@ musicalfan. Je hebt een negatieve Rhesusfactor. Heb ik ook en er is op zich niks ergs aan behalve als je kindje een positieve Rhesus factor heeft. (dat heeft mijn kindje) Ze prikken bloed rond de 27e week omdat ze daaruit kunnen bepalen of je kindje een positieve of negatieve rhesus factor heeft. Is de rhesus factor negatief dan krijg je een anti D spuit en na de bevalling nog 1. Doen ze dit niet en je kindje komt met zijn bloed in aanraking met het van jou dan vecht jouw bloed het bloed van je beebje aan met alle gevolgen van dien. Bij een evt 2e kind is het gevaarlijker. Dan heeft je lichaam vaak al antistoffen. Knuff voor alle meiden.
He muk, das best flinke beslissing om je werk op te zeggen, maar als je er beide achter staat en het geeft je rust, komt er vast weer wat anders op je pad. Betreft emc, was het beetje m'n eigen beslissing, maar gezien m'n voorgeschiedenis en nier controles, werd er eigenlijk vanuit gegaan dat ik in het emc onder controle blijf, en dat was ook mijn keuze. Voor ons ook zeker half uur reizen minimaal, en meestal bijna uur inclusief files en drukte in de stad, maar ja, is voor 'n goed doel. Gisteravond hebben we de voorlichtingsavond gehad in het sofia, naast emc. Was erg uitgebreide info avond waar alle onderwerpen aan bod kwamen zoals ook pijnbestrijding en mogelijkheden. En...vandaag samen vrije dag en flink op pad geweest voor ukkie! Alle behang is nu gekocht, vloerbedekking besteld, babykamer besteld, en eindelijk samen wat leuke kleding setjes gekocht! Tot nu toe van alles gekregen, maar werd hoog tijd om eens samen wat leuks uit te kiezen. Was helemaal leuk, ik herken mijn man bijna niet meer terug zo straalt ie van enthousiasme hahaha! Hij heeft zelfs het meeste uitgezocht! Dus de basis loopt nu allemaal betreft de babykamer en dat geeft me 'n heel gerust gevoel
Thanks Queen voor je verhaal. Ik heb rhesus c negatief. Rhesus d is positief. Ik heb er ook wel vertrouwen in verder. Gaat het een beetje met jou? @ Tash schreef:En dat beeb een weekje 'achterloopt' maakt dus niet uit? Trekt dat weer bij? Voor nu maakt dat niet uit, maar vanaf week 28 krijg ik groeiecho's omdat ze vaak zien dat de groei stagneert bij 2 bloedvaten navelstreng. Maar ik zie het allemaal wel. Wil me niet druk maken om al die dingen. Ik ga ervan uit dat beebje het wel oke zal doen en ik was ook een ieni mini beebje, dus we shall see! Spannend meis vrijdag al naar de nieuwe praktijk. Ik zal aan je denken. Hopelijk heb je daar een goed gevoel bij. @ijs, Idd wat betreft het emc, het is voor het goede doel Dan heb je het langer rijden er wel voor over. En wat fijn dat je even met je mannetje hebt geshopt vandaag. Ben zo benieuwd naar jullie kamertje straks. Heerlijk dat het je rust geeft. Mijn vader komt van het weekend even kastjes afverven en dan maken we in het ene kastje een roede en daar een kledingkastje van. Is overigens wel heel smal. Tegen de tijd dat ik een foto plaats begrijp je wat ik bedoel. omdat ik mijn slaapkamer deel heb ik niet enorm veel ruimte, dus deel van babyspullen komt in mijn kledingkast denk aan lakentjes e.d. Maar kleertjes kunnen prima in het kastje wat we schilderen. We maken dan een gordijntje ervoor. Andere zelfde kastje laten we open en zetten we accesoires in. Maar ik wil dat het toch wel van het weekend geverfd wordt. Dan kan ik tenminste alle kleertjes die ik heb daarin leggen. Wordt zo verwend en overstelpt met cadeautjes wat heel leuk en lief is, maar weet bijna niet meer waar ik het laten moet,haha!
@ Mf: ik moet volgende week bloed laten prikken omdat ik o negatief ben, is dat hetzelfde? Ik krijg dan een injectie rond week 30 en evt. als het kindje geboren is. Leuk IJs dat jullie lekker gewinkeld hebben en je man zo enthousiast is! Maandag weer begonnen met werken en merk toch wel dat ik moe ben. Vannacht bijna niet geslapen, want het was blijkbaar 'speelnacht' i.p.v. speeluurtje . Maar liever dat dan dat ik weinig voel.
