je de bak etc helemaal naar je toe halen. Verder is de wagen enorm wendbaar heerlijk. Knuff voor allemaal
IJs, fijn dat je ouders een dag willen oppassen! Dat scheelt alweer en het is ook leuk omdat ze zo echt een band met jullie kindje krijgen. Mijn ouders en schoonouders gaan ieder een dag per week oppassen. En ik heb vandaag van mijn baas goedkeuring gekregen op mijn verzoek om 1 dinsdag in de 2 weken thuis te werken. Mag die werkuren invullen thuis wanneer ik wil, dus bv. 's avonds of in het weekend, wanneer het mij uitkomt. En elke vrijdag ben ik vrij (was ik al). Blij mee!! We hoeven eigenlijk maar 6 uur per week externe opvang te regelen, dat valt mee. Dus jullie gaan ook niet voor design? Vier jaar geleden - toen ik ook zwanger was - waren we al begonnen met de babykamer opknappen (verven, nieuwe vloer), dus wat dat betreft is het al klaar. Nu de inrichting nog. We hebben nog geen babykamer gekocht afgelopen weekend. Geen tijd meer voor gehad. Vanavond weer naar de verloskundige voor controle. Ik ga toch even vragen hoe het zit met mijn buik... Vandaag na drie weken weer op het werk en je ziet iedereen vol verwachting naar mijn buik kijken waar nog niets aan te zien is... En mijn oma zei gisteren voor de grap: het is toch wel echt zo? Kan ik van mijn oma wel hebben hoor. Nientje en Musicalfan, hoe gaat het met jullie verder? Queenmeisje, jij adviseert dus de Stokke kinderwagen. Zal er eens even naar Googlen. Bedankt voor de tip! Nog andere goede tips voor ons? Alles goed met Nick?
Caro, das echt super mooi dat je maar zo weinig uren opvang hoeft te regelen naast je ouders en schoonouders! Ik werk nu 4 dagen en ga 1 dag per week thuiswerken aanvragen. Heb ik in het verleden ook gedaan, maar door de economische situatie en interne wijzigingen weer gestopt. Ik ga er een beetje vanuit dat het geen probleem is. Zal eerdaags maar 's een gesprekje plannen m'n baas heeft er zelf nog niet naar gevraagd nl. Mijn schoonmoeder is alleen (schoonvader is in 2005 overleden), en woont op een uur rijden van ons, en is ook 10 jaar ouder als mijn ouders, dus zowel mijn man als ik gaan het niet vragen en gaan er niet vanuit dat ze het zelf zal aanbieden. We zijn al erg blij met mijn ouders voorstel, en dan helemaal voor de moeilijke zaterdag. Dus dan komen we uit op 2 dagen opvang bij een creche, zou ik helemaal prima vinden. Qua kinderwagen, had ik altijd de bugaboo op het oog, totdat m'n moeder opmerkte dat die wel erg kleine voorwieltjes heeft, i.v.m. zachte ondergrond/zand en zo, waar wij wel wekelijks mee te maken hebben. Dus ik ga maar 's op zoek naar een model met grote wielen. Hoe is het met met de rest?
Vanavond weer naar de verloskundige geweest. Hartje klonk weer mooi. Alweer een stuk duidelijker dan vier weken geleden, je kon zelfs de hartklepjes horen! Verder heeft ze mijn baarmoeder gevoeld en dat was helemaal perfect qua ligging en grootte. Ligt nu 1 vingerbreedte onder m'n navel. Dus ik hoefde me echt geen zorgen te maken over de groei van mijn buik. Toch weer fijn om te horen! Succes met het gesprek met je baas IJsvogeltje. Komt vast goed!
