He caro, das minder stemmingswisselingen, maar kan inderdaad ook komen door te lang slecht slapen. Hopelijk niet niet vaak? Ik verbaas me er juist over hoe goed ik me over het algemeen voel, vooral qua emotie heel erg constant en geen wisselingen, terwijl ik dat juist heel erg had tijdens de hormoon kuren. Wellicht is het eindelijk tijd om die periode in te halen weet natuurlijk niet hoe lang het zo blijft, maar hopelijk nog wel een hele tijd. Wel herken ik het slechtere slapen, ik slaap geregeld een half tot heel uur bij overdags op m'n vrije dagen. Hou je taai caro, bijna 20 weken al, wow!!
Dank je IJs! Over het algemeen ben ik ook juist tijdens de zwangerschap heel erg opgewekt en heb energie om dingen te doen of er op uit te gaan, maar af en toe dus zo'n dagje als vandaag. Zo'n depriedagje... snel aangebrand vooral... en geen idee waarom... hormonen gooi ik het dan maar op. Morgen weer fijn werken! Gelukkig voel jij je lekker constant qua stemming. Nou, net wat je zegt... tijd om die periode in te halen! Mag ook weleens goed gaan allemaal. Geniet er maar van.
@ IJs: leuk dat je naar een concert geweest bent, kon je het goed volhouden? Had je zuuroprispingen? @ Caro: vervelend dat je vocht vasthoudt, nog steeds last van of is het vanzelf weer over gegaan? Jij loopt iets op ons voor, dus ben benieuwd of we je binnen een paar weken gaan volgen. Ik herken de stemmingswisselingen (nog?) niet. Ik heb me het afgelopen jaar heel slecht gevoeld en voel me nu eindelijk weer eens mezelf, ontspannen en blij (behalve als ik migraine heb :x).   @ hier: zaterdag naar Antwerpen geweest, de solden begonnen. Heb een aantal shirt gekocht, ben er blij mee! En mijn zus had nog een grote zak met kleding liggen en ook daar ben ik heel blij mee, want het ziet er nog heel goed uit. Voor de migraine ga ik een afspraak maken met de natuurgeneeskundige, kan morgen pas bellen, hoop dat ik snel terecht kan.  
He nien, leuk he al die koopjes! Het concert ging helemaal prima, heb het goed vol gehouden, was lekker weer en kon zitten wanneer ik wilde. Vanochtend naar de eerste kdv geweest, een compleet centrum van kdv, bso, peuter, kleuter en basis school. Vorig jaar geopend (oude school afgebroken en nieuwbouw voor in de plaats). Zag er super goed uit, goeie structuur en zo. Vanmiddag naar een kleinschalige kvd.. Inmiddels ook alweer wat opgeschoten met het opruimen van de kamers boven.. de babykamer wordt steeds leger, zodat we t.z.t. Kunnen beginnen met nieuw behang en vloerbedekking en zo.
De 2e kdv was veel kleinschaliger, en mooiere ligging en buitenruimte, daardoor ook weer z'n charme. Eerst volgende week de 3e bezoeken en dan toch maar's gaan nadenken en afwegen wat we nou het belangrijkste vinden en zo...dat weten we nu echt nog niet... Tash hoe is het met jou, heb je nog wat gevoeld? Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden. Lijkt me ze apart en bijzonder om iets te voelen. Mf, hoe is het nu met jou? Gaat het nog wat beter en niet spugen? Nien, alles goed? Caro, betere dag gehad vandaag?
Lijkt me nog lastig Ijs! Zo heeft alles z'n voor- en nadelen waarschijnlijk.. Hier gaat Plurk 1 dag naar mijn schoonmoeder en mijn moeder komt ook een dag bij ons thuis. Hoe hebben de andere meiden het hier geregeld? Hier voel ik beeb nog steeds, wordt iets duidelijker voelbaar nu, maar nog steeds meestal ver weg! Heb veel last van een harde buik en een strak gevoel. Hebben jullie dat ook? Weet ook niet zeker of ik het harde buik mag noemen, maar kan'm niet lekker indeuken zeg maar! Met vaak op 1 plek echt iets hards.. Miss is dat dan wel een kont? Het verschilt namelijk af en toe qua plek. Meestal links, maar vandaag zomaar rechts! Voelen jullie al iets? Ga proberen te slapen.. En hopen dat de poes vannacht niet bevalt, hehe.. Liefs!
