@ Caro: leuk dat je kleertjes gekocht hebt! Er zijn zoveel schattige dingen en als je specifiek voor een jongen of meisje kan kopen wordt het toch wat echter. Bedankt voor de naam van het matras, ga het onthouden. Wij hebben ook een naam voor ons kindje, kan nog veranderen, maar denk het niet. En de andere meiden? Voelt jullie partner de baby al? Ik voel de baby zelf sinds 2 weken best goed, maar gisterenavond voelde mijn man het ook. Was best een harde schop, haha.
@nientje, wat vervelend en naar zeg die migraine steeds. Het is balen dat je geen medicijnen daarvoor kunt nemen. Het sloopt je zo, als je zoveel pijn hebt. Wel heel gaaf dat je partner ook beebje kon voelen. Ik voel mijn beebje nu soms ook wel (denk ik), niet van buitenaf. Ik kan het gevoel niet zo goed omschrijven, maar het moet het beebje wel zijn. Erg bijzonder. En de kat komt steeds vaker bij me liggen, alsof ze het ook aanvoelt allemaal. Knuf voor jou, hopelijk heb je niet meer zoveel migraine aanvallen. @caro, ik geniet wel hoor meis, maar idd die roze wolk is het nog niet echt. Maar gisteren was ik even bezig met de commodela uitzoeken (maatjes groter dan 56 weggelegd en dat vind ik wel heel leuk.) Woensdag gaan we dan als het goed is en ik heb een beetje puf kijken of we kunnen slagen voor een eerste pakje. Wat leuk dat je buikje nu wel gaat groeien. @ijs; geniet van je vakantie meis! In mijn album heb ik een buikfoto geplaatst van vandaag (en die van 16 wk). Ik heb het album alleen voor contacten neergezet, dan kunnen andere mensen via google het toch niet zien??? O ja en ik heb al wel namen voor beide geslachten, maar aangezien ik zo veranderlijk ben als het weer, kan het nog veranderen,haha! Denk het deze keer niet. Heb deze namen al jaren in mijn hoofd (O nee, jongensnaam sinds kort ook evt veranderd, hoezo besluitloos,haha)
Muk, wat goed!! Gefeliciteerd meis... Blij dat je me komt vergezellen op t stressbankje hoe is het verder met je? Onwerkelijk nog hè? Musical: mooie buikfoto's! Kunnen ze niet via Google zien hoor... Spannend woensdag de 20 weken echo. Wil je ook weten wat het wordt? En zo ja, mag de hele wereld het dan weten of hou je het voor jezelf? Hoe zit dat met de andere meiden eigenlijk? Weten jullie het maar hou je t nog even geheim? Ijs: fijne vakantie!! Tash: wat een schatjes!!! Buttons vind ik eigenlijk wel een heel leuke naam, apart. Nien: wat vervelend dat je geen medicijnen mag nemen tegen je migraine! Lijkt me echt heel zwaar...Gelukkig nu vakantie, en hopelijk zwakt de migraine daardoor ook wat af! @hier: sinds dinsdagmiddag geen bloedverlies meer gehad. Dus we hebben weer een beetje hoop gekregen. Ik twijfel een beetje of ik maandag bel voor een vroege echo. We hebben namelijk pas op 24 aug onze eerste echo staan, dan ben ik precies 8 week. En dat voelt met alle onzekerheid nu heeeel erg lang. Eind komende week ben ik 7 week, kunnen ze dan ook al wat zien? Of is het toch verstandiger om te wachten tot de 8 week?? Xx
@ Mf: Inderdaad precies wat je zegt, die pijn sloopt me. Al wil ik dat niet snel toegeven. Ik kan je foto's niet zien, dus hij is alleen te zien voor vrienden. Voeg je natuurlijk wel even toe haha. Woensdag de 20 weken echo, leuk en spannend! Wie gaat er met je mee? @ Nessie: wat fijn dat je geen bloedverlies meer hebt, geeft iid wat moed, fijn. Ik zou bellen voor een vroege echo. Ik mocht hem al vanaf 6w2d, maar dat vond ik te vroeg. Had hem met 6w5d en toen was het goed te zien. Maar ze zeggen dat het vanaf 6w2d meestal wel al te zien is. @ Ijs: wanneer ga je naar Bretagne? Fijne vakantie.