Geweldig Caro...genieten. Met Nick gaat alles goed op krampjes na maar dat hoort erbij. Tips heb ik zat wil je nog iets weten? X
Lieve meiden.. Hoe is het met iedereen? Mf al een beetje beter hoop ik inmiddels?? Ik heb een vraagje.. Ik heb het idee dat ik beeb al twee dagen voel, maar weet niet wat ik 'moet' voelen natuurlijk. Bovendien is het erg vroeg volgens mij.. Wie voelt er al wat of kan me uitleggen wat ik ongeveer moet voelen? Dikke knuff
@ Tash: ik heb al vaker gelezen dat je je kindje rond 15 weken kan voelen. Voelt het als plopjes? Maar dan anders dan wanneer het je darmen zijn. @ Caro: dat boekje van Simone van der Vlugt heb ik hier ook liggen, goed om te weten dat het wat is. En alles goed met jullie kindje, dat is mooi! Hopelijk maak je je geen zorgen meer over je buik. @ IJs: wat fijn dat je ouders willen oppassen! En zeker als ze het zelf aangeven, vragen is toch lastiger. @ hier: ik heb weer zware migraine gehad. Vanaf zondag en het is pas over sinds vanochtend. Die pijn zonder medicatie is echt niet te doen, ben er zo ziek van geweest. Gisteren hadden we een echo gepland staan en ik wilde er perse naartoe, maar toen leek de migraine ook al wat af te zakken. En toen zag ik ons kindje en dan wist ik weer waarom ik die zware medicatie niet inneem. Wat een verschil weeral met 2 weken geleden: de hersenen waren te zien, de maag, de ruggegraat en heel goed de handjes en vingertjes . En het hartje gehoord!
Nien, wat naar die migraine! En een paracetamol helpt dan niets? Dat mag nl wel.. Altijd beter om niets te nemen, maar als het zo erg is en iets helpt, zou ik het wel doen hoor meid.. Wel fijn om de kleine weer te zien! Wat was de reden van de echo? En heb je nog een mooie foto?? En ja, hier lijkt het een beetje op plopjes. Het is echt een klein gebied van mijn buik waar ik't voel en het lijkt nog het meest op bellen blazen onder water ofzo.. Of zo'n bubbelding voor in een aquarium, hehe! Als ik rustig op mijn lig 's avonds dan voel ik dat kriebelen. En voelt zeker niet als mijn darmen! Weet hoe dat voelt en dit is echt anders.. Leuk!
@nien.. Je zou eens aan de dokter moeten vragen of t wel migraine os want dat hoort tijdens je zwangerschap weg te gaan. X
@ Tash: oo wat super, dan is het vast je kindje wat je voelt! De echoscopist zei 2 weken geleden dat ze het leuk voor ons vond dat we nog een echo kregen ivm de ivf behandeling en alle moeite die we hebben gedaan. Dus die hadden we gisteren. Ik neem paracetamol, maar het helpt niet. Iets anders mag ik inderdaad niet nemen. @ Queenmeisje: ik heb al contact gehad met de assistente en met de verloskundige en helaas gaat migraine niet altijd weg tijdens de zwangerschap. Dus gelukkig niks om me zorgen om te maken, maar wel zeer pijnlijk.
Ohh.. Wat balen dat paracetamol ook gewoon helemaal niets doet dan!! Sterkte hoor.. En wel heel lief dat jullie nog en echo mochten! Beetje rare vraag hoor.. Maar moet je daar dan zelf voor betalen? Wij 'mochten' geen extra echo laten maken omdat dat toch niet vergoed wordt.. Vind ik wel heel jammer... Moeten nu zo lang wachten tot de volgende echo..
Ik ga er vanuit dat deze gewoon vergoed wordt, anders had ze het vast wel gezegd. Maar helemaal zeker weet ik dat niet. Duurt lang dan he, je wil je kindje het liefst elke 2 weken even zien. Maar als je hem straks nog beter gaat voelen wordt dat misschien wel minder.
