Oh ja, vergeten te antwoorden: het boek Duik in je weeën. Ik heb het nog niet helemaal goed gelezen, maar heb er toch al wat dingen uitgehaald. Denk dat het zeker geen weggegooid geld is, het lijkt me een nuttig boek als je geen zwangerschapscursus o.i.d. gevolgd hebt. Net het ontwerp van het geboortekaartje binnengekregen. Kreeg gewoon tranen in m'n ogen toen ik het zag! Zo met de naam van ons kindje erop.
He caro, ben jaloers hoor, want ik ben zoooooo moe....vanmiddag weer 1,5 geslapen op de bank, en dat is wel een reden dat ik naar m'n verlof verlang, maar qua werk wil ik zeker nog af maken, dus beetje dubbel..Nu nog 2,5 week te gaan, dus is te overzien. Succes vanmiddag met de liggingsecho, en MF, jij ook succes vandaag! Ik heb vanmiddag toch een voedingskussen gehaald, bij de hema, want tijdens yoga gebruiken we die ook en vind dat zo fijn, lijkt me heerlijk om tegen aan te liggen 's nachts, wellicht helpt het met slapen. En straks met baby ook fijn ding denk ik. Ik had er al 1 overgenomen van iemand anders maar die is gevuld met van die balletjes, en dat maakt herrie...niet fijn. Bij hema hebben ze deze week 20% korting stikkeractie, dus dat was een mooie reden Ik ga maandag weer op controle en weer groeiecho. Deze keer gaat ook m'n moeder mee, helemaal leuk zodat ze dat ook een keer kan meemaken. Tot nu toe ging dat nog niet echt, omdat ze nog steeds in ziektewet zit en langzaamaan opknapt, maar nog erg weinig energie heeft en dus niet teveel kan op een dag. Gelukkig gaat het wel de goede kant op, al is het langzaam. Ik bewonder haar doorzetting en positiviteit enorm, en natuurlijk helpt het ook dat ze zo blij is met onze zwangerschap. Liefs
@all, thanks voor de complimenten van het kamertje. @ijs, wat fijn dat je zo genoten hebt samen met je mannetje. En wat mooi zeg, zo'n medaillon.Haha, jouw kleintje nu al zo'n lekkere druktemaker. Ben benieuwd of druk in de buik, ook druk uit de buik zal zijn. Mijn kindje is juist best rustig (misschien verandert dat nog). Ik heb hier ook een voedingskussen (geleend), maar gebruik hem zelf nu niet. Ik weet uit ervaring dat als de beeb er is dat het wel heel fijn is zo'n voedingskussen. Heb je al besloten of je een babyfoon met camera gaat kopen? Nog eventjes meis en dan lekker van je verlof genieten. Wat fijn dat je moeder maandag mee kan gaan naar de echo. Ze moet goed op zichzelf blijven letten. Wel heel fijn om te lezen dat het heel langzaamaan iets beter met haar gaat. Suc6 maandag meis! @caro, haha, moest wel lachen om je berichten. Ik schrijf maar een kort stukje zei je. Heerlijk dat je zo aan het genieten bent van je verlof.En goed om te weten dat je het boek wat vind. Ik denk er nog even over na of ik het ga aanschaffen of niet. Wat leuk dat je ook hetzelfde wiegje hebt. Wat gaaf van het geboortekaartje. Tis al zo echt dan he. Nog eventjes en dan ben je gewoon mamma!! Hoe is de echo vandaag gegaan? Wat fijn dat je zo uitvoerig hebt kunnen praten met de gyn vwbt de endo. Er zijn dus meerdere mogelijkheden. Ik zou even niet weten met wie ik dat zou willen bespreken. Dat komt na de bevalling wel voor mij. @nientje, geniet van je weekje vrij! @lenali, welkom ook hier. En nogmaals gefeliciteerd. Ik ga duimen voor je dat je maandag een mooie echo mag hebben. Ik heb wel veel last van mijn buik (denk de endo) al de gehele zwangerschap, maar ik neem het allemaal maar voor lief. Er zit een prachtig wondertje in mijn buik. Hou je ons op de hoogte? Ik zal aan je denken maandag.