He nien, ben al een week in bretagne Lees af en toe mee hoor, ik reageer weer als ik weer huis ben Muk, onwijs gefeliciteerd!!
Hoi! Jeetje, wat is zwanger zijn ineens heel raar zeg. Ik kan het nog steeds niet geloven. Al die tijd ben je druk bezig met al die ziekenhuistesten en ineens sta je met een positieve test. We hebben het dit weekend aan de familie verteld. Ze zijn allemaal heel blij. Maar ik heb zelf dat blije gevoel nog helemaal niet. Ik ben nog heel voorzichtig. Eerst maar eens een echo. DIe heb ik trouwens de 31e, dan ben ik 7 weken. Ik vind het zo spannend! En het is zo anders dan bij mijn dochter. Toen leefden we vanaf het begin in de zevende hemel, maar nu... durf nog echt niet vooruit te dromen. Ik heb trouwens nogsteeds een heel opgezette buik van de overstimulatie. Herkennen jullie dat? Mijn kleren zitten echt heel strak, als ik zit moet mn knoop los... Wel lekker zeg, al die vakantieverhalen! Wij gaan in oktober nog even, ben er nu al aan toe! Dank jullie voor alle felicitaties! XMUK
MF, mooi buikje hoor! Groeit al goed! Succes woensdag met de 20 weken echo! Hoop dat je mooie foto's meekrijgt van je wondertje. Nientje, wij hebben ook al een naam. Spreken het ook al vaak uit naar elkaar, erg leuk. Kunnen we er alvast aan wennen... Hopelijk verspreken we ons niet in het bijzijn van anderen! Nessie, heb je nog gebeld of de echo vroeger kan? Wij hadden de 1e echo met 7,3 weken. Gelukkig heb je geen bloedverlies meer gehad... Spannende tijd he. Voelt voor mij nog als de dag van gisteren die periode tot aan de 1e echo... Oh ja, wij weten dus wel wat het wordt, maar verder mag niemand het nog weten. Vind het echt leuk om samen een geheimpje te hebben haha. Met de MMM deel je alles al zo met je omgeving, dat het leuk is om dit voor jezelf te houden. Mukje, zo herkenbaar wat je schrijft, dat je zelf nog niet heel erg blij kunt zijn. Had er in het begin ook veel moeite mee hoor. Iedereen was helemaal blij voor ons, maar zelf kon ik het nog niet echt. Eerst zien dan geloven. Maar heel logische reactie ook na wat we hebben meegemaakt op dat vlak. Het onbevangene is er gewoon vanaf, helaas. IJs, jij bent lekker aan het genieten in Bretagne zag ik op Facebook! Heerlijk hoor, even ontspanning! Nou, weer even alles bijgewerkt! Ik lees altijd wel dagelijks hier, maar niet altijd puf om ervoor te gaan zitten om een reactie te schrijven. Wij gaan vrijdag de kinderwagen bestellen. Gaan toch voor de Joolz Day. Zijn er beide weg van, dus tja... makkelijke keuze. Verder weinig bijzonders te melden eigenlijk. Voel ons beepje meerdere malen per dag bewegen, blijft een bijzonder gevoel! Ja, kan nu wel zeggen dat ik me echt zwanger voel. Dit is toch wel de leukste periode tot nu toe. Nog 9 weken werken en dan zwangerschapsverlof... Pfffffffff, wat gaat dat snel!!! Liefs!
@ Ijs: lekker, geniet er van! @ Mukje: hier ook herkenbaar wat je schrijft. Na elke echo werd het wat echter, maar pas na de 20 weken echo geloof ik het echt. Scheelt ook wel dat we nu spulletjes gaan kopen. Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap een opgezette buik gehad, maar kwam bij mij niet van overstimulatie, maar van mijn darmen. Kreeg de knoop van mijn spijkerbroek al snel niet meer dicht . @ Caro: De Joolz is zeker mooi! Leuk dat je je kindje goed voelt. @ hier: gisteren de grote dingen gekocht. We hebben de zwarte Mura 3, ben niet zo voor zwart, maar heb meteen een gekleurd dekentje gekocht. En de kamer hebben we ook. Verder ook al een boel kleine spulletjes en kleertjes gekocht, want we waren wat verder van huis en hoefde niet bang te zijn voor pottenkijkers .