Pfff weer een super drukke week...hou het maar net vol, tis echt op m'n tenen lopen, continu paniek voetbal om alles draaiende te houden en ons team steeds bij te sturen, vandaag thuis en dan blijven ze nog bellen, smsen enz...heb nu alles uit gezet, nu ff niet! :x moet ook aan mezelf denken en ukkie Caro, fijn om weer wat meer bevestiging te hebben! Nientje, balen die migraine, lijkt me niet fijn, maar inderdaad doorbijten met paracetamol.. Tash, dat is leuk om al wat te voelen! Hier begin ik toch te twijfelen om alvast een nieuwe broek te gaan kopen, loop nu al de hele week met wel erg strakke Onderbuik, en steeds m'n knoop open te doen wanneer kan. Scheelt wel per broek, want de ene broek zit natuurlijk lekkerder dan de andere, maar merk nu echt dat sommige broeken niet meer goed kunnen.. Zoals verteld is het bij ons bedrijf topdrukte nu, dus lastig om gesprek met m'n baas in te plannen, ook omdat hij in juli op vakantie gaat en daarna 2 buitenlandse beurzen. Heb 'm toch maar ff mondeling gevraagd, want wilde toch tenminste wel ff seintje hebben gegeven dat het me wel beter lijkt om binnenkort het er even over te hebben, zodat ik ook beetje weet wat zijn ideeen zijn en mogelijkheden...ff afwachten dus, al verwacht ik geen schokkende dingen, denk dat het wel mogelijk moet zijn om 1 dag thuis te werken, wat ik zelf kan indelen. Ik heb trouwens nu ook veel minder controles, laatste was de nekplooimeting echo 2 weken geleden, en volgende is pas op 25 juni met 16 weken, duurt wel lang... Liefs!
Nou, gelijk maar actie genomen! Heb bij H&M 2 leuke spijkerbroeken gekocht voor niet al te duur, kan ik voorlopig even mee toe en heb ik het tenminste in huis Toch weer een mijlpaaltje hihi, zo apart om voor het eerst op de positiekleding afdeling rond te lopen en zo, en dan die broeken passen hihi... Valt me echt reuze mee hoe die broeken zitten en vooral hoe weinig verschil je aan de buitenkant ziet! En bovenal, het zit echt lekker! T.z.t ook maar 's voor wat korte broeken kijken en zomer spul. In augustus gaan we een kleine 2 weken naar zuid-bretagne, dus tegen die tijd heb ik wel wat kleding nodig
@ IJs: vervelend dat het zo druk is op je werk, je wil toch wel weten waar je aan toe bent. En hoe zit je broek? Ik draag ook al een positiebroek, vind het nogal vroeg, maar had zo'n last van mijn gewone spijkerbroeken. Ik mocht de Felicitasdoos al ophalen, zitten leuke spulletjes in!
Nien, wat vervelend dat je zo'n migraine hebt gehad! Dan ben je gewoon echt een paar dagen uitgeschakeld zonder goede medicatie. Hopelijk krijg je het niet weer in je zwangerschap. Fijn dat de echo weer mooi was. Wat gaat de ontwikkeling dan snel in een paar weken he, ongelooflijk toch. IJsvogeltje, sterkte met de drukte op je werk, maar denk wel goed om jezelf hè. Heb je een leidinggevende functie? Dus al zwangerschapsbroeken gekocht, hihi, kan me voorstellen dat het raar is om ineens op die afdeling te lopen. Ik heb gisteren weer een hele tas vol met zwangerschapskleding van een vriendin gekregen, zaten best veel leuke dingen tussen. En allemaal vrij recent nog qua mode. Merk nu ook dat mijn broeken met knoop niet meer lekker zitten. Heb ook veel van die treggings zonder knoop en die zitten nog steeds heerlijk. Queenmeisje, fijn dat het met Nick zo goed gaat! Hoe is het met de endopijn eigenlijk? Hier weinig nieuws te melden. Alles gaat goed. Merk wel dat als ik een nacht minder slaap, ik de hele dag een zeurderige hoofdpijn heb. Was gisteren zo, vandaag weer over gelukkig. En ik moet heel vaak plassen, erg irritant. Maar ja, het hoort erbij en als dat het enige is... Fijne dag allemaal!
Jeetje, ik zie nu weer even m'n onderschrift! Al 17,2 week!!! Vind het iedere keer weer super om te zien haha. Wie had dat gedacht een halfjaar geleden!
Super hoor Caro en voor je t weet heb je een droom in handen. Hier gaat alles goed. Voel me wel weer minder goed dan in m'n zwangerschap. Gewrichtsklachten etc steken de kop weer op en vraag me af of dat endo gerelateerd is.