He meiden, even een vraagje, merken jullie al iets aan je borsten? Bij mij nog helemaal niets, en ook qua grootte vind ik het allemaal nog erg meevallen. Ik lees her en der dat je vanaf 31 weken al wat kan gaan lekken...nou..nog niks te zien hoor...ziet er nog flink dicht uit zeg maar
@mukje, hoe is het vandaag gegaan? Hier enorm moe, ben niet vooruit te branden. Vandaag naar z-huis geweest, vanwege de te hoge bloedwaardes. opnieuw geprikt en nog steeds verhoogd. Ze hebben geen idee waar dat vandaan komt. Bij de volgende controle zullen ze het opnieuw checken. En over 3 weken weer een groeiecho. Mijn meisje ligt in stuit, en ik weet dat ze nog kan draaien, maar las ergens dat vanaf 32 weken beeb de indalingspositie aan moet nemen. Geen idee of dat klopt. Hopelijk gaat ze nog met haar koppie naar beneden liggen. Ze ligt al vanaf week 16 zo'n beetje op dezelfde manier. Dus heb er een hard hoofd in. Vanaf morgen ben ik ook eindelijk 30 weken. Yoepie!!
He MF, nee nog niet, ben er wel uit dat het er 1 met camera wordt, maar nog niet welke, lees zoveel verschillende reviews en ervaringen dat het moeilijk is om te bepalen welke nu over het algemeen wel goed werken en goed bereik en zo hebben. Heb nu een luvion op het oog van 139. Mijn man maakt het allemaal niet uit, dus beslissing ligt helemaal bij mij
Raar dat de waardes nog steeds verhoogd zijn, maar als ze het verder afwachten tot over 3 wkn lijkt me niet dat het heel erg is, en das dan toch wel fijn. Gaaf he al 30 wkn! Bij mij was het precies hetzelfde, ook in stuit, en ik weet ook niet precies wanneer dat indalen nu precies moet plaatsvinden of gebeurd...ik heb dus maandag de 33wkn controle, ik vermoed wel dat ukkie iets anders ligt, maar ben er niet zeker van of ie al met z'n koppie naar beneden ligt. Wel is ie al de hele week erg druk, en strakke buik, en ook vandaag weer zo erg tegen m'n blaas aan dat ik niet eens normaal kan lopen...maar wellicht is dat wel indalen wat ik voel...we zullen het maandag wel zien, ben benieuwd..
@ Lenali: gefeliciteerd met je zwangerschap. Begrijp dat het nu nog spannend is en je onzeker bent. Gelukkig maandag al een echo. @ MF: de baby kan nog draaien hoor, vaak wel tot 36 weken (of ze moet eerder indalen). De vk (of gyn) probeert ze vaak ook nog te draaien. Vervelend dat de bloedwaarde te hoog blijft. Nog zo'n 10 weekjes...je bent vast al aan het aftellen. @ Caro: lekker genieten en doen waar je zin in hebt! Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Wij wonen 5 min. rijden van het ziekenhuis, dat is dichtbij he. @ Ijs: ik merk weinig aan mijn borsten, draag nog steeds dezelfde bh's en heb gelukkig ook nog geen last van lekken. Houden zo haha. Maandag komen ze de kast in elkaar zetten, joehoe! Kan ik eindelijk gaan inrichten en het helemaal af maken . Ik heb afgelopen week vakantie gehad, nu nog 3,5 week werken. Heb nog een muursticker laten ontwerpen, maar wacht nog even met bestellen totdat de kamer af is. En de lamp is trouwens gelukt hoor, ben er best trots op!  
IJs, sterkte met de laatste weekjes werken. Voedingskussen heb ik ook en slaap ik sinds enkele weken mee. Vind het heerlijk liggen! Je raakt er snel aan gewend. Suc6 maandag met de groeiecho; leuk dat je moeder mee gaat. @ Borsten: in het begin van de zwangerschap groeiden ze wel, maar nu tegen het einde aan zijn ze weer "normaal". En hier ook nog geen last van lekkage. MF, wat vervelend dat de waardes nog steeds verhoogd zijn. Zou jouw moeheid etc. daar ook door kunnen komen? Hopelijk gaat je meisje nog de goede kant op liggen. Nienntje, dus toch de lamp zelf bekleed? Knap hoor! Suc6 met het inrichten van de kast. Gisteren dus een liggingsecho gehad. Beepje ligt al keurig met het hoofdje naar beneden. De kans dat het nu nog gaat draaien is aanwezig, maar gebeurt niet vaak zei ze. Na de echo hebben we ons nog even heerlijk uitgeleefd bij Prenatal en Babydump! We hebben o.a. een Lodger Wrapper gekocht. Ik had deze al op het oog, maar vond het eigenlijk veel te duur voor een wikkeldeken. Had er wel goede verhalen over gelezen en de kwaliteit is gewoon goed. Dus toch maar overstag gegaan en ben er heel blij mee. Je kunt het ook heel goed gebruiken voor de kinderwagen; hoef je niet te hannesen met lakentje en dekentje etc. En voor de maxicosi is het ook handig. Hebben jullie ook dat je vrienden/familie etc. je nog willen zien voor de bevalling? Iedereen wil nog langskomen! Ik vind het wel leuk hoor, maar tegelijkertijd word ik ook een beetje gek van al die belangstelling en afspraken. En straks komt iedereen weer langs voor kraambezoek... Vind het soms ook wel een beetje dubbel allemaal. Toen wij in het IVF-traject zaten, was er niet echt veel belangstelling en nu ik zwanger ben, ben ik ineens "helemaal in trek"! Nou, ik ga even boodschappen doen. Caroman staat alweer op de steiger buiten te verven! Hij heeft het er ook zo druk mee steeds. Elk vrij uurtje is hij bezig met klussen, zodat het allemaal af is als de baby straks komt. Fijn weekend allemaal!
