Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Haha, al twee dagen ook gewoon!! En wij maar denken..... ;) Grapjas!
    Maar wel erg zuur dat de ruggenprik niets deed!! Gelukkig 'maar' 15min persen, maar toch.. En dat lijkt me heel apart met zo'n ballonkatheter!! Voelt vreemd zeker? Weet je al wanneer je weer naar huis mag?? Nou, inderdaad lekker gaan genieten meis!! En die foto houden we wel tegoed.. Als jij weer een beetje boven jan bent!! Dikke knuff

2. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Die Ballon katheter voel je dus niet ha ha dus dat is super. Als t goed is mag k morgen ochtend naar huis.
    Als je wil pb mij dan je mail adres dan mail ik je een foto.
    Geloof me hij is echt mooi en dat zeg ik niet omdat k z'n mama ben. Ha ha. Heb m liever niet op t net daar voelt m'n vriend zich ook niet lekker bij. Dikke knuff voor allemaal.

3. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Nou meiden, na wikken en wegen ben ik vandaag naar de sauna geweest. Uiteraart niet in de sauna's, maar alleen in het gewone zwembad, pootjebaden in de warmere bubbel baden, en even in de stoomkamer geweest. En, een lekkere ontspanningsmassage genomen. Was wel ff huiverig voor op m'n buik liggen, want dat doe ik 's nacht ook zo goed als niet meer, maar het was heerlijk, en de ontspanning erg welkom :)

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Lekker gerelaxt dus IJsvogeltje, heel belangrijk!

Queenmeisje, hoop dat jij en je mooie zoon morgen lekker naar huis toe mogen. Kan me heel goed voorstellen dat je geen foto hier op wilt zetten. Zou ik ook niet zo gauw doen denk ik. Oh shit, gisteren net gedaan bedenk ik me nu hahaha.:D

Ik heb vanmiddag het huis schoongemaakt en de boodschappen gedaan. Altijd weer een hele klus vind ik. Maar het is nu weer lekker schoon. Kreeg gisteren van Caroman een prachtig boeket bloemen met een lief kaartje! Hij is ook helemaal happy, leuk om te zien!

Fijn weekend iedereen!

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hey queen, mallerd:p, iedereen voor de gek houden,haha! Maar gelukkig heb je nu een prachtzoon. Hopelijk mag je morgen lekker naar huis.

@ijs, wat heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten.:)

@caro, wat lief van je mannetje die bloemen. En heerlijk altijd een opgeruimd huisje.

@tash, hoe is het verder met jou? Hoe voel jij je?

hier, nog steeds zo beroerd.:( Vandaag wel heel even naar centrum geweest, maar was met half uurtje weer thuis. Bij elke winkel die ik inliep moest ik er meteen weer uit. Werd er helemaal benauwd van. En op de markt rook ik allemaal geurtjes die me bijna lieten kokhalzen. Hoop zo dat die misselijkheid snel over is, want dit is geen pretje. Overigens vannacht weer 1 keertje roze verlies. Heb ik nu 2 keer gehad(alleen met afvegen, sorry voor dat detail) maar maakt zo onzeker. De misselijkheid maakt dan een hoop goed, tenminste met het idee, dat het allemaal wel goed zal zitten.En dat alecht slapen, dat sloopt me echt. Heb echt al zoveel slechte nachten gehad. Dat hebben jullie ook toch?
    Overigens is in de buitenlucht zijn wel fijn.

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Vervelend hoor MF dat je steeds zo beroerd bent. Ik heb dat niet echt gehad, ja af en toe met vlagen. Kan me voorstellen dat je schrikt van het rozeverlies, maar je gebruikt toch ook Utrogestan? Kan het ook van komen he. Het zit vast wel goed bij jou! Hoop dat je snel van de misselijkheid af bent.

Nieuwe "kwaal" die ik erbij heb gekregen is dat ik heel snel emotioneel word! Net bij de dodenherdenking bijvoorbeeld... En vanmiddag bij een nummer op de radio...;) Ben echt een huilebalk geworden!:D

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi MF, mijn misselijkheid begon al met 5 weken en is er nog steeds, ene dag iets milder en andere dag wat meer. Pfff, en heb ook trek in de raarste dingen en ook juist geen trek in sommige dingen zoals broccoli, bleh!!

Normaal houd ik me goed aan het endo dieet, maar heb afgelopen week toch regelmatig gesmokkeld. Heb zelfs een frikandel speciaal gehaald, hahahaha, normaal eet ik dat echt niet meer, maar lekker dat het was :D

8. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ijssie, kan je me meer vertellen over het endo dieet?? Ben eigenlijk wel benieuwd..

9. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Thanks Caro, stelt me wel gerust dat het juist ook van de utro kan komen. Dat wist ik niet.

@ijs: dat trek hebben in de raarste dingen heb ik nu niet. Wel raar dat ik als een enorme theeleut nu geen thee meer kan luchten of zien. Nou ja, eigenlijk heb ik dat met alles. Een bolletje eten gaat met moeite en over drinken maar helemaal niet meer te spreken. En ik weet dat ik genoeg moet drinken, maar meer dan 3 glazen per dag zal het nu niet zijn vrees ik.En dat met steeds kleine slokjes omdat ik anders bang bent dat het er meteen weer uit komt. Ik hou het in de gaten. Zal het de 14e in het zh ook wel bespreken mocht het nog zo zijn. Wel vervelend dat jij ook nog steeds die misselijkheid hebt. Is niet zo'n lekker vooruitzicht voor mij. Haha, die frikandel. Moet weleens kunnen hoor lekker even aan iets anders toegeven.

@tash: volgens mij geen melk, geen vlees, liever geen sojaproducten, geen tarwe, geen suiker. Het is best streng, maar je zou altijd wat kleine dingen uit je normale dieet kunnen schrappen wil je dit dieet gaan volgen.

10. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Dat is wel een heftig dieet! Voor degene die het doen: Merken jullie dat het helpt? En wat voel je? Minder pijn of minder andere klachten? En Mf, als het zo beroerd blijft zou ik het wel even opnoemen! Ze hebben er eventueel een drankje voor.. Je moet er iig om denken dat je niet uitdroogd!! Als je over een hele dag maar zo weinig binnen krijgt/houdt..

11. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Meiden, heb de hele avond al een zeurderig gevoel in mijn onderbuik.. Iets waar ik even vreselijk onzeker van wordt!! Tot nu toe nog niet echt dat gevoel gehad, maar laat me niet los..

12. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hoort er bij Tash.. Het drijft je tot waanzin maar komt echt goed. X

13. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Tash, ik heb wel af en toe trekkerig gevoel en ook van die steekjes, maar dat zal er ook bij horen want er is natuurlijk van alles gaande daar beneden. Ik merk ook als ik lang sta of gelopen hebdat ik m'n onderbuik ga voelen, gespannen wordt. Het hoeft niks te betekenen lijkt me Tash, zolang je geen bloed verlies en zo hebt en de krampen niet erg pittig worden. Is het vannochtend al minder geworden? Hou je taai!

Het endo dieet heeft bij mij zeer zeker positief effect gehad! Anders zou ik het ook niet volhouden (ik houd ca. 65/70% eraan). Van heel mijn leven ontlastingsproblemen en flinke buikkrampen naar zo goed als constante ontlasting en geen krampen meer. Alhoewel dat nu wel wat minder goed gaat, dat komt vast door het zwanger zijn. Heb nu weer wat vaker obstipatie of dunne ontlasting. Hoe is dat bij jullie?

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Tash, hoe gaat het nu? Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt, maar het is waarschijnlijk het groeien van de baarmoeder wat je voelt.

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Thnx meiden! Voel het nog steeds.. Dat trekkerige gevoel en die steken bij niezen of te snel opstaan had ik aldoor al.. Maak ik me niet druk om.. Zal het proberen los te laten en goed beseffen dat het het groeien is.. Nog een week en dan weer een echo, dat geeft ook wel weer rust!

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    *breekt in*

Die steken dat is bandenpijn! Een heerlijk gevoel!;)Grapje hoor, ik heb het nu nog bij te snel omdraaien in bed of opstaan en soms klap je echt even dubbel, zo zeer doet dat!

Het trekkerige gevoel is inderdaad het groeien van je baarmoeder! Is heel normaal, maar snap de onzekerheid wel hoor!!!

Sorry voor het inbreken!

Liefs Loesie

*breekt uit*

17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Bedankt voor het inbreken! Ik weet dat die steken bandenpijn is, maar dat zeurderige gevoel heb ik alleen helemaal in begin gehad.. Nu was het er vrij plotseling weer.. En tja, dan ga je jezelf helemaal gek maken hè?! Hihi.. Is nu al veel minder, dus de spanning ebt ook langzamerhand weg. Gelukkig! Wil zo graag genieten, maar de onzekerheid houdt een soort van rem op mij.. En zit helemaal onder de puisten! Sorry heel wat anders, maar ook dat maakt me onzeker (andere onzeker maar toch).. Een paar is te doen, maar zit rondom mijn mond echt helemaal vol!! Elke ochtend zit er weer wat bij! En om mijn mond is de hele huid geïrriteerd en rood en tjonge!! Sorry voor mijn gebral meiden..

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Tash, je mag alles spuien hier hoor, doe ik ook :D

Hoe doen jullie het met sporten? Ik heb wekenlang zo goed als niks gedaan en vandaag weer gesport waarbij ik m'n buikspieren ook best wel gebruik. Heb zo voorzichtig mogelijk gedaan, maar qua energie dus best ff inspannend maar heb zeker wel alles in toom gehouden dus geen gekke schokken of omstandigheden. Ben nu ook flink moe, dus op de bank niks doen..maar voel me dus best onzeker over het sporten, wat nou wel en wat nou niet goed is, wil natuurlijk het risico zo klein mogelijk houden.

En een andere vraag, 2 weken geleden, zo rond week 7 had ik gedurende 1 week steeds dromen over seks en zo, en 1x ook zo goed als vanzelf tijdens ontwaken klaarkwam waar ik me naderhand weer enorm druk over maakte, of dat een risico kan zijn. Heb wel op internet opgezocht maar niks duidelijks gevonden over seks voor de 12 weken. Omdat we allebei niks durven hebben we tot nu toe geen seks gehad samen, vooral ook omdat ik buiten die ene week, helemaal geen zin heb (en ijsman ook niet en is alleen maar blij met het zwanger zijn zegt ie) Maar, hoe zal dat verderop gaan in de zwangerschap, zijn jullie daar al mee bezig of dubben jullie daar ook over? Ben benieuwd ;)

19. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hihi ijs! Heel herkenbaar! Droom nog steeds regelmatig over seks.. En dan kan ik ook aardig verhit wakker worden! Maar over hoogtepunten hoef je je net druk te maken! Heb het ook opgezocht en voelde me in begin erg schuldig, maar onze beeb zit nog lekker hoor! En moet eerlijk bekennen dat ik er juist geen genoeg van krijg.. Op internet en in boeken staat ook overal dat het belangrijkste is dat je ontspant en geniet. Je beeb zit goed ingepakt en bovendien wordt alles alleen maar extra doorbloed wat weer goed is! Win win situatie wat mij betreft! ;) Oja, het samentrekken van je baarmoeder kan de beeb niet pletten.. Daar was ik in begin bang voor, haha!

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hee Tash, gelukkig is het zeurderige gevoel wat afgezakt! Vervelend van die puistjes.:(

@ seks: hier ook nog geen normale seks gehad sinds ik zwanger ben. Ten eerste omdat ik bang ben voor bloedverlies en ten tweede omdat die Utrogestan een vieze witte derrie geeft. Maar de Utrogestan kan ik nu afbouwen, dus daar ben ik over een paar dagen vanaf, gelukkig! Dan gaan we weer op de normale manier seksen haha. Ook al moet ik zeggen dat mijn zin in seks niet echt groot is op het moment. Daarentegen droom ik er wel over en wordt regelmatig verhit wakker, net als jullie!:) Had al gelezen dat het geen kwaad kan.

@ ontlasting (oh help, wat een onderwerpen ook allemaal hahaha): hier nog normaal gelukkig!

@ gewicht: zijn jullie al aangekomen? Ik zit nog steeds onder het gewicht dan voordat ik zwanger werd. Raar toch? Ook nog geen bollinkje of iets dergelijks te zien... Vind het niet erg hoor, komt vast nog genoeg bij straks!

Sinds de echo van donderdag ben ik me ineens heel erg bewust van het feit dat er een mensje in mij groeit. En sinds de echo geniet ik er ook echt van moet ik zeggen. Durf het helemaal toe te laten nu. Ik hoop dat jullie dat ook ervaren straks. We hebben gisteren de familiewieg van zolder gehaald om even te kijken hoe het lijkt met het hemeltje en de rest van het stof. Staat zo mooi!! We laten het nog even zo staan, maar straks gaat het wel weer naar de zolder want vind het nu nog wat te vroeg. Staat nu ook nog in de weg.

Nou, een heel verhaal! Fijne zondag nog even!

Liefs!

Deel Deze Pagina