Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    @caro, ja vooral coordinerende functie, en ben soort tussen persoon tussen het uitvoerende team en onze baas. En tja, is nu drukste maand dus iedereen gespannen...maar ondanks dat voel ik me wel redelijk goed. Tis gewoon elke dag opnieuw opletten op mezelf. Dat gaat de ene dag beter dan de andere..

Gek he dat het nu zo snel gaat! Na de 12 weken lijkt het allemaal vanzelf te gaan en sneller, ik denk omdat we er minder zenuwachtig om zijn..

Ik heb nu nog m'n eigen ruime broeken aan, die zitten nog goed, maar m'n strakke broeken gaan de kast in. Ik denk dat ik in de loop van komende 2 weken zal gaan afwisselen met de positiebroeken.

En, sinds deze week is m'n buikje toch echt wel zichtbaar, ik krijg er nu ook opmerkingen over hihi..begin het zelf nu ook wel in te zien, dacht steeds dat het m'n darmen en zo waren, maar tis toch wel te zien nu.

Nien, leuk zo'n cadeautjes box, ik ga me ook maar 'ns aanmelden. Ben ook wel benieuwd. Mijn man en ik gaan maandag eens wat kinderopvang opzoeken, en langs rijden en wellicht eens binnen lopen. Weet niet of dat zomaar kan of dat je van te voren even moet bellen. We zien het wel, eerst maar 's kijken welke waar zitten in onze omgeving...

2. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    hi ladies,

ik kom even bij jullie spieken hoor! Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat en dat jullie er nu ook van kunnen genieten. En jullie verhalen geven mij weer heel goede hoop!
    ook leuk om te lezen dat jullie al lekker aan het shoppen zijn. Jullie vroegen om tips en ik heb er nog wel een paar:

kinderwagen; wij vonden de bugaboo idd ook te laag. Ik heb een lange man en als de duwstang op zn hoogst staat moet hij nog bukken. Wij zijn heel tevreden over onze easywalker quatro, maar ik weet dat er nu, alweer 3 jaar later, veel nieuwe modellen bijgekomen zijn. Maar let dus op de hoogte maar ook of je hem makkelijk alleen in kan klappen anders ga je je er echt aan irriteren (oefen even in de winkel en laat en verkoper het voordoen. wij hebben regelmatig meegemaakt dat de verkoper met zweet op het voorhoofd stond te stuntelen..:D)

commode; de commodes van de kant en klare babykamertjes van de babyzaken vonden wij allemaal te laag. Wij hebben uiteindelijk bij de ikea de Hemnes ladenkast gekocht. Kan ook heel goed als commode functioneren en wordt later gewoon weer een ladenkast:) paar leuke lade knoppen erop en hij is nog personalized ook!

kinderkledingkast; in veel van die schattige babykleertjes kasten passen geen 'volwassen kledinghangers'. mijn bijna drie jaar oude peutertje heeft inmiddels een maat die eigenlijk niet meer op kleine hangertjes past. Let er dus op dat je een iets grotere/diepere kast koopt zodat hij wat langer mee kan.

positie kleding: ik wilde dat ik veel eerder in mijn zwangerschap had ontdekt dat mamalicious heel leuke en betaalbare positie kleding heeft. prenatal heeft een beperkte collectie, maar via internet is er veeeel meer te bestellen!

voor de rest: ga lekker snuffelen tussen al die babyspulletjes en kies wat jij goed vindt! Je krijgt vast heel veel goede adviezen over welk merk flesjes, luiers, speentjes etc maar die passen gewoon niet altijd bij je kindje. En let ook op jezelf. koop een lekkere bodycreme als je daar van houdt, of een spannende thriller:D

liefs voor jullie!

Muk

3. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Thanks lieve mukje!! Lief dat je even hier komt spieken.

@ijs, wat goed dat je geslaagd bent voor positiebroeken. Ook vandaag nog op pad geweest naar kdv?

@caro, jeetje meis, jij bent al bijna op de helft. Wat fijn zeg.

@tash, hoe is het met jou?

@nientje: Leuk zo'n doos. Ga ik ook binnenkort maar even bekijken. Maar zo vroeg ophalen, heb ik nog niet eerder gehoord. Is felicitas zelfde als de blije doos??

@queen, wat fijn de tips die je geeft. En ook dat het goed gaat met Nick. Hoop dat het met jou beetje gaat qua menstr pijn.