@ijs, wbt borsten, mijn borsten zijn wel iets voller, maar gelukkig niet enorm groter geworden ofzo. En ook niets qua lekken. Heerlijk dat de keuze bij jou ligt wbt camera. Makkelijk hoor, zo'n man. Morgen spannend dus. Hopelijk komen die harde buiken en bijna niet kunnen lopen idd van het indalen. Ben benieuwd. Suc6 morgen. Zal aan je denken. @nientje, thanks voor wat je schrijft wbt draaien. Ik wacht het af, meer kan ik toch niet doen. Wat fijn dat je lamp is gelukt. En gaaf een eigen muursticker laten ontwerpen.Heerlijk als morgen de kast in elkaar is gezet. Kun jij ook weer lekker door! En idd, ik ben behoorlijk aan het aftellen, jullie waarschijnlijk allemaal des te meer.Nog eventjes en dan heb je verlof. @caro, wat fijn dat beebje al goed ligt en dat alles goed was. En je daarna weer lekker bent gaan shoppen. Heb ook wel goede verhalen gelezen over die wrapper. Wat een drukte he, alles zo nog voor de baby komt zorgen dat alles af is. Ik herken dat wel dat mensen allemaal willen afspreken, maar dat lukt me gewoonweg simpel niet. Ik snap je gevoel wel wat je schrijft vwbt toen je in het traject zat en nu. Kan me voorstellen dat dit dubbel voelt. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Hier kunnen de verhoogde bloedwaardes wel extra moeheid geven zeiden ze.
He Nien, ben benieuwd naar je lamp, fotootje? Lekker dat de kast nu gauw af is! Bij ons wel de spulletjes al beetje ingeruimd, maar nog niet definitief. Moet sowieso alles nog wassen en ook nog plankjes, extra lampje ophangen en dat soort dingen. Sinds dit weekend heb ik echt een enorme onrust in m'n lijf, wil ineens alles af hebben, en ben flink aan de slag gegaan met to do lijstjes te maken, vooral ook voor ijsman, zodat die er ook wat meer bij betrokken is. Tot nu toe had ik alles op m'n eigen mobiel als notitie staan, maar merk dat hij veel meer meedoet en meedenkt als hij een ouderwetse papieren to do lijst op tafel ziet liggen hahaha! Tis natuurlijk niet dat ie niet meedenkt, maar ik merk aan mezelf dat ik van alles in m'n hoofd heb, en hij dat natuurlijk niet weet of voelt @Caro, fijn dat de echo goed was en ook al aan het indalen is. Dat is iets waar ik toch ook wel naar benieuwd ben morgen..En herkenbaar betreft vrienden en zo die nog langs willen komen, heb al diverse berichten dat ze tijdens m'n verlof willen komen. Ach, ik zie het dan wel, kan toch niks voorspellen en als het niet gaat, gaat het niet. Welke babyfoon heb jij trouwens, ook met camera las ik? MF, fijn dat je weer wat vaker schrijft hier, en denk vooral helemaal aan jezelf en kleine uk, jullie zijn het belangrijkste, dus neem alle rust die nodig is. (Al is dat eigenlijk een advies wat ik zelf juist ook nog wat meer zou moeten opvolgen..)