@nienntje, haha speelnacht. Wat een druktemakertje zeg. Maar voor mamma niet altijd even leuk kan ik me voorstellen. Zit wel iets in dat er iets van overeenkomst is. ik ben A positief, maar rhesus c negatief. Bij jou is het dan w.s. O negatief en de rhesus positief. Maar jij moet dus ook volgende week bloedprikken. Ik las later dat het best veel voorkomt en dat er bij uitzonderlijke gevallen bloedarmoede voorkomt bij de beeb. Maar idd las ik ook dat velen dan een injectie krijgen rondom 30 wk en na de bevalling. Ik laat het ook maar over me heen komen. Het heeft iets met antistoffen te maken ofzo.
Pfff...vanacht van 4 tot 6 klaarwakker geweest, ben maar naar beneden gegaan om m'n man niet wakker te maken ermee, en boekje gelezen en zo. Daarna gelukkig wel weer in slaap gevallen Vrij drukke week geweest, met 3 avonden weg: maandagavond voorlichting emc, woensdag 1e zwangerschapsyoga en gisteravondnvoorlichting van de verloskundige praktijk, maar was al met al beetje dubbelop wat was bijna dezelfde info, dus na de pauze naar huis gegaan, ik was echt bekaf... Ik heb trouwens iets geks, ik sta zo'n 1x per week op de weegschaal en zag dat ik afgelopen 2/3 weken van 74,5 naar 74,1 en nu naar 73,3 kg ben gegaan Das toch raar?? Zou toch elke week iets moeten toenemen lijkt me...alhoewel ik in de 2 weken vakantie niet veel gedaan heb (en lekker gegeten ) en nu al 2 weken met werken flink druk en bezig, dus wellicht dat dat van invloed is...komende maandag weer controle, zal het toch ff navragen.. Verder prima hier, ukkie is echt superdruk! Ik wordt geregeld wakker van schoppen en flinke bewegingen en zo. Kan nog niks herkennen, lijkt me echt grappig als je kunt onderscheiden waar handen en voeten zitten en zo.. Hoe is het met jullie?
Even een teken van leven: hier alles goed! Heb het alleen erg druk en weinig energie om te ZP-en... Straks weer naar het werk voor de opening van een nieuw pand (normaal altijd vrij op vrijdag). Dan heb ik bijna 40 uur gewerkt deze week. 's Avonds dan ook weinig puf en 's nachts slaap ik ook niet echt geweldig... minimaal 2 keer per nacht eruit om naar de wc te gaan, soms wel 3 keer! Volgende week een grote verbouwing hier in huis... Zie er erg tegenop, maar ja... het moet maar even. Dus weinig rust in m'n lijf en hoofd op dit moment. Komt wel weer goed. Ik reageer later dit weekend weer op jullie berichtjes. Wel nog even snel op Muks goede nieuws: super dat alles goed is met jullie beepje! Ben heel blij voor je. Liefs!!
Hoi allemaal, wat is het rustig hier. Hopelijk alles okay met iedereen? Wij zijn vanmiddag weer op controle geweest, voor 't eerst is ook middels handmatig voelen de grootte vd baby bepaald, en was prima. Ik twijfelde een beetje door het gewicht verhaal van afgelopen weken, maar alles was okay, ook voldoende vruchtwater etc. En, weer een hele drukke ukkie! Nu ook tijdens de echo ontzettend druk met z'n beentjes bezig. Vorige keren ook wel actief, maar wat rustiger. Was leuk om te zien hahaha.. Ben blij dat het weer wat koeler wordt, mag van mij continu ca. 20 graden zijn Oja grappig, onze guppen zijn ook erg productief bezig, hadden we sinds 1,5 week geleden 4 jonge guppies erbij, vanochtend zag ik er ineens zo'n 14 ienieminie kleintjes extra bij zwemmen Heb afgelopen dagen nog wat kleding geshopt, zowel in winkels als online, want met het najaar in zicht, merk ik toch dat m'n kleding aanbod beperkt wordt. Die buik groeit en groeit, dus alle "gewone" kleding wat ik nog aan kon, wordt steeds minder..twijfel ook of ik een speciale positie jas ga kopen, of gewoon een simpel ding koop in een grote of heren maat. Mijn man is niet veel forser als ik, dus kan niet 1 van zijn jassen of zo pakken Volgende week een midweek voor m'n werk naar Duitsland (inkoop beurs) heb een 1 persoons kamer geregeld (we gaan met een heel team) zodat ik lekker de rust heb, en ik reis apart met de trein zodat ik een dag later heen kan gaan en een dag eerder terug. Helemaal fijn geregeld, dus maak me nergens ongerust over. Ik kan gelukkig m'n eigen afspraken inplannen, zodat ik tussendoor steeds wat rust kan inbouwen. Ik besef me nu ook steeds meer dat ik ga aftellen, nog precies 9 weken
Allemaal een hele dikke knuffel lieverds! Hier weer aan het opkrabbelen na een buikgriep.. Blegh!! Dus later meer.. Liefs
@ijsvogeltje, gelukkig dat alles goed was bij de vk. En tja, je gewicht schommelt soms heel erg. Idd, buik groeit en groeit maar, dat herken ik wel. Niets zit meer echt lekker (droeg tot nu toe veelal gewone kleding). Doe je wel een beetje rustig aan meis! Pas goed op jezelf @caro, ook een beetje aan jezelf denken meis! Knuf Hoe is het met de andere meiden?