IJsvogeltje, ben benieuwd welke opvang jullie straks voor gaan kiezen. Mij spreekt een kleinschaliger iets meer aan. Daarom gaan we ook op zoek naar een gastouder, maar laat de optie voor een kleinschalige crèche ook nog open. Er wordt hier in de buurt binnenkort een geopend waar ze 12 kinderen opvangen. Vandaag een veel betere dag gehad hoor. Vanavond nog een heerlijk stuk gefietst samen! Was bijna betoverend... we fietsten over de heide waar een kudde schapen liep, zonnetje erbij, windstil, geluid van de vogels... Was echt genieten. Hier voel ik de baby nu volgens mij ook af en toe de laatste dagen. Van die plopjes. Ook al eerder eens zo'n plopje gevoeld, maar sindskort wel een paar keer per dag. Heel kort steeds. Weet het natuurlijk niet zeker, maar ken het gevoel niet, dus het zal wel zo zijn. Nientje, heb je al een afspraak kunnen maken bij de natuurgeneeskundige? Hopelijk kun je er snel terecht en gaat het je helpen! Musicalfan, voel me bijna schuldig naar jou toe als ik 'klaag' over stemmingswisselingen en vocht in m'n enkel. Hopelijk gaat het wat beter met je... Tash, hoe gaat het met jou en beepje? Jullie willen het geslacht niet weten toch? Ik ga douchen en slapen... Trusten!!
@ IJs: lastig om te kiezen wat goed is voor je kindje. Mag ik je tips geven? Ik heb jaren in een kdv gewerkt en werk er af en toe nog wel eens. Let er op dat de groepen niet te groot zijn, als ze bv met 3 medewerkers staan (geen stagiaire), dan is de groep vaak (te) groot. De slaapkamertjes afgesloten, dan slaapt je kindje beter. Ik zou vragen of er vaste medewerkers op de groep staan, zodat je niet elke ochtend op een ander stuit. Wat ik zelf het fijnst vind is een horizontale groep, dan kunnen ze beter inspelen op de ontwikkeling van de kinderen en erg belangrijk: is het schoon en wie maakt er schoon. @ Tash: wat fijn om je kindje te voelen! Harde buiken heb ik niet, geen idee wat je voelt. Kan je eens aan de verloskundige vragen. En is de poes al bevallen ? @ Caro: fijn dat je je weer beter voelt. En je voelt je baby ook, wauw! @ hier: heb gebeld naar de natuurgeneesk en kan in november terecht , daar heb ik wat aan. Ze is nu op vakantie en kan eind juli met haar zelf bellen, zal ik het wel uitleggen en dan kan ik hopelijk eerder.
Caro, cool dat je nu ook weet dat je je beeb voelt!! Grappig dat je dan later pas beseft dat je het eerder ook al hebt gevoeld hè?! Nu kijk je er vast ook naar uit om het steeds vaker te voelen.. Jammer dat de mannen nog even moeten wachten! En ik wil het wel weten, vriendjelief niet... Dus denk niet dat we erachter gaan komen! Ik kan nl mijn mond niet houden dan! Beeb gaat nog steeds lekker. Vanmorgen wel vlos gesproken over mijn buik, maar volgens haar zal dat voornamelijk het groeien zijn waardoor het wat harder voelt af en toe. Een beetje rustiger aan doen kan ook geen kwaad zei ze.... Maar daar heb ik dan weer geen 'zin' in, hihi!
Oja, poes nog niet bevallen. Maar slaap daardoor zelf ook onrustig!! Gellukkig kan ik op het werk mijn eigen tijd indelen. Dus ga snel werk afmaken en dan weer thuis kijken. Volgens vriendje lag ze vanmorgen weer helemaal uitgeteld. Ze is er klaar mee, dat zien er al een paar dagen.. Sory voor de poes verhalen..
@tash, wat gaaf dat je beebje voelt. Hoeveel weken ben je nu dan? Je voelde het al best vroeg toch? En wat spannend van de poes. Echt leuk van die kittens straks om je heen. Wel fijn dat de vk je even kon vertellen dat het ws groei is. Tja, we weten niet wat ons overkomt zo bij een eerste. @nientje, dat schiet niet zo op, in nov pas terecht kunnen. Kun je niet naar iemand anders? Hoop dat je migraine niet al te vaak de kop opsteekt. @caro, niet schuldig voelen hoor, iedereen heeft "helaas" iets anders. Je kunt dingen niet vergelijken en klagen mag je net zo als ik dat doe. Ik hoop gewoon voor ieder hier dat er niet te veel kwaaltjes de kop opsteken. Dus gewoon je verhaal spuien hoor meis! En wat gaaf dat je beebje ook gevoeld hebt. Lijkt me erg bijzonder. @ijs: wbt kdv, ik heb ook jaren lang op kdv gewerkt en ik ben wel voorstander van kleinschalig en van horizontale groepen. Dus alleen baby of alleen peuter groep. Zelf twijfel ik ook tussen gemak (een op loopafstand 2 min) of eentje verder weg, maar wel wat ik wil. Vrees dat gemak het gaat winnen. Maar ik kijk nog wel even. Ook weet ik niet of er heel veel kosten verschil zit tussen gastouder en dagverblijf, want dan zou mijn voorkeur gaan naar gastouder denk ik.
Hier, nog steeds erg beroerd. Ging iets beter, nu weer minder. Hoop dat de medicijnen snel hun werk doen, anders lig ik straks weer in z-huis en dat moet ik niet hebben. Kan wel huilen af en toe. Gisteren ook weer gespuugd. Vandaag nog niet. Wel veel kokhalsneigingen. Maar ja, ik moet ermee verder, of ik dat nu leuk vind of niet. Ik heb w.s HG. Extreme vorm van zw misselijkheid en soms blijft ie de hele zw schap aanwezig. Nou dat mag ik niet hopen. Maar ondanks al die narigheid en weinig kunnen (als ik teveel loop, te lang achter compie zit e.d. gaat het mis), geniet ik echt wel van mijn beebje. Ik zoek die geluksmomentjes ook bewust op. Ook mijn buikje begint langzaam beetje te groeien. Volgende week heb ik controle en die week erna weer. Stiekem hoop ik dat er beide keren (allebei andere arts) echo wordt gemaakt. Overigens heb ik ook nog veel buikpijnen. Endopijn gevoel. Dat baart me soms ook wat zorgen. Hebben jullie dat ook nog?
Mf, ik hoop toch echt niet dat die misselijkheid de hele zs blijft!! Hoe moet dat dan? Want je beeb heeft natuurlijk ook van alles nodig.. Dan blijft er echt niets meer van je over! En zou met de controles wel fijn zij als ze allebei even willen kijken! Blijft bijzonder hè?! Hier beeb idd al snel gevoeld, miss omdat ik inmiddels mijn buik ook aardig in kaart kan brengen. Ik weet vaak erg goed waar wel gevoel/pijntje vandaan komt. Herken trouwens die endopijn wel hoor! Alleen niet zo erg als het was. Maar de plekken lijken door het groeien van mijn bm wel echt de zwakke plekken te worden. Pijntjes en ongemakken zitten allemaal op de plek waar ik voorheen ook al last van had! En Nien, hoop dat jij echt eerder terecht kan!!!! Anders heeft het bijna al geen zin meer zou je zeggen.. Is er ook nog iets/iemand anders wat je wil en kan proberen? Heb ook erg goede verhalen gehoord over voetreflex.. Misschien dat ik daar ook nog wek naar ga kijken.. Hier nl de 3e blaasontsteking te pakken! Vlos wil me graag naar een bekkenfysio hebben, maar dan gaan ze weer 'van onder' klooien.. Vind eigenlijk dat er wel genoeg gewroet is daar... En ondertussen weet ik dat ik miss gewoon maar moet gaan....
@ Mf: leuk dat je buik wat begint te groeien , dan kan je hopelijk nog meer gaan genieten. Zo vervelend dat je zo ziek blijft. @ Tash: jee wat naar dat je al 3 keer blaasontsteking gehad hebt. Wat is de oorzaak dan, omdat je naar bekkenfysio zou moeten? En wat doen ze bij bekkenfysio, niet alleen oefeningen? Ik heb nog een ander adres gekregen waar ik evt. naartoe kan voor de migraine, maar dat is zo duur, ben een beetje klaar met die dure behandelingen die ik zelf moet betalen. 31 juli is de natuurgeneesk terug van vak, dan kan ik haar zelf bellen, misschien laat ze me er tussen? Dinsdag naar de verloskundige geweest, hartje horen kloppen , ze liet zien waar ons kindje zit (voel je blijkbaar een bolletje) en nu in totaal 1 kg aangekomen. Dat was netjes! Is iemand van jullie bekend met de winkel Babypark? Ziet er nl. leuk uit en ze hebben veel kamertjes, maar is voor ons niet bij de deur. Is het de moeite om er eens naartoe te gaan?
