Zwanger na malle molen/endometriose, onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ijsvogeltje, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Wat fijn om te lezen! Loop denk wel paar x paar dag maar de wc om te kijken of ik niet ongesteld word haha maar gelukkig hoort het erbij en hopen we dat dit wondertje blijft zitten! Voor nu nog niet echt vragen maar zullen er vast nog komen kom af en toe wel ff buurten. Wat minder van je pijn nu door de verklevingen maarja het is gelukkig allemaal voor een goed doel!!! Liefs

2. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He allemaal, ff kort berichtje dat ik weer terug ben van paar dagen vakbeurs. Alles goed gegaan, maar het blijven toch lange dagen, ondanks tussendoor zitten en s'avonds niet zo lang doorgaan als de rest van ons team. Voel me al hele dag als een zombie, had gisteravond toen ik thuis kwam echt voeten en enkels als worsten. Maar al met al blij dat ik ben gegaan, want deze vakbeurs is belangrijk voor de komende maand, dan kan ik dan nog mooi m'n werk afronden voor m'n verlof half november. Erg leuke reacties gehad, maar ook blij dat ik weer thuis ben. Mijn man natuurlijk ook hahaha. Liefs!

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Het topic dut een beetje in jammer genoeg... Iedereen druk, moe?
    Hier beide. Erg hectisch nog steeds met de verbouwing. Gisteren weer een dag met enorm veel troep en herrie gehad. 's Avonds weer druk aan de schoonmaak en kreeg gewoon menstruatiekrampen tijdens het schoonmaken. Voelde wel een beetje eng. Verder gaat het goed, beepje is lekker aanwezig in ieder geval. De box staat inmiddels in de kamer, erg leuk! Nog drie weken werken en dan gaat m'n zwangerschapsverlof in, kijk er erg naar uit.

Nessie, fijn dat de termijnecho helemaal goed was! En pasta en rijst zijn ook prima toch. Ik krijg er ook amper aardappelen in. Gepureerd of gebakken gaat nog wel. Ik slik sowieso elke dag een multivitamine.

Nien, balen van de hoofdpijn. Succes met klussen in de babykamer, schiet het al op? Hier is de babykamer zo goed als af. Ben er erg blij mee.

IJs, fijn dat de beurs geslaagd was! Maar ook heerlijk om weer lekker thuis te zijn. Schiet het al op met de babykamer?

Knufs voor iedereen!

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    De Jip en Janneke-canvassen. Ben er erg blij mee!:)
    De bovenste is 1 meter breed en de onderste iets van 50 cm. breed.

foto 1(6).jpg

foto 2(3).jpg

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Wauw Caro, gaaf zeg de jip en janneke canvasdoeken.
    Enne, rustig aan meis!

Knuf voor iedereen! xx

6. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Echt gaaf Caro!! Heb je ook al foto's van de beebkamer?? Ben ik ook erg benieuwd naar!
    Hier idd erg moe, en de tijden dat ik iets van energie kan vinden ben ik aan het klussen in de babykamer. Krijg nu toch het gevoel dat het snel af moet zodat de verflucht eruit kan. Dus beetje bij beetje begint het er op te lijken. Maar kan niet wachten tot we gaan behangen. Dan lijkt het opeens 'af', terwijl dan alle meubeltjes nog gedaan moeten worden, hehe!

Dikke knuffels voor iedereen!!!

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Leuk zeg Caro! En ja, ook hier moe, was drukke week incl. de 4 dagen weg voor m'n werk, en daarna nog dagje werken en gister en vandaag de babykamer behangen. Gelukkig gister hulp gehad van m'n ouders, en m'n man en ik vandaag de rest gedaan...zijn net klaar en zitten ff uit te puffen..

Maar resultaat is echt helemaal mooi, we zijn er helemaal blij mee. De meubeltjes worden 5 oktober geleverd, dus gaat opschieten nu.

Ben er trouwens achter gekomen waarom ik zo erge last had van oprispingen. Afgelopen week door m'n werk anders gegeten, en blijkt dat ik m'n ontbijt met havermout en rijsmelk moet stoppen, want vorige week 4 dagen nergens last van gehad tijdens de vakbeurs. Dus vandaag maar ontbeten met fruit en brood. Hoop wel dat m'n stoelgang beetje okay blijft, want dat was vorige week wel een ramp...maar daar kan ik nog wel wat aan doen, dat liever dan de hele dag extreem zure oprispingen :)

Liefs!

8. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Haha Ijs!!! Jammer dat het zo lang geduurd heeft voor je het wist, maar wat een verademing zal het zijn om niet meer steeds zo'n last van zuur te hebben! En idd hopen dat de rest blijft gaan zoals het gaat, hihi! Dus die drukke dagen zijn meer dan goed geweest voor je..

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hier ook voornamelijk moe moe moe. Was altijd al snel moe (door endo, denk ik), denk dat het daardoor nu ook nog wat erger is.

@ Ijs: wat fijn dat je nu weet hoe het komt. Ik drink af en toe een glas roosvicee laxo, dat helpt bij mij goed om de stoelgang een beetje normaal te houden.

@ Caro: de canvassen zijn mooi geworden! Jij gaat 6 weken van te voren met verlof, lekker! Ik probeer 4.

@ Tash: jij ook lekker bezig met de kamer. Leuk he!

@ Mf: hoe is het met jou?

@ Nessie en Mukje: jullie aan het genieten?

Ik heb vorige week geen goede week gehad. Maandag kreeg ik erge buikpijn en harde buiken. Verlosk gebeld en ze adviseerde om in bad te gaan en timen (of het geen weeen waren). Gelukkig trokken de harde buiken na een uurtje weg, maar de buikpijn bleef. Ik stak het op mijn organen die in de verdrukking waren, maar vond het zo vreemd. Donderdag op vrijdagnacht lang wakker gelegen van de pijn en half slapend half wakker kreeg ik een ingeving: ik moet mijn urine wegbrengen. Zo vreemd dat ik dat opeens dacht, had nog geen moment aan blaasonts gedacht nl. En ja hoor, blaasontsteking. Zo blij dat dat het is en dat ik weet wat het is. Nu is de pijn weer weg!

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ijs: Wat fijn dat je maagzuur nu wat minder lijkt te zijn. Hopelijk krijg je geen verstopping. Ik herken dat enorm. Maar ja, ik eet ook veel te weinig vezels e.d. Maar ook al at ik dat wel...ik heb er altijd moeite mee gehad. Heb nu ook laxeermiddelen in huis. Maar probeer ze zo min mogelijk te gebruiken.
    Wat gaaf dat het kamertje nu behangen is. En dan al bijna de meubeltjes. Ben benieuwd.
    Doe je verder wel een beetje rustig aan? Knuf voor jou en de kleine man!

@nientje, jee dat was flink schrikken dan! Pff...krijg je nu een AB kuur voor de blaasontsteking? Rustig aan hoor. Hoe is het met de hoofdpijnen?

Hier, vorige week een aanrijding gehad. Iemand knalde zo achterop mijn auto. Pff...was wel even schrikken. Vooral omdat ik beebje net een paar dagen nauwelijks had gevoeld en ik haar die dag juist wel eindelijk weer even had gevoeld. Duurde uren voordat ze weer van zich liet horen. Auto had niets wonderbaarlijk, maar daar maakte ik me het minste zorgen om.
    Ik ook van het weekend weer helse buikpijn gehad,en dacht echt dat de kleine wellicht zou kunnen komen. Gelukkig nam het na uren weer af. Gisteren controle gehad en alles was goed. Wellicht komt de pijn van de endo/verklevingen en beebje die daar tegen aan drukt.
    De gyn zei dat ik best even had mogen langskomen na de aanrijding, dat ze daar voor zijn e.d. Ook met die enorme buikpijnen van het weekend e.d. Bij twijfel altijd bellen. (maar tot gisteren had ik daar ook nog geen telefoonnummers van).
    Ze was erg aardig. Ik bel liever niet zo snel, alleen als ik het echt niet vertrouw. Volgende keer krijg ik een groeiecho. Ben benieuwd of beebje goed gegroeid zal zijn. Gisteren mocht ik haar ook nog even vlug bekijken.
    De misselijkheid blijft en ik heb ook wel weer een aantal keren gespuugd. Tja, het gaat toch niet meer over. Naar blijft het wel. Hoe minder ik eet hoe beter het gaat. Het vreet ontzettend veel energie en door het slechte slapen heb ik er weinig van over.
    Zo bizar, ben bijna never en nooit chagrijning, maar heb daar nu af en toe best even last van. haha!
    Kamertje hier wel soort van af. Er kan ook niet zoveel in. Ik deel mijn kamer met beebje. Zal binnenkort even een foto maken.
    Maar wel gaaf dat er straks in het wiegje gewoon mijn kindje zal liggen. Kan het gewoon nog steeds niet echt niet geloven.

11. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Lieve mf, wat een schrik! Gelukkig jullie allebei in orde! Ben benieuwd naar het beebhoekje/kamertje! Dikke knuff

12. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Kus voor allemaal

13. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Nien en MF, das schrikken, en nien, gelukkig dat je eraan dacht om je urine te laten testen. MF, een aanrijding is nooit leuk, maar nu helemaal niet. Hopelijk heeft je meisje alweer flink van zich laten horen/voelen. Balen dat je last blijft houden van de misselijkheid en overgeven, ik hoop echt dat je toch af en toe geluksmomentjes hebt, dat gun ik je zo van harte!!

Hier gaat het weer z'n gangetje na de drukke week in Duitsland. Ik heb inmiddels m'n kraampakket ontvangen van m'n verzekering, en ben vandaag gebeld voor het intake gesprek van de kraamzorg.

Komende maandag moet ik bloed prikken en krijg ik ook een groei echo. Ben benieuwd. Gewicht is inmiddels weer iets aangekomen, zit nu op 75,3 en dat is zo'n 7 kg meer dan m'n gewone gewicht.

Buikje begint steeds meer te groeien en begint me ook wel beetje in de weg te zitten zelfs. Niet om te klagen hoor, maar ik merk bij alles wat ik doe dat het gaat meewegen.

Afgelopen maandag weer wat kleertjes gekocht, 2 rompertjes maat 50 en een heel leuk rib broekpakje met bijpassende fluweelzachte slofje...ahhh...zo lief :)

Hoe is het met jullie? Ook aan het shoppen af en toe? En het kamertje?

14. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    ha Queen,
    kan je je nog herinneren dat je reageerde op mijn donkere eerste positieve testen?
    (even gekopieerd uit het endeo-topic):

Muk gefeliciteerd. Dit is een tweeling. Ik teste ook vroeg negatief maar veel lichter. Nee als t van de hormonen moest zijn waren de strepen lichter. Dit betekend zwanger:) ik vermoed zelfs van een twins. Whoe hoe hoe t gek. X

Afgelopen maandag hed ik de tweede echo, met tien weken.
    En daar waren twee kleine babietjes te zien!!!!:$
    Hoe wonderlijk kan het zijn!
    1 embryo teruggeplaatst en toch een tweeling!:D:D
    Het is dus sowieso eeneiig.
    Op de echo van 7 weken hebben ze het niet gezien, maar ook niet naar gezocht. Het is ook zo uitzonderlijk! Volgens de gyn maar 0,2%...
    Superleuk, maar toch ben ik keihard van mijn roze wolkje gedonderd.

De tweeling is dus laat gedeeld want bij de terugplaatsing na 4 dagen was er nog niets aan de hand. Daardoor delen ze de placenta en de buitenste vliezen. Er is een kans dat ze in de placenta met (slag)aders met elkaar verbonden zijn. (tts syndroom) Dit is erg gevaarlijk en kan, zeker in de eerste helft van de zwangerschap, tot sterfte van de babies leiden.
    Een van de twee kleintjes loopt nu al iets achter in groei en de gyn zei dan ook dat we hier rekening mee moesten gaan houden....
    Maar de kans dat alles goed gaat is groter. Kansberekeningen zeggen mij alleen helemaal niets meer, want het lijkt alsof ik steeds bij het kleinste percentage zit.
    Ik moet nu om de week naar het ziekenhuis om een uitgebreide echo te doen. Ik word dus goed in de gaten gehouden gelukkig. Ik hoopte dat het ziekenhuis gebeuren nu wat minder zou worden, maar voorlopig ben ik daar dus nog te vinden.

Mijn gevoelens schieten nu heen en weer tussen enorme blijdschap en grote zorgen.

Afgelopen weken reageerde ik hier niet zo veel want ik ben extreem moe en veel misselijk. Na een dag werk moet ik echt ff bijkomen, maar mijn dochter van 3 eist natuurlijk ook veel aandacht op. Die ik haar graag geef, maar daardoor wel wat minder achter computer.
    En hoe misselijk ik ook ben, ik moet natuurlijk wel eerst een boterham met 'hartig' want tsja, dat is de regel...:)

Maar nu dus wel weer even een berichtje van mij, dan maar even onder werktijd!;)

MF, jeetje dat is schrikken zeg! Gelukkig gaat alles goed met jullie, maar het is natuurlijk wel weer een hele hoop gedoe en geregel met verzekering enzo. Net waar je nu even helemaal geen zin in hebt.
    Leuk dat je kamertje al bijna af is!
    Toen onze dochter geboren werd, woonden wij nog heel klein. Wij hadden ook een deel van onze kamer omgebouwd tot babykamer hoek. De boekenkast werd met een rolgordijntje ervoor een babykledingkast en in onze eigen kledingkast maakten we het hangedeelte vrij en een plank daarin: dat was de commode. Het was even puzzelen en creatief inrichten, maar het was uiteindelijk heel leuk geworden. En het paste allemaal prima! Nu wonen we groter maar nu we, als alles goed gaat, een tweeling krijgen, wordt het weer puzzelen met de ruimte. Maar door onze eerdere ervaring maak ik mij daar echt niet druk meer om.

Leuk om te lezen dat jullie al lekker aan het inrichten zijn! Ik ben erg benieuwd naar foto's!
    Lekker de laatste dingetjes aankleden! Mooie canvassen zijn het geworden caro!

Wij gaan zaterdag toch ook even naar prenatal (mazzeldagen) Ik wil toch iets kleins, tastbaars kopen om meer van deze zwangerschap te kunnen gaan genieten. En ik heb echt heel snel nieuwe kleding nodig want ik pas al een tijdje niet meer in mijn broeken (nu met knoop los en riem erover) Van mijn dochter had ik alleen maar zomer-positie kleding en dat is nu echte te koud:)

Ik ga proberen hier weer wat vaker te reageren, want ik vind dit forum toch wel erg leuk!

liefs voor iedereen!

Muk

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jeetje Muk!!!
    Kan me voorstellen dat je nogal overdonderd bent!! Maar wel geweldig zeg.. Ben je net een beetje aan het idee gewend dat je weer mama mag worden, zien ze er zomaar nog eentje!
    Wel heel spannend dus allemaal vanwege dat tts syndroom.
    En ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Die vermoeidheid en misselijkheid is al niet leuk, maar als die spanning die erbij komt én nog een moppie van 3 die aandacht nodig heeft..
    Dikke knuff

16. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Zooooheeeee, jeetje Muk, een tweeling, wat een verrassing zeg!!!!
    Maar tegelijk dus ook zorgen zoals je omschrijft....poe, kan me voorstellen dat je hier wel heel erg door heen en weer wordt gejoeld betreft je gevoelens en blij en zorgen tegelijk. Goed dat je nu extra in de gaten wordt gehouden..

Betreft je moeheid kan me met een peuter van 3 zeker voorstellen..hopelijk kan je man wat extra bijspringen?

Over moeheid gesproken, ik heb de hele dag t/m 15 uur op bed knock out gelegen. Gister ging nog redelijk goed, maar vannacht om 4 uur weer klaarwakker, ineens uit het niets een huilbui gehad en toen maar naar beneden gegaan om op de bank 'n boekje te lezen. Daarna wel weer na een uur of zo in slaap gevallen, maar toen ik opstond, gedoucht en gegeten had, bleef ik als een zombie zitten en leek heel m'n lichaam zo slap als een vaatdoek. Helemaal op...dus m'n werk ingelicht en terug gegaan naar bed.

Dus toch over vermoeid, o.a. door de buitenlandse beurs vorige week, maar ook omdat ik denk ik nog teveel op m'n normale ritme doe. Teveel traplopen, bukken en noem het maar op. Ik moet echt een tandje terug gaan nemen en niet meer alles willen kunnen doen. M'n buik zit ook echt teveel in de weg om op de oude voet alles tevwillen doen. Maar ja, schakel maar 's ineens terug...zal dat echt bewust moeten gaan doen..

Zucht...voel me dus voor het eerst in lange tijd niet zo lekker en futloos..
    Sorry voor m'n klaagzang, maar moest 't ff kwijt..

17. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Goedenavond!!

Thanx voor de reacties op de canvassen.

Tash, sorry, maar kan nog geen foto's van de babykamer laten zien, omdat het nog strikt geheim is of we een jongetje of meisje krijgen en dat zou je er dan aan af kunnen zien.:D Jij ook succes met klussen in de babykamer en sterkte met de moeheid!

IJs, rustig aan meid. Denk goed om jezelf. Klinkt wel herkenbaar wat je schrijft. Ik moet nu ook echt een tandje terug doen. Had de afgelopen dagen veel last van een gespannen buik door de drukte in huis van afgelopen weken. Nu gaat het wel weer. Vanavond even lekker naar de bioscoop geweest en helemaal ontspannen. Dus maar even vaak "me-time" inplannen voor jezelf IJs. Heel belangrijk!

Nien, vervelend die blaasontsteking en vooral de pijn die je ervan gehad hebt. Goed dat je er zelf achteraan gegaan bent. Is het nu helemaal over? Ja, ik ga 6 weken van tevoren met verlof. Heb echt nog even ruim de tijd voor mezelf nodig. En na m'n zwangerschapsverlof neem ik nog twee weken vakantie op.

MF, wat een schrik, een aanrijding! Gelukkig alles goed afgelopen uiteindelijk en fijn dat het met je kindje allemaal goed gaat. Sterkte met de misselijkheid... bah, zo shit dat je daar nu nog last van hebt. Kan me heel goed indenken dat je er chagrijnig van wordt.

Muk, jeetje zeg, een tweeling!! Kan me wel voorstellen dat je nu een wirwar aan emoties hebt. Hopelijk gaat alles goed verlopen voor jullie! Wat een spannende tijd... Sterkte Muk!! Ik hoop op het allerbeste en duim voor jou en je kleintjes!

Queen, knuf terug!

Fijn weekend allemaal! Liefs!

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He meiden,

Hier gaat 't weer de betere kant op (behalve oprispingen dan :()
    Maar heb wel voor het eerst een echt mindere week gehad, moe, down, huilbuien, slechte nachten, man heel veel weg voor werk enz..maar goed, gaat weer beter gelukkig. Was even bang voor een blijvende ommeslag...

Ik merk dat ik ukkie steeds vaker en beter ga voelen, ook kleinere langzame bewegingen zijn nu de hele dag (en nacht..) door te voelen. Zal wel komen door de groei en steeds minder ruimte lijkt me. Vind het erg leuk en blijf het bijzonder vinden.

Ben wel enorm aan het shoppen geslagen, merk met het koude weer echt dat ik te weinig kleding heb. Heb net toch ook maar een jas besteld online.

Nog 6 weken te gaan voor m'n verlof. Ik ga 4,5 week voor de uitgerekende datum stoppen en neem net als Caro ook 2 weken vakantie/overuren op na de verlofperiode en dan nog extra dagen om eerst met 2 dagen pw te starten en dan iedere week opbouwen tot 4 dagen. Moet het nog wel even definitief afstemmen met m'n baas, maar zal wel okay zijn, want heb nou eenmaal die vakantie en overuren dus..

Morgen weer controle, en ook groei echo, ben wel weer benieuwd :)
    Hoe is het met jullie allemaal? Fijne zondag!

19. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, hoe was de groeiecho? Wij hebben a.s. vrijdag een groeiecho.
    Gelukkig voel je je weer wat beter. Niets aan als je niet lekker in je vel zit. Hier voel ik ons ukkie ook lekker bewegen. Gisteravond was het een grote drukte in m'n buik haha. Soms schrik ik er gewoon van!:D

Nog 6,5 dag werken en dan verlof!!!:):):)

Hoe gaat het verder met iedereen?

20. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Nou, wat een gedoe gister. Moest een uur eerder komen om bloed te prikken. Na dat uur waren we net ontvangen door de arts, moest ze ineens weg...en wij maar wachten, wachten, wachten...duurde bijna half uur. Bleek er een spoed iets gaande, maar ja, wij wisten van niks, dus beetje geirriteerd.

Arts zelf was al chaotisch voordat ze ineens weg ging, dus werden we beide al chagarijnig van...dus hup echo toen ze terug kwam, snel snel, moest het hoofdje 2 keer opmeten en nakijken in de computer qua meting, toen de opmerking dat 't hoofdje groter was dan gemiddeld, maar dat we echt niet ongerust hoefden te zijn, want (weer snel snel) hersenen en vocht eromheen zag er normaal uit, dus geen waterhoofd zei ze al...nou toen werd ik dus juist we ongerust :x

Gewicht werd ook vermeld 1700 gram. Maar verder dus totaal geen info over wat gemiddeld is en zo met 30 wkn, en wij waren inmiddels al helemaal zat, dus gauw nog nieuw recept gevraagd om iets anders te proberen tegen de continue oprispingen en naar huis.

Thuis stond er al een monteur bols te wachten (die overigens te vroeg was) omdat we gister wisselden van provider. Was me een zenuwpeesje zeg, vreselijk. Dus werd er niet beter op, daarna gauw gauw eten en ook nog een box opgehaald (via marktplaats)....

Dus we waren 't gister allebei zat...

Maar verder alles goed hoor ;) heb vannacht wel redelijk goed geslapen, waarschijnlijk omdat ik zo moe was. Mijn man heeft eindelijk weer een normale werkweek en kan me wat meer helpen en zo. Dus m'n humeur is ook weer op peil. We hebben 't gewoon te lang te druk gehad, en allebei slecht slapen helpt ook niet (man was verkouden geworden door ook over vemoeid)

Hoe is het met jullie? Wow caro, gaat echt opschieten zeg! Lukt het met je werk om alles af te krijgen en over te dragen?

Deel Deze Pagina