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier: mooie echo vandaag weer gehad. Goede uitslag nekplooimeting. Dus beebje maakt het prima. Met mij gaat het weer minder, vandaar dat ik weinig aanwezig ben.
    Wordt er moedeloos van. Ik kan echt nog niet enorm genieten van mijn zwangerschap. Ik lever alleen strijdt tegen eten/drinken. Ben zo uitgeput en zo beroerd. Eigenlijk zouden we vandaag na de echo naar prenatal gaan om een leuk eerste pakje uit te gaan zoeken, maar daar was ik echt te ziek voor. Dus dat komt nog wel een keer. Wel nieuw medicijn gehad van de homeopaat. Hoop dat die wel aan gaat slaan. Want kan/durf ondertussen nergens meer heen. Hoop echt dat het snel beter wordt.

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @queen, die gewrichtsklachten heb ik ook heel erg. Ik vroeg me ook af of dit endo gerelateerd is. Misschien toch wel?

@nientje, hoe is het nu met de migraine. Hoop echt dat het wegblijft.

@tash, super dat je beebje hebt gevoeld.

6. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi Mukje,

Bedankt voor de tips, zeer welkom!! Over de komode en hoogte had ik bijvoorbeeld nog niet nagedacht, en ook goeie van de kledingkast.

De easywalker hadden we wel gezien, maar alleen met 3 banden, dus de quatro is ook nog een optie, zeker ook vanwege de luchtbanden wat wij zoeken.

MF, super goed nieuws van de nekplooimeting!! Wel balen dat er nog niet veel verbetering in zit, en jij bent nu ook de 12 weken voorbij aan het gaan. Ik was al erg blij dat de misselijkheid mindet werd met 10,5 week... Hou je taai!

Hier toch al 2 dagen een positie spijkerbroek aan...buikje lijkt ineens flink te groeien, en ook vandaag weer hele middag flinke spanningspijn onderin...tis flink bezig daar beneden :)

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Caro: nog een paar weken en dan de 20 weken echo! Daar heb je vast wel zin in :).

@ Queen: vervelend dat je toch weer wat klachten hebt. Heb geen idee of gewrichtskl bij endo horen, ik had het wel van de Decapeptyl.

@ IJs: en nog wat leuke kdv's bezocht? Normaal mag je niet binnen zonder afspraak, ben benieuwd of dat bij jullie wel mocht.
    Zit je broek lekker? Ik vind het heerlijk zitten, heb geen zin meer in een gewone broek.

@ Mukje: wat lief je berichtje! En een paar handige tips. Aangezien mijn man en ik allebei lang zijn moeten we toch wat beter opletten. We willen niet zo'n klein, laag wagentje, want dan lopen we echt voor gek... :p. Moet een beetje stoerder zijn.

@ Mf: he wat naar dat je nog steeds zo ziek bent, hoe kan dat toch he. Hopelijk gaat het snel over!
    Maar gelukkig alles goed met de baby :).
    Felicitas (etos) is niet hetzelfde als de blije doos (Prenatal). Ik vind het juist wel handig om het zo vroeg op te mogen halen, want er zit een flesje in en wat andere handige dingen die je dan niet meteen hoeft te kopen.

@ hier: ik kreeg slofjes van mijn zus, onvoorstelbaar daar in dec voetjes in kunnen, zo ini mini :).
    Gisteren een berichtje van een vroegere vriendin dat ze zwanger is van de 2e. Het blijft een gek idee dat zij in de tijd dat wij bezig zijn nu zwanger is van de 2e en ik net van de 1e. Maar dan maakt het me alleen maar gelukkiger dat het nu gelukt is.

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mukje, bedankt voor de goede tips! En leuk dat je hier even komt kijken!

MF, bah meid, ik vind het zo rot voor je dat je je nog zo beroerd voelt. Hoop echt dat het snel over is. Gun jou het genieten ook zo. Knuffel! Goed bericht over de nekplooimeting gelukkig en met je beepje is alles goed. Dat is heel erg mooi!

Nientje, ja onvoorstelbaar hè... dat straks de voetjes van jouw kindje daar in zitten! Het is nog steeds onwerkelijk, hier ook. En kan me voorstellen dat het een raar idee is dat jouw vriendin alweer zwanger is van de 2e en jij nu 'pas' van de 1e. Ik ben de laatste van m'n vriendinnen die zwanger is. Ze hebben allemaal kindjes van 3 jaar en ouder. Was best een pittige tijd al die zwangerschappen in m'n omgeving, terwijl het bij ons maar niet wilde lukken. Maar op een gegeven moment raak je eraan gewend en kun je er beter mee omgaan.

IJs, dus je positiebroeken al aan! Fijn dat het zo lekker zit in ieder geval en leuk dat ze je buikje al beginnen te zien.