Wauw Nientje, prachtig kamertje!! En klinkt bekend v.w.b. de pottenkijkers. Ik durf bijna niet bij de HEMA hier in het dorp te kijken naar kleertjes, omdat ik bang ben dat er ineens een bekende achter mij staat hahaha. Vrijdag gaan we ook naar een andere plaats (om de kinderwagen te bestellen) en daar kunnen we dan ongestoord naar babydingen kijken. Vanmorgen even op de weegschaal gestaan (durfde al bijna niet meer), maar tot nu toe ongeveer 4 kilo aangekomen. Valt me nog mee.
@ Caro: Bedankt. We zijn er erg blij mee. Fijn dat je vrijdag ongestoord kan shoppen, dan kan je spulletjes vastpakken zonder om je heen te hoeven kijken. De Hema heeft leuke kleertjes he! Vind H&M tegenvallen, maar komt misschien nog binnen. 4 kg is netjes hoor, begreep dat je vanaf week 22 snel kan gaan aankomen, dat valt bij jou erg mee. Ik durf niet op de weegschaal, over 2 weken weer.
Hi meiden!! Ben even een paar dagen 'offline' geweest, hihi.. Niet weg, maar wel even echt helemaal niets! Nessie, fijn dat je geen bloedverlies meer gahd hebt! Dat is zoiets onzekers dan, terwijl je het veel vaker hoort en het vaak gewoon goed gaat.. Hoe gaat het nu verder? MF, hoe is de 20 weken echo gegaan??? Erg benieuwd! Hoop dat je een mooie foto te showen hebt! Nien, mooi kamertje zeg!! En wat leuk om eigen spullen te kopen hè?! Hier soms nog even aan het wennen dat ik eindelijk iets voor ons kindje mag komen en dat het geen kraamkadotje is!! We hebben van de week samen het eerste jasje gekocht. So cute!! Hier trouwens ook een zwarte Mura 3. Lekker neutraal en straks gericht opfleuren met roze of blauw, haha! Caro, 4kg is idd nog niet veel. Hier ook nog maar 2 kg. Vanaf 20 weken is het begonnen (dus gemiddeld 0,5kg per week). Maar hou er stiekem wel rekening mee dat het ook een keer zomaar een stuk harder kan gaabn. Krijg je al wel een mooi buikje om mee te pronken?? Muk, ben jij al een beetje gewendt aan het idee?? Hier inmiddels ook de namen. We hadden al een meisjesnaam en de jongensnaam was er in principe ook. Ik twijfelde alleen omdat ik bang was dat er misschien nog wel een leukere naam zou zijn die ik gemist had. Nu samen nog alle namen doorgenomen en toch bij die naam gebleven. Zaten alleen nog met de schrijfwijze. En heb ergens de 'behoefte' om het met jullie te delen omdat we het idd wel naar elkaar toe gebruiken, maar niet verder (mogen) vertellen. Ik vind het ook maar wat knap dat jullie weten wat het wordt en jullie mond kunnen houden, haha!! Dikke knuff voor iedereen!
Tash, ben benieuwd naar jullie namen! Wij hebben de naam dus ook al, maar soms twijfel ik ook nog weer... En toch... de gekozen naam (want we blijven er echt wel bij) had ik in het begin van de zwangerschap al eens opgeschreven in mijn agenda. Maar wij houden het geslacht dus echt voor onszelf, dus kan het ook niet met jullie delen nu. Over pronken met buikje: vandaag zo leuk, weer een memorabel moment voor mij haha... een collega van een andere afdeling trof ik in de hal van onze afdeling en ze vroeg of ik zwanger was. De eerste 'buitenstaander' die het nu dus opgemerkt en gevraagd heeft. Eindelijk is het dus te zien voor een ander. Wel leuk!! Jullie geen last van vocht vasthouden? Ik wel, in mijn enkels weer. Komt echt door het warme weer. Nientje, vond H&M ook niet veel soeps hebben. Weinig keuze ook. Vind Prenatal tot nu toe het leukste. MF, ben ook benieuwd hoe jouw echo was. Hoop dat alles goed was.
@ Tash: jullie dus ook de zwarte mura. Ik ben aan het kijken voor een luiertas met kleur, maar waarom zijn die dingen zo duur?! Heb bij de BD een gratis luiertas gekregen, maar die is grijs. Weet nog niet of ik een andere koop. 2 kg is heel netjes! Ik zat 2 weken geleden op 2 kg, dus zal nu wel wat meer zijn. Wij hebben maandag ook een jasje gekocht (Prenatal), zoooo schattig en klein. Ik wil het geslacht en naam best prive delen. @ Caro: Leuk dat je nu een duidelijk zwanger buikje krijgt! Ik krijg ook opgezette enkels van dit weer en m'n voeten prikken. Hoort dat er bij? @ MF: ik hoopte ook al op een berichtje van jou. Hoe was het? En nog iets leuks kunnen kopen? Morgen gaan we een paar dagen naar Normandie. Het wordt er (net als hier) lekker weer, dus hopelijk eindelijk eens lekker naar de zee en natuurlijk veel bekijken. We wonen niet ver van de zee, maar hier is er amper te komen door al de toeristen.
@nientje, we zijn nu vriendjes hoor! Sorry dat je er even op moest wachten. Wat een mooi kamertje hebben jullie uitgezocht. En straks even lekker ertussenuit. Geniet ervan meis! @caro, wat fijn dat je nu wat begint te groeien en dat een collega zelfs vroeg of je zwanger was. Hier is het echt wel een behoorlijke buik voor 20 wk. Wist niet dat je ineens zo snel kon groeien. En dat ligt echt niet aan het eten! @tash, ik heb dat ook wel met namen hoor. Ben echt mevrouw besluitloos,haha. Maar denk dat de naam soort van vaststaat nu. Of er moet weer iets geweldigs voorbij komen. @ijs, lekker aan het bruinbakken daar of valt het weer tegen? Geniet er maar lekker van! @mukje en nessie, hoe gaat het met jullie?
Hier gisteren de 20 wk echo gehad. Alles lijkt voor nu goed, alleen zagen ze dus definitief dat de navelstreng 2 vaten had in plaats van 3.. Hierdoor is de kans op hart- en nierafwijkingen groter en het kindje kan hierdoor 'kleiner uitvallen'. Hartje zag ze geen afwijkingen aan, niertjes nu ook niet. Er zijn 2 niertjes en niet vernauwd ofzo. Wel is het dan zo dat vanaf 28 wk er groei echo's gemaakt moeten worden, omdat ze vaak zien dat de groei stagneert. Nu moet ik zeggen dat ik zelf geadopteerd ben en toen ik bijna 3 maanden oud was, ik maar 47 cm was en ook maar heel weinig kilo's woog. Ik moest nog net niet in de couveuse hier. (100 gr lichter en het had wel gemoeten). Ik ben nog steeds niet groot en mijn donor is ook niet enorm groot, dus tja, een klein kindje is niet erg, als alles maar oke is. Ik moest me er voor nu niet teveel zorgen om maken, omdat alles er op het oog goed uit lijkt te zien, maar onbewust doe je dat wel een klein beetje. Maar ergens denk ik dat zien we tegen die tijd wel. Kindje zal meteen goed gecheckt worden na de bevalling ook wbt de niertjes. Vaak is het zo dat ook deze kindjes gewoon gezond zijn, maar een afwijking kan mogelijk zijn. Voor nu gaat de echoscopiste daar niet vanuit. En oke, ik zal het wel onthullen, aangezien ik er geen geheim van maak, maar het ook niet overal van de daken schreeuw. It's a girl!! We zijn na de echo een eerste pakje gaan kopen. zie hieronder. En nog wat dingetjes gekocht. Ik had ook nog een taart gemaakt (een zogeheten gender taart). Pas bij aansnijden zie je wat geslacht kindje is. Maar het was me allemaal veels te veel. Voel me behoorlijk ziek. Gisteren al zo beroerd, vannacht spugen en nu ook zo jakkie. Ik kan ook nog absoluut niet zonder de medicijnen. Maar goed, ik ben verder enorm blij.