Nien, ik kan niet goed uitplassen.. Hoe lang ik ook blijf zitten en hoe veel ik ook wiebel en andere trucjes uithaal, helemaal leeg raakt mijn blaas volgens mij niet! Dus dan zou ik naar de bekfysio moeten om oefeningen te krijgen om beter te ontspannen. Vanwege de endopijn al eerder bij zo'n fysio geweest want toen verkrampt alles van onder. Nu heb ik het gevoel dat dat wel meevalt, maar vlos wil (ook vanwege andere klachten) dat ik naar een goeie bekfysio ga. Maar die moet dan zo'n apparaatje inbrengen waarmee ik moet aan- en ontspannen en zij kan zien wat ik doe... Maar zie daar zo tegen op, weer apparaten in mijn lijf.. Heb genoeg met mijn benen opengelegen denk ik!! Maar is misschien wel beter..
Nou Tash, ook toevallig, ik dacht vanmorgen echt dat het weer raak was qua blaasontsteking. Werd helemaal niet lekker wakker, had al sinds gisteren moeite met grote boodschap, continu aandrang/pijn gevoel en helemaal zweverig, licht in m'n hoofd. Dus nog uur op de bank geslapen, en daarna urine naar de huisarts gebracht voor controle; helemaal schoon.. Maar inmiddels voelde ik me weer wat beter en aandrang weg. Vaag...alhoewel ik het deze week ook weer flink druk heb gehad met afgelopen 2 avonden ook doorwerken en cursusavond, en daarbij drink ik veel te weinig en ga dus ook weinig naar de toilet, dus moet mezelf echt gaan dwingen goed te gaan drinken, zeker met die warme dagen... Bedankt trouwens voor de kdv tips, maandag gaan we de 3e bekijken. Tot nu toe is er lichte voorkeur voor kleinschalig (2e) maar kwam ook wel rommelig over, wel gezellig...afijn weet het nog niet en probeer nog geen mening te vormen tot we de 3e gezien hebben.
Vervelend dat het wel zo voelt dan ijs!! En idd, veel drinken! Cranberry is ook heel goed.. Gister kreeg ik ook de tip om die roter vitamine C pillen te nemen (die kleine, hele zure pilletjes), omdat dat zuur ook de bactierien te lijf gaat. Dus ga dat maar een beetje standaard nemen nadat ik klaar ben met deze kuur!! En misschien heb je het stiekem ook wel een beetje (te) druk?? Zo lees ik het wel tenminste! En dan de warmte in je lijf en nog eventjes een beeb laten groeien... Is allemaal niet niks hoor! Dat wil ik zelf ook nog wel eens vergeten
Tis inderdaad wel beetje te druk laatste weken vanwege m'n werk, maar nu met het begin vd zomervakanties neemt het iets af gelukkig, en m'n avond cursus is ook afgelopen, dus dat scheelt weer. Er speelt ook nog wat anders, wat denk ik ook invloed heeft: mijn moeder heeft toen ik net een maand zwanger was, plotseling een aangezichtsverlamming en heftige oorontsteking gehad, ook een week in ziekenhuis gelegen en zo. Vooral ook door extreem duizelig en evenwichtproblemen. Dus vd de 1 op andere dag zat ze thuis en kon niet meer werken en zo. Ze knapte afgelopen maanden heel langzaamaan weer op, maar nu blijkt er ook actieve lyme gevonden (na een terugslag via ruggemerg punctie), en tja dat heeft haar mentaal een flinke klap gegeven want met de ziekte van lyme weet je gewoon niet of je weer helemaal de oude wordt, en dat terwijl ze al langdurig met gezichtsverlamming aan 1 kant loopt, alhoewel dat heel erg langzaam wel iedere week ietsje verbeterd. Nu moet ze 2 weken lang iedere dag naar het ziekenhuis voor antibiotica kuur via infuus. En door die antibiotica schommelt het nu per dag, ene dag voelt ze zich best goed, volgende dag weer niet. Waardeloos dus, en tja dat speelt bij mij natuurlijk ook al die tijd. Tot nu toe nog niet eens met haar naar een babywinkel gekunt.. Is dus erg onzeker hoe het nu verder gaat met haar en of de antibiotica effect heeft...