Over mezelf: weinig nieuws te melden eigenlijk. Hier begin ik nu ook wel te merken dat m'n buik groeit en inmiddels eindelijk ook wat in gewicht aangekomen, + 1,5 kilo! (was toch even shocking, het is ook nooit goed haha). Spijkerbroeken beginnen te knellen, dus nu vaak m'n treggings aan. Die zitten nog steeds heerlijk en ik denk dat ik er nog zo eentje bij koop. Die kan ik tenminste na m'n zwangerschap dan ook weer aan. Verder lekker gewandeld gisteren en vandaag. Bijna anderhalf uur! Wil toch proberen zoveel mogelijk in beweging te blijven... zolang het kan.

Ik voel het kindje nog niet. Dacht het laatst wel te voelen, wat bubbels in m'n buik die ik eigenlijk nog nooit gevoeld had. Maar weet het ook niet.

Nog even wat vraagjes...

Zijn jullie ook van plan borstvoeding te geven? Was ik even benieuwd naar. Ik twijfel nog.

En hoeveel weken van tevoren ga je stoppen met werken? Ik denk dat ik toch maar zes weken van tevoren ga stoppen en nog twee weken vakantie na m'n verlof plan. Lees zo vaak dat velen het haast niet meer volhouden op het laatst en het lijkt me wel lekker om nog even alle tijd voor mezelf te hebben.

Groetjes!

9. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Even kort meiden. Ben vandaag bij de gyn geweest en nog geen antwoord gekregen of gewrichtspijnen erbij horen. Weten ze gewoon niet. Wel weet een Lucrin injectie gehad dus weer lekker 3 maanden minder pij. Jippie.

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    En weet je al wat er na de Lucrin gaat gebeuren, Queen?
    Gelukkig straks weer minder pijn!

11. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Dan gaan ze echoën en dan weer vervolg stappen.

12. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He caro, ik ga ook borstvoeding geven, ik geloof erin dat puur natuur het beste is, en daarnaast zorgt borstvoeding ervoor dat je cyclus uitblijft, en ik wil niets liever dan dat :) maar het is natuurlijk afwachten of het borstvoeding geven goed gaat, en hoe ik dat ga doen met werk en kolven en zo moet ik me zeker nog in verdiepen..

Mezelf kennende zal ik zo lang mogelijk blijven werken, en wellicht ook wat vaker thuis, dat zullen ze alleen maar waarderen ga ik vanuit. Rond okt/nov moet ik weer inkopen voor volgend jaar, dus voor mij echt specifiek drukke periode, die lastig over te dragen is, maar ik heel goed op de laptop kan doen, en dus thuis als het moet. Dan laat ik alle andere taken vallen en focus alleen op inkopen. Ik wil juist extra tijd hebben na de bevalling, want ik hoor dat het zo vaak tegenvalt om weer aan de slag te gaan. Maar ja lastig, want er is niks te voorspellen, maar dit is hoe ik het tot nu toe bedacht heb.

Queen, weer aan de lucrin, hopelijk helpt dat de pijn gauw terug te dringen. Geef jij geen borstvoeding? Of komt de endopijn er gewoon door?

Ik heb inmiddels wat afspraken gemaakt voor het bezoekn van wat kinderopvangcentra hier in de buurt. Over 1,5 week kunnen we bij 2 langs gaan, en vandaag bel ik er nog 1. Ben wel benieuwd;)

Vandaag ga ik maar weer 's verder met opruimen van de 2 kamers boven, moeten het toch gaan herindelen zodat 1 van de 2 de babykamer kan worden...leuk...krijg er steeds meer zin in!!

13. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    O musical wat heerlijk hè zwanger zijn:)
    Ik gaf borstvoeding. Althans ik kolfde en gaf het. Had niet veel melk. Ong. 1,5 voeding per dag dus ik deed beide.
    10 dagen na de bevalling krijg ik m'n eerste pijnaanv. De borstvoeding werkte dus niet. 2 weken later aangekaart bij de dokter en toen pijnstilling gekregen. Toen ben ik gelijk gestopt. Vond het echt de moeite niet. Nu aan de Lucrin en dan mag t ook niet meer.
    Geniet van je zwangerschap want waar de meeste mensen zich slechter voelen, voelde ik me fantastisch. Ik denk dat jij dat ook wel zult gaan merken. X

14. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ik wil ook graag bv gaan geven.. Maar is idd afwachten of het allemaal lukt! Ik heb ook geen pijn meer sinds ik zwanger ben, dus kan me wel voorstellen dat je dat mist Queen! Wat ik alleen niet snap is waarom je voor de bevalling geen plan had voor daarna in overleg met de gyn. Ik moet rond de 30 weken bij de gyn zitten om te bespreken wat we na de bevalling gaan doen. Dat raad ik de zwangere meiden hier ook echt aan als dat nob niet aangeraden is door het zh.. Liefs

15. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @tash. Had t meerdere keren aangegeven maar had meerdere gyns. Ze zeiden nu kunnen we toch niks doen dus na je zwangerschap kijken we wel verder. X

16. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @Caro, 1,5 kilo is heel netjes hoor meis! maar idd, het is nooit goed,haha! Ik wil wel bv gaan geven als dat lukt.

@nientje, thanks voor de uitleg. Ik heb me ook ingeschreven voor de felicitas doos. Ben benieuwd.

@ijs, en beetje gelukt het opruimen in de kamer?

@tash, ik ga eind Juli e.e.a bespreken met gyn. Ik wil nu weten wat straks de vervolgstappen zullen zijn. In mijn hoofd weet ik wel wat ik wil (alles eruit) maar dat doen ze niet meteen. Dus w.s eerst prikpil en tzt alles eruit denk ik. Wel fijn dat jij je beter voelt.

@queen, hoop voor jou dat de lucrin snel zijn werk beetje doet, zodat je wat minder pijn hebt.

Knuffies voor jullie allen

17. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier houdt het nog niet over. Als het vlg week niet beter is/wordt dan wellicht toch even een opname voor infuus. Ik weet het niet meer. Vandaag nog niet gespuugd tot nu toe, maar wel kotsmisselijk.
    Gisteren begon het spugen ook pas rond 19.00.
    En dan zo tot 23.00 6 keer. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in mijn leven zo'n afkeer heb gehad tegen eten/drinken.
    Ben nu wel zover, dat als zo'n opname zou gebeuren dat het dan ook maar beter is. Tot nu toe vind ik zwanger zijn echt geen pretje. Ongeacht dat ik super super blij ben met dit enorme wondertje. Daar blijf ik me enorm bewust van.
    En gelukkig heb ik ook wel momentjes dat ik er van geniet, maar soms is het verdomd moeilijk als je je zo ziek voelt. Alle leuke dingen gaan aan me voorbij. Anderen doen boodschappen en soms wat in de huishouding. Alles is me teveel. Ik probeer af en toe wel naar buiten te gaan, maar sta behoorlijk slap op mijn benen. Het vreet veel energie op deze manier. Ik hoop echt dat het snel beter wordt en dit niet de hele zw schap zal duren.Ik ben nu gestopt met alle medicijnen die ik slikte. Wil toch kijken of het verschil maakt. Of dat het hetzelfde blijft. Had niet het idee dat de medicijnen werkte namelijk. Wbt endopijn. Ik heb af en toe behoorlijk veel pijn, maar weet niet of dat dan bandenpijn zal zijn. Dat is wat ik wel denk. Maar lijkt verdomd veel soms op mijn endopijn. Ik vind het vreselijk om zo te klagen, maar als je je zo ziek voelt de hele tijd wordt je daar niet zo vrolijk van helaas.

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Oei mf, dat klinkt niet best, en vind het zo sneu voor je dat je er nog niet van kan genieten en zo!! Misschien is opname wel even goed voor je, want in het ziekenhuis kun je echt niks doen, en is er alle hulp en zo.. Maar is natuurlijk niet wat je wilt kan ik me voorstellen... Heel veel sterkte en liefs!

19. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Dikke knuff mf!!! Lijkt mij ook vreselijk rot dat je je nu nog zo voelt!! En Caro, begin je dan eindelijk een buikje te krijgen? Hihi.. Hier echt al ee bolle buik, maar nog niets aangekomen.. Dus gewicht zegt ook helemaal niets. Woe naar de vlos geweest, alles was in orde! Ze moest wel beeb 'vastklemmen' om het hartje goed te laten horen. Ze vertelde ons dat het een enorme druktemaker is, hihi! Miss dat ik daarom al het eea voel??

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Musicalfan, een hele dikke knuffel! Bah zeg, wat voel jij je rot zeg, echt niet leuk meer dit. Ik heb heel erg met je te doen.

Tash, nou, niemand ziet nog dat ik zwanger ben hoor. Soms best irritant... Ik zie zelf wel een kleine bolling opkomen. Het voordeel is dat ik m'n eigen kleding nog met gemak aan kan, ook al beginnen m'n spijkerbroeken nu wel wat minder goed te zitten. En jullie een lekker druktemakertje dus haha. Ja, ws. dat je het daarom al voelt. Hier voel ik nog niks.

Over mezelf: gisteren een babykamertje gekocht, joehoe!! Hele mooie witte. Hij komt over drie weken al. Je kreeg er gratis een box bij. En we weten inmiddels ook voor welke kinderwagen we gaan, de Joolz Day. Helemaal verliefd erop haha. We krijgen 550 euro van mijn ouders voor een kinderwagen en moeten dan zelf dus nog een paar honderd euro bijleggen. Dus dan is het goed te doen.

Fijn weekend nog even meiden en nogmaals een knuffel voor jou MF!

Deel Deze Pagina