Jeeeeej MF!!!! Ik heb vaak aan je gedacht! Wat heerlijk dat je kindje het goed doet! En een meisje! Gefeliciteerd!!! En tsja, een verhoogde kans op afwijkingen. De kans op een gezond kindje is groot toch? Je wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden en dat is fijn! Ik heb door eerdere ervaring en immuunziekte een verhoogde kans op ontwikkelen van Hellp syndroom (had ik bij dochter) en afwijkingen aan zenuwen. De kans op afwijkingen is nu 1:1000 ipv 1:5000. Nog steeds een hele kleine kans dus! soms wordt je alleen maar bang gemaakt met zulke uitspraken. Je kindje doet het nu hartstikke goed en daar gaat het om toch! Wat een ontzettend leuk idee van die taart zeg! En ik vind hem wel goed gelukt! Ik ga dit idee lekker van je pikken! Wat voor smaakje is de roze vulling? of heb je kleurstof gebruikt? Ik vind het trouwens ook heel knap dat je in staat was een taart te bakken. Ik ben lang niet zo misselijk als jij bent, maar de geur van eten, vooral gesmolten chocolade kan ik echt niet hebben. Ik bak zelf vrij vaak maar dat staat nu even op een heel laag pitje. Best zonde want door alle ziekenhuis spanning van de afgelopen tijd had ik mijzelf ter ontspanning juist een nieuwe keukenmachine cadeau gedaan. Die was best duur maar wordt nu dus even niet zo veel gebruikt. Ach ja, dat komt wel weer. Zeker als ik ook een gendertaart ga maken !! Hier gaat het wel. Ik vind deze weken tot aan de echo echt nog veel spannender dan de wachtweken tot de test. Ik ben zo bang dat het niet goed zit. Heb best veel steken onderin buik en mijn testen zijn nu al heel snel donker. Nu heb ik natuurlijk weer (domdom) zitten googlen en las ik dat heel vroeg testen + donkere testen + veel steken kan wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. pffff ik maak mijzelf echt een beetje gek. Wou dat ik de tijd naar voren kon zetten. Nog twee weken! Oja, wat ik ook weer in mijn hoofd heb gehaald: We willen al een tijdje de zolder verbouwen (dakkapel en wasruimte maken). Maar stelden dat uit vanwege de mmm. Even geen andere zorgen. Maar nu heb ik mij dus ineens bedacht dat verbouwen helemaal niet handig is als je twee kindjes hebt die om zorg vragen. En ook niet als je oog zwanger bent. Eigenlijk moet die verbouwing dus NU. En dan ook meteen de vloer boven vervangen als we toch de aankomende babykamer leeg moeten maken.. Volgens mijn man heb ik nu al nesteldrang.... liefs voor iedereen! En ik ben ook wel benieuwd naar namen hoor! Bij onze vorige zwangerschap waren we heel blij dat het een meisje was. Jongensnamen kwamen we echt niet uit! Kan dus wel wat inspiratie gebruiken liefs voor allemaal! Muk
MF, fijn dat alles goed was! Kan me voorstellen dat je je onbewust wel een beetje zorgen, maar bedenk goed dat de kans heel erg klein is en dat de echoscopiste ook aangaf dat ze er niet vanuit gaat. Het ziet er voor nu allemaal perfect uit in ieder geval. En een MEISJE!!! Wat leuk!! Mooi schattig pakje hoor en wat een mooie taart! Vind het altijd een kunstwerk op zich, knap gedaan. Nu wordt het steeds werkelijker allemaal hè. Vooral omdat je nu ook weet wat het wordt. Tenminste, dat vond ik toen wel. Hebben ze nog iets gezegd over de bloedingen? Mukje, niet gaan Googlen!! Het zit gewoon goed, punt... Maar weer heel herkenbaar ook. Herinner het me nog als de dag van gisteren, wat een zorgen heb ik me gemaakt de eerste weken. En wat nesteldrang betreft. We hebben in mei/juni ook een aardige verbouwing achter de rug, nieuwe vloer beneden en alle ramen beneden en boven vervangen met nieuw dubbelglas (boven hadden we nog enkel glas) en de volgende verbouwing volgt in september/oktober nog, nl. een vaste trap naar de zolder... Succes ermee!