Hee allemaal! Hoe gaat het met iedereen? Het is hier erg rustig de laatste week. Mukje, moedige beslissing om je baan op te geven. Hoe gaat het met de misselijkheid? En heb je binnenkort nog weer een echo? Musicalfan, hoe gaat het met jou? Ben je nog steeds beroerd? Hoop dat je geen bloedingen meer hebt gehad. Ben ook benieuwd naar jouw kamertje trouwens. Tash, hopelijk heb je een goed gevoel bij je nieuwe verloskundige. Balen dat je buikgriep hebt gehad. Nientje, hoe gaat het met jou? Geen migraine meer gehad? IJs, al bezig met behangen? Haha, leuk om te lezen dat je man zo enthousiast is met kleertjes uitkiezen! Het is ook leuk werk, al dat minispul, zo cute! Succes volgende week op de beurs. Wel fijn dat je een eenpersoonskamer hebt. Kun je tenminste even tot rust komen. Nessie, ik mis je hier. Hopelijk is alles goed. Over mezelf: hectische dagen achter de rug met de verbouwing. We hadden allemaal werklui over de vloer en het hele huis zat onder de troep en viezigheid. En heel veel lawaai, want er moest een groot gat geboord worden in de betonnen vloer van de zolder. Merkte gewoon aan de baby dat hij/zij tijdens het boren heel erg druk werd. Vond het blijkbaar niet fijn dat lawaai. Ben maar in de schuur gaan zitten op een gegeven moment. Maar... de trap naar de zolder zit erin en voor m'n gevoel hebben we nu ineens een heel groot (hoog) huis gekregen. Wel super hoor!! Nu de afwerking nog, maar dat komt wel. Ben blij dat dit klaar is in ieder geval. Morgen gaan we de kinderwagen ophalen en nog wat shoppen voor de baby. Ik kwam er achter dat ik heel weinig kleding in maat 50 heb nog, dus wil daar nog wat van kopen. Oh ja, deze week zijn de canvassen van Jip en Janneke binnengekomen. Echt heel erg mooi zijn ze geworden! Ik plaats hier nog wel even wat foto's. Nou, dit was het even in vogelvlucht. Liefs voor iedereen!! En jeetje... morgen alweer 30 weken zwanger!!!
He Tash, alweer wat beter? Hoop 't! MF, hoe is het nu met jou? Gaat 't wellicht wel steeds beetje beter of blijft het aanmodderen met misselijkheid e.d? Nien, hoe is het met jou? Muk, besef je al wat meer dat je zwanger bent? Wanneer heb je de volgende echo? Caro, herkenbaar van de kleertjes, wij hebben ook echt nog niet veel hoor, wat rompertjes, en 2 leuke vestjes met bijpassend broekje en shirtje en wat sokjes, maar that's about it. Eerst de babykamer afmaken, en dan ga ik daarna rustig aan meer kleding shoppen en zo. Afgelopen vrijdag is de vloerbedekking gelegd, en ik heb met m'n moeder leuke stoffen gekocht op de stoffenmarkt vorige week, zij gaat een dekentje maken, en lakentjes en hetbhemeltje. Echt helemaal leuk, want ik kan zelf niet naaien, maar vind het super dat zij het zo leuk vind om te maken. Dus leuke voorpret. Verder slaap ik erg slecht laatste week. Doordat m'n neus slijmvliezen overuren draaien sinds ik zwanger ben, en met het koudere weer ookm nog erger wordt, houd ik zowel mezelf als m'n man wakker, dus slapen we af en toe ff apart, om en om op de bank beneden. Tis niet anders. Morgen vertrek ik voor paar dagen naar Duitsland, zin in, want met ukkie erbij voel ik me natuurlijk extra speciaal, en heb ik genoeg gespreksstof met onze buitenlandse werkrelaties die ik daar zal treffen. Tis de jaarlijkse vakbeurs, dus veel bekenden waar ik het hele jaar door telefoon en email contact mee heb, dus leuk om elk jaar weer bij te praten tussen het werk door. Knuffel voor allemaal!
@ IJs: Heb jij ook zo'n last van verstopte neus! Ik heb er ook last van. Het is al vanaf het begin, maar het lijkt steeds erger te worden en inderdaad 's nachts is het geen pretje. Veel plezier in Duitsland! @ Caro: nog leuke spulletjes gekocht voor de baby? Ik heb alleen maat 56 en 62 gekocht, maar nog niet zoveel. Ben benieuwd naar de doeken van j en j. Hoe is het met de andere meiden? Hier gaat het goed, heb nog wel veel hoofdpijn, maar buiten dat voel ik me goed. We zijn nu druk aan het klussen in de babykamer, maar weet nog niet hoe ik het precies wil. Jullie wel al?
He meiden, Ik meld me ook weer Afgelopen week teruggekomen van vakantie! We hebben 2 lekkere weken gehad, wel ongelofelijk warm in de zon dus heb veel in de schaduw gezeten. Totaal niet bruin geworden dus... Deze week hebben we ook de termijnecho gehad en die was gelukkig helemaal goed! Vond het heel bijzonder om te zien hoeveel groter het was gegroeid in 3 weken tijd.. En toen 'ie opeens ook wild met zijn voetjes begon te bewegen waren we helemaal verbaasd, geen idee dat je dat met deze termijn al kon zien haha!! Verder voel ik me ook wel redelijk goed. Alleen het avondeten is een drama: alles wat gezond is krijg ik niet naar binnen...dus eet veel rijst, pasta en soms ook wat fastfood. Voelt niet echt goed, maar aardappels, vlees en groente moet ik gewoon niet aan denken. Hoop dat dat snel weer komt... @Muk: hoe is het met je!? Nog veel last van misselijkheid? Wanneer heb je de termijnecho? @Ijs: wat leuk dat je moeder wat dingetjes voor de babykamer kan maken!! Veel plezier in Duitsland komende week! @Nien: vervelend dat je nog vaak last hebt van hoofdpijn zeg. Nu dus lekker druk met de babykamer bezig...Welke dingetjes ben je nog niet helemaal uit?? @Caro: hoe is het? Inmiddels alweer iets rustiger? Ik ben ook heel benieuwd naar het J en J canvas. Foto?! @tash en musical: dikke knuffel voor jullie! Liefs
Hallo iedereen, Ik weet nu sinds 2 dagen dat ik zwanger ben.. Ondanks endometriose binnen een maand spontaan zwanger. Een ECHT wondertje dus ben nog maar heel pril alleen voel ik dezelde endopijn als voorheen nu nog steeds.. Ben der een beetje bang voor want denk dan elke x dat ik ongesteld word. Heeft iemand hier ervaring mee? Verdwijnt dat dan later.. Hoor het graag! Liefs
Hi mama to be! Gefeliciteerd!! Spannend allemaal hoor! En wat ontzettend goed dat het jullie zelf gelukt is, en zo snel ook!!!! Ik denk dat iedereen hier die endopijn in begin wel herkent. Dat is wat ons allemaal ook zo onzeker maakte. Er gebeurd nu natuurlijk van alles in je lichaam en je kan als 'normale', gezonde vrouw ook last krijgen van menstruatiepijn. Dat is eigenlijk de innestelling. Bij die vrouwen voelt dat dus alsof ze toch ongesteld gaan worden en 'wij' voelen dat als die typische endopijn. Denk dat dat de beste manier is om te beschrijven. Probeer positief te zijn en blijven, want dit hoort er absoluut bij! De endopijn is (volgens mij bij de meeste) véél minder geworden door de zwangerschap heen of zelfs verdwenen. Hier nu weer iets meer last, maar dat komt puur door het gewicht en de verklevingen. Dat is nog wel een lastige combi. Maar over het algemeen wordt de pijn echt veel minder en gaat er straks een wereld voor je open!! Als je nog meer vragen hebt, je weet on te vinden!! Liefs