Vanavond hebben we toch ook maar alvast het ledikant opgezet. En gelijk de kamer opnieuw ingedeeld, past gelijk mooi op elkaar! Dus nu zowel de wieg als ledikant al in de babykamer, maar ik verwacht dat we de wieg in de eerste weken ook nog in onze slaapkamer zullen zetten.. Heb gelijk ook maar alle witte babywas (kleertjes, moltons, hoeslakens enz) klaar gezet om morgen te wassen
IJs, klopt, wij hebben ook een babyfoon met camera, de Luvion Grand Elite. Erg hè, die nesteldrang! Ik ga zo ook weer aan de slag. Vannacht heel onrustig geslapen. Merk dat ik nu echt bezig ben met de bevalling en daarna... Nog een paar weken met z'n 2-en en dan is ons kind er! Hoe zal het zijn... Geestelijke voorbereiding zeg maar. Wel goed, denk ik, ook al heb ik dat liever niet 's nachts!
Bestaat er ook zoiets als nesteldrang voor aanstaande papa's?? Ijsman dweilt momenteel 2x per dag de vloer, poets de auto ineens elke week en binnen poetsen nog veel erger!! Hahaha... Kan me voorstellen caro, je hebt nu ineens alle tijd om te gaan nadenken, denk dat ik dat zeker ook ga krijgen zodra m'n verlof ingaat..
De mijne heeft ook last van nesteldrang hoor. Hij is steeds maar aan het klussen in huis! Dit nog even, dat nog even... hahaha, Kan zijn rust ook niet vinden. Geniet ervan IJs zou ik zeggen! Ja, Queen, heel spannend!! Hoe gaat het met jou en Nick?
Balen dat ik dan niet een partner heb,haha! Ijs hoe is het vandaag gegaan? lenali; hopelijk heb je een mooie echo hebt gehad Andere meiden; hoe is het met jullie? Hier heel veel pijnlijke harde buiken sinds gisteren. Echt heel erg en weinig tussenpauzes. Zit soms echt te puffen. Vind het helemaal niet prettig, maar weet niet zo goed wat ik moet. Ik doe niet heel druk ofzo. Ik had al vroeg last van harde buiken, maar dit slaat wel echt alles. Hebben jullie daar ook veel last van?
Hai dames, dank voor jullie reacties! Fijn toch om te horen dat er meer waren met nog wat endopijn (inmiddels wel minder) en vooral ook met die onzekerheid. Maar: vandaag op de echo kunnen zien dat het niet buitenbaarmoederlijk is! Het lijkt er dus op dat ik echt zwanger ben! Alleen nog maar een zwangerschapsring gezien, maar da's normaal en over 2,5 week mag ik weer. Dan is er als het goed is meer te zien. Weer even volhouden dus. Ga de komende tijd met jullie meelezen en hopelijk ook af en toe schrijven. heel veel sterkte deze komende spannende tijd!
Goed nieuws lenali! Op naar de volgende echo. Mf, ik heb nu ook wel vaker harde buiken, maar overwegend later op de dag, overdag valt wel mee. Maar bij twijfel gewoon even melden bij je vk zou ik zeggen. Vandaag weer controle gehad en m'n vermoeden was juist, ukkie is inmiddels gedraaid en ligt keurig met z'n koppie naar beneden. Hopelijk blijft het zo..verder was m'n bloeddruk weer prima 70/130 en vond de vk dat ik er goed uitzag geen groeimeting gehad, dat gebeurd volgende keer weer. Mijn moeder was er nu voor het eerst bij en ze vond het zo bijzonder om mij zo mee te maken en de echo in het echt te zien. Ze heeft nog nooit een echo gezien. Erg leuk dat ze erbij was!
O ja caro, ik zit ook al 'n tijdje te twijfelen over een voetenzak voor de maxicosi (is ook vrij duur, zo'n 53), wikkeldeken, of zoiets. Ik kende de lodger wrapper nog niet, en moet zeggen dat het er interessant uit ziet! Welke versie heb jij gekocht? Ik denk dat de motion toch het meest veelzijdig is? Ik ga er binnenkort maar 's naar kijken. Ik heb qua babyfoon de luvion platinum 2 op het oog, maar ben beetje bang dat het beeldscherm wel erg klein is. Maar aan de andere kant hoef ik ook geen groot beeldscherm, het feit dat ik al iets kan zien, vind ik al fijn, en verder heeft de platinum allerlei functies die mij voldoende lijken. Maar ook hierbij wil ik het ook in het echt zien, behalve op internet, dus ook dit staat op het to do lijstje voor de eerstvolgende bezoek aan babydump (of andere winkel) Allemaal keuzes hihi.....maar ben o zo dankbaar dat we uberhaupt in deze situatie zitten dat we nu allerlei babyspullen kunnen gaan uitkiezen...wie had dat gedacht na afgelopen jaren...