Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Fijn dat het met Nick goed gaat, behalve het hoesten.
    Balen dat je zoveel pijn hebt van die rotendo! En dat ondanks de lucrin.:( wat is zwanger zijn dan heerlijk eigenlijk. Ook niet bang hoeven zijn voor een endo-aanval. Sterkte ermee en genietse met Nick!

2. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @queen, wat fijn om te lezen dat Nick zo'n heerlijk mannetje is. Wat naar van dat hoesten. En voor jou die rot endo. Ondanks de lucrin toch die bloeding. Een hele dikke knuf voor jou meis! En ook eentje voor Nick. xx

3. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @caro, oke, ik zal het niet meer zeggen. laatste dagen gaan idd weer minder.
    wat fijn dat je zo lekker geshopt hebt. Kun je straks lekker aan het kamertje beginnen. En matrasje ga ik onthouden. Zal ik voorlopig nog niet kopen, omdat ik eerst wiegje heb, maar dat komt tzt dan wel. Vervelend dat mindere slapen en zoveel moeten plassen. Ik slaap ook heel slecht, maar overdag haal ik best wel wat uurtjes in.

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Mukje: ben je vandaag gebeld over de tp? Vervelend dat je zo'n napijn hebt, hopelijk gaat het inmiddels beter.

@ Ijs: mooi buikje, een echt zwanger buikje.

@ MF: grappig (soms vast irritant) dat iedereen een idee heeft over het geslacht, wat denken ze?

@ Caro: leuk dat je nog geshopt hebt! Ga het matrasje van Leen B onthouden. Wel vervelend dat je zo slecht slaapt, blijf je zo moe he.

@ Queenm: He wat naar dat je zoveel last blijft houden! En balen dat er zo weinig tegen te doen is.

@ hier: ik voel ook af en toe een schopje, maar nog niet zo vaak. Vroeg het aan de echoscopiste en ze zei dat dat heel normaal is.
    Ik krijg weer last van mijn darmen, dat had ik in het begin van de zwangerschap ook, komt nu weer terug. Vannacht een paar uur wakker gelegen omdat ik zo'n last had. Echt vervelend. Ga zo maar een rondje lopen, dat wil nog wel eens helpen. En naar de echo kijken, dat helpt ook wel een beetje ;).

5. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    hee meiden!
    Lekker genieten he!

Sinds gisteren heb ik een klein embryotje in mijn buik. Zo bijzonder!
    We hebben ook een echofoto meegekregen waarop je een heel klein stipje ziet! Nu dus afwachten...
    Ik heb afgelopen weken wel in bed gelegen omdat ik toch wel wat overstimulatie had. ik had een buik vergelijkbaar met die van ijs een pagina terug. Maar nu na heel veel drinken pas mn broek weer dicht. M'n eierstok was nog wel wat aan de grote kant dus moest deze week ook nog rustig aan doen. Geen probleem!
    Uit de 13 eicellen hebben zich uiteindelijk 8 embryos gevormd. de mooiste daarvan heb ik nu bij mij. over twee weken krijgen we bericht hoeveel er ingevroren kunnen worden. Maar we hopen natuurlijk dat die voorlopig niet nodig zijn!
    spannend!

xx
    Muk

oja, over die darmklachten,
    ik had daar bij mijn vorige zwangerschap ook zo'n last van. Allerlei middeltjes geprobeerd, totdat ik hoorde dat een glas lauw water op de nuchtere maag goed hielp. En inderdaad! ik had gewoon een plastic bekertje in de douche gezet en sindsdien nergens last van gehad. En ik doe het nog steeds! bijna nooit meer obstipatie!
    hopelijk heb je er wat aan nien, want idd, het is echt vervelend die darmkrampen.

6. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    O muk wat heerlijk maar ik weet zeker dat dit helemaal goed komt. X

7. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @mukje, zo spannend meis! Ik blijf duimen voor je. Het zou zo fijn zijn en hopelijk heb je de ingevroren emmy's het komende jaar niet nodig. Rustig aan hoor! Nu die wachtweken doorkomen. Dat is zo moeilijk.

@nientje, ze denken allemaal meisje. Eentje denkt jongen (dat dacht ik ook eerst, maar nu weet ik het niet meer). Afwachten dus.
    Die darmen herken ik wel. Pff, kiwi op nuchtere maag, lauw water, koffie, pruimen, bij mij werkt het allemaal niet echt helaas. Gebruik heel af en toe wel laxeermiddel (degene die mag, maar ben er niet zo happig op).
    Wat gaaf dat je beebje af en toe voelt schoppen.

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Mukje: wat bijzonder he, een mooie embryo in je buik. En wat een goed resultaat, hopelijk een paar mooie cryo's voor over een paar jaar.

Ik zal eens proberen om lauw water te drinken, helpt dat ook bij alleen krampen? Ik heb nl. (nog) geen last van obstipatie, maar vooral veel lucht, kramp en opgeblazen gevoel. Misschien moet ik voor het avondeten een glas warm water drinken, want volgens mij veroorzaakt die maaltijd het.

@ MF: grappig dat iedereen denkt dat je een meisje krijgt, past misschien goed bij je ofzo. Houd je het voor jezelf of vertel je het aan je familie?

9. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @nien, ik denk dat ik het aan een aantal mensen vertel. Tja, ik zit onder de pukkels (meisjes halen toch de schoonheid weg van de moeder,haha) en die enorme misselijkheid (bij hg zijn het heel vaak meisjes die geboren worden). Maar wat ik al eerder zei het maakt me totaal niet uit. Meisje/Jongen. Het kindje is meer dan welkom. Maar is wel grappig dat iedereen het denkt. Als het een meisje zou zijn, hoop ik van harte dat ze later geen endo heeft. Daar zou ik dan wel bang voor zijn. We zullen zien.
    Ik baal wel dat ik de laatste dagen weer behoorlijk beroerd ben en steeds boven de wc hang. Maar goed, gelukkig begin ik beebje te voelen en dat maakt het allemaal wat draaglijker.

10. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He mf, wij hadden ook geen enkele voorkeur, enige zorgpunt was inderdaad bij een meisje het endoverhaal.

Muk, spannend een emmy in je buik. Leuk ook dat je een echo hebt meegekregen, das nieuw voor mij, wist niet dat ze dat doen in het emc, bij mij niet in ieder geval, of heb je erom gevraagd?

Caro, leuk dat je weer geshopt hebt, en verder bezig bent met de babykamer! Bij ons ligt het nog even stil, we wilden eerst de 20 wkn echo achter de rug hebben en straks 2 weken vakantie..

Ik heb aankomende donderdag het gesprek in het ikazia, ben wel benieuwd om na 2,5 jaar naar een ander ziekenhuis te gaan en andere arts...en volgende week dus lekker voor 2 weken op vakantie, wat hebben we daar zin in! Nooit gedacht dat ik met een bollend buikje op vakantie zou kunnen gaan. We gaan naar bretagne, net als vorig jaar en ik weet me nog als de dag van gisteren te herinneren dat ik toen alleen maar bolle buikjes zag en verdrietig van werd...en bij mezelf dacht, gaat dag ooit nog gebeuren...dus zo gaaf om nu ineens met een bol buikje naar dezelfde bestemming te gaan :)

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ MF: Heb wel eens vaker gelezen dat meisjes de schoonheid van de moeder weghalen, zal vast een fabel zijn, maar klinkt grappig. Voor ons maakt het ook helemaal niks uit, maar wel leuk om over te fantaseren, toch?

@ IJs: Lekker dat je nog op vakantie gaat! En nu heb jij het zwangere buikje! :)
    Wij hebben ook vakantie over 2 weken, we weten nog niet of we naar Normandie rijden of naar Parijs (ligt aan het weer en hoe ik me voel). Weet wel dat ik mijn werk nu helemaal zat ben, maar nog 1,5 week.

De natuurgeneeskundige is vandaag terug van vakantie, dus meteen gebeld. Uitgelegd van de migraine en ik mag dinsdag al komen! Dat is beter dan nov he.

12. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Fijn Nien, dat je toch al zo snel terecht kunt! En klopt helemaal, heb sinds afgelopen weekend helemaal geen zin meer in werken, die laatste 1,5 week gaat echt supertraag ;)

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    nee, nee, nee, net behoorlijk bloedverlies:(. Ben er helemaal even ontdaan van. Durf niet eens nog weer straks naar de wc. Morgenochtend maar even bellen als het nog zo is. Maar zit me niet lekker. Vanmiddag nog wel gespuugd en net gezellig bij mijn ouders, buikfoto gemaakt en hartje duidelijk gehoord, toen naar de wc en echt in de wc klont (was meer wit met rood (bloed)slijm maar echt rood, sorry voor de details) en op wc papier. Heb nu maandverband in. Dit mag niet mis gaan. Sorry, ben even zo verdrietig.:( Hopelijk is het echt onschuldig. Later reageer ik even op jullie. Moest het even kwijt.Hoe kan dit nou. Willen jullie duimen dat het niks zal betekenen. Wat een stress zeg!

14. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Mf, hoe gaat het nu?? Wat een schrik.. Hoop dat er niets aan de hand is?! En dat het iets onschuldigs is geweest.. Dikke knuff

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Onee Mf! Hoe is het nu?

16. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Ik heb straks een afspraak bij het ziekenhuis. Ik laat jullie weten hoe het gegaan is. Hartje klopte nog wel vanmorgen gelukkig. Bloedverlies is over in bruin (ook met stolsel zo af en toe), maar heb behoorlijke menstruatiepijn en harde buiken. Spanning doet w.s ook een hoop extra nu, maar ben blij dat ze me even laten langskomen.

17. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Oh bah MF, heel veel sterkte lieverd!! Denk aan je en duim voor je! Knuf!

18. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    even snel beebje is oke. vanavond meer. xx

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ijs, suc6 morgen meis! En straks lekker op vakantie. Nu mag jij daar idd je bolle buikje showen. Het is je zo gegund meis! Straks lekker genieten daar!

@nientje, wat fijn dat je dinsdag al terecht kunt. Dat is veel beter dan als je zo lang had moeten wachten. Hopelijk gaat het je helpen. En jij dus ook al bijna op vakantie. Lekker hoor.

@tash, hoe gaat het met jou?

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Nog even over vanmorgen:

Ze kunnen niet zien waar het vandaan komt. Als het "mis" zou gaan, dan zou de natuur dat bepalen. Tja, dat is een lekkere geruststelling "NOT"!
    Het zou kunnen zijn dat de placenta doordat ie nog verschuift bloeding afgeeft of ergens wat "brokkelt" ofzo. Hij lag gelukkig niet voor de uitgang zeg maar.
    Beebje lijkt het goed te doen gelukkig. Ik zit er aardig doorheen. Advies complete bedrust houden, als het weer erger wordt meteen aan de bel trekken. Bloeden zelf is gelukkig nu bruinverlies geworden en niet meer zoveel, maar de menstruatiepijn die ik heb zit me niet lekker. Pff.. zwanger zijn is bij mij tot nu toe ook niet echt genieten. Ook spugen en zo beroerd zijn ben ik nog niet vanaf. Nu maar duimen dat het allemaal goed mag blijven gaan. Ik heb wel vertrouwen in mijn beebje, maar wat kun je schrikken zeg! Maandag gelukkig 1e afspraak vk, dan week erop 20 weken echo. Dus de komende 2 weken word ik sowieso gevolgd. Dat is wel een fijne geruststelling. En mocht ik het eerder niet vertrouwen zit ik